Дата и час: 28 Мар 2024 22:44

Time zone: Europe/Sofia




Напиши нова тема Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  Страница 1 от 32
 [ 320 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 32  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 21 Ное 2012 20:52 
Offline
Dr. Recaro
Аватар

E30: '85 318i + '85 325йе
Местоположение: София/Бургас
Регистриран на: 18 Ное 2012 22:39
Мнения: 1277
Привет на всички!
Да ви покажа моите бездънни ями:
Прикачени файлове:
DSC00394.JPG
DSC00394.JPG [ 64.98 KiB | Прегледано 10693 пъти ]


Черната е 318и от 1985 и е отговорна за влечението ми към йетрийси, както казваме на изток :hihi: . Бялата е 325 също от 1985, купена импулсивно, всеки от вас го е изпитвал - "т'ва е мойта кола" - чувството в корема. Ако ви е интересно, мога да кача още снимки и да ви разкажа накратко историите им (предупреждавам, че съм словоохотлив :oops: )

_________________
"You could roll an E30 in a BMW showroom today and people would think:
Well, they finally got the 1 series right!"


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 21 Ное 2012 21:19 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Според мен никой в този форум не би имал нищо против да качиш още снимки и да разкажеш подробно за Е30-ките, а това че си словоохотлив може да бъде само от полза. :thumbsup:

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 21 Ное 2012 21:50 
Offline
Кумът
Аватар

E30: 92' E30 M40 cabrio
Регистриран на: 28 Сеп 2012 10:49
Пол: Мъж
Мнения: 640
Аз съм на същото мнение. Нека колегата да разкаже на дълго и широко за двете коли, със много снимков материал. :thumbsup:

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Черната овца
МнениеПубликувано на: 21 Ное 2012 23:36 
Offline
Dr. Recaro
Аватар

E30: '85 318i + '85 325йе
Местоположение: София/Бургас
Регистриран на: 18 Ное 2012 22:39
Мнения: 1277
Ами да изравям снимките в такъв случай.
Така... В началото беше ВАЗ 21011:
Изображение
Пълен кошник, удрян с лопата, изправян с кирка. Предимството беше, че баща ми като бил на моя възраст консервирал дъното с епоксидна смола и стъклена вата, та по важните места нямаше много ръжда (така си мислех аз). В него известно време живя ето това:
Изображение
Алуминиев 1.6 от Abarth, много ме кефеше тоя двигател. Един ден осъзнах истината, че тая жигула е пълен ковчег, изгнили рогове и прочее, няма значение. Започнах да се оглеждам за кола преди 90те със задно. Гледах разни Опели, стари Тойоти и подобни невероятни автомобили ... нищо не харесах и си стоях без кола (разбирай Голф 3 :hihi: ). По едно време чух едни приятели да се карат - единия искаше другия да му гарантира, че ако купи някакво изоставено БМВ, щял за 600 лева макс да го приведе в движение. Възползвах се от "двама се карат, третия печели" отидох веднага пред блока, звъннах на човека и той слезе. Показа ми колата, хич не я гледах след като чух "Момче плати ми данъка и е твоя". Изкарахме въжето, изтеглихме я на сйелу, върнахме се и я прехвърлихме. За съжаление толкова бързах да не изтърва далаверата, че нямам снимки от този ден. Имам от следващия, първата и баня:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

За състоянието на колата тогава - 318i М10Б18 инжекцион 105 к.с. с пръснат блок. Чичката прегрял колата, дал я на някакъв "майстор", който уж ремонтирал главата, ама после като слагал шпилките не махнал маслото от резбите им. Чичето пак я прегрял, пак я дал на същия калъф и пак така три пъти. Каросерия - дроб: прогнили прагове, прогнили задни вежди, на багажника двете отделения буквално се разпаднаха при контакт с отвертка, легена за резервата имаше само повърхностна ръжда, повърхностна ръжда отдолу, изгнило + дупки в краката на пасажера и на водача, прогнило отделение за акумулатор-> наводняваща се жабка + еквивалентен проблем под бушониерата. Общо взето почти навсякъде, където може да загние едно Е30. Окачване - що годе добре като за годините, здрави амортисьори отзад, тампон на диференциал уж добре, тампони на носачи добре, горни предни тампони - добре, останалото дроб. Интериор - пръснато табло, изгорено с милиард цигари барче, прокъсана тапицерия отпред, отзад прегоряла от слънцето и ронеща се седалка, различни дръжки и ръчки навсякъде - от Москвич, от Голф... , наводнен мокет...1-2 Фара от Лада, доста зле поправен удар отпред отляво, леко смачкан ляв калник ...Класика.
След това ми се наложи да отсъствам за два - три месеца и движих нещата по телефона. Това никога няма да си го простя. Ето какво се случи:
Чрез приятел се свързах с негов приятел, който да ме уреди с двигател от някакъв друг човек :duh: . Питаха ме какъв мотор искаш, аз чул-недочул и абсолютно незапознат с агрегатите от гамата на БМВ казвам "йем читирси" (тогава си въобразявах че не ми трябват повече от 100тина коня :hihi: ). Доста скоро получавам оферта 800 лева мотор, скорости, инсталация, обслужване, че и пускане в коша. Бре, рекох си бахти офертата, съгласен съм. Пичовете вземат колата и я карат в тяхната работилница да пускат мотора. Позабавиха се доста, но един ден получих телефонно обаждане и чух двигателя. Е, викам си, най-трудното мина. Мда..
Връщам се аз, вземам си бъдещата "гордост" - започнаха мъките по кърпене и боядисване, нямам снимки от тогава, понеже ми се падна активния сезон на работа и всичко ставаше на бързи обороти, та ще прескочим този неприятен за спомняне епизод. Естествено не може да съм от Бургас и да не ми е черно БМВ-то. След разправии с различни тенекеджии, чепати бояджии и други от тези породи се стигна до ето този ден:
Изображение
Изображение
13ти Август 2008. Ще го помня цял живот тоя ден - бях след нощна смяна и си отвисях в КАТ до четири и половина следобед. И накрая ме накараха да закарам няк'ва пача до центъра. Както и да е, след приключенията в КАТ малко по малко събрах колата, сложих пълен комплект лайстни, махнах гадната боя от броните и започнах да викам Неволята. Накратко - набързо се научих да заварям, да подготвям за боя и да боядисвам, научих цялото устройство на М40 (колата - донор беше претърпяла чудесен челен удар, като "майсторите" бяха лепили строшените капаци по двигателя с дукомпонентно лепило, отделно кобилици + повдигачи + вал тотал щета; ремъка си беше стария, маслото си беше старото и т.н.). И си казах - повече през познати и приятели никога, което мога сам, само в краен случай на "майстор". После дойде този ден:
Изображение
Първото ми дълго пътуване с тая кола. Денят, в който разбрах, че съм объркал мотора :hihi:
След това открих още двукомпонентно лепило по двигателя :bang: :
Изображение
Също така открих, че "майсторите" сами гепали капачката на радиатора и са я заменили с такава от жигула ... после що хвърля вода толкова често.
После спрях цигарите и реших да се наградя с едни борбети, които търкалях сравнително малко време, щото реших, че трябва да ги пребоядисам и така и си седят полуизтъркани (откъде да знам, че ще си купя бяла кола някога :dunno: ):
Изображение
Тъкмо съм я пуснал от крика, затова напомня монстър-трък, иначе си е с обикновения офроуд статут :hihi:
От колегата ИванБ се сдобих с приличен салон от седан на чудесна цена, който превърнах в такъв за купе с кратко запознаване с устройството на седалките, тъй като замислях грандиозно претапициране в три действия и ми трябваше "временно решение". Днес все още съм с "временното решение" :roll: . Тук е момента да му благодаря от сърце за търпението и помощта.
Следва пуерторикански сериал с охлаждането. Скапване на виското, скапване на радиатора, първоначален неуспех с монтаж на електрически вентилатор от дизелов Нисан Алмера, няма да пиша подробно, само ще вметна, че имаше комична ситуация в околията на град Карнобат. Тъкмо разказвам на приятелката си как един приятел се е запалил на магистралата без да усети и как на нас това няма как да ни се случи, и тя ме пита "защо тогава излиза дим изпод таблото?" :hihi: . Цирк.
После реших, че за имения си ден заслужавам любимия си модел волани на БМВ:
Изображение
С благодарности на Васко_ВР :thumbsup: . Скоростния лост е от Весо (doctoragsxr), но нямам снимки. Весо, ако четеш - благодаря ти не само за лоста, за обясненията и помощта като цяло.
След това почти нищо особено не се случи с колата, освен някакви маловажни ремонтчета, които са си в реда на нещата. Тъй като тя ми служи като зимна кола, използвах това лято да я поосвежа малко. Смених някой друг износен тампон, маншоните на кормилните накрайници, дискове и накладки отпред, отзад ревизирах цилиндърчетата и сложих нови накладки, спирачна течност. Реших и да видя защо по дяволите тропат толкова много кобилиците.
Изображение
Обърнете внимание на входящата на 4ти цилиндър. Точно нея смених с чисто нова "оригинална" още когато за пръв път оправях грешките на "майсторите"
Ето я сравнена с тази, която тогава подмених с нея (пазя си я за сувенир)
Изображение
Тази от долната страна е чисто новата. Ето и гърбицата на вала над нея:
Изображение
Както и да е, купих още една нова, сложих я на друго място, а под тая гърбица сложих една от оригиналните, която не беше много заминала (на груповата снимка се вижда, че са в лошо състояние почти всичките). Така стигаме до днешни дни.
Това е за тази 30ка. Запали ми неудържимо към тоя модел БМВ, бях впечатлен от много неща, най-вече прословутото Freude am Fahren. За съжаление не знаех и не можех много неща, когато се захванах с нея, затова изпълненията по нея не са от най-приятните. Всичко съм правил по два пъти от незнание, някои неща и по повече. Планирам да подменя двигателя, или да ремонтирам като хората този. Дай боже да имам средства и да реставрирам купето като хората, задължително подмяна на повечето ако не всички тампони по окачването и амортисьори и пружини (пружините са омекнали до неузнаваемост, амортисьори мисля че само един от задните не е изпуснал :hihi: )
Засега толкова за черната овца. Така и казва семейството ми, защото винаги нещо и става. Ама мен си ме кефи.
За белия лебед утре, че ми се доспа, а явно пиша егати романите :shock: Дано ви е поне наполовина толкова забавно, колкото ми е било на мен досега с нея :thumbsup:

_________________
"You could roll an E30 in a BMW showroom today and people would think:
Well, they finally got the 1 series right!"


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 22 Ное 2012 00:50 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
:hihi: :hihi: :hihi:

Отдавна не бях попадал на ентусиаст като теб! :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Welcome to the club, както се казва на чист български. :D

От такива хора имат нужда Е30-ките в БГ. :thumbsup:

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 22 Ное 2012 02:51 
Offline
Кумът
Аватар

E30: 92' E30 M40 cabrio
Регистриран на: 28 Сеп 2012 10:49
Пол: Мъж
Мнения: 640
Много се кефя на ентусиазма и с нетърпение ще изчета историята и на бялата. :thumbsup:

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 22 Ное 2012 08:58 
Offline
Млад ТЕХНИК
Аватар

E30: 4 цилиндрови :}
Местоположение: София
Регистриран на: 27 Сеп 2012 09:11
Пол: Мъж
Мнения: 1192
Освен всичко друго имаш и дар слово :thumbsup: Успех! С каквото мога ще помагам :drive:


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 22 Ное 2012 13:03 
Offline
Dr. Recaro
Аватар

E30: '85 318i + '85 325йе
Местоположение: София/Бургас
Регистриран на: 18 Ное 2012 22:39
Мнения: 1277
Благодаря за хубавите думи. Да минем на другата кола тогава.
Един ден през пролетта на 2011 реших, че искам нещо по-потентно. По принцип нямам почти никакъв опит с двигателни модификации (ремонти не броим), ама съм прочел половината интернет и винаги ми е била интересна темата. И вечната дилема - принудително пълнене или натурално аспириран? Четох, гледах, умувах и стигнах до следното заключение - искам хубав N/A двигател с потенциал за турбо, ама да е монтиран серийно на е30. Автоматично изплува м20б27. Добре, ама чукча искал и практична кола. Заформи ми се следният план в главата: ще купя някакъв пълен кош с т.нар. ЕТА с читав двигател и купе на доизживяване, после ще се оглеждам за комби-приемник и след като имам прилична основа ще започна турбо-конверсия. Да, ама живота е това, което се случва докато правим планове за него. Ето как се развиха нещата:
След дълго чакане и дебнене по българските сайтове с обяви накрая попаднах на ето този бълхарник:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Беше обявен на 1500 лева :hihi: Идеален кандидат, само дето беше в Троян - свързах се с човека и започнахме пазарлъка. Твърдеше, че мотора е в перфектно здраве и т.н. и много държеше да разбера, че "коша е прав" :shock: . Аз мънках за грозния тунинг, видимите удари, кривото купе, различните джанти и т.н. Накрая стигнахме до консенсус 1200 лева и гражданска и акумулатор от него. Уговорихме една събота се падаше работен ден, питах го около 5500 пъти дали е на работа тогава, всеки път каза, че не е на работа. Ок, в петък ще пътувам му казвам и ще спя при един роднина . Тръгвам аз с Голфа ( с 30ка за 30ка не се ходи съм чувал) и вечерта като пристигнах му звъня и казвам че съм пристигнал. Да, ама горкия пич утре видите ли бил на работа, от 6 часа трябвало да кара ТИР. На въпроса що ме е излъгал ми каза, че съм говорил с брат му. Другите оправдания не ги чух, бях зает да псувам. В последствие става ясно, че тази кола така и не я е продал, скоро я видях пак обявена, с м50б20 вътре, пак за 1500 лева :hihi: .
Върнах си се аз в Бургас да си довърша работния сезон и си казах "***л съм го, спирам с глупавите идеи, само си троша нервите". Мхм ... ама демона в мен седи ли мирен? Дойде ми просветлението, че разполагам с твърде малко място за развихряне на фантазията, затова организирах с помощта на приятел и неговата бригада 5 от по-мургавите ни събратя ето това бетонно изделие:
Изображение
Изображение
4 по 18 метра, дебело 25 сантиметра, обкантено с Г-образни бордюри 30 по 40 по 30, двоен пласт арматура :hihi: . Реших да го правя веднъж - бъдещото ложе на двете коли, по план ще става закрито хале, по настоящем е вече покрито с мозайка но нямам актуални снимки.
Междувременно п родължавам да цъкам обяви. И неизбежното се случва:
Изображение
Изображение
Обявата гласеше: оригинална ЕТА на 300 000 километра с АБС, централно закючване, подгрев на огледалата, пръскалките и ключалките, Colorverglasung grün (зелени стъкла), Hohlraumkonservierung ( за незапознатите - обработка на кухините на колата с препарат на восъчна основа за предпазване от корозия - тая гнус дето се вижда в двигателния отсек), ръчни стъкла и шибедах, без серво, без климатик, без борд компютър. Общо взето както аз бих си я поръчал от завода :hihi: . Имаше и други снимки от обявата но не съм ги запазил. На тях се виждаше изгнила задна броня, аматьорски ремонт по задните вежди, странна дупка за бърза връзка за прахосмукачка на барчето :shock: , препълнен пепелник :hihi: , и странно вързани бензинопроводи (бях се информирал как изглежда заводски двигателен отсек на ЕТА).
Като я видях, нещо ме сръчка и ми се сви стомаха. 2 дена я мислих (имах достатъчно пари накуп да я платя, не ми стигаха да я докарам до България), накрая баща ми ме пита кво ми е, отнесен съм бил. Споделих му какво ме мъчи и той направо ме гръмна с реплика "ми намери кой да я докара, аз ще му платя". Тук е момента да споделя, че той е също много зарибен по автомобилизъм, шофьорски техники, самостоятелно управление на двигателя (по тая тема нататък). Отреперих се докато се приберем да видя телефона на продавача. Звъня му на човека, така и така обаждам се за еди си какво, цената може ли да я намалим малко - "nein". Изобщо не даде дума да стане. Как да е, бях прежалил пълната сума така и така, казах му да я запази, и че съм мегасериозен, ала -бала. Почнах да звъня насам, натам за някой да ми я докара от Ауф Майната си - никой не се нави :shock: . Замалко сам да тръгна, но ми казаха за някакъв човек, карал гуми от там с микробус + платформа за кола, можело да се навие. Взех телефон, звъннах, обясних му, той помисли половин минута, и каза "прати ми адреса на СМС, след 2 дена тръгвам и ще отида" :clap: . Пратих аз, обадих се пак на бат немец, казах му, че ще идва човек след 4 дена. Той май не ми повярва де, няма значение, след 4 дена ми звъни човека и казва "пред колата съм казвай какво да гледам". Дадох му кратки инструкции, потвърди, че всичко е наред и вика "само не мога да го изкарам от кръчмата да сменим документи с пари" :hihi: Тъй, малко по-късно ми се обади пак и каза, че я е натоварил и пътува към Кемниц да товари и тръгва обратно на следващия ден. Нямах търпение, чудех се дали ще се окаже пълен гроб или ще има някаква надежда .... Скоро колата беше пред къщата на доставчика:
Изображение
Изображение
Забележете порно-тасовете :hihi: Комплект 4 броя неръждавейка са, единият е в багажника, наложило се да го махнат да вържат колата през джантата. И сега трябва да похваля Красен, човека който ми я докара - изключително отзивчив, коректен и готов да помогне. Не само ми я докара, ами ми направи истинска ЕКО-такса с 1/3 намаление като стана време да минавам КАТ, инструктира ме как да си напиша документите, абе страшно точен човек. Препоръчвам услугите му горещо. Разплатихме се, и тръгнах да прибирам новата придобивка. Ето ме вече пред нашата къща след 15 километра тестдрайв без никакви проблеми (като изключим изгорялата гума на чистачките):
Изображение
Усмивката ми казва 1000 думи. Паркирах я в новия и дом и я нащраках набързо:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Тази е специално за Иван:
Изображение
Изображение

Понеже бързах тогава, просто я оставих така и се върнах в Бургас. Първи впечатления - вози и се кара доста различно от другата, набира на 5-та предавка :hihi: . Прегледах документите - била е купена от гус'дин Вайнер набор 1929 през далечната 1985. 325е се пуска в продажба в неговия район на 1ви април (хаха) 1985, той се сдобива с нея на 2ри (бил е първия работен ден от седмицата тогава). Самата кола е произведена на 8ми март - явно е жена :hihi: . През годините става собственост на човек на име Франк Тойтеберг, после я продава на брат си, който я предава на дъщеря си Ангелика. Тя я продава през 2003-та на калъфа на име Мартин Линке (от който я купих) и оттам започва падението и. Допреди това е била подлагана редовно на процедурата с восъчния препарат, според фактурите общо 6 пъти през живота на колата се е случило това. Може и повече, ако не пазят другите фактури, няма значение. По талон има монтирано твърдо окачване Билщайн и устройство за намаляване на вредните емисии G-Kat. След като става собственост на г-н Линке претърпява аудио тунинг от епични пропорции (добре, че не беше рязал кори) и бива отписана от регистрите почти веднага. Живеейки на майната си в Storkow (вижте го на гугъл мапс ако искате), вероятно е можел да кара и без документи, не знам а и не ме интересува. Факт, че от 2007ма не е била карана по-сериозно.
След 2 дена се върнах да я разтрия малко по селските друми (добре, че е висока) и останах очарован ... просто се влюбих във въртящия момент на разположение почти от празен ход нагоре. Добре, уцелил бях двигател по мой вкус, ами каросерията? Естествено като се захванах с обстойния оглед заваля, та вдигането на мокета се поотложи. Ето снимките от началния оглед:
Една от малкото забележки по интериора (другите са износени задглавници, въпросната дупка за връзка на прахосмукачка, поразлепена щора и леко увиснал винил над пасажерския сенник):
Изображение
Чек-контролът работи, въртокът на ръчката на покрива към небето липсваше:
Изображение
Задната броня е за боклука, много гнилоч около осветлението на задния номер, тук таме повърхностна ръжда по вежди и прагове:
Изображение
Въпросния отвор за прахосмукачка, точно под пепелника ( в последствие открих, че просто скрива дупки от монтаж на телефон):
Изображение
Ръждички малко:
Изображение
Най-дългия диференциал, монтиран в бензиново Е30 :hihi: :
Изображение
И неизбежната първа неприятна изненада:
Изображение
Това е резултат от следния селянизъм - някога във времето пластината, която държи капака под вертикално напрежение, когато е затворен, се е разпоила. Как го е поправил хер Линке - ами с левите ръце: пробил си човека една дупка през ръба на уплътнението на багажника, сложил един болт, па го заварил, после и малко силиконец и фертих. Резултат - силно наводняващ се багажник. Добре, че е тая обработка на кухините, на горната снимка можете да я видите как жълтее зад мокета в багажника. Имаше минимални щети в ръжда, най-вече бяха в зоната на лошите миризми :hihi: .
Общата присъда: далеч не перфектно е30, но задоволително.
Лошото:
- наченки на огнища на гнилоч: около машинката за заключване на резервоара, зад бензинопровода между резервоара и гърловината, снадката праг-заден подкалник-задна дясна вежда (нямам снимки а не знам как да обясня точно), лява задна пета за вдигане на крик, ръба на долната престилка под предната броня, долната част на преден ляв калник (само калника за щастие), осветлението на задния номер (едно от най-лошо засегнатите места)
- повърхностни ръжди: хм ... доста места в двигателния отсек, по праговете, отзад по вежди, дъното на джобовете на багажника, металната лайстна между предните калници дето е над престилката и под решетката... ръжда под уплътнението на рамката на стъклото на шофьорската врата... сигурно е имало още но не се сещам
- разни малки дефектчета - натиснато на задния калник, натиснато на тавана близо до задното панорамно стъкло (почти не се вижда ама дразни), натисната емблема отзад ... изжулена боя около фаровете, мисля че е от каране с ремарке с онея плоските въжета за обезопасяване, на едната снимка се вижда като леко сиво петънце
- некадърно поправени задни вежди, кофти боядисани и т.н. ... някога целите задни панели са били боядисвани, но не заради кърпене или удар, сравнително задоволително качество
- доста остарели тампони по окачването, като най-зле на предните носачи и на задния мост (естествено), също и на диференциала
- неравномерен празен ход заради G-Kat устройството, което беше с липсващи клапи, един вързан маркуч на възел ... абе тунинг мания :hihi:
- неработещ уред за температура на двигателя (което ме спря и от по-интензивно шофиране)
- клапаните имаха нужда от реглаж
- скъсано гофре :hihi:
Хубавото:
- е30
- АБС-а работи безотказно
- бяха монтирани чисто нови накладки и дискове, старите бяха в багажника
- е30
- без следи от сериозни удари
- изправни амортисьори :hihi:

За известно време я оставих в гаража, трябваше да постоя малко в София. Малкото се проточи и чак на края на февруари имах възможност да я регистрирам в КАТ. Тръгнах по един таен път към Бургас да не ме спипат, от чудесните и разнообразни особености на терена ауспуха, който от снимките виждате, че и без това не беше първа младост, падна и се проби. Добре, че ЕТА-та и без ауспух не е кой знае колко шумна. Вързах го с парче от въжето за теглене и си казвам "Напред и нагоре, ще ме пуснат, къде ще ходят". Спирам пред канала, има малка опашка, супер, влизам да оправя първата част от документалната сага и като излизам виждам че съм забравил фаровете .... паднал акумулатор разбира се. Бутнаха ме едни здравеняци, като изрева оня ми ти м20, понаизскочиха няколко фуражки да видят кво става ама нямаше забележки :hihi: . Влязох на канала, минах началната инспекция на номер на двигател и други глупости и застанах на тест за спирачки. Взех да се притеснявам - колата е със зимни гуми с дот 98-ма обърнати в обратна дирекция. Изненадващо минах теста, ама ръчната била заминала (изненада, а?). Чичкото почна да ме занимава как щял да ме спира от движение, наводнен фар съм имал, бла бла. Помънках къв съм нещастен с тая кола, той се позвери "да наруша закона ли ме караш, момче", "в никакъв случай, г-не!" :hihi: . В крайна сметка реши да не се занимава и ме пусна. Излизам щастлив с новите номера аз и кво да видя - снежна буря :shock: . Чистачките не ги бях сменил все още ... добрах се рачешката до един магазин на приятел, той ме оборудва и вече поне виждах накъде се пързалям. Добрах се до паркинга и започнах да замислям реда на ремонтите. За тях в следващия пост, че трябва да излизам. В него ще опиша подробно и какво съм планувал за близкото бъдеще. Дано ви е била интересна и тази история :hihi: .

_________________
"You could roll an E30 in a BMW showroom today and people would think:
Well, they finally got the 1 series right!"


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 22 Ное 2012 13:57 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Не знам дали осъзнаваш с какъв захлас ти чете човек мненията... :clap:
Чакам развитието с нетърпение. :thumbsup:

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 22 Ное 2012 18:56 
Offline
Dr. Recaro
Аватар

E30: '85 318i + '85 325йе
Местоположение: София/Бургас
Регистриран на: 18 Ное 2012 22:39
Мнения: 1277
Радвам се, че е станало занимателно. Доста подробности пропускам, но мога да ги разкажа при подходящ повод и на живо :chug:

Хайде тогава още една порция снимки с история.
Всеки от нас има някаква представа как изглежда и се представя бленуваната трийска в мечтите му. Едни гонят модерно тунинг излъчване, други искат т.нар. слийпър, трети екстремни крила и бодикитове, четвърти просто искат лъскава заводска е30. В моите представи живееше черен хром-модел двоен стоп, възможно най-смъкнат (от доста ранна младост имам слабости към лоу-райдър сцената), с приличен двигател, плътен басов звук от ауспуха, но не шумен. Ясно ми беше, че черната няма да я сполети тая участ, поне не и скоро, затова пъхнах черната мечта в менталния гараж и обърнах взор към белия лебед (майка ми я кръсти така и всички някак го възприеха). По принцип винаги допреди това съм изпитвал отвращение към белите коли, ама истинска погнуса. По ирония на съдбата си купих бяла кола ... приятелите ме питат няма ли да я боядисам и нея. Еми не, много ми харесва бяла е-трийска по някакъв извратен начин, сигурно щото е моята бяла трийска :hihi: . След като се спогодих със себе си, че ще стои бяла, трябваше да знам накъде ще натискам като визия, какво окачване и най-вече в какъв ред да подпукам ремонтите. За двигателя имах съвсем ясна представа - първо хубав ремонт, отстраняване на всички проблеми, които намеря с него, след това елиминиране на проблеми с окачване и корозия, евентуално интериор и чак след това евентуалната турбо конверсия. Разбира се, реших да започна ремонтите с двигателя.
Първото нещо, което направих, беше да елиминирам G-Kat устройството и да купя чисто ново гофре за да стабилизирам празния ход. Преди да започна смяна на ремък и обтегач, реших да поправя датчика на температурата, за да знам дали виското и водната помпа си вършат работата. Както може да се очаква - виско фира. Малко пари и няколко часа по-късно беше закупено ново и се прокраднах при един приятел, който има сервиз (ще го наричам г-н М за да избегна рекламата), и е доста на ти с м20ките. Даде ми бърз урок по смяна на ремък и обтегач, сменихме ги, настроих си клапаните, източихме маслото и сменихме филтъра, нови свещи, нов палец просто защото имах един останал неизползван от м40-ката (взаимозаменяеми са ако някой се е чудил случайно). Нямам снимки от тогава, достатъчно тривиална процедура е. После смених въздушен и бензинов филтър просто да ми е мирна главата. Като сменях гофрето, бях забелязал, че има малко бензин във входящия колектор и беше идеалното време да погледна и това - оказа се заминал бензинов регулатор, хвърляше бензин през маркучето си за вакуум. Г-н М ме снабди с чудесен изполван регулатор за 0 лева и ми предложи да сложим дюзите в ултразвукова вана, като ми подари и 6 резервни дюзи :clap: . Засега м20-ката беше чук.
Времето беше сухо и приятно, не много топло - идеално за работа по купето. Защо не? Изтърбуших салона и се изправих за пръв път лице в лице с реалното състояние на купето. Освен изброените в горното мнение ръжди видях следното - някога колата е била кърпена в краката на шофьора и пасажера (не можех да намеря снимки за съжаление), сравнително малки дупки са били като са били заварени с дебела ламарина и грозни дебели заварки с цял шев. Добрата страна беше, че бяха намазани обилно с въпросната восъчна паста или там каквото е и не бяха мръднали, просто бяха почернели и грозни. Голяма работа, не държа на естетиката на пода. После разкрих подобна заварка на мястото на заготовката за тръбите на климатика, до отделението за акумулатор в двигателния отсек - може да се види на една от снимките от предния пост. Всички заварки бяха в добро здраве, само се налагаше на едната да се поднови покритието откъм пода. Имаше и повърхностна ръжда на захвата за педала на газта (да се неначуди човек :hihi: ). А да - имаше доста пясък, тъй като колата явно е била ползвана като зимна кола, те и екстрите и са на такава, особено плътните бъбреци :hihi: .
Махнах и уплътнението на багажника да се заема с ръба, който го държи, осветлението на номера и онази мегагрозна интервенция с болта. Погледах, погледах, реших, че за тая работа трябва пясъкоструй. Речено-сторено!
Изображение
За жалост компресора ни нямаше достатъчно дебит за тази дюза, та минахме на друго решение:
Изображение
Сещате ли се за старата реклама на бленд-а-мед :hihi: :
Изображение
След като пробния запуск протече добре, донесох от бургаския плаж черен пясък; който е идвал и го е виждал знае за какво говоря - за другите: на бургаския плаж има едно място с черен пясък, който е много фин и има желязо в него. Надянах защитното облекло (трябва да видя дали баща ми няма снимки от тоя процес) и след няколко потни часа стигнах до тук:
Изображение
Баща ми като квалифициран електро-инженер се е заел да сваля аудио-шмунинга, който включваше полу-запоени кабели без изолация + тиксо (да, обикновен прозрачен СКОЧ :bang: ). Аз на снимката се бях заел с по-проблемните места:
Изображение
Ето и резултата, преди боядисването (след боя нямам снимки... изобщо доста непълна документация водя за което се извинявам):
Изображение
Ако се вгледате в долния край, захвата на задната броня е изгнил в доста странна форма. В момента ръждата е спряна и метала е запечетан в мазна среда в очакване да си подобря уменията на заварчик. Тези деликатни места не възнамерявам да ги поверя на никой друг освен мен. Такива имаше под силовия кабел на акумолатора, на снадката между десния праг и десния заден подкалник и на ето тази снимка се вижда още едно място:
Изображение
И стигаме до единственото заваряне, което се наложи засега по колата:
Изображение
Това е технологичния отвор зад шофьора. Бил е поправян някога, но много неуспешно, следите от оптиа за ремонт си личат ясно. Ето как изглеждаше след кратка среща с отвертката (отдолу нагоре, и да, това е слънцето):
Изображение
Няма нужда да казвам, че го запознах с моя приятел бургаския рапър Др. Флекс:
Изображение
Ето как го представих и на колегата му, другия технологичен отвор зад пасажера (той беше в съвсем начален стадий, но не ми се рискуваше):
Изображение
Близък план:
Изображение
При изрязването на тези места внимавах изключително много да не скълцам повече от необходимото. Тук е момента да попитам хората, които са имали опит с това. На горната снимка се виждат ясно на пръв поглед повърхностни ръжди по ъгъла на пода, които разбира се минах с пясъкоструя, после обработих и запечатих с ръждепревантивни химикали и бои. Отдолу не можах да открия следи от корозия, внимателно огледах. Въпросът ми е: Дали гуменото покритие на пода не е направило т.нар. "джоб" и макар отвън да изглежда наред, отдолу ръждата да яде подло и тихо? Като ги чоплих отвътре бяха уж повърхностни само... все пак какво мислят патилите? Събирам мнения преди да сваля заводското покритие, което както знаем, не можем да възстановим както и да се стараем.
Бърз телефонен разговор с един познат и бях насочен към реномиран тенекеджия (не притежавам собствено телоподаващо все още):
Изображение
Човека много хареса колата и каза, че ще я направи както аз искам, дадох инструкции (само заварка, аз исках да си я обработя) и на следващия ден бях готов. Резултатът беше повече от задоволителен и мисля ако пак ми се наложи да ползвам услугите на същия човек. Както се сещате нямам снимки на процеса на обработката, но ето какво направих: изшкурих метала с груба шкурка докато ми излязоха мазоли, намазах с ръждепреобразувател, боя hammerite 4 пласта, като всеки беше чакан да засъхне и минат леко с шкурка 600, след това шагрен нанесен с въздух под налягане. Отвън и отвътре :hihi: . Никак не е красиво, но знам, че ще издържи дълго време. Захватът на педала на газта беше изпясъкоструен, обработен и боядисан по подобен начин, както и всички повърхностни ръждички които видях. Сглобих колата и сложих някои неща, които бях акумулирал през зимата. Например 14"ББС , 2 джанти от които се оказаха криви, едната отвъд точката на спасението. Все пак ги бях взел почти без пари и не се впечатлих много - сложих правите отзад, отпред метнах предните на Голфчето и - holy Batman off-raod car:
Изображение
Една от любимите ми снимки, не знам защо:
Изображение
Междувременно бях оправил много от малките проблемчета на колата - ръчната (чиито части буквално изпаднаха след като махнах диска), подмених наводнения фар с резервен, който имах останал от черната (тя е с чисто нови :hihi: ), сложих "отворени" бъбреци да се охлажда по-добре, подмених осветлението на задния номер, че се разпадна в ръцете ми, сложих нов 75Ah акумулатор и други подобни. Сложих предната броня от черната кола, имах план. Задната броня беше малко по-сложна: на страниците беше останал само никела с някакви люспести останки от ръжда :hihi: . Имах една с изгнила и огъната централна част, но със здрави страници, та сглобих една задна броня криво ляво и я пляснах. Имах план както казах. Тръгнах за София.
В Софето се срещнах с Емо (пише се Изрода в един друг БМВ форум) и спазарих бартер на броните и пари за броните от ето тази кола (бившата на Весо - doctoragsxr във въпросния друг форум):
Изображение
Изображение
Дано никой от тях няма против да поствам тези снимки, защото изненадващо нямам снимка на моята кола с тях... Ако кажат ги свалям.
Малко след това ми се наложи да пътувам посред нощ по спешност към Бургас. По време на това пътуване излязоха някои проблеми с колата - давене, прекъсване, никаква реакция след подаване на газ и други такива дразнещи работи. Стигнах някак си и за известно време оставих колата там, имах други проблеми на главата. Превъртаме до деня, в който имах време за нея. Реших че имам проблем или с датчици, или с ДМЕ, или с дебиломер. Закупих от друг познат от друг БМВ форум цяла инсталация за ранна ЕТА (кабели, датчици, ламбда сонда, ДМЕ с чип и други неща) и започнах подмяната на нещата едно по едно. Смених ламбдата, ДМЕ-то, инсталацията и след всеки път ставаше мааалко по-добре. Но не съвсем, все още плюеше бензин, прекъсваше, замисляше се при подаване на газ. Допитах се до г-н М и той ме посъветва да свалим главата, така или иначе е на много километри мотора, поне профилактичен ремонт, дори да не е от това. Съгласих се, уговорихме ден да му заемам работилницата и я вкарахме в бокса. Разкачих всичко, свалих каквото можеше да се свали, махнахме капака на главата, готови да развиваме. Носи г-н М големия динамометричен ключ, връчва ми го "на развивай". Заемам бойна поза, подготвям се за голямо напъване, напъвам и ... падам по очи върху мотора. 6 болта стегнати на ръка, другите как да е. Гарнитура фира, замалко да смеси онези несъвместимите течности :bang: . Освен това след като разглобих главата под зоркия поглед на г-н М, се оказа 2 клапана задна, единия от които доста крив. В последвалото разследване решихме, че бат немец е отделил главата, видял е положението, пуснал я е отгоре, постегнал е някой и друг болт и е пуснал обявата. Поне навреме отворихме. Ето снимки:
Изображение
Главата след почистване, шлайф ( 0,08 ), нови водачи и напасване на клапаните. Изрично поръчах аз да си закопчая клапаните, сложих си предварително купените гумички:
Изображение
Изпускателните клапани на етажерката:
Изображение
Главата с чисто нови гарнитури навсякъде, готова за монтаж:
Изображение

Тук искам да благодаря на г-н М, с неговите напътствия разглобих всичко без помощта на чук, следователно без да подбия прът или нещо такова. На всеки трийскаджия пожелавам по един такъв капацитет на разположение :thumbsup:
Тъй... последва слагане на главата и палене - работеше чудесно. Загасихме да притегнем маркуча на отоплението на дросела (бях забравил да стегна, само го бях сложил :oops: ) и при следвашото палене - бедствие! Черен дим от ауспуха, кашля и се дави, ужас... изкарахме я от работилницата да не преча на хората да си вършат работата и заех позата на мислителя. Сменях термо превключвател, друг дебитомер слагах, настройвахме настоящия дебитомер - съвсем малък успех имахме. Все пак имаше богата смес и се давеше на "високите" обороти (за този мотор 3700 оборота са високи). Проверих компресията - перфект навсякъде. Смених модула на управление на автоматичния смукач (известен като моторче за празен ход) и почти се оправи - само на загрял мотор правеше богата смес. Обаче бях изчерпан откъм идеи.
Тук на помощ дойде брат ми (почти тотален лаик на тема автомобили) и ми подхвърли да си махна катализатора. Идеше ми да се закопая от срам - как няма да ми дойде на акъла тоя фундамент на тюнинга? Едвам изчаках да свършим смяната и да дойде другия ден и се залетях в сервиза за ауспуси препоръчан ми от почитател на Опелите. Дадоха ми 35 лева, сложиха ми тръба, сядам да паля - греда брат. Върти и не пали и тва е ... 3 мин така. Викам си "бе мотроник 1.0 с две ламбди няма ако ще бат Бойко да дойде да ме убеждава, задавила се е по някаква причина". Почаках, завъртях - хоп от раз! Излизам от сервиза - газ до долу и се заклевам, че се просълзих. Проблема беше решен (уж). Спрях пред блока, пак нещо не ми харесва. След като се усъмних, че въпреки профилактиката някоя дюза "пикае", изкарах цялата рейка и ги проверих една по една - не бяха като нови, но в никакъв случай не "пикаеха" и най-вече разпръскваха еднакво. Не е от тях значи. развих всяка една от свещите и се оказа, че пети цилиндър се наводнява - явно не стига искра до него като загрее колата. Смених кабела и това беше краят на мъките ми: вече имах добре работеща ЕТА с достатъчно профилактични ремонти да не се притеснявам за мотора.
Какво съм приготвил да му монтирам: друг комплект кабели и капачка, които са проверени и работят без проблеми, друг дебитомер без интервенции (моя така и не можах да го върна в оригиналните стойности след като го бъзиках, да го бях белязал :bang: ), колектор от 320i и дросел от 320i, човека, който ми ги подари твърди, че ще я "поотпушат" аз съм скептичен ама ще пробвам.

Такаа, толкова горе долу за ремонтите, има и още дреболии, но просто няма смисъл да ги пиша. Следват целите и мечтите, абе интересната част :hihi:

Докато ремонтирах колата, се оглеждах за желаните от мен части. Както казах, всеки има някаква картинка в главата си. За някои неща не бях сигурен, но имах начертани правила:
Колата трябва да е автентична за ерата си, поне на външен вид. Т.е. така както някой Волфганг фон Щайнмауер би я събрал. Никакви модерни джанти, тюнинги, овнешки очи, йем странични огледала, крещящи тапицерии и подобни. Изключенията са 5 болтов ъпгрейд от скрап палитрата в името на спирачните възможности и най-ниското окачване с което мога да се размина. Айде, време е за досега набраните чарколяци:
Една вечер, точно преди да легна видях обява пусната преди 20 минути за цял Supersprint от 325i. Обявата беше от Варна, пратих ЛС че на другия ден ще съм там (щях да ходя заради една глава тип 885, която се оказа ънставаща) и се уговорих с човека да го видя. На следващия ден бях на уговореното място, продавачът дойда, заведе ме, показа ми ауспуха, харесах и го отървах за смешни пари. Благодарности, Васко от Варна, за коректното отношение :thumbsup: . Не съм го монтирал още, защото искам да намеря добър сервиз в Бургас да ми изпълнят една специална поръчка за този ауспух. Абе имам план и за него :hihi:
По някое време лятото попаднах на обява за комплект рекаро предни и задни седалки в тон с шарката hound's tooth. Дяволчето в главата ми каза "купи" и аз купих .... По принцип продавачът твърдеше, че е в добро здраве, всички механизми работят, има съвсем леко протъркано на дясната подбедрица на пасажерското място, имало е ремонти и има нужда от едно добро изпиране. Всичко от това е вярно и по никакъв начин не обвинявам продавача в следващите изречения, напротив, той се показа много коректен и ми е помагал без да го моля с различни безплатни части и услуги, когато съм имал нужда. На въпросната подбедреница с изтърканото дунапренът беше се разрушил и искаше незабавно да се смени с читав. Кратък разговор с Иван и се сдобих с въпросния дунапрен, че и с метална разпънка, която за съжаление нямам снимана. Едва наскоро обаче имах време да разглобя рекарото, което си стоеше в София през цялото време а колата е в Бургас (никога не са се срещали). Разглобих, смених проблемния дунапрен, реших да разглобя и прегледам и шофьорското място - изненада: долната метална част е ремонтирана с ужасни заварки, след което пак се е скъсала и просто не става за нищо. Затова засега рекарото изглежда така:
Изображение
Изображение
Все още търся решение на проблема, ще видим какво ще измисля.
От ентусиаст фен на Алфа Ромео получих ето този подарък:
Изображение
Изображение
Ако някой притежава такъв върток и такава букса и желае да се раздели с тях да се свърже с мен моля :oops:
Докато правех ремонта на главата, открих, че челото, или по-познато като radiotor support, е позагнило отдолу и няма много живот в него. Изчистих го и го обработих против ръжда, боядисах го, но знаейки, че няма да изкара много се сдобих с това:
Изображение
Планът е да го направя демонтируемо по проект на един хамериканец.
Сега... споменах, че планирам 5 по 120 модификация, защото искам да ползвам спирачки 302х28 отпред и нещо подобно на 300х20 отзад с регулиране на спирачното усилие. Размерите отзад не са крайни, но условието е да ползвам заводски дискове от семейството на БМВ, а не някакви големи афтърмаркет 4х100
Ето и спирачките:
Изображение
Причината да избера тези размери - влизат в 15ка :twisted: :
Изображение
С риск да ме разпънете на кръст, ето и сервоусилвателя, който смятам да ползвам (Алфа Ромео 156):
Изображение
Лятото купих и едни H&R Supersport 60/40, но нямам снимки. Преди да ги сложа реших, че ще се сдобия с ето такъв скидплейт:
Изображение
Бидейки толкова плътен и широк, купих и маслено охлаждане от 324тд да избегна прекомерно загряване, нямам снимки разбира се, но всеки е виждал, предполагам. Въпрос: има разлика между такова за дизелова и за бензинова кола, ако монтирам на моя м20 от дизел не смятам, че ще има кой знае какво значение, или не съм прав?
Ниските пружини искат и малко по-сериозни амортисьори:
Изображение
Те пък вървяха комплект с ето тези задни пружини МК Моторшпорт за Z3:
Изображение
Има и предни, ама те не заслужават внимание - червени Фк някакви...
Стигаме до черешката на тортата. По принцип никога не съм смеел да си мечтая да докопам пълен комплект Мтех1 (издадох изненадата :hihi: ), затова и никога не съм планирал монтажа на такъв. Бях си купил прагове от комби пълен комплект, добавка Zender, която много ми харесва (трябва нещо да скрие дупките от липсващия теглич) и си бях решил да си карам с тях. Наскоро обаче попаднах на една обява в един друг форум. Изключително зле изглеждащ бял седан обявен за 1500 лева. Няма да слагам снимки на колата, важното е че човека беше писал "може и на части, зависи кой какво иска". Питах го за Непълния Мтех1 и рекарото, каза ми цена, отидох да видя за какво иде реч. Мислех си следното - "мтех за бялата, рекаро за черната - уин-уин ситуация, няма как да объркам". Отидох, обаче заварих плачевна ситуация: работниците на собственика бяха изкъртили предната броня, в салона бяха живяли мишки и имаше скъсано и липсващ дунапрен на обичайните места - лява подбедрица на шофьора и лява част на облегалката на шофьора. Дадох му оферта ниска топка, той не прие и азси тръгнах, с уговорка, след като някакъв трети човек я купи да преговарям с него. Окей, рекох си забравяме за мтех1. След 10тина дни получих обаждане с оферта малко по-висока от моята и разбира се приех. Отидох на място огледах по-обстойно Мтех-а: Предната част без пукнатини, само боята беше пукната на няколко места, повече налични отколкото скъсани уши за закрепване, общо състояние много добро. Задната част имаше пукнатина вследствие ожулване, точно на ръба на отвора за накрайника на ауспуха. Бидейки много навътре с работа със смоли и други такива, изобщо не ме уплаши това. Всички уши за закрепване бяха в чудесно здраве, само имаше дупки от мегаадвансд закрепването с рапидки на предишните "майстори", които са се занимавали с тоя пакет. общо състояние - добро. Задният лип беше в чудесно здраве, ако изключим немърливото боядисване с червена боя и после с черна без да се махне червената. Всички крепежи бяха на място, гайките се развиха без зор, резбите бяха ОК. Общо състояние - много добро. Натоварих аз черната овца (трябваше да снимам - 2 рекарота и мтех 1 как ги побрах и аз не знам...) и седнах да помисля. Тва рекаро не ми трябваше, не ми отговаряше на изискванията ( сега ме е яд, че не го запазих за части ама карай) и се обадих на съмишленик от друг форум, който знаех, че търси рекаро и харесва тази шарка. По-важното - имаше прагове Мтех1 :hihi: . Посетих го, поседяхме на рекарото да пробваме механизмите, даде ми праговете (в добро състояние, 2-3 уши счупени, но мога да ги оправя) и някакви пари и се разделихме, всеки доволен. Ето с какво се озовах вкъщи:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Смятам да го ремонтирам бавно и спокойно и чак тогава да го сложа на колата. Проблемът е, че в София не разполагам с работилница и мога само да трупам части и да ми текат лигите. Бъдещите планове включват евентуално Стартек стопове, ако намеря читави такива за под 1 млрд лева; иска ми се и "френски фарове" поне за късите, защото ми се налага да карам в мъгла доста често, а халогените нещо не стигат.... За окачването споделих реалистичните планове, нереалистичните ще ги обсъдим някой друг път. За двигателя целите в момента са да го подкарам с мегаскуирт без турбо, обаче имам проблем с комуникацията с чипа на мега-та, затова този план е в застой в момента докато разбера какъв е проблемът. След успешна настройка (дай боже :hihi: ) - евентуална турбо-конверсия, но се надявам да мога да си позволя истински турбо-проект. Ако не мога, ще си карам N/A, а ще прехвърля "преследването на кончета" върху друг обект.
Това е всичко, приятели :hihi:

_________________
"You could roll an E30 in a BMW showroom today and people would think:
Well, they finally got the 1 series right!"


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  Страница 1 от 32
 [ 320 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 32  Следваща

Time zone: Europe/Sofia


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade