Привет на всички,време е да пообера паяжините от темата.
От доста време се чудих как да си реша проблема с на криво застаналия мотор и липсващото съосие от опашката на кутията до диференциала.Имаше някакви варианти из нета да монтирам серво от клио,корса и т.н.Въпроса беше по-малко серво за да успея да центрирам мотора в средата и да легне на 2 еднакви тампона,без никакви шайби и тем подобни....
На последната сбирка в София на която бях,Камен и Валери ме светнаха за варианта от алфа 156,което си е почти плъг енд плей.
Та мина се малко време до като Валери (VALTERA) ми звънна и съобщи,че ми е намерил серво от този вариант,барабар с помпата,мойта така или иначе беше заминала.(Валка благодаря ти страшно много за оказаната помощ и,че го донесе чак от Пловдив)Монтажа му беше доста елементарен,единственото му преправяне е от към захвата на педала на спирачката,по-надолу ще обясня нагледно със снимки.
Нагледно разликата между двете сервота-от ляво е оригиналното 30-ково,от дясно е алфовото.
От към дебелина не съм ги снимал,но алфовото е двойно и е доста по-дебело от 30ковото,което е добра компенсация от диаметъра.
Единственото което трябваше да се преправи от към монтажа беше ето тази шпилка с гайка с резба М10-това е на оригиналното 30ково серво,самият захват от към педала на спирачката,там има едно ухо което се навива на тази резба и после се контрира с тази гайка.
Ето как е и на алфовото.
Въпроса беше да се одреже оригиналното ухо за захвата от към педала на алфовото серво и да се навие резба м10 на тази шпилка,хубавото е че шпилките на двете сервота са с еднаква дебелина.Нарязах резба,малко на криво тръгна флашката ,понеже разполагах с най-любителските от лидъл и нямах различни номера.Както и да е нарязах я ,съответно навих оригиналното ухо за захвата и притегнах с гайката,забравил съм да го снимам в готов вариант.
P.S. Много е важно(ако случайно някой друг го прави) да премерите първоначално къде е била затегната гайката на оригиналното серво и да бележите,респективно да измерите разстоянието от белязката до челото на сервото където ляга на ламарината,иначе няма да дойде хода на педала после,като се сложи алфовото.
Диаметъра на оригиналното серво е преблизително 270мм
Алфовото е преблизително 200мм.
Разликите във външните диаметри на помпите.Алфовата...
30-ковата...
Другото за което съм много доволен е точно от разликата в диаметъра на буталата на помпите,сега колата доста по-лесно спира и като цяло педала почти никакъв ход няма.С това си решавам и проблемите до някъде за по-нататък ако минавам на по-голям сетъп спирачки,тази помпа би била достатъчна.По-големия обем заеман от течност,по-малък ход на педала за да се спре и по-голямо количество течност изпратено към апаратите.
Видима разлика между двете помпи,тук казанчето за течноста вече се налага да се монтира отделно.
В случая използвах оригиналното казанче,просто набих маркучите от алфовата помпа на оригиналното казанче,маркуча на горната помпа на съединителя също си дойде на дължина.Стойката е къстъм,порових се малко в железата и намерих някакви планки,та скалъпих нещо.
- Важно е казанчето да бъде над самата помпа и да няма пречупени завои на маркучите,течноста трябва да оттича към помпата бавно и несъпротивително.
Има и малко филм с завиването на тръбичките към помпата,две от тях си идват но третата,понеже на оригиналната помпа е завита вертикално,тоест отдолу на помпата,не идва към алфовата.Тръбичката за предно дясно колело трябва да бъде прокарана по нов път и да е завита от задната дясна част на помпата,а за лявото колело от задна лява на помпата.Просто е важно за предните колела тръбичките да бъдат завити от задната част на помпата,тъй като налягането е по-голямо там.Тръбичката за задните колела си идва на място и просто се завива на алфовата помпа.Хубавото е че и при двете помпи резбите за щуцерите са 10мм.
P.S.Трябва да се внимава много като се отвиват цицките за обезвъздушаването на апаратите ако някой поиска да се сменя течност,това го направих и скъсах една на преден ляв апарат.После си купувах комплект за отвиване на скъсани болтове...
Това е за сега,надявам се да съм бил полезен на някого ако иска да направи тази конверсия на спирачната уредба.
_________________
You may be broke and have no girlfriend....but at least your friends think your E30 is cool.