Няма да се връщам към миналото, повечето от вас знаят през какви перипетии съм преминал, а за останалите колкото и да е любопитно, за мен това вече е без значение. Както за всяко нещо в живота, опитваме се да гледаме напред и нагоре и да сме позитивни.
Мотор:
Мотора в момента е на части, като всичко необходимо за сглобяването му е закупено, но все още някои важни части не са минали динамичен баланс. В сравнение с нормалния М73, при мен ще има някои изменения като:
- колянов вал от S70B56, с ход 80 мм. (M73B54 e с ход 79 мм.), съответно обема от 5.4 л. става 5.5 л.;
- степента на сгъстяване ще се промени от заводската 10:1 на 11.5:1;
- ще се ползват други клапани, по-леки и с по-различна форма (на тях ще се спра отделно по-натам в темата);
- смукателните и изпускателните канали в главите ще бъдат разширени и оформени за по-добро пълнене и празнене;
- разпределителните валове ще са с фази 284° (за сравнение вала на M73B54 е 240°, а на S70B56 е 256°). Фазите на препокриване също са доста по-сериозни в сравнение със заводските валове при двата споменати двигателя, но въпреки това празния ход няма да "пострада".
- коляновия вал и маховика вече са олекотени, предстои динамичен баланс на сглобката.
Закупих друг блок (попадна ми случайно), защото цилиндрите му бяха в по-добро състояние от тези на стария ми блок (не че те бяха в лошо състояние, но все пак индикатора си каза думата):
След като тези основни лагери на Glyco не ми вдъхнаха особено доверие,
закупих чисто нови от официалния дилър (снимки ще кача по-късно). Също така, биелните лагери и сегментите нямат алтернатива и също бяха напазарувани от официалния дилър. Понякога числото 12 е доста болезнено. За суми в тази тема няма да говорим, защото предполагам, че никой не го интересуват сумите за части на 12-цилиндров мотор.
Тъй като блока е алуминиев, реших да се презастраховам (въпреки че новия блок беше "девствен") и взех ето тези пружинки за резбите в блока:
И някои други нови части:
Малко допълнителни пояснения. По моя лична преценка, моторите M70, M73 и S70 имат много хубави глави, които не се нуждаят от някаква зверска преработка, а само от леко разширяване на каналите при леглата на клапаните и тяхното оформяне в главите, това важи и за всмукателната, и за испускателната секция. Всмукателните канали при всмукателните колектори са много добре замислени и изпълнени, но изпускателните искат намеса, както и фланците на генерацията към главата. Останалата част от генерацията вече е подготвена.
Мисля, че написаното горе-долу дава обща представа какво ще представлява мотора. Както споменах, ще кача още снимки на глави, клапани и т.н. и ще допълвам поста с още информация, която може да съм пропуснал.
________________
Взех всмукателните колектори от песъкоструй и боя:
_________________
___________________
_____________________
05.10.2014г.
Нова позиция на мотора:
Оригиналните лапи съвпадат точно с позицията на тампоните върху моста.