Дата и час: 28 Мар 2024 11:39

Time zone: Europe/Sofia




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 1
 [ 10 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: '90 Е30 Touring 318i
МнениеПубликувано на: 11 Май 2015 10:19 
Offline
wagonmafia
Аватар

E30: някакви 18-ки
Местоположение: Несебър/София
Регистриран на: 08 Ное 2014 19:46
Пол: Мъж
Мнения: 86
Здравейте колеги,от както съм се регистрирал само чета във форума,но мисля че е крайно време да си представя и моят класически семеен автомобил от 90-те :hihi: Понеже от както се помня да съм фен на този модел,винаги съм искал и предпочитал комби пред останалите модели на е30,мисля че най-накрая си намерих тази запленителна любов с цвят brilliant rot ! Искам и да вметна,че първото ми Е30 беше двоен стоп м10 седан ,пясъчно-бежов металик,та от там се започна всичко...само една снимчица за протокола : :hihi:
Изображение
Нека да се върна по темата и ще добавя малко ретроспекция-колата е закупена през октомври 2013 от Бяла Слатина,беше собственост на възрастен човек който си я държеше само и единствено в гараж,първи собственик в България,а колата е закупена от Германия през 99-та.По негови думи е била карана повече само през лятото и то да се ходи до морето,през повечето време си е била в гаража.Купих я на 178 хиляди километра,а оригиналния и м40 се държеше доста добре,като се има в предвид болежките на този мотор.В последствие естествено колата претърпя някои промени.
Старият собственик се сбогува с дългослужещата му през годините. Изображение
Това бяха и първичните промени от мен:
Изображение
За начало монтирах предни червени пружини H&R от сет 60/40 и джанти Борбет БТ 16" предни 7.5J,а задни 9J с полирани бордове.Така и заминах лятото на 2014 отново на бригада в Щатите,изкарах си лятото и като се върнах си казах че трябва да има още някаква промяна.Понеже имах един мотор м50б20 ревизиран в излишък от старият ми двоен стоп,който пък беше разкостен за части,извадих мотора и реших че трябва да влезе в комбито,понеже не се кефих на оригиналният и м40,дори и да беше в читаво състояние.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Генерацията е 2xф48 с гърне от м20б23 с 2 входа и 2 изхода,както и 2 резонатора по средата,тръбите нямат съединение от край до край.Колата звучи доста приятно.
Изображение
Използвах кутията от м40-ката която е гетраг 240,имам и 260 но предпочетох м40-ковата заради по-дългите скорости,оригиналният ми диф беше 4.27 отворен,но преди 2 дена си купих дългоочакваният шпер с число 3.91 :smokin: .
Също забравих да вметна ,че колата няма никакви екстри от завода освен шибедах и хидравлика на волана,купих я само и единствено заради здравото купе ! :hihi:
Сложих си централно поне да не заключвам всяка врата по отделно хаха
Изображение
Към интериора са добавени оригинални пищялки OEM на вратите и някои бонуси към контролното табло .Рингове,щатски уред за нивото на бензина,както и щатски контролни лампи за АБС ръчна и налягане на спирачна течност,вместо иконки,пише ги на английски.
Изображение
Иии за малко да забравя да се представя,някои от Вас вече ме познават.Казвам се Петър,по честото ми местонахождение е в Студентски град,уча за инжинЬОр в ТУ хаха,иначе през лятото може да ме намерите по честичко в Несебър,там си ми е родното местенце хаха.Ще ъпдейтвам темата с неща които правя често по колата и неща които съм забравил да добавя :)

_________________
You may be broke and have no girlfriend....but at least your friends think your E30 is cool.
ИзображениеИзображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: '90 Е30 Touring 318i
МнениеПубликувано на: 11 Май 2015 11:12 
Offline
Биг Павар Брадър Мод
Аватар

E30: Convertible
Местоположение: София-Плевен
Регистриран на: 11 Мар 2013 20:38
Пол: Мъж
Мнения: 1489
Добре дошъл. Случайно в събота да сме те засекли с едно червено Е30 купе пред 30-ти блок? :)

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: '90 Е30 Touring 318i
МнениеПубликувано на: 11 Май 2015 11:20 
Offline
Аватар

Регистриран на: 30 Сеп 2012 16:31
Пол: Мъж
Мнения: 491
Следващия уикенд надявам се вече на живо! :)
Аз съм го виждал в Студентски, изглежда доста свежо, от много далеч даже съм те бъркал с рошавото комби и съм святкал, повтарям: много далеч :hihi:

_________________
ц ч ш щ ю я


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: '90 Е30 Touring 318i
МнениеПубликувано на: 11 Май 2015 12:56 
Offline
wagonmafia
Аватар

E30: някакви 18-ки
Местоположение: Несебър/София
Регистриран на: 08 Ное 2014 19:46
Пол: Мъж
Мнения: 86
Ами да мисля,че вие бяхте,с плевенска регистрация нали?

А иначе последната неделя бях на сбирка,а относно "рошавото комби" често ме препознават за Бурята хаха,иначе като цяло де що видя 30ка и аз си светкам хаха

_________________
You may be broke and have no girlfriend....but at least your friends think your E30 is cool.
ИзображениеИзображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: '90 Е30 Touring 318i
МнениеПубликувано на: 11 Май 2015 13:39 
Offline
е30 зависим
Аватар

E30: 325i coupe
Местоположение: София
Регистриран на: 13 Авг 2013 15:40
Пол: Мъж
Мнения: 2119
Беше, свидетел съм :hihi:
Добре дошъл и тук, онлайн :thumbsup:

lowrider написа:
... изглежда доста свежо, от много далеч даже съм те бъркал с рошавото комби и съм святкал, повтарям: много далеч :hihi:

Тактичен както винаги :hihi:


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: '90 Е30 Touring 318i
МнениеПубликувано на: 11 Май 2015 13:57 
Offline
Биг Павар Брадър Мод
Аватар

E30: Convertible
Местоположение: София-Плевен
Регистриран на: 11 Мар 2013 20:38
Пол: Мъж
Мнения: 1489
Ние бяхме да. :)

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: '90 Е30 Touring 318i
МнениеПубликувано на: 11 Май 2015 21:54 
Offline
B&K Garage Customs
Аватар

E30: комби, акула и палатка
Регистриран на: 10 Яну 2013 15:23
Пол: Мъж
Мнения: 1361
:hihi: :hihi:

_________________
Рилоудер

Изображение
https://www.facebook.com/events/625976980816824/ Втора
https://www.facebook.com/events/1575118509392474/ Трета
https://www.facebook.com/events/1753119984903631/ Четвърта


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: '90 Е30 Touring 318i
МнениеПубликувано на: 24 Май 2015 02:57 
Offline
wagonmafia
Аватар

E30: някакви 18-ки
Местоположение: Несебър/София
Регистриран на: 08 Ное 2014 19:46
Пол: Мъж
Мнения: 86
Малко и аз да понапиша да поизчистя паяжините.
Не съм от най-активните,понеже при мен нещата стават малко бавно,както е казал народа-"бавно, но славно".
Като цяло забравих да добавя и някои други интервеции които съм правил по това комби.Както бях споменал по-горе колата беше "видно" перфектна от към купе,но с времето в рамките на година г/д почнаха да се забелязват някои неща.Колата се кара всекидневка и от лугите последните две зими се показаха забележчици.Отделно мокета почна да ми се мокри след започналите валежи от последната зима и реших,че това не може да търпи каквото и да е отлагане.След малък съвет от Бурята реших да си махна мокета и да карам известно време без него до като оправя проблемите.
Махнах го и видях отдолу под почивката на левия крак как е тръгнало(шоферското място).Преди години,явно още в немско е изрязано и поставена нова ламарина.Понеже заварките са били точкови и не е била обработена както трябва и след това запечатана на ново,майстора който ми я правеше мина детайла с телоподавката на ново,след това всичко се измаза с "ларопласт" и вече нямаше как да влиза каквото и да е било от отвън :hihi:Отделно малките кръгли тапички бяха за смяна и от там най-вероятно също е влизало вода.Е отидох до Бавариа ауто и си взех нови,бяха някакви 2-3 лева бройката. Отвътре понеже двете ламарини се разминаваха реших да го запълня с "999" на боди и като цяло доста ми хареса как се запечата,в последствие нямах никакви проблеми.
Изображение
От към краката на пасажера също имаше голяма изненада,естествено в последствие беше поправено,измазано и запечатано,от там също ми се мокреше мокета ! Там също използвах 3-те 9-ки на боди за допълнителна здравина и обиране на вибрацийте на ламарината,вместо заводското гумено покритие.Ламарината около двете места също беше обработена през шкурки и телени четки,след това мината с основа.
Изображение
Около 2 месеца мокета седя в общежитието ми да се суши,защото този дунапрен особено при почивката на левия крак беше като гъба напоена с вода.В крайна сметка след изсушаването му беше изпран със специален "сух" спрей за тапицерий и монтиран в колата.
Изображение
Също така от към задната престилка където завършва на задно ляво колело трябваше да се изреже ръждата и да се завари нова ламарина,както и на десния праг в задния край от към захвата на планката за тампона на задния мост и захвата на крика.
Изображение
Изображение
В последствие беше по прикитено тук таме от мен за заличаване на заварките и съответно праговете бяха боядисани в черно,барабар и с долния кант на престилката(много ме кефи на червено комби с черни кантове отдолу и като се върже с шадоу лайн лайстните се допира още повече до представите ми за дъ пърфект дейли ) :hihi:
Изображение
За сега е това маняци,стана много късно а всеки момент ще ми изтекът очите пред монитора,тия дни пак ще добавя нещо. :chug:

_________________
You may be broke and have no girlfriend....but at least your friends think your E30 is cool.
ИзображениеИзображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: '90 Е30 Touring 318i
МнениеПубликувано на: 04 Юни 2015 19:27 
Offline
wagonmafia
Аватар

E30: някакви 18-ки
Местоположение: Несебър/София
Регистриран на: 08 Ное 2014 19:46
Пол: Мъж
Мнения: 86
Да добавя лек ъпдейт от днес.

Най-после дойде големият ден за мен.От 1-2 месеца все се каня да си сложа джантите,но все нещо липсваше ,фланци ,болтове ,втулки и т.н.Днес всичко събрах и ги сложих.Джантите са с ет30 и отпред и отзад не влизат без фланци.Предните са 7.5jx16,a задните 9jx16 ,по-нагоре в темата съм писал че са Borbet BS.Бях оставил 18мм-вите фланци които имах от преди в Бургас при един приятел да ми направи втулки за тях с периферия за джантата 57.1 и вътрешен към главината пак същия размер.Тука освен,че ми искаха много пари за направата с мой материал,никъде и не намерих съответната стомана.
Изображение
Пича много добре ги е направил преходните втулки с фаски и точен размер за 30 кинта....Тези от снимката по-горе ги сложих отпред,понеже отзад прекалено изнасят 9-ките и почват да опират във веждите като е по-натоварена.Отзад е на 12мм фланци от някакъв пасат ги взех,пак на 4по100 и 57.1 централен.Болтовете са 60мм дължина на резбата.И естествено мина през една автомивка за завършек и останах много доволен от днескашния ден.
Изображение
Изображение
Не съм доволен само от кръстачките на хелата,не ги направих както трябва и седят леко на криво.Не се забелязва от метри обаче вътрешно ме дразни.Утре се прибирам към Несебър и мисля да сваля стъклата и да ги разлепя,респективно да центровам кръстачките и да стане както трябва.

_________________
You may be broke and have no girlfriend....but at least your friends think your E30 is cool.
ИзображениеИзображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: '90 Е30 Touring 318i
МнениеПубликувано на: 10 Юли 2015 09:29 
Offline
wagonmafia
Аватар

E30: някакви 18-ки
Местоположение: Несебър/София
Регистриран на: 08 Ное 2014 19:46
Пол: Мъж
Мнения: 86
Привет на всички,време е да пообера паяжините от темата.
От доста време се чудих как да си реша проблема с на криво застаналия мотор и липсващото съосие от опашката на кутията до диференциала.Имаше някакви варианти из нета да монтирам серво от клио,корса и т.н.Въпроса беше по-малко серво за да успея да центрирам мотора в средата и да легне на 2 еднакви тампона,без никакви шайби и тем подобни....
На последната сбирка в София на която бях,Камен и Валери ме светнаха за варианта от алфа 156,което си е почти плъг енд плей.
Та мина се малко време до като Валери (VALTERA) ми звънна и съобщи,че ми е намерил серво от този вариант,барабар с помпата,мойта така или иначе беше заминала.(Валка благодаря ти страшно много за оказаната помощ и,че го донесе чак от Пловдив)Монтажа му беше доста елементарен,единственото му преправяне е от към захвата на педала на спирачката,по-надолу ще обясня нагледно със снимки.
Нагледно разликата между двете сервота-от ляво е оригиналното 30-ково,от дясно е алфовото.
Изображение
От към дебелина не съм ги снимал,но алфовото е двойно и е доста по-дебело от 30ковото,което е добра компенсация от диаметъра.
Единственото което трябваше да се преправи от към монтажа беше ето тази шпилка с гайка с резба М10-това е на оригиналното 30ково серво,самият захват от към педала на спирачката,там има едно ухо което се навива на тази резба и после се контрира с тази гайка.
Изображение
Ето как е и на алфовото.
Изображение
Въпроса беше да се одреже оригиналното ухо за захвата от към педала на алфовото серво и да се навие резба м10 на тази шпилка,хубавото е че шпилките на двете сервота са с еднаква дебелина.Нарязах резба,малко на криво тръгна флашката ,понеже разполагах с най-любителските от лидъл и нямах различни номера.Както и да е нарязах я ,съответно навих оригиналното ухо за захвата и притегнах с гайката,забравил съм да го снимам в готов вариант.
P.S. Много е важно(ако случайно някой друг го прави) да премерите първоначално къде е била затегната гайката на оригиналното серво и да бележите,респективно да измерите разстоянието от белязката до челото на сервото където ляга на ламарината,иначе няма да дойде хода на педала после,като се сложи алфовото.
Диаметъра на оригиналното серво е преблизително 270мм
Изображение
Алфовото е преблизително 200мм.
Изображение
Разликите във външните диаметри на помпите.Алфовата...
Изображение
30-ковата...
Изображение
Другото за което съм много доволен е точно от разликата в диаметъра на буталата на помпите,сега колата доста по-лесно спира и като цяло педала почти никакъв ход няма.С това си решавам и проблемите до някъде за по-нататък ако минавам на по-голям сетъп спирачки,тази помпа би била достатъчна.По-големия обем заеман от течност,по-малък ход на педала за да се спре и по-голямо количество течност изпратено към апаратите.
Видима разлика между двете помпи,тук казанчето за течноста вече се налага да се монтира отделно.
Изображение
В случая използвах оригиналното казанче,просто набих маркучите от алфовата помпа на оригиналното казанче,маркуча на горната помпа на съединителя също си дойде на дължина.Стойката е къстъм,порових се малко в железата и намерих някакви планки,та скалъпих нещо.
Изображение - Важно е казанчето да бъде над самата помпа и да няма пречупени завои на маркучите,течноста трябва да оттича към помпата бавно и несъпротивително.
Има и малко филм с завиването на тръбичките към помпата,две от тях си идват но третата,понеже на оригиналната помпа е завита вертикално,тоест отдолу на помпата,не идва към алфовата.Тръбичката за предно дясно колело трябва да бъде прокарана по нов път и да е завита от задната дясна част на помпата,а за лявото колело от задна лява на помпата.Просто е важно за предните колела тръбичките да бъдат завити от задната част на помпата,тъй като налягането е по-голямо там.Тръбичката за задните колела си идва на място и просто се завива на алфовата помпа.Хубавото е че и при двете помпи резбите за щуцерите са 10мм.
P.S.Трябва да се внимава много като се отвиват цицките за обезвъздушаването на апаратите ако някой поиска да се сменя течност,това го направих и скъсах една на преден ляв апарат.После си купувах комплект за отвиване на скъсани болтове...
Това е за сега,надявам се да съм бил полезен на някого ако иска да направи тази конверсия на спирачната уредба.

_________________
You may be broke and have no girlfriend....but at least your friends think your E30 is cool.
ИзображениеИзображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 1
 [ 10 мнения ] 

Time zone: Europe/Sofia


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade