Дата и час: 28 Мар 2024 16:56

Time zone: Europe/Sofia




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 26 от 29
 [ 285 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 22 Сеп 2017 10:16 
Offline
Биг Павар Брадър Мод
Аватар

E30: Convertible
Местоположение: София-Плевен
Регистриран на: 11 Мар 2013 20:38
Пол: Мъж
Мнения: 1489
Капачката ако и нея я лъснеш, ще се върже добре! :)

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 23 Сеп 2017 10:32 
Offline
Dr.Tempomat
Аватар

E30: '90 Touring, '92 Convertible
Местоположение: Плевен
Регистриран на: 30 Дек 2012 09:04
Пол: Мъж
Мнения: 664
За капачката не знам. Май ще стане прекалено.
Като цяло и за този капак не съм сигурен дали ще го ползвам. Ако не ме радва ще си сложа оригиналния :)


Прикачени файлове:
received_1833404066673878.jpeg
received_1833404066673878.jpeg [ 140.02 KiB | Прегледано 4371 пъти ]

_________________
Изображение
Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 04 Ное 2017 17:38 
Offline
Dr.Tempomat
Аватар

E30: '90 Touring, '92 Convertible
Местоположение: Плевен
Регистриран на: 30 Дек 2012 09:04
Пол: Мъж
Мнения: 664
Да изтупам малко прахта от темата. Леко полеко събрах пъзела от необходими части. Всичко беше измерено и в стандартен размер.
Блока се наложи да бъде разстърган до стандартен размер по новите бутала, след което беше челосан, а цилиндрите хонинговани.

ИзображениеИзображение

Коляновият вал беше преправен с втулка за семеринга отпред. Втулката е направена от неръждаема стомана. За подсигуряване против течове избрах да я направим плътна и да се монтира чрез 'топла сглобка'.
Чертеж:
Изображение

Последва "малко" пазаруване, като това е снимка от по-ранния пазар, имаше и последващи... :hihi:
Изображение

Всичко естествено е старателно измито, обезмаслено и почистено от стари гарнитури, червен/черен/бембян силикон.
Междувременно изпадна стойка за двигател(нова) на много добра цена и реших, че си струва инвестицията. Тук вече блока е качен на нея:

Изображение

Готов за монтаж на основни лагери и 'пускане' на коляновия вал.
ИзображениеИзображениеИзображение

Тук вече наредени лагери. Мотора се сглобява с Redline Assembly lube :D
ИзображениеИзображение

Коляновият вал е монтиран. Петите са стегнати по предписание. За протокола необходимото усилие е 56-63Nm.

Изображение

Последва поставяне на сегментите и монтиране на биелите към буталата.

Изображение
Изображение

След като първото бутало беше монтирано се оказа, че недохода е доста по малък от очакваното.
По първоначални сметки за недоход от 1.38мм се оказа, че недохода е всъщност 0.6-0.7мм
Отдавах това на факта, че блока е челосван и преди да попадне в мен. След това се чухме с Камен. В крайна сметка се оказа, че всъщност при предишното пресмятане не е взето предвид недохода на оригиналното бутало на м20б25 от 0.5мм.
Изображение

При направени от него сметки с новоизмерените стойности, степента на сгъстяване вече е около 9.5 със стандартна гарнитура.
Изображение

За протокола - направих няколко зимервания на отделни компоненти в бутало-мотовилковата група:
Бутало M54:
Изображение
Бутало M20B25:
Изображение
Биела М52B28:
Изображение
Биела М20B25:
Изображение

С други думи - бутало-мотовилковата група е олекнала с общо 744гр.

Главата почистена. Паснати клапани. Водачите бяха измерени с индикатор и луфта е в рамките на допустимото по книга. Избрах да не ги подменям към момента. Нови гумички. Нов семеринг. Разпределителен вал от м20б25. Кобилици без износвания.
ИзображениеИзображениеИзображение

За момента толкова. Както се казва на чист български език - To be continued :chug: :mrgreen:

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 04 Ное 2017 18:19 
Offline
е30 зависим
Аватар

E30: 325i coupe
Местоположение: София
Регистриран на: 13 Авг 2013 15:40
Пол: Мъж
Мнения: 2119
Красота, браво!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 04 Ное 2017 22:29 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Мармот написа:
...
След като първото бутало беше монтирано се оказа, че недохода е доста по малък от очакваното.
По първоначални сметки за недоход от 1.38мм се оказа, че недохода е всъщност 0.6-0.7мм
Отдавах това на факта, че блока е челосван и преди да попадне в мен. След това се чухме с Камен. В крайна сметка се оказа, че всъщност при предишното пресмятане не е взето предвид недохода на оригиналното бутало на м20б25 от 0.5мм. ...

Свръх-хода, Краси.
Като се махнат 0.5 мм. свръх-ход на оригиналната М20В25 група колянов вал + биела + бутало, нещата си идват на мястото. И като се отчетат 2-3 челосвания на блока, всичко вече се връзва.
Много се радвам, че всичко вече се нарежда както трябва. С това сгъстяване си готов за един Шрик 284/272 за в бъдеще.
Още веднъж, браво за постоянството и коравия ентусиазъм! Така трябва да се държи един Е30-каджия, независимо от трудностите! :thumbsup:
:chug:

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 04 Ное 2017 23:30 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
По заявка на авторът на темата пускам информация как се смята сгъстяването на даден двигател. Какво се взима предвид:

1. Обем на цилиндъра;
2. Обем на горивната камера;
3. Обем на гарнитурата на главата (+/- шлайфане на глава и блок);
4. Свръх-ход или недоход на буталото;
5. Обем, съзаден от профила на челото на буталото (вкл. фрезенки за клапаните);

При Мармота нещата се изчисляват много лесно, заради плоския профил на челото на буталото, а именно:

1. Обем на цилиндъра - 465.27 куб. см.
2. Обем на горивната камера - 40 куб. см. ( по данни от интернет);
3. Обем на гарнитурата на главата (+/- шлайфане на глава и блок) - 8.03 куб. см.;
4. Свръх-ход или недоход на буталото -6.09 куб. см.
5. Обем, съзаден от профила на челото на буталото (вкл. фрезенки за клапаните) - 0.40 куб. см.

Формулата за смятане на сгъстяването е следната:
1+2+3+4+5=А
2+3+4+5=B
A/B=степен на сгъстяване.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 05 Ное 2017 11:42 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Препоръчително е да се сменят и тези тапи, номер 13 от схемата:

http://bmwfans.info/parts-catalog/E30-2 ... ft/#pos_13

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 05 Ное 2017 11:44 
Offline
Dr.Tempomat
Аватар

E30: '90 Touring, '92 Convertible
Местоположение: Плевен
Регистриран на: 30 Дек 2012 09:04
Пол: Мъж
Мнения: 664
Сменени са с нови от BMW ;)

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 11 Ное 2017 21:31 
Offline
Dr.Tempomat
Аватар

E30: '90 Touring, '92 Convertible
Местоположение: Плевен
Регистриран на: 30 Дек 2012 09:04
Пол: Мъж
Мнения: 664
Днес свърших малко работа. Монтирах и стегнах главата.
Изображение
Изображение
Изображение

Утре планирам да сложа ангренажа, маслената помпа и ще затворя картера. Ако не ме мързи ще понакича и малко периферия. :chug:

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 11 Ное 2017 21:45 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Да не забравиш тръбата за картерните газове преди да монтираш всмукателния колектор, че после ще го сваляш наново.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 26 от 29
 [ 285 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29  Следваща

Time zone: Europe/Sofia


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 11 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade