Дата и час: 28 Мар 2024 13:50

Time zone: Europe/Sofia




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 6
 [ 55 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 11 Сеп 2013 21:03 
Offline
Аватар

Регистриран на: 19 Фев 2013 13:39
Пол: Мъж
Мнения: 91
И така реших да копирам темата от другия форум тук,ще се радвам да е в полза на някой,целял съм точно това ,като съм гледал да има много снимки,подробни обяснения, линкове и ръководства за някои от които съм ровил по цели нощи :bang:
разбира се приемам съвети и критики :thumbsup:

.....Карам е30 от 2005-та,първата беше 316 89' ,втората 318is 90' ..... ;)
И така, дойде ред и на третата серия на филма е30 :D
Всичко започна през 2010 ,когато реших да сменя старата ми е30-ка защото целогодишното каране си каза своето и ръждата с доста голяма сила я нападна,а ненавиждам ръжда и не ми се занимаваше с правене ..исках отново 3-ен стоп, купе,черна...пълно копие на 318is-ката,НО с максимално читаво купе и с м20 мотор за бъдещи смени :mhihi:
Поверих задачата с намирането на колата на Роската, ROKO от Ловеч,един страхотен човек :bowdown:
Естествено бях го затруднил максимално с изискванията за колата,читаво купе,троен стоп,6-так и че пък и черно :oops:
Времето си вървеше ,а аз отхвърлих една-две негови оферти,сигурно заради цвета :kuku: ,но през октомври 2010 Роската ме зарадва ,че има кола за мен ,колата беше на колегата Dr.Schnaps видях я само по снимки и се доверих и скочих с двата крака :yes:
А ето и снимките на колата от тогава :arrow:
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
как да устоиш.... :mrgreen: имаше чек,чудесен шибидах,ел. стъкла,централно,хидравлика,малък борд,оригинални велурени стелки...
Докато чаках колата си приготвих един комплект ел. регулиране на фаровете от е34,
ето от тук е информацията :arrow: http://www.behindmatrix.com/e30/fotost/ ... f00453.htm
и вече монтирано ;)
Изображение

Изображение

Изображение
също си набавих и малкото липсващи инструменти от кутията в багажника :D
след това се заиграх с топката,която беше в доста добро състояние и стана светеща с нова прозрачна плака отгоре... :D

Изображение

В общи линии исках да сложа m52b28,да си прехвърля рекаро салона от ис-ката и джантите.
В началото на 2011 дойде ред на джантите,отново благодарности на Роската ,който ме свърза с друг е30 фанатик....и така :arrow:

Изображение

смятам добре се получиха :paranoid:

Изображение

И вече монтирани :arrow:

Изображение

Изображение

също и последни километри със старото желязо м20,понеже пристигна това :arrow:

Изображение

Изображение

Сега много ме е яд че направих тази грешка да извадя м20-ката,но тогава се поддадох на модерното :banghead:
С две думи за мотора,от е36 купе 99-та година,автомат
монтиран с цялата генерация от 36-цата,от-до,че даже е вързана и клапата отзад,също така извадих късмет и за трансплантацията намерих картер от 525,който има нивомер за маслото и съответно е вързан към чека на колата и всичко работи на 100% ;)
тук вече се движим и обиколих общо три сервиза докато ми наредят генерацията както исках :conf:

Изображение

после останаха довършителни работи,една от тях е да се махнат излишните кабели(за автомата) и всичко да се прибере в пластмасовата кутия над мотора от 4 цилиндрово е30,също се заиграх и преместих диагностичната букса на оригиналното място при е30,че при тез трансплантации обикновено тя виси до дясното бомбе :arrow:

Изображение

Изображение

после дойде ред на радиатора,моя беше най малкия вариант при м20,сложих от ТД с клима...най-големия при е30 :smoke:
има разлика :arrow:

Изображение

тук се вижда топката,също и малко аудио,без рязани кабели :mhihi: Pioneer 7700,който в последствие бе заменен с CD23
както и си закупих от Явор пищялки за вратите :yes:

Изображение

после беше монтирана голямата кора под мотора,пак от ТД,доста читава с нови крепежи :arrow:

Изображение

дойде ред и на салона,намерих един обикновен салон с подгрев и го купих,свалих му подгрева и се почна прехвърлянето на рекарото :arrow:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

никъде не се налага да се разшива,да се пори или подобно,става много грамотно и лесно прехвърлянето,а ето тук има упътване ;)
:arrow: http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... f00030.htm
също така направих и тоя мод с копчетата :arrow: http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... f01731.htm
ефекта е много добър,силно свети активираната позиция на копчето,а по слабо светят всички позиции когато е пуснато осветлението на таблото :D
тази екстра я има предвидена в копчетата ;)
В това време доста търсих оригиналното фенерче за е30 и намерих,но с прецакана батерия,смених я,но нешо се прецака всичко и ми писна и си купих от следващия модел +буксата в жапката,с много малък жокер буксата стана на оригиналното място ,а фенерчето е 05' в чудесен вид и състояние :D

Изображение

Изображение

Докато монтирах подгрева на рекарото,разхвърлях вътре всичко ,почна се едно яко пране на кори,седалки,мокет...

Изображение

Изображение
:mhihi: :mhihi: :mhihi:

докато перях пристигна поредната пратка по Еконт :lol:

Изображение
исках здрава,стоманена разпънка,не китайска алуминка дето само ще ми краси коша,ако не се и разпадне докато я монтирвам :mhihi:
тук едно рамо удари колегата Error :bowdown: ,чудесна Спарко разпънка,само развих гайките на ботушите и я пуснах на шпилките :shock:
а и коша вече придоби друг вид,не е като да висят кабели,опашки ... :D

Изображение

Изображение

Изображение

а също и си купих лайсната с отворите за предната престилка,нова оригинал :smoke:

Изображение

В това време се забави и монтирането на салона и мокета,че излезе една малка изненада в лявата част на пода,където има един квадрат отдолу,болно място на доста е30-ки,и нямаше как да събера колата без да го оправя и се заредих с малко мазила и свестен тенекеджия.... :arrow:

Изображение

Изображение

тук се вижда кръпката,останах приятно изненадан от човека,който я прави,дори е възстановил долу квадрата с оригиналните си оребрения :D :arrow:

Изображение

Изображение

и така,после едно хубаво мазане и всичко обратно,прекарах оригиналната инсталация за подгрева,мокета обратно и вече с монтирано рекаро с подгрев :D
В това време пуснах старата е30-ка за продаване и доста бързо се разделих с нея :cry: ,но с три коли нямаше как да стане
ей ги,близначките :mhihi: :arrow:

Изображение

Следващата стъпка беше да си направя подарък за рожденния ден,а именно шпер :mhihi:
голямо прасе 3.73 от Гецата от Плевен :bowdown:
последва освежаване,масло ..и на колата :arrow:

Изображение

Изображение

Изображение

лятото мина ,идваше зима, и реших че ще се кара евридейка,а е30-ката ще е в гараж,
тук някакво последно каране и първи сняг октомври 2011 ,и една година с колата :arrow:

Изображение

после стегнах евридейката и е30-ката не е излизала навън цяла зима :D

През зимния сезон изпадна едно огледало с плафони,купих го,леко почистване и нови крушки :arrow:

Изображение

И сега,най големия филм който си вкарах,климатик :lol:
понеже колата щеше да стои цяла зима , викам си сега е момента да го монтирам,това става януари 2012
купих цял комплект от колегата Изрода искам да благодаря и на него че успя да ме изтърпи с моите постоянни въпроси и изисквания :oops:
и така,пълен комплект,без рязана инсталация,без щети.
първото нещо беше да разглобя тотално цялото прасе ,да се почисти идеално,да се сменят дунапрени ако има ,да се смени цялата изолация на инсталацията с подобна на оригиналната,която се разпадаше.
А вътре не е каквото да нямаше 20 годишни паразити,това сигурно е работило с 50% от капацитета си :arrow:

Изображение

Изображение

Изображение

веднага се закупиха двете големи уплътнения :arrow:

Изображение

и се започна с колата,всичко което свалях беше в чудесно здраве ,никога не докосвано :shock: :arrow:

Изображение

Изображение

Леко опресняване на клапите за циркулацията :arrow:

Изображение

И на някой ако му е интересно какво има в моторчето за клапите ,ето :mhihi: :arrow:

Изображение

После почистване на инсталацията и облепяне с нова изолация,като нова :D :arrow:

Изображение

Малко снимки на почистеното тяло,инсталацията и всичко почти готово за монтаж :arrow:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

После се прехвърлих на колата,изрязах оригиналната заготовка за инсталацията на климата в кутията с бушоните :arrow:

Изображение

После с отворите на тунела за дренажните маркучета,единичния отвор задния е с заготовка и се избива,но предните два не са , там се наложи пробиване и обработка на мястото с цинков спрей :arrow:

Изображение

Изображение

Изображение

След това избих заготовката за тръбите ,до акумулатора :arrow:

Изображение

Изображение

Процеса доста се проточи,но не бързах ,а исках всичко да ми мине през ръцете и да го изпипам максимално,
обработих и с цинков спрей всички места където се избива :arrow:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

това е буксата в кутията с бушони,в нея се щраква инсталацията на климата,другите кабели с обувките се нащракват ,те са основи за релетата и бушоните :arrow:

Изображение

Така и така се разхвърля всичко реших да подменя всичката изолация по инсталацията в коша,годините и жегата и бяха разказали играта,направо се разпадаше :arrow:

Изображение

последва нареждане на всички уплътнения :arrow:

Изображение

Изображение

Изображение

И най-после монтираното климатично тяло :D :arrow:

Изображение

прехвърлих се отпред,сваляне на радиатора и отстраняване завинаги на пластмасата която е пред него :arrow:

Изображение

Прекарване на инсталацията за климата в оригиналните щипки при другата освежена инсталация :D :arrow:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Закупуване на всички крепежи,в магазина репликите бяха "Никой никога не е купувал такива неща.." също и .."На железарията ги има същите" :mhihi: :arrow:
Изображение

Долу на гредата на която ляга радиатора се монтират тампони,по каталог са същите като горните на водния радиатор,взех такива , с нови крепежи :arrow:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


Изображение

Изображение

В това време докато събирах ми се искаше да налея антифриза и да запаля колата,че имах лошото усещане че 20+ годишното радиаторче на парното ще текне........и така и стана,протече радиаторчето ,че бонус към него и клапана :banghead:
в този момент вече имах едно много много лоши помисли към колата и цялото нещо което си причинявам,но ентусиазма надделя :yes:
Почна едно търсене на радиаторче,хем не исках втора ръка,хем не исках нови китайско........и в този момент се случи чудо,един колега пусна за продан чисто ново оригинално BEHR радиаторче ,веднага го купих и монтирах :D :arrow:

Изображение

Изображение


Изображение


Изображение

Изображение

Изображение

Изображение



Изображение

Изображение

Събора (2012) мина и аз още там си набелязах след него какво ще е първото нещо за промяна,едното беше добрия стар Pioneer,който ми служеше вярно 5-6 години,но и тук надделя ентусиазма и идеята ми за оригинален вид на е30-ката и беше сменен с BMW Business CD23 :arrow:

Изображение

Другото нещо беше да сменя малко странния преден лип с оригинален is-ов ,тук едно рамо удари Румен Тонков,голям човек винаги помагащ :bowdown: :arrow:

Изображение

Чудесен магазински лип :D

Климата все още не беше готова на 100%,поради факта че се разминаваха накрайниците на компресора,проблем породен от факта че не си оставих м20-ката :banghead: ,но както и да е юни 2012 вече изкачаха снежинки вътре :D :D :D :arrow:

Изображение

също и едно много добро ръководство за монтаж :arrow: http://www.aopitz.com/files/klimaanlage.pdf :yes:
равносметката ми за климата е че много трудно ще се навия на подобно нещо отново,но съм много доволен въпреки няколкото нови бели косъма :mrgreen:
също и някой ще скочи и ще каже че съм луд 6 месеца да монтирам клима,ми да луд съм по е30 и всичко изпипвам и го правя по няколко пъти докато ми хареса...закъде да бързам,тя колата е случила на собственик просто,ето така си прекарва почти целия живот :arrow:

Изображение

поредна снимка :mrgreen:

Изображение

Естествено следва продължение,защото е30-щината няма лекуване...... :yes:

.........
а тук една снимка на кутията с инструменти,напълно оборудвана,
също и новата придобивка се вижда,малко бутикова екстра :arrow:

Изображение

в момента монтирам и една ел. антена,да не скучая :arrow:

Изображение

Изображение

.........
също и намерих една джанта 15' BBS за да си сложа тубата :D че досега бях с желязна резервна,
всичко измито ,нагласено и на място :arrow:

Изображение

и малко заиграване с един колега :D

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

........
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

След това най-после се сдобих с голям борд,благодаря на колегата ,
той си знае :D

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

последва разглобяване малко ,за пореден път :confused:

Изображение

Изображение

смених цялата изолация по инсталацията с нова,да се освежи малко
и се заех с проблема със слабото светене на дисплея,оригинално е с 2 крушки 6 волта,на този борд бяха сменени с 2 по 12волта и при пускане на фаровете направо дисплея изчезваше,не исках да развалям оригиналното и не минах на диоди,намерих 6 волта крушки ,смених ги и мисля че сега е добре :D

Изображение

Изображение

и малко информация за любопитните:
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... f01442.htm
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... f00541.htm
http://e30-talk.com/attachments/e30-wik ... _wfs_1.pdf
http://e30-talk.com/attachments/e30-wik ... _wfs_2.pdf
http://e30-talk.com/attachments/e30-wik ... _wfs_3.pdf
http://e30-talk.com/attachments/e30-wik ... _wfs_4.pdf

засега смятам че съм приключил с борда,следващото е задните отваряеми стъкла ,също благодарение на колегата с борда :have one:
и след тях пък може би с това...
Изображение

.......
И така,ел. шибидаха малко ще се забави :mhihi:
но пък след борда сложих задните отварящи стъкла,малко снимки ,смятам че няма за обясняване нищо :arrow:

Изображение

Изображение

Изображение

:D

........
И така,вече приключих и с ел. шибидаха :D
Избрах по-трудния начин за смяната,но и доста по-истинския ..навсякъде където гледах теми не сменят цялата планка на която се монтира моторчето,а старата от ръчния се реже,пили,огъва и кво ли не :mhihi: друг начин е да се оставят водачите на жилата и да се разпробият нитовете на планката и да се смени само тя...
Но не ми харесаха идеите и реших да го направя както си трябва и както си е оригинално ,комплекта включваше всичко -планката с водачите на жилата,мотор,реле,инсталация(без рязано и до долу до под волана с куплунга),копче,кора :D

Изображение

първо малко полезни теми :arrow:
http://www.e30tech.com/forum/showthread.php?t=44036
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... f01514.htm
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... f00005.htm
и снимки от разглобяването :arrow:

Изображение

Изображение

Изображение

планката се захваща с 5 болта,също има и 2 болта отстрани които държат водачите на жилата :arrow:

Изображение

Изображение

жилата се издърпват ето така :arrow:

Изображение

и после започва веселата част ,цялото това нешо се сваля с малко завъртане насам натам и....готово
първо единия край ,после другия и това е без да се реже тапицерията на тавана там където е защипана с предното стъкло,че яко пречи това ,но нямаше как да я срежа :mhihi: :arrow:

Изображение

Изображение

тук се вижда разликата между двете планки,не само в мястото за мотора ,но и са с различно положение на водачите,на ел. планката водачите са по нагоре,доста близо до тавана.. :arrow:

Изображение

в тази част свършват водачите :arrow:

Изображение

новата вече на място :arrow:

Изображение

Изображение

събиране на цирка по обратния ред :arrow:

Изображение

кабела минава с другите кабели за чека и огледалото,а долу под таблото взема захранване от ел,стъклата,моята инсталация за ел.стъклата е с допълнителното реле ,което ги захранва при отворени врати без значение от ключа.Има си разклонение за стъклата и друго за шибидаха,щракваш и си готов :mhihi: :arrow:

Изображение

Изображение

някой да не си мисли ,че нещо се променя,че се разцентрова,че ще върви на криво или че няма да се затваря равно,смятам добре се затваря :D :arrow:

Изображение

монтирано всичко ,остава само кората :arrow:

Изображение

и вече сме готови :D :arrow:

Изображение

скоро трябва да има включване и с една друга екзотика,че малко се забавиха с нея нещата :D

........
Вече и чистачките на фаровете са готови,останаха само някои дреболии за доизпипване.
Всичко работи и е пълен комплект :D

Малко информацийка :arrow:
http://www.e30tech.com/forum/showthread.php?t=77979

и едно оригинално ръководство за монтаж,страшно полезно :D :arrow:
http://www.m535i.org/e28info/headlightw ... ntWiWa.pdf
също и ел. схемата на системата :arrow:
http://www.m535i.org/e28info/headlightw ... Wa-med.jpg

Цялата система :arrow:
Изображение

Моторчетата ги разглобих тотално и гресирах обилно,след което малко има игра с зацепването ,за да спират после там където трябва :yes:
че се нагледах на снимки на монтирани системи на които моторчетата спират не където е оригинално,или пък на разменени рамена ,че са лява двойка и дясна ... :D
Също трябва да са здрави уплътненията на капака и оста на моторчето ;)

В бушониерата имаше прекарани пинова за допълнителните 2 крачета на релето :arrow:
Изображение

и отдолу :arrow:
Изображение

Единичния кабел от единия пин отива на куплунга под волана за ръчката
Сдвоения кабел от другия пин едното му разклонение отива съшо на куплунга за ръчката ,а другото отива по инсталацията напред по коша до буксата която е зад левите фарове,която е оригинално прекарана и оставена за включване на системата.Другия кабел от тази букса е + от габарит .

Това е буксата под волана,нормалната ръчка на снимката ,с 4 кабела :arrow:
Изображение

Инсталацията на системата тръгва от куплунга зад левите фарове и се прекарва в оригиналните щипки на маската заедно със снопа за фаровете и климатика.Малко беше тегаво точно там ,заради климатичния радиатор и по скоро заради перката ,разстоянието е супер малко,но с тънки пръсти,с бъркане отдолу,отгоре и доста гъзурчене и а какви ли не помощни средства се успява да се откопчеят щипките ,да се прекара инсталацията +маркуча и да се закопчеят после щипките :conf: при мен отне час-два сигурно само прекарването там :mhihi:
Ето колко е мястото между маската и перката :arrow:
Изображение

Вече монтирано дясно моторче (моторчетата също са ляво и дясно) :arrow:
Изображение

Планките на моторчетата се монтират с извивката към дългия фар,също и маската има освобождение за оста на моторчето :arrow:
Изображение

Монтирано и ляво моторче,там е и куплунга за включване на системата ,също и масата е до левите фарове :arrow:
Изображение

Дюзите имат място в решетките ,само се щракват.Маркуча минава през отвор в стойката за фаровете,през клапан за всяка дюза,тройник и на помпичката после.
Гривните на фаровете са номерирани в горния си край,
нареждат се ето така(има го реда и в ръководството):
01 = ляв къс
02 = десен къс
03 = ляв дълъг
04 = десен дълъг

Ръчката :D :arrow:
Изображение

И всичко наредено :arrow:
Изображение

.........
поредната екзотика :mhihi:
огледала с подгрев и пръскалки с подгрев :D

Изображение

Изображение

......
поредната екзотика
темпомат :D

малко информация :arrow:
http://www.unofficialbmw.com/e30/electr ... stall.html
http://e30-talk.com/elektrik/t-tempomat ... 35108.html
http://e30-talk.com/e30-wikipedia/t-tem ... 48649.html

и оригиналното ръководство за монтаж :D :arrow:
http://e30-talk.com/attachments/elektri ... eba-1-.pdf

целия комплект :arrow:
Изображение

Изображение

И пак се почна едно разглобяване... :arrow:
Изображение

Компютъра на темпомата си има една скоба която се хваща към стойката на компютъра на колата :arrow:
Изображение

Изображение

Зад таблото се поставя това ,от там взема сигнал за скоростта темпомата
и в него се щраква малката черна букса от инсталацията :arrow:
Изображение

На стойката с педалите се монтира ключето за съединителя,което си има място и планчица :D :arrow:
Изображение

Долната част от пластмасите около волана има заводско прорязано място,
което трябва да се изреже и да заприлича на това :arrow:
Изображение

Ръчката се монтира зад тази за чистачките и се ползва нейното захващане,за целта се разпробива отвора с резбата с свредло 5.5 мм. ,и оригиналния болт там който е М5х12 се заменя с М5х16 ,също има и едни чопчета които трябва да си паснат при монтажа...абе да ти прави кеф да пипаш :D :D :D :arrow:
Изображение

Изображение

Куплунга на ръчката е същия тип като на клемореда,мигачите,чистачките..и се щраква там върху другите :arrow:
Изображение

цялата инсталация се полага в таблото в щипките при другата,малкия черен куплунг който е за таблото остава някъде зад него :arrow:
Изображение

през гумения маншон зад педалите се изрязва един от оставените фабрични отвори и през него се прекарва кабела за актуатора и се намества гумичката за уплътнение,и се свързва голямата кръгла букса :arrow:
Изображение

Актуатора си има планка с която се хваща за стойката на въздушния филтър(въпреки че при мен е малко по по друг начин там ,заради неоригиналния мотор за тва купе :banghead: ) ,жилото се монтира на свободната позиция на дросела ;)

В завършен вид :arrow:
Изображение

Изображение

........
новата придобивка,голяма радост :D :D :D

Изображение


и малко снимчици :arrow:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

........
Ключът към щастието :D
Изображение

Набавих също и пълен комплект ABS ,но той остава в изчакване за зимната пауза,че ще има приключения с монтажа :twisted:
Изображение

Изображение

И май също в изчакване на зимата е и това,че покрай него ще се обърне внимание на цялото окачване и ще се освежат макферсони,щитове,носачи,мостове,щанги...
Изображение

Изображение

:D

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 11 Сеп 2013 21:41 
Offline
Млад ТЕХНИК
Аватар

E30: 4 цилиндрови :}
Местоположение: София
Регистриран на: 27 Сеп 2012 09:11
Пол: Мъж
Мнения: 1192
Май е време да помислиш за М Тех 2 пакета :hihi:


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 11 Сеп 2013 22:02 
Offline
Dr. Recaro
Аватар

E30: '85 318i + '85 325йе
Местоположение: София/Бургас
Регистриран на: 18 Ное 2012 22:39
Мнения: 1277
Както казват в хамериканските форуми - clean!
Шапка ти свалям за постоянството и усилията.

_________________
"You could roll an E30 in a BMW showroom today and people would think:
Well, they finally got the 1 series right!"


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 11 Сеп 2013 22:11 
Offline
Биг Павар Брадър Мод
Аватар

E30: Convertible
Местоположение: София-Плевен
Регистриран на: 11 Мар 2013 20:38
Пол: Мъж
Мнения: 1489
Пусна я най-накрая.
Красавицата тя! Следващият път искам кръгче :roll:

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 11 Сеп 2013 23:56 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Ето ти кръгче....

Изображение

та да не чакаш до "следващия път" :hihi:

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 12 Сеп 2013 11:44 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Още от темата в Павара имах чувството, че целта е тая кола да се натъпче с възможно най-много екстри за модела... няма лошо.
Аз вече съм на точно обратната позиция - ако изпадне здраво купе, което да е възможно най-опоскано откъм екстри, въобще няма и да се замисля.
Както и да е, това е въпрос на индивидуална настройка, така че няма да се спирам повече на него.

Първо, поздравления за ентусиазма, отношението и постоянството към Е30-ката! Или както му казват хАнгличаните - TLC. :thumbsup:

Имам един въпрос - какво копче за ел. реглажа на фаровете си ползвал? На снимките тази част от кората не се вижда, снимано е от други ъгли. От Е34-ката ли е или си преправил Е30-ковото?

След това, имам няколко препоръки, които надявам се да приемеш градивно, а не негативно:

1. Джантите:
- плоските капачки за мен не са добра идея, но това е въпрос на вкус;
- предните деветки също. Виждам, че си приготвил амортесьори Bilstein, не знам пружини ще сменяш ли, за да снижиш колата, но деветките отпред ще ти пречат. Освен това, товариш рейката повече от необходимото. И накрая, според мен развалят визията на колата.

2. Предполагам, че нямаш проблеми с охлаждането на мотора. Но все пак да вметна, че радиаторът от ТД-то не е най-големия БМВ-ейски, който може да се вгради в Е30. Най-големият е от Е36 325tds или Е36 М3. По-дебел е с 1 см. от Е30-ковия. На практика, този от ТД-то е същия като за М20, но за М20-ката той се води "тропическата версия".

3. На тази снимка:
Изображение
виждам долу едно притеснително "оцветяване". Знам, че по снимки не може да се съди адекватно и че най-вероятно няма нищо притеснително, това ти ще кажеш. Ама така е то, кошмарът на Е30-каджията го кара да се параноизира... :hihi:

4. ИС-овия лип. Знам, че много хора ги обичат, но за мен разваля визията на предницата. Прекалено претрупан стои.

5. Диференциала - отлично си се справил с капака, но обърни внимание на корпуса. Ръждата там е особена, както при всички чугунени отливки. Става на шупли, които няма шанс да се отстранят с телена четка, независимо ръчна или на дрелка, твърди са като камък и единствения начин тези шупли да се отстранят е с чука и секача, аз откакто си взех компресора, се родих с пневматичния чук. Преди ми трябваха 3-4 часа плътна работа с чука и секача, за да махна всички шупли от ръжда по корпуса, сега за 15 минути се върши работата и то доста по-добре. От снимката ми се струва, че не си успял да ги отстраниш, а това означава, че след време корпуса пак ще ръждяса.

6. Евала за усилията и старанието относно климатика. За мен това обаче е най-безсмислената екстра, която се насажда в Е30. Аз даже ако имах на някоя от моите заводски климатик, щях да го разкарам веднага. Причини: взима от конете на мотора, тежи отпред и влошава баланса на купето, още една система, която може да дефектира, представлява допълнителен товар върху алтернатора и не на последно място - влошава охлаждането на мотора.

7. Тая кола плаче за черен таван и черен кожен салон. ИС-овото рекаро никога не ме е кефело, като ги погледна тия карета, имам чувството гледам карирания какскет на някой английски аристократ от началото на миналия век. А тази представа не ми се връзва с немска кола. :hihi:

8. Както спомена Иван, М-тех пакет. За мен това е екстра, която сама по себе си има по-голям ефект от всички останали екстериорни екстри, взети заедно.

9. Черна Хела и МХВ-та.

10. Акумулаторът е добре да се разкара в багажника. Това е едно доста полезно действие, на което малко хора обръщат внимание.

И последен въпрос - каква е съдбата на М20-ката? При теб ли е още?

Браво за темата, доста полезна ще е за маняците на екстрите. :thumbsup:
Особено с толкова снимки, обяснения и линкове. :clap:

:chug:

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 12 Сеп 2013 15:34 
Offline

Регистриран на: 08 Окт 2012 16:22
Мнения: 202
успех с паркета,мхв-то и черната хела :hihi:


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 12 Сеп 2013 20:58 
Offline
Биг Павар Брадър Мод
Аватар

E30: Convertible
Местоположение: София-Плевен
Регистриран на: 11 Мар 2013 20:38
Пол: Мъж
Мнения: 1489
Камене, малко не съм съгласен с твоето мислене. Да имаш климатик би било супер, колко пък коне да отнема ? Не е като, да е малък мотора и да го бърка това. Колата се прави за кеф, а климатика си е задължителен през лятото.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 12 Сеп 2013 21:02 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
То затова е форум - да споделяме мнения.
Твоето мнение е такова, а моето е точно обратното.
"Красотата на вселената се състои не само в единството на разнообразието, но също и в разнообразието на единството".

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 12 Сеп 2013 21:05 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
П.С. Не е правилно да го споделям точно в тази тема, ама от известно време се замислям да разкарам и хидравличната рейка от жУвотното, както и ел. шибидаха.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 6
 [ 55 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща

Time zone: Europe/Sofia


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade