Switch to full style
Тук ще е интересно.
Добави отговор

Re: S42 Frankenstein

08 Юни 2016 14:55

това трябва и аз да го направя... я ми кажи откъде го взе

Re: S42 Frankenstein

08 Юни 2016 16:48

intruder написа:Готов ли го взе или е правен тук?


Мейд ин Пле'ен е и тоз хахаха.
Може да се изработи по поръчка. За повече инфо тук :thumbsup:

Re: S42 Frankenstein

08 Юни 2016 16:49

чудно... мерси .. аз оттам трябва и други неща да си вземам :hihi:

Re: S42 Frankenstein

15 Авг 2016 12:15

Малко развитие в застой, но да опиша накратко напредъка по проекта.

Имахме перипетии с кутията и с окачването. При кутията главоболията дойдоха основно от факта, че заводският маховик тежи 10 кг., което е бая за анемична 4-цилиндрова атмосферка без никакъв въртящ момент. За да се случат нещата по най-добрия възможен начин първо прибегнахме до употреба на маховик от Е39 М5, който да бъде преправен, за да пасне на моята кутия. В крайна сметка обаче дойде с 2 см. по-къс от необходимото и се наложи да се изработи маховик по поръчка. След месец работа маховикът е налице с тегло от 6,49 кг.:

Изображение

Вече монтиран на колата:

Изображение

С кутията се натъкнахме и на други проблеми, които обаче са незначителни в сравнение с този. Необходимо беше да се изработят нови тампони, тъй като тунелът за трансмисията при Е30 е по-тесен, а не искахме да режем по купето, освен това карданът беше скъсен на дължина:

Изображение

Останалите дертове дойдоха от предното окачване. Колелата застанаха доста по-навън и по-назад от очакваното. Фактически 16-ките опират в задната част на калника, а аз трябва да мина на 17 цола заради по-големите спирачки.
Ето няколко снимки, за да добиете представа:

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Първоначално мислехме, че причина за изнасянето навън и назад са носачите от Е46, но се оказа, че проблемът идва от шенкелите. С планки и преправяне нещата ще си дойдат на мястото, така че всичко да изглежда както от завода.

Re: S42 Frankenstein

15 Авг 2016 12:54

Ако няма да караш "настрани" за какво са ти Е46 носачи? Е30/36 са ти абсолютно достатъчни и ще приберат джантите в очертанията на колата :D

A мотора как е :D движи ли ?

Re: S42 Frankenstein

15 Авг 2016 15:21

TheStorm написа:Ако няма да караш "настрани" за какво са ти Е46 носачи? Е30/36 са ти абсолютно достатъчни и ще приберат джантите в очертанията на колата :D

A мотора как е :D движи ли ?


Като форма и размерите носачите от Е30, Е36 и Е46 са почти идентични. Както съм написал проблемът идва от шенкелите, а тях няма как да ги махна, защото съм с койловъри от Е46, които не пасват на оригиналните Е30-кови шенкели.

Колата не сме я подкарали още, евентуално другия месец ще я запалим. Тепърва трябва да се монтират радиаторите и да се направи изпускател ;)

Re: S42 Frankenstein

15 Авг 2016 15:24

Е30 и Е36 имат еднакви носачи.

Е46 имат същата форма носачи, но с 3.5см по-изнесени навън.

До колкото знам Е46 шенкел няма никакъв проблем да се ползва с Е30/Е36 носач

тоест прибираш 3.5 санта навътре спрямо сегашното положение

Re: S42 Frankenstein

15 Авг 2016 17:09

TheStorm написа:Е30 и Е36 имат еднакви носачи.

Е46 имат същата форма носачи, но с 3.5см по-изнесени навън.

До колкото знам Е46 шенкел няма никакъв проблем да се ползва с Е30/Е36 носач

тоест прибираш 3.5 санта навътре спрямо сегашното положение

Изнасянето настрани идва не само от носача, но и от шенкела. Носачът в никакъв случай не изнася 3.5 см., а около 15-20 мм.
И основния проблем не е страничното изместване, защото то може да се компенсира с джанта с голямо ЕТ (от Е46 например), а изместването на колелото назад в калника. Носачът от Е46 е малко по-разпънат от тези на Е30 и Е36, и ако сложи Е30/Е36, както го съветваш, ще влоши още повече положението.

TheDevilTwin написа:...

Останалите дертове дойдоха от предното окачване. Колелата застанаха доста по-навън и по-назад от очакваното. Фактически 16-ките опират в задната част на калника, а аз трябва да мина на 17 цола заради по-големите спирачки.
Ето няколко снимки, за да добиете представа:

Първоначално мислехме, че причина за изнасянето навън и назад са носачите от Е46, но се оказа, че проблемът идва от шенкелите. С планки и преправяне нещата ще си дойдат на мястото, така че всичко да изглежда както от завода.


Гумите опират и защото си с тампони без изместване. Сложи ексцентрични и ще пооправиш малко положението.

Не знам за какви планки и преправяне мислиш, но имаш да коригираш едни 2-3 см. изместване назад. За мен начините са само 2:
1. Тунинговане на предния мост (както аз направих);
2. Мунинг носачи с възможност за реглаж, но при тях не ме кефи, че всичко е на унибали, които не държат дълго.

П.С. Другият основен проблем е страничния налкон (камбъра), който в момента е извън всякакви параметри дори за дрифтаджийка, който с тези пружини, които са в момента на колата, няма как да се коригира.

Re: S42 Frankenstein

21 Авг 2016 12:51

С риск да прозвучи като заяждане, какъв беше смисъла да се занимаваш с поръчков маховик, вместо да олекотиш м20ков до 4,5-5кг, което с м20б25 притискател щеше да ти осигури и достатъчен съединител за мощност, каквато е възможно да се извади от атмосферно м42, без нищо рейсингово, къстъм, керамика и тн :dunno:

Re: S42 Frankenstein

22 Авг 2016 10:29

M10 написа:С риск да прозвучи като заяждане, какъв беше смисъла да се занимаваш с поръчков маховик, вместо да олекотиш м20ков до 4,5-5кг, което с м20б25 притискател щеше да ти осигури и достатъчен съединител за мощност, каквато е възможно да се извади от атмосферно м42, без нищо рейсингово, къстъм, керамика и тн :dunno:


Защото не пасва ;)
Първоночално пробвахме с М30 маховик, който е 240 мм, а не 228 колкото е М20-ковия. Проблемът е, че идва твърде ниско и шлица не стига до кутията - остават към 3 см., които няма как да бъдат компенсирани. Няма как да се ползва маховик от М20/M30 за кутия от М54.
Добави отговор