Здравейте колеги.Тъй като тази седмица съм отпускар и от чудене какво да правя реших да направя тема за моята баба най-накрая.Малко история за колата-324td touring с рождена дата 31.10.1989,зимно оборудване(подгрев на ключалки,пръскалки,огледала и седалки),шпер
,check control,малък борд,халогени,шибидах,ATS Cup 15" реплики и то май е това
С нея сме от май месец 2010г. като ми бе подарък за бала
Имаше доста пазарлъци от страна на баща ми да е 36-чка или да изчакаме още малко,да съберем някой лев и да вземем 46-чка
В крайна сметка някак си склони и взехме това
Голяма радост,в деня на бала ми гостите вече бяха започнали да идват, а аз си правех задната чистачка пред нас
Още първата седмица се почна с тунинга и вече бях с Black Bosch,черни бъбреци,бели мигачи и нова емблема за 10 лева
Без дълги фарове е защото бай х*й (аз
) счупи малко от крепежите и още не знаеше от къде да си набави нови,а пък ми се стори прекалено рацерско да карам само без един дълъг и реших да ги няма и двата.Затворих фаровете с някакъв бежов силикон,щото нямаше черен и предполагах,че няма да се вижда от металните рингове,да ама не
Последва отваряне на фаровете и повторното им затваряте с черен силикон за аквариуми.На снимката се вижда,че вече сме и с черен кожен таван,че стария беше увиснал готино...
На този ден разбрах че имам шпер и както всички се досещате бях на седмото небе
Горе-долу така мина лятото след 12-ти клас,след това почнах да уча в Габрово,за кратко.Докато бях там работата по колата не е спирала.Сдоби с липсващото й липче отпред,смених лагер главини,малко черно шпрейче по стоповете,капака на клапаните,всмукателя и капака на ангренажа бяха боядисани,малък борд с здрав дисплей,че нейния се беше разтекъл,2 бр дълги фара
на живо бяха доста по красиви
тука се сдушихме с още една 30-ка
а в общежитието с 2 34-ки на 2-ма братя от повера на които страшно много благодаря за всичко с което ми помогна докато бях в Габрово
Докато "учех" колата също с сдоби с дълбок волан ОМР,спукан картер от тротоар
и вадене от една канавка
а така като гледам снимката и с червени стрелки,баси бързия дизел
Така се бях забил че вадихме колата около 3 часа с помощта на една доста добре оборудвана Г класа
Добре че тогава бяха Антон и Стилян(братята(дано не бъркам имената
)) и помогнаха.Като спуках картера почти на центъра на Габрово пак те ме завлачиха горе до общежитието.И за капак дойде един съсед от Пазарджик с джип и колесар да я приберем,а взехме че се запалихме на Шипка
цирк голям....
Февруари-март 2011 спрях с ученето и започнах работа в Пазарджик,ходихме малко по протести с нея,спечели 3 снимки на 2 календара на е30.бг за което съм горд с нея и на 18.05.2011 я вкарах в гаража и поседя дооооста време там..
Всичко започна и свърши под този навес,без канал,като всичко съм го правил лично аз,като за поставянето на двигателя ползвах един сервиз за 4 дена заради подемника и крана при което вече ми трябваше помощ и бях с един приятел-Пешо,ако четеш това,Благодаря ти за помощта
Целта ми беше ясна-ниска 30-ка,готина джанта,изчистена визия и дизелчето под капака.Идеята за дизела беше да му се направи основен ремонт,чип,генерация и спортен филтър с топлинен щит.Отказах се от тази идея доста бързо,защото накрая щях да имам почти 30 годишен, ~140коня дизел
а за малко повече пари мога да сложа по-хубав агрегат и се започна.M57D30-не намирах никаква информация относно какво ми трябва и как се връзват кабелите и се отказах,след това минах по реда M47TUD20 и M51D25 като се отказвах по същите причини.Реших че ще е бензин и започнах от М42,през M20B25,М30B35,M50B25,M52B28,та чааак до М60
прецених че много ми миришат краката за V8,помечтах за кратко за V12 и слезнах на земята.M50B25,M52B28 или M30B35.М30-то е тежко и голямо и следователно отпадна.Много се колебаех между М50 и М52,но в крайна сметка се спрях на B28 заради повечето нютони,по-лекия като цяло двигател,в бъдеще не планирам турбиниране а и чета че е доста по-еластичен.Горните размисли и страсти са базирани изцяло върху това какво е чела из нета някога 18-19 годишната ми глава
След като имах вече горе-долу ясна представа какво искам да се случи с катакомбито се запозна бясно разглобяване и купуване на нови части.
Заден мост:
БГ полиуретан на задния мост
БГ полиуретан на диференциала
Lemforder на носачите
Нови тампони на стаб.щанга
Нови биалетки
Meyle HD горе на амортисьорите
Лагери
Преден мост:
БГ полиуретан на носачите ексцентричен
Meyle къси и дълги шарнири
Meyle вътрешни и външни накрайници за е30
Meyle биалетки и тампони за стаб.щанга
Тампони на макферсона пак Meyle,по късно сменени с homemade camber plates
2бр макферсони 51мм щото моите бяха стабилно изгнили около гайките на пълнителя
Лагер-главини ама марка
около 160лв беше парчето
Ляво ухо за тампона на носача че нещо едното беше по-широко от другото и полиуретана на влизаше,тука Явор свърши работа а прерових целия повер и никой не даваше само това ухо
Рейка от 36-чка с 4мм шайби естествено
Спирачки:за сега стокови,но ги прегрявам доста бързо като карам планинско и мисля за upgrade
Дискове Ate Power Disc отпред и обикновени Аte отзад,накладки Ate,ремонтни комплекти за 4-те апарата,като е купен друг преден ляв апарат че моя не беше с много читаво буталце,накладки за ръчната и там всичките му пружинки и глупости(още не е сглобена ръчната
)маркучи,2 ОЕМ тръбички за отзад че им е*ах майката(повече няма да дам толкова пари за ОЕМ тръбички за спирачките,взех ги само и единствено щото мислех че ще си дойдат със съответните чупки,а те прави като конец
)и нови медни тръбички за отпред след като махнах ABS-a,спирачна течност Textar DOT 4,по късно заменена изцяло с някаква Ferodo Racing DOT 4 ако правилно помня
.От BMW AG дойдоха и малко дреболии:4 болта за захващане на диска към главината,1 болт за полуоска,че заовчих единия,2-те тръбички за отзад,2-те пружини за задните накладки,2-те контри за гайките на полуоските,5 от пружинките които седят между тръбичката и маркуча по спирачната система и 2 елемента за закрепване на електрохроматично огледало към предния прозорец.
Апаратите и супортите са студено поцинковани,предна стаб.щанга е червена,а задната жълта..с такива цветове разполагах когато ги боядисвах
пък и да е шаренко
маркучите са подменени на по-късен етап
другия накрайник дойде по-късно че го бях забравил
на камбър плейтовете нямам снимка,но мисля че някъде имам чертежи,та ако ги намеря ще ги пусна
тук се вижда и че стоповете не са много по тъмни,а леко опушени
диференциала със заовчената полуоска
носачите и моста бяха доста време чесани с най-различни четки,бормашини и шлайфове,след това ги пръснахме с нещо което по принцип е за пода на колата и отгоре с черен авто емайл за да са лъскави
Взех си и по-читав щит за маркучите в заден десен калник и малко цинга-манга по фаровете което беше махнато веднага като качих фаровете на колата
Научих че Z3 имат едни планки които затварят задното бомбе в сандвич(планка-бомбе-опорен тампон)
Номер 9 -
http://bmwfans.info/parts/catalog/Z3/Co ... ing_strut/И като малко скраперче правещо си колата самичко под навеса реших че и аз искам такива...ама не баш
Тука трябва да се следи последователността-цял тампон,отрязан наполовина тампон и вече изравнена подсилваща планка
Като се замисля със спирачките и ходовата част май приключих,снимките са малко защото както споменах,правя я сам и не мога да снимам и работя едновременно
Купих реплики на Azev A 7.5J ЕТ
врътнах им едни 23мм фланци за отпред на струга и ги качих на колата с гуми 205/45/16
Малко преди това се сдобих с коиловъри жом,от които между другото съм доста доволен,само отзад ми е малко мека ама ще го измисля,нещо ми се губят снимки на задните,но не са кой знае колко интересни.Ето и колата как седи с тях с изцяло изтърбушен интериор и гол двигател в коша(M21D24)като между временно си направих това
Купих едни рекаро седалки,но нещо не се разбрахме с тях как ще стоят в колата и ги продадох
След това купих друго рекаро от мето-бмвто,но нещо и на него нямам снимки
и докато сме на вълна интериор-сложих оригинални ел.стъкла отпред,махнах китайската аларма и си сложих оригиналния модул за централно и всичко работи,учудващо
сложих подглавници на задните седалки,залепих фолио но всички стъкла без двата предни и панорамния,вързах електрохроматичното огледало и остава да му вържа функцията да не потъмнява като включа задна скорост,но това ще е като си оправя кабела от датчика до купето,монтирах плафони в краката отпред от жабка на е30,сложих си черни рингове на бензиновото табло като му направих и на него стрелките червени,направих касетника,чек-а и копчето за реотана на задния прозорец да светят,копчетата за подгрева на седалките ще светнат след като претапицирам рекарото и му сложа подгрева от стоковите седалки,взех си и черни кожени кори за вратите,че моите бяха дроб,смених 3 кори под волана докато си намеря най-читавата,4 панела около касетофона пак докато си намеря най-здрав,доста дреболии от интериора липсваха като пластмаси около дръжките за отваряне,около пишките за заключване,пластмасите на коланите които скриват болтовете,опелската запалка,някакво странно копче за включване на фаровете,друг заден пепелник защото на моя му липсваше оранжевата пластмаска пред крушката
мислех да правя мокета черен,но се отказах защото щеше да стане прекалено черно в колата с този черен таван,черни кори,черни колонки и тъмни седалки.
През 2012 на пролет колата отиде за кърпене и третиране на всички кухини и дъна на колата със съответните химии.
От вътре облепих целия firewall,под и багажник на колата с битумна лента,наредих вече готовата инсталация с ел.стъкла и централно и също оправени кабелите за музиката защото бяхаа
отделно е пуснат 4квадрата плюс от акумулатора до сд-то и са прекарани + , - и чинчове за музика
Интериора е сглобен по обратния ред и за мое учудване отново всичко работи и се движи
Двигателния отсек беше изчистен от всички ненужни планки и шпилки и го боядисаха в черен сатен,не исках гланц,но не исках и мат
и се спряхме буквално посредата
Преди това размотах цялата инсталация на фаровете до бушониерата и оправих всички цигании които са били причинявани през годините на бабата.На горната снимка е все още с абс-а и без камбърите.
Наредих си калници,маски,брони,фарове,вече и мигачите ги бях ударил с черен трансперантен спрей и лак защото само те седяха по-светли от цялата предница.Беше ме ударила Rat style вълна и купих преден син УНИКАЛНО изгнил капак,изтърках го и буквално 8 часа дълбахме надписа,но крайния ефект беше доста добър,поне за мен
To be continued..