Switch to full style
Покажете си Е30-ките и споделете най-хубавите си моменти с тях.
Добави отговор

Briliant rot 318iS

17 Юли 2016 00:29

Здравейте колеги, в тази тема ще ви представя историята на колата ми.
С някои от вас вече се познаваме лично. Загубил съм способността си да пиша добре, както едно време в училище, но ще се опитам да бъде една развлекателна тема-разказ.
Искам да ви поздравя за форума и отношението ви един към друг. Такова чувство за общност е рядкост в днешно време.

Всичко започна още когато бях ученик. Повечето ми приятели и съученици много по-рано от мен се интересуваха от коли и знаеха кой е най-новия модел, коя кола е с най-големия двигател, най-много коне и тн. Като навлезе интернет по-сериозно и вече можеше да гледаш клипчета започнах да гледам за Group B Rallye. Идеята да караш по пътя, където чичо ти си кара семейното Пежо с 50km/h с 3,4 пъти по-голяма скорост ми се струваше супер. По това време вече е излезнала Е46 и предполагам Е36 е станала по-достъпна и BMW манията в България е растяла. Растяла, растяла и дори се срещаха BMW фанатици, който пишат по-форумите, аз чета и умувам какво толкова има в тези коли, че хората толкова се палят. Е и Ford си има почитатели и Skoda, но ми се виждаха по-сдържани. И сред всички почитатели фанатизма към един модел беше особено силен. Е30. Е30! Легендата! Гледам, и се чудя. Какво толкова има в това BMW? Защо като на някой каже Е30, това поражда вълна от емоции. Започнах да чета за Е30, и четох и четох и така неусетно се превърнах в почитател на модела. Вече Е30 на пътя за мен не беше някакво старо BMW, а и аз бях от тези които се вълнуваха само от вида на любимата ни кола.
Аз се учих да карам на Renault Clio 1.5dCi баничарка, далеч не най-интересната кола. Когато се понаучих да карам, реших че най-голям майсторлък и съответно удоволствие от карането за мен е от кола със задно предаване. Около мен нямаше нито един близък, който да е запален по коли, а за баща ми кола със задно е почти равнозначно на самоубийство. И така започнах да си мечтая за "бегачка". Не просто кола за возене, а кола за каране. Естествено в мечтите ми идеалният вариант е Porsche 911 (930,964,993), японците също не са за подценяване, но като практичен и реалистичен избор Е30 стоеше на първо място. Сега като се замисля още по-практичен избор би бил Е36, но... не. Не е като Е30ската.
Издирването за кола започна и бях решил, че искам 325i или 318is. Нямам претенции за екстри, даже исках колата да НЯМА ABS и климатик. Исках задължително да е с дискове отзад, и да е по-нова година. Исках купе. Сега искам двоен стоп седан, но това е друга тема, само показва колко съм се променил с времето. Като цвят ми харесваше черно(естествено) и най-много светлия сребрист металик. Идеята че ще си намеря 325i сега ме кара да се радвам на собствената си наивност, но и това е друга тема :). След няколко месеца следене на сайтовете за коли, най-накрая! намерих! моята Е30ска!

Re: Briliant rot 318iS

17 Юли 2016 00:49

Изглеждаше в добро състояние, в максимално недокоснат вид.
Тогава този цвят ми се струваше супер зле като вариант, но сега искам само този цвят за Е30(колко се променят нещата)
11331195242428982_2.pic.jpg
11331195242428982_2.pic.jpg (113.16 KiB) Прегледано 7850 пъти


Ето така изглеждаше на снимката на обявата. Джантите мислех, че са ATS CUP 15” но се оказаха Fondmetal 14” със задни Kormoran изтъркани до гладко и предни Fulda всесезонни. До момента когато видях колата на живо бях толкова замаян, че дори не съм погледнал какви са джантите.
Колата беже малко на север от Слънчев бряг, с един приятел се дигнахме от София с доброто старо Рено и отидохме да я гледаме. За мен нещата бяха решени вече. Трябваше да има някакъв много сериозен проблем за да се върна в София без нея. След като я прехвърлихме си изкарахем една вечер на това уникално местенце Слънчев бряг(и това е друга тема-болна тема). Според мен Студентски град, Банско и Слънчев бряг са свързани с wormhole.
Продаваше я накакъв пич, който беше в Англия и беше оставил сестра му пълномощник, за тест се качи мъжът и. Спомням си първият момент когато я подкарах. Абсолютно блаженство! Миризмата... аххх, жена ми я описва като смрад, но за мен това е просто прекрасен аромат на бензин, масло, мръсотия и бързина. От въздухувода в краката леко плюеше вода, но кво ти пука, едва ли е сериозно. Малка дупка на тапицерията на шибедаха, малка дупка от цигара на седалката и по мокета, малка дупка на стъклото. Купуваме! В кошницата.
На следващата сутрин тръгваме към София и аз съм с твърдото убеждение, че вече съм разумен, голям, колата ще е с мен дълго време и няма нужда да я изнасилвам, а първо трябва да стигнеме до дома... в момента в който се качих на магистралата 230. Не исках да го правя. Колата си го искаше. И гърнето е било леко спукано, но леко и давам газ, а тя леко си върви и така. Всичко беше добре до София, след караулката, десен по детелината за да се кача на околовръвтното, 3та, ГАААААЗ и горе вече колата работеше като дизелов камион. Стана ми тъпо, Ама това е било защото съм тъп. Както може да се досетите веригата леко се е разтегнала. Пораженията не бяха много и и без това трябваше да се направи ревизия. Колата беше на 179 000 km. Това е точно като пристигнах пред нас, леко съм щастлив.
2012-09-20 19.34.48res.jpg
2012-09-20 19.34.48res.jpg (261.24 KiB) Прегледано 7850 пъти

Следващото нещо което трябваше задължително да имам беше шпер. Тогава не знаех числа и какво точно трябва да гледам, но въпреки това случих на читав шпер туре188 4.45, а оригинално колата беше с туре168 4.10 отворен. Според мен, колата не е добре с толкова късо число, на скоро си купих чисто нов(втора ръка) 4.10/40% туре188 предстои да го сложа и мога да споделя впечатления.
Още първата зима леко подострих предницата в една мантинела и още не мога да си го простя, това е история която няма да ви разказвам и без снимка. Възползвах се да оправя обезцветяването по броните и леките забележки по боята. Сложих и 15“ Стил 5 за Е30. Така се запознах и с бай Явор скрапера под ореха.
От него пак си купих салон Recaro, и окачване Bilstein. Той ми сложи и рейка от E36, че на един завой от много въртене си изкъртих ръчката за чистачките.
От тогава колата по окачването остана да се сменят само преди и задни опорни тампони на аморт. И задни биалетки и тампони на задна стаб. щанга.
Друго нещо за което ме е яд малко е, че като оправях гърнетата не си запазих катализатора. Сега колата е с 2 китайски гърнета празни и права тръба от 4-2-1 назад 1 резонатор 1 крайно гърне. Шумничка е и ме дразни, че има един звънлив звук към 3-3500rpm. Предстой в светлто бъдеще да се направи една хуваба генерация.
Друго не е пипано по сериозно.
След това се роди тази баДка и нещата малко се промениха, намаляха и времето и парите, които както сте запознати са основен ресурс за лачена трийска. Да ми е жив и здрав човека.
IMG_2027res.jpg
IMG_2027res.jpg (304.56 KiB) Прегледано 7850 пъти

Още като купих колата започнах да изривам гаража за да мога да я прибирам. Също си купувам по малко и инструменти за да мога поне по-елементарни неща да правя.
По колата съм сменял вече толкова много неща, че със сигурност ще пропусна нещо ако започна да изброявам. Като цяло гледам да не се впускам в голяма разправия, колата да може да се кара, а не да стои разглобена и да е в добро състояние, да работи добре, да не хлопа, да се кара добре. Не мисля да сменям двигателя, нито да му слагам сешоар  Обичам високите обороти, а не да киха и съска.
Започвам да се отнасям малко с писането и мисля за сега да спирам. Ще допълвам темата. Завършвам с една снимка след брутален офроуд с цялото семейство.
IMG_4368res.jpg
IMG_4368res.jpg (391.27 KiB) Прегледано 7850 пъти
IMG_4370res.jpg
IMG_4370res.jpg (204.06 KiB) Прегледано 7850 пъти

Поздрави на всички.

Re: Briliant rot 318iS

17 Юли 2016 13:47

:chug:

Re: Briliant rot 318iS

07 Авг 2016 00:08

Поздравления за колата,иначе момчето от който си я взел го познавам Димитър Артистидов ,случил си на е30ка.....Иначе до колкото знам идва от някакъв дядо в Русе който си я е държал в гараж дълго време.

Re: Briliant rot 318iS

07 Авг 2016 00:20

Една Е30-ка оживява просто като ти се разтупа сърцето, само след като си си помислил за нея.
Няма значение от кой дядо или баба си я взел. Тя усеща дали имаш пулс за нея.

Re: Briliant rot 318iS

07 Авг 2016 21:13

wagonman написа:Поздравления за колата,иначе момчето от който си я взел го познавам Димитър Артистидов ,случил си на е30ка.....Иначе до колкото знам идва от някакъв дядо в Русе който си я е държал в гараж дълго време.


Точно от него. Колата много ми хареса, защото нямаше цигании по нея. Иначе, знаете че като една кола седи дълго време...не е добре. Сменил съм доста по нея вече. Една кола иска каране, и правене. :chug:

Re: Briliant rot 318iS

26 Ное 2016 20:53

Готови за зимата :hihi:
Изображение

Re: Briliant rot 318iS

06 Яну 2017 00:12

:censored:
Последна промяна boskomancera на 08 Юли 2018 21:12, променена общо 1 път

Re: Briliant rot 318iS

19 Фев 2017 21:01

Вчера малко се заиграх и
Изображение

Започва операция "студен въздух" :D
Идеята ми е да заменя гарнитурите на колектора с "текстолитови спейсъри" 10 и 11 тук http://ills.bmwfans.info/ip.png
Въпроса е, че 11 между главата и долната част от колектора гарнитурата е 1,2mm, тази която извадих стисната е 1mm. Въпросните спейсъри ги дават 3mm, 5mm, 8mm примерно. Колкото е по дебел материала толкова по добро изолиране на топлината от главата към колектора, но точно там са и дупките където стоят дюзите http://farm3.static.flickr.com/2345/210 ... 9ced_o.jpg (моя беше доооста по чист :) ) Ако вместо 1mm има 3mm това отдалечава дюзата от камерата на главата. Според вас това как ще се отрази?
Под самия колектор имаше разни дреболийки за оправяне който си ги знам. Мисля да сменя и http://cdn5.pelicanparts.com/catalog/im ... 738-M9.jpg това. Излиза от блока и към него се свързват маркучите за водата. Така и така съм там, частта не е скъпа.
Другото което трябва да оправя е моторчето на парното защото на първа и втора степен се чува чуруликане и много ме дразни.
Три от резбите на болтовете който държат капака са с преебани резби (единият се вижда на първата снимка боядисал съм го в черно да знам кой е). Мислех да сменя и там гарнитурите и да оправя резбите на всичките дупки направо. Май ще остане за друг път, ще ми дойде в повече, а и не тече масло.
Пиша в темата за да има матраиал' във форума да има живот! Поздрави на всчики.

Re: Briliant rot 318iS

19 Фев 2017 21:15

Има ли начин да компенсираш дебелината на гарнитурите с фрезоване на колекторите?
Добави отговор