Дата и час: 28 Мар 2024 16:58

Time zone: Europe/Sofia




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 1
 [ 5 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 14 Юли 2015 12:25 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Този въпрос е засяган спорадично и мимолетно в други теми, но мисля, че заслужава своя собствена тема.

Нега разгледаме заводските позиции на акумулаторът в Е30, с техните положителни и отрицателни страни.

1. Отпред в коша:
а) положителни ефекти:
- в рамките на двата моста е и не създава допълнителен полярен инерционен момент;
б) отрицателни ефекти:
- стои относително високо и влияе неблагоприятно на общия център на тежестта;
- може да се монтира батерия с ограничени размери, съответно капацитет.

2. Отзад в джоба зад десния стоп:
а) положителни ефекти:
- стои възможно най-ниско и влияе положително върху общия център на тежестта;
- влияе положително върху разпределението на тежестта предница/задница.
- може да се монтира доста голяма батерия, която да презадоволява всякакви изисквания към нея;
б) отрицателни ефекти:
- стои доста далеч зад задния мост и създава значителен полярен инерционен момент, който влияе отрицателно върху пътното поведение на автомобила.

3. Преместване на акумулаторът над задния мост.

Ето един пример за тази нова позиция на акумулаторът. Изпълнението е доста дървено, но дава добра представа каква е идеята:

http://www.racetep.com/02frtult.html

а) положителни ефекти:
- всички изброени по-горе от двете заводски позиции, взети заедно;

б) отрицателни ефекти:
- няма. Единствено може да се направи забележка, че стои малко по-високо, отколкото позицията на акумулатора отзад в джоба и че заема известно място в багажника.

Може да се направи много грамотно и същевременно да изглежда добре. По-принцип, задната разпънка без X-ове не върши кой знае каква работа. Ако се преминава към пълен койловер отзад, задължително бомбетата се укрепват с Х-ове, които се захващат към носещата греда пред легена на резервоара. Стойката на акумулаторa се изпълнява като елемент от тази укрепваща конструкция. Хубаво е в комбинация на това, да се монтира капак на диференциала с две уши (подобно на Е36 и други модели) и захващането на тампоните да се направи към същата греда (която е добре да се подсили). Така, на практика се "връзва" задният мост към бомбетата и задницата става бетон.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 14 Юли 2015 17:09 
Offline
Психонавт

Регистриран на: 24 Ное 2013 18:32
Мнения: 156
Renegade написа:
Хубаво е в комбинация на това, да се монтира капак на диференциала с две уши (подобно на Е36 и други модели) и захващането на тампоните да се направи към същата греда (която е добре да се подсили). Така, на практика се "връзва" задният мост към бомбетата и задницата става бетон.

Кой е най-практичният вариант за изпълнение на тази операция? При комбитата обсъждахме, че това е по-голям проблем от останалите модели...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 14 Юли 2015 19:23 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
При комбитата е малко по-сложно, защото тампоните на задните амортисьори не са "открити" както при другите купета на Е30. Отделно има и твърди кори и ако се цели те да се запазят, задачата става още по-сложна. Но не и неизпълнима.
Като се спазят някои основни положения (които съм обяснил в предишното си мнение), останалото е въпрос на лично виждане на собственика.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 15 Юли 2015 09:15 
Offline
Аватар

Регистриран на: 19 Фев 2013 13:39
Пол: Мъж
Мнения: 91
Като още един минус на акумулатора отпред в коша е и топлината там .

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 15 Юли 2015 11:32 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
GEORGIEV написа:
Като още един минус на акумулатора отпред в коша е и топлината там .

Да, за тези, които не си карат колите през зимата. В студено време му е по-добре да е в коша.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 1
 [ 5 мнения ] 

Time zone: Europe/Sofia


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade