Дата и час: 19 Апр 2024 14:02

Time zone: Europe/Sofia [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 21 от 29
 [ 285 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 29  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 12 Юни 2017 14:01 
Offline
Dr.Tempomat
Аватар

E30: '90 Touring, '92 Convertible
Местоположение: Плевен
Регистриран на: 30 Дек 2012 09:04
Пол: Мъж
Мнения: 664
Маслената помпа съм я разглобявал още на палето, когато сменях гарнитурата на картера. Има износвания, но нищо фрапантно. Надали и има оригинална помпа без никакви такива.
Няма как да надере по този начин от слабо мазане. Шийките на вала са здрави, или поне без надирания. Може и да са износени, но е равномерно.
Лагерите са Kolbenschmidt.
Това, че не е сглобен с боклуци директно върху шииките е ясно. Ако обаче при шлайфа на блока са останали боклуци в маслените пътища, които реално са след филтъра, и не са почистени добре е напълно реално да надере така.
Възможно и коляновия вал да е шлайфан и да е на ремонтен размер лагери. Това не се сетих да премеря. Ако е останал абразив/стружки в самия него и гаражния майстор-хомосексуалист, който е правил ремонта, не го е издухал/измил в кухините ще стане същото.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 12 Юни 2017 14:41 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Какво значи "има износвания"? Там допуските са също много малки и ако е паднала циментацията, значи е паднал и дебита на помпата. Лампата ти се гаси при 0.5 бара на празен ход, но това не означава, че помпата ще може да вдигне 5 бара във високите обороти и с необходимия дебит, защото износванията в работните зъбчатки на помпата водят до все по-голям пад на дебита и налягането с повишаване на скоростта им на въртене, т.е. пада е функция от скоростта на въртене на зъбчатките - колкото по-висока е скоростта, толкова по-голям е пада.

Аз навремето като търсих маслена помпа от ТД за Дивака, съм прегледал поне 6-7 "с минимални износвания", преди да намеря такава със здрава циментация. При Девойката ситуацията с търсенето на читава маслена помпа се повтори (и тя е с помпа от ТД).

Относно лагерите - от снимките не може да се прецени дали имат деруги по тях или това са следи. Ако са само следи, то всички работили лагери имат такива. Ако са деруги е друг въпрос.

Едит: Ако са деруги, пак е малко вероятно да са от стружки или абразив, защото при шалйфа не остават стружки, а много фин материал. Особено ако е имало едър абразив (което е почти невъзможно при шлайф), следи задължително щеше да има и по шийките на вала. Първото масло, което източи от мотора имаше ли следи от "мъгла" (фини метални частици)? Последното?

И не разчитай на това какво пише върху лагерите. Не твърдя че предишния собственик не е искал да си купи качествени части, а че има страшно много ментаци на пазара. Аз така навремето за малко да направя същата грешка относно жУвотното с едни лагери уж Glyco, които бяха единствената алтернатива на ОЕМ лагери за V12, но се оказаха боклуци (след лабораторен анализ на материала) и ги изхвърлих. И затова вече купувам само ОЕМ, колкото и да боли, щото иначе ще боли повече.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 12 Юни 2017 15:44 
Offline
Dr.Tempomat
Аватар

E30: '90 Touring, '92 Convertible
Местоположение: Плевен
Регистриран на: 30 Дек 2012 09:04
Пол: Мъж
Мнения: 664
Първото което изхвърлих беше гъсто, черно и миришеше ужасно. Нямаше обаче бляскави неща защото си го гледах по пръстите.
Последното също нямаше защото пак гледах.
Деругите са си деруги и то дълбоки.
За мен е попаднала някаква смрад в мотора но не знам как и откъде.

Както и да е. Ще се оглеждам за друга по-читава помпа. Сега ме е яд, че не закачих манометъра да мерна налягането докато мотора работеше все още...

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 12 Юни 2017 16:37 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Нищо чудно последния път при ремонта на мотора, той да е събран със старите лагери, а бившия собственик въобще и да не знае... в повечето случаи хората се предоверяват на разни "майстори" и после им сърбат попарата. А съответно дадения "майстор" като види, че човека е готов да си плаща и за части, и за труд, започва да злоупотребява с доверието му, за да го издои възможно най-много. Историята познава безброй такива случаи.

И аз съм бил в такава ситуация, когато един прехвален пловдивски маняк ми прееба два броя глави за М73, плюс 2 разпределителни вала от S70. И още един куп други неща, включително и ръчна скоростна кутия за V12, която я има на път и под път и е супер евтина. Та затова вече не давам на никой да пипа без мен.

Хубавото при теб поне е, че оттук нататък ще си правиш всичко ти и няма да има изненади после.

Остави ги тия лагери и без това ще слагаш други и друг колянов вал. Замери ли цилиндри и бутала?

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Юни 2017 07:14 
Offline
Dr.Tempomat
Аватар

E30: '90 Touring, '92 Convertible
Местоположение: Плевен
Регистриран на: 30 Дек 2012 09:04
Пол: Мъж
Мнения: 664
Renegade написа:

Остави ги тия лагери и без това ще слагаш други и друг колянов вал. Замери ли цилиндри и бутала?

Снощи извадих буталата с биелите. Все още не мога да развия болта на коляновива вал, ще товаря целия блок на някъде с гайковерт да го напънат :| :bang:

Естествено пак греда - има следи от надиране по два от цилиндрите както и ръб на всичките докъдето е стигало буталото в ДМТ. Усеща се на пипане, че има разлика :bang: :bang: :bang: :censored:

Ще го мернем и ще питам някой по вещ дали тези драскотини са проблем, защото аз не мога да преценя. Плитка е, но все пак нокътя успява да закачи :cry:
Ако и тоя блок се окаже греда вече не знам, честно, почвам да се обезкуражавам :|
Не знам какво ще правя, нови ризи ли, други бутала....

https://drive.google.com/file/d/0BwqfuA ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0BwqfuA ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0BwqfuA ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0BwqfuA ... sp=sharing

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Юни 2017 12:11 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Мармот написа:
Снощи извадих буталата с биелите. Все още не мога да развия болта на коляновива вал, ще товаря целия блок на някъде с гайковерт да го напънат :| :bang:

Това е нормално.

Мармот написа:
Естествено пак греда - има следи от надиране по два от цилиндрите както и ръб на всичките докъдето е стигало буталото в ДМТ. Усеща се на пипане, че има разлика :bang: :bang: :bang: :censored:

Ще го мернем и ще питам някой по вещ дали тези драскотини са проблем, защото аз не мога да преценя. Плитка е, но все пак нокътя успява да закачи :cry:
Ако и тоя блок се окаже греда вече не знам, честно, почвам да се обезкуражавам :|
Не знам какво ще правя, нови ризи ли, други бутала....

https://drive.google.com/file/d/0BwqfuA ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0BwqfuA ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0BwqfuA ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0BwqfuA ... sp=sharing

Иди при някой който разбира от ремонт на мотори да ти измери цилиндрите. Ако те са в норма и драскотините не са прекалено дълбоки, нещата не са толкова зле, ще кара мотора. Също да се измерят и буталата, за да се види дали и те са в допуск.

В крайна сметка, каквото и да е положението с цилиндрите, винаги могат да се набият други ризи или да се подменят само тези, които са зле. Само маркирай кое бутало от кой цилиндър е.

Мармот написа:
Естествено пак греда - има следи от надиране по два от цилиндрите както и ръб на всичките докъдето е стигало буталото в ДМТ. Усеща се на пипане, че има разлика :bang: :bang: :bang: :censored:

Там задължително да се премери, защото новия колянов вал ще измести ДМТ надолу в цилиндъра. Не разчитай на пипане с пръстчето, а на уреда. Разлика на пипане ще има, защото сегмент не е слизал до там. И ми звучи крайно невероятно някой да стърже ризата само донякъде отвътре.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Юни 2017 19:00 
Offline
Dr.Tempomat
Аватар

E30: '90 Touring, '92 Convertible
Местоположение: Плевен
Регистриран на: 30 Дек 2012 09:04
Пол: Мъж
Мнения: 664
Днес доразглобих всичко от долнището.
Оказа се, че основните лагери са оригинални на BMW, вероятно и тези, с които е излязъл мотора от завода :bang:
Майната му на това...Да предположим, че собственика е решил да спести пари след многото и не евтини други интервенции по мотора.

По фрапантното е, че при демонтирането лагерите са белязани чрез драскане на чертички от долната им страна. В последствие обаче лагерите на едни пети са омешани с такива от други пети :shock: :duh:
Например - пета номер 1 е с лагери с три чертички...никаква логика, както и да я търся.
Пета номер 2 - 5 чертички
Пета номер 4 - 2 чертички
Ебем ти и майстора!
Ако има някаква скраперия, която не сте виждали мога да я потърся в този мотор. :hihi: (почва да ми става вече смешно д'ге)

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 14 Юни 2017 00:12 
Offline
е30 зависим
Аватар

E30: 325i coupe
Местоположение: София
Регистриран на: 13 Авг 2013 15:40
Пол: Мъж
Мнения: 2119
Урудска работа чУек :shock: Много простотия е излята в тоя мотор ...

СТискам палци да тръгнат в положителна посока нещата вече :thumbsup:


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 14 Юни 2017 00:34 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Ся, Краси...

Говорих с един мой човек по твоя въпрос. Ако решиш да се разходиш към София с блока и други прилежащи части, той може да ти измери прецизно какво е състоянието на мотора ти към момента. Утре-вдругиден ще се чуем да видим как е в събота (защото пък аз в неделя ще ходя до с. Трудовец да видя едно спасено от мен малко ротвайлерче как я кара :D ) и евентуално мога да ти кажа дали ще може за тая седмица. Това е при положение, че в Плевен няма къде да ти мерят прецизно нещата или нямаш доверие на местните майстори.

Накратко - има няколко варианта за твоя мотор:

1. Спукани ризи - в този случай всичките ще са за смяна и това е най-лошия и най-скъпия вариант. Получава се при ползване на некачествени материали и/или прекалено тънки ризи. Спукана риза не можеш да я видиш с просто око, вижда се само под увеличение. Дано да не е това твоят случай;
2. Някои износени ризи - може да се сменят. Цените са различни в зависимост от материалите, които се ползват и качеството на работата. При моя човек възможно най-евтиния вариант е 150 лв. на цилиндър, като има гаранция, че ризата ще кара. Това е вариант ако имаш да сменяш една или две ризи и всичко друго е в норма. Има и по-евтини майстори, аз за тях не мога да говоря, давам гаранции само за моя човек;
3. Ако положението при всички цилиндри е зле, има вариант да се шлайфат ризите на 85 мм. Това е най-евтиния вариант за теб, независимо къде ще го правиш, НО... външния диаметър на ризата трябва да е поне 87 мм., за да минеш на вътрешен диаметър 85 мм., т.е. ризата трябва да е дебела поне 1 мм. в радиус. Това отгоре няма как да го измериш, защото има стъпало, затова виж в основата на цилиндрите.

Ако оставаш на 84 мм., заради деругите в ризите трябва да се видят и буталата и дали има и по тях деруги. Те не са толкова фатални, но зависи къде са. Ако са под сегментите, няма нищо страшно.

Ако обаче се минава на 85 мм. трябват и бутала на тоя размер. Аз лично не съм разглеждал този вариант, но ще е добре да направиш едно проучване кои бутала биха били подходящи в комбинация с 84 мм. вал и биели 130/135 мм.

Стискам палци всичко да е наред с цилиндрите, това по-горе го пиша не за да те плаша, а просто за да имаш предвид различни варианти, ако се наложат като необходими.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 14 Юни 2017 07:37 
Offline
Dr.Tempomat
Аватар

E30: '90 Touring, '92 Convertible
Местоположение: Плевен
Регистриран на: 30 Дек 2012 09:04
Пол: Мъж
Мнения: 664
По принцип има къде да ми ги измерят. Въпроса с доверието вече е съвсем друго. Уж са добри, но знам ли...

Не ме бърка като цяло и до София да се разходя. То напоследък през уикенд съм там :D

Варианта с 85мм цилиндри е да се ползват бутала от М44 или М43tu мотор(318 е46 или 316ti компакт).

Ако се използва такова бутало в комбинация с 135мм биела и 84мм вал излиза, че ще имаме свръх ход от 1,2мм.
Това при стандартна височина на блока от 206,2мм. Едва ли е невъзможно да се фрезоват буталата с този 1,2мм
Вариант е. Не съм смятал как ще дойде степента и обема...
С вал 89,6 и 130мм биели идваме на 1мм недоход(друг е въпроса кое как ще се разминава в блока). При все, че блока е челосван с десети надолу... :mrgreen: :twisted: (това само фантазии де)


Прикачени файлове:
85mm.png
85mm.png [ 244.88 KiB | Прегледано 3612 пъти ]

_________________
Изображение
Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 21 от 29
 [ 285 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 29  Следваща

Time zone: Europe/Sofia [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade