Дата и час: 28 Мар 2024 18:08

Time zone: Europe/Sofia




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 2
 [ 11 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 12 Сеп 2017 11:40 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Здравейте колеги,

Пускам отделна тема за обсъждане дали е нужно да се създаде клас "Модифициран" за каране на писта на Националната Сбирка.

Ако да, какви да са критериите, които вкарват даден автомобил в този клас?

Според мен задължителните модификации, които биха "вкарали" даден автомобил в този клас, са следните: принудително пълнене, елементи на атмосферен тунинг (модифицирана гориво-смесителна система, афтермаркет управление на двигателя, модифициран всмукателен колектор (т.е. всичко извън заводския вид на двигателя)), двигател от друг модел БМВ или от друга марка автомобил, гуми неразрешени за пътя (сликове и висок клас полу-сликове), модифицирана спирачна система, рол-кейдж, олекотяване чрез премахване или промяна на интериор или посредством външни детайли.

Втория вариант е ако колата да е т.нар. "sleeper", тя да не влиза в клас "Модифициран", като този вариант според мен е по-удачен.
Понятието "sleeper" е доста широко, но според мен, ако вида в коша, в интериора и по ламарината е заводски и колата е с регистрация и се движи по пътищата, тя може да се счита за "немодифицирана" за каране на писта.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 12 Сеп 2017 12:11 
Offline

E30: M20B28Ti седанче.
Регистриран на: 23 Яну 2013 17:24
Пол: Мъж
Мнения: 37
Добре е също да се добави и изискване за гумите. Тъй като чистите сликове дават голямо предимство.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 12 Сеп 2017 13:04 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
То по принцип съм го написал това за гумите, което ще важи и за "sleeper" вариантът, ако се спрем на него.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 12 Сеп 2017 13:25 
Offline
Биг Павар Брадър Мод
Аватар

E30: Convertible
Местоположение: София-Плевен
Регистриран на: 11 Мар 2013 20:38
Пол: Мъж
Мнения: 1489
Може да се копира точковата система, която се използва/използваше в ТАЙМ АТАК. За всяка промяна по колата имаш точки и ако надминеш определен брой точки влизаш в този клас. http://dcb.bg/Images/TAB_2017/Rulebook/ ... D0%901.pdf

2. Група „Стрийт“ - Не се допускат до участие автомобили с частично или изцяло тръбна
конструкция. Разрешени са ограничен брой модификации по автомобилите. Всяка направена
модификация се отразява с определен брой точки. При преминаване на общ сбор от 10 (11 и повече)
точки, автомобилът няма право да участва в група „Стрийт“, но има право да участва в група „Тунинг“
и/или „Модифицирани“. Според модификациите се дават точки както следва:
2.1 Възможност за регулиране на височината на автомобила - 5 т. Възможност за
закрепването на пружината на повече от една възможна позиция, също се смята за
регулиране на височината на автомобила.
2.2 Възможност за регулиране на твърдостта на амортисьорите - 5 т.
2.3 Наличието на камбър и/или кастър плейтове - 5 т.
2.4 Подмяна на седалките с други фабрични или тунинг седалки с регулируема облегалка
е разрешено. Поставянето на седалка тип „корито“ - 6 т.
2.5 Всеки колан с различен захват или опорни точки към тялото различен от този на
картинката по-долу - 4 т.
2.6 Разрешено е използването на всички типове гуми одобрени за пътна употреба и
носещи знак за одобрен тип - Е в кръгла или правоъгълна рамка с изключение на гуми
тип семи-слик. Под семи-слик се разбира всяка една гума с treadwear с индекс по-
нисък от 151. Гуми на които завода производител, не е изписал treadwear, се допускат
само и единствено след като бъдат одобрени от минимум 75% от участниците в
съответното състезание, които са се записали до момента на гласуването и присъстват
на самото гласуване - присъствието на даден участник по време на гласуването не е
задължително, но има право да гласува, единствено ако се яви лично. Всеки, който
гласува, задължително се подписва срещу своя глас. В случай на новозаписали се
участници с гуми, на които не е изписан treadwear, след първото гласуване за
съответното състезание, то тези гуми също подлежат на гласуване. Гуми тип слик са
забранени.
2.7 Не се разрешават промени или липси в оригиналната окомплектовка на интериора,
освен описаните в точки 2.4 и 2.5. Разрешена е подмяната на оригиналния волан,
поставянето на хидравлична ръчна, както и демонтирането на задна кора или щора при
автомобили тип хечбек и комби. Разрешено е демонтирането на подглавниците
единствено на задните седалки.
2.8 Всички прозорци на автомобила е задължително да бъдат от стъкло и със съответната
щампа за одобрен тип – Е, в кръгла или правоъгълна рамка.
2.9 Забранено е премахването на врати, капаци и брони, както и на носещи, усилващи
и/или заключващи елементи в тях. Носещите, усилващите и заключващите елементи
може да НЕ се проверяват на предварителния технически преглед на автомобилите, а
само при подадена контестация. Заключващите елементи трябва да са оригинални за
автомобила, а не модифицирани или подменени с друг тип.
2.10 Поставянето в купето на допълнителни усилващи елементи и/или предпазна клетка
(roll-cage) е забранено. Разрешено е поставянето на разпънки между предните и
задните бомбета.
2.11 Забранено е разполагането на резервоара за гориво на място, което не е определено
за тази цел от завода производител. Забранени са всякакви модификации на системите
за зареждане.
2.12 Акумулаторът може да не бъде на предвиденото от производителя място.
2.13 Използването на дистанционни фланци или джанти, така че гумите да излизат извън
калниците е забранено. Погледнато отгоре по вертикална линия, най-горната част на
борда на гумата не трябва да излиза извън съответстващата и част от дъгата на калника.
2017 Time Attack Bulgaria Rulebook 27.03.2017 Time Attack Bulgaria powered by DCB Group Ltd.
2.14 Използваните шпилки/болтове/гайки за закрепване на джантата към главината не
трябва да излизат извън габарита на колелото.
2.15 Двигателят трябва да е на оригиналното място и позиция. Допуска се смяната му с
двигател от същия производител като този на купето, като изключение от последното
правят автомобилите с фабрично монтиран двигател от друга марка. За такива
автомобили е разрешено използването на двете марки двигатели.
2.16 Разрешено е участие на автомобили с монтирана газова уредба, само ако бъде
демонтирана газовата бутилка от автомобила.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 12 Сеп 2017 15:49 
Offline
е30 зависим
Аватар

E30: 325i coupe
Местоположение: София
Регистриран на: 13 Авг 2013 15:40
Пол: Мъж
Мнения: 2119
Според мен е нужно да има такъв клас.
За мен е добре да се гледа от към е30 пуризъм.
Двигател от е30 и интериор си сток.
Мотор различен от вграждан в е30, турбо и кола направена на варел - модифициран.
Гумите най-добре по тредуеър под 150 - модифициран.

Може и по-детайлно ама аз не виждам смисъл от точкови системи и тн.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 12 Сеп 2017 18:20 
Offline

E30: 1987 318I M10B18
Местоположение: Търговище
Регистриран на: 27 Май 2013 19:01
Пол: Мъж
Мнения: 912
Съгласен съм напълно с мнението на Косьо. Това, което предлага Кроки не е лошо, но става твърде сложно и време губещо, изисква и много допълнителни хора в организацията, нещо, което при нас липсва. Затова нека е някакъв по опростен вариант, но определено мисля, че такъв клас трябва да има.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Окт 2017 11:49 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
А "Sleeper" опцията?

Като под нея имам предвид наистина тотален пуризъм, демек оригинален мотор, но засилен атмосферно (без никакви външни разлики с нормален мотор), оригинален интериор и външен вид (без раздувки и неоригинални елементи), но с променено окачване и спирачки (това са неща, които няма как да се видят, без да се свали гумата в повечето случаи или е трудно да се забележат, в зависимост от джантата, де :hihi: )?

Според мен "Sleeper"-ите може да си останат в нормалния клас ако отговарят на горните изисквания, имат шосейни гуми (вкл. полусликовете, които са разрешени за пътя) и са дошли на ход до пистата. Съображенията ми са, че е много по-трудно и по-скъпо да направиш един истински "Sleeper", отколкото да навреш някаква силна пластмаса в коша от рода на М54 или S5x и после да даваш газ на пистата с нея.

И преди някой да си помисли, че се опитвам да вкарам Дивака в "нормалния" клас, искам да отбележа, че аз не карам на Националната сбирка, така че не е това "целта". Целта е да се стимулират повечето хора да доработват Е30-ките си по този начин, вместо да изсипват пластмаси в коша.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 08 Апр 2018 18:28 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Ако анкетата в другата тема се развие добре и везните се наклонят към провеждане на Шеста Национална Сбирка, нещата вървят към добавяне на клас "Модифициран".

Опцията "Sleeper", както е описана по-нагоре в темата, ще остане в нормалните класове до 2.0 и над 2.0 литра.

Към настоящия момент даден автомобил попада в клас "Модифициран" ако са извършени една или повече от следните модификации:
1. Принудително пълнене;
2. Видими елементи на атмосферен тунинг (модифицирана гориво-смесителна система, афтермаркет управление на двигателя, модифициран всмукателен колектор);
3. Двигател от друг модел БМВ или от друга марка автомобил;
4. Гуми неразрешени за пътя (сликове и висок клас полу-сликове) или общо казано, гуми с тредуеър под 151;
5. Вътрешна тръбна конструкция (рол-кейдж);
6. Олекотяване чрез премахване, промяна или подмяна на оригинален интериор (с изключение на волан, скоростен лост, озвучителна система и аклиматизираща система) или посредством премахване, промяна или подмяна на оригинални външни детайли (с изключение на подмяна на фарове, стопове и джанти).

Опция "Sleeper". За тази опция важат същите неща като за нормалните класове, със следните уточнения:
1. Видът в коша за съответния двигател на Е30 трябва да е заводски, независимо от модификациите по двигателя;
2. Видът на интериор и екстериор трябва да е заводски;
3. Разрешават се модификации на окачване, спирачки и трансмисия, но само при положение, че гумите не излизат извън калниците повече от 10 мм., измерено при най-горната част на веждата на калника;
4. Разрешава ползването на планки за регулиране на надлъжния и страничния наклон;

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 08 Апр 2018 21:43 
Offline

E30: 1987 318I M10B18
Местоположение: Търговище
Регистриран на: 27 Май 2013 19:01
Пол: Мъж
Мнения: 912
Както вече написах по-горе, напълно подкрепям. Сещам се обаче и нещо друго - на практика, всички коли, излизащи на пистата, ще се окажат разпределени в тези 2 класа. Просто никой не кара абсолютно стокова Е30, всеки по нещичко е пипнал, най-малко окачване. Включая и моята кола, не че аз излизам да карам :D


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 08 Апр 2018 22:10 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Ники, не внимаваш в час. :D
Окачването не е в списъка за преминаване в клас "Модифициран". Нито спирачките.
Написал съм изрично какво класира един автомобил в този клас.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 2
 [ 11 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Time zone: Europe/Sofia


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade