Дата и час: 28 Мар 2024 10:55

Time zone: Europe/Sofia




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 5
 [ 46 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 30 Яну 2015 22:54 
Offline

E30: '89 316i Coupe
Регистриран на: 21 Окт 2014 15:15
Пол: Мъж
Мнения: 46
Първо да ви похваля малко - страхотен форум - зачетох се и няколко месеца докато изчета всичко, ми беше адски интересно да проследя голяма част от проектите. Много сплотен и изпълнен с готини хора форум!

Та днес най-накрая се реших и аз да споделя моята кратка история.

Всичко започна миналата пролет, когато след 2 години стоене без кола най-сетне си казах, че е крайно време да се сдобия с 4 търкала, които да ползвам от време на време. Критериите бяха да е подходяща за ежедневка, да е със задно предаване, тъй като предно и 4х4 вече съм имал; да не е спънат кон и да е с редовни документи. Първоначално започнах да разглеждам обяви за 200SX и Silvia, но цените и състоянието на колите не успяха да ме грабнат. И така в един прекрасен ден един мой приятел и клиент от Кърджали, с когото дотогава си водехме комуникация само по телефона, ми съобщи, че възнамерява да се отърве от едната си Е30-ка. Описанието на колата по телефона беше - купе троен стоп с "две-и-осмичен-мотор". Ползвал колата само за даване на газ, тъй като си има ежедневка Е30 комби на газ. Дотук добре. Помолих го да не бърза с продажбата докато събера достатъчна сума, за да имам самочувствие да се появя и след няколко месеца се разходих до там. Впоследствие научих, че в Кърджали и околията било пълно с лачени Е30-ки, в което се убедих едва когато отидох - действително има нещо такова, дали заради турците или поради друга причина.

И така - сега малко повече за колата. Моя човек я купува за 400 лв. преди няколко години от някакво местно момче. Купето е било зарязано на паркинг без да се кара, но без фрапантни ръжди и липси. Общо взето базова 316-ка в цвят "zinoberrot", произведена през 06.1989 със следните "екстри":

S320A Deleted, model lettering
S400A Slide/tilt sunroof, manual
S428A Warning triangle and first aid kit
S680A Radio antenna, manual
S687A Radio preparation
S850A Additional Export tank filling

Впоследствие колата се сдобива с M52B28 и 5-степенна кутия ZF, генерация на 63 без катализатор, керамичен съединител, шпер диференциал 3,25 от Е30 М3, главини от Е36 с 5х120; предни спирачки от Е36 328i и заден мост от компот; стъклопластов М-техник 2, корита FK и т.н. Дотук обаче хубавите неща приключват. Купето е цялостно пребоядисано и окепазено тотално, шибедахът не се отваря, интериорът беше оставен само на стелки, табло и кори на вратите, а закопчалка за предпазния колан на пасажера липсва, тъй като някой е майсторил по релсите на седалките и захващането е изрязано напълно. Ето снимки на колата във вида, в който я взех:

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Още в деня на покупката я преобух:

Изображение
Изображение

След това първата ми работа беше да махна надписите от стъклата:

Изображение
Изображение

RC-тата се оказаха твърде големи и реших да си взема 16-ки. Спрях се на реплики на BBS RS със златист център. Освен тях се сдобих с претапициран с кожа и алкантара волан M-Technik II, както и тонирани стопове MHW:

Изображение
Изображение

Лека-полека посъбрах липсващите елементи от интериора. Остана да оправя шибедаха и да си намеря читави седалки, защото коритата са отврат за ежедневно каране. Та в момента колата изглежда ето така:

Изображение
Изображение
Изображение

След като посвикнах с липсата на хидравлика и овладяването на задницата, се вдигнахме до Калояново, за да видя как ще се представи на писта. Като за първо каране смятам, че се представих добре с време от 58 секунди, което е с 2 секунди по-бавно от М3-ката на снимката:

Изображение

_________________
"Horsepower sells cars, torque wins races." - Carroll Shelby


Последна промяна TheDevilTwin на 09 Сеп 2018 13:30, променена общо 1 път

Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 30 Яну 2015 23:07 
Offline
Млад ТЕХНИК
Аватар

E30: 4 цилиндрови :}
Местоположение: София
Регистриран на: 27 Сеп 2012 09:11
Пол: Мъж
Мнения: 1192
Добре дошъл, колата изглежда чудесно!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 30 Яну 2015 23:13 
Offline
е30 зависим
Аватар

E30: 325i coupe
Местоположение: София
Регистриран на: 13 Авг 2013 15:40
Пол: Мъж
Мнения: 2119
Добре дошъл и от мен :thumbsup:

Много добре изглежда купенцето :thumbsup:

С РЦ-тата визията е брутална :twisted:
опираха ли та ги смени с 16-ки?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 30 Яну 2015 23:16 
Offline

E30: '89 316i Coupe
Регистриран на: 21 Окт 2014 15:15
Пол: Мъж
Мнения: 46
intruder написа:
... С РЦ-тата визията е брутална :twisted:
опираха ли та ги смени с 16-ки?


Благодаря за хубавите думи, момчета!

Зажулих им бордовете в калниците и леко се бяха постопили, нали са алуминиеви... след това ги оправих и сега си стоят на топло в гаража. Смятам да ги сложа чак след като цялото купе мине през бояджия. Досега да съм я вкарал, ама още един проект ми тежи на джоба :hihi:

_________________
"Horsepower sells cars, torque wins races." - Carroll Shelby


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 31 Яну 2015 01:37 
Offline
Dr. Recaro
Аватар

E30: '85 318i + '85 325йе
Местоположение: София/Бургас
Регистриран на: 18 Ное 2012 22:39
Мнения: 1277
Добре дошъл!
Паркета е застанал много добре като за смола, само шоферската врата зяпа малко. Вярвам че ще я вкараш в правия път колата, дотук ми харесва какво си предприел и замислил. Мисля, че няма да сбъркаш ако намериш начин да върнеш РЦ-тата. Имаме тука един бандит (zyt) дето кара с такива и същото комбо за 5х120, ако се сети да посети, може да ти обясни при него как е натъкмено. Предполагам смяташ да оставиш тоя двигател? А с какво окачване е?

_________________
"You could roll an E30 in a BMW showroom today and people would think:
Well, they finally got the 1 series right!"


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 31 Яну 2015 11:31 
Offline

E30: '89 316i Coupe
Регистриран на: 21 Окт 2014 15:15
Пол: Мъж
Мнения: 46
Гриша написа:
Паркета е застанал много добре като за смола, само шоферската врата зяпа малко. Вярвам че ще я вкараш в правия път колата, дотук ми харесва какво си предприел и замислил. Мисля, че няма да сбъркаш ако намериш начин да върнеш РЦ-тата. Имаме тука един бандит (zyt) дето кара с такива и същото комбо за 5х120, ако се сети да посети, може да ти обясни при него как е натъкмено. Предполагам смяташ да оставиш тоя двигател? А с какво окачване е?


Проблемът е със задните вежди и доколкото се поинтересувах при тройния стоп задните вежди са по-малки от тези при двойния - интересно решение от БМВ. От вътрешната страна веждите са рязани и то само в най-горната част. Съответно при лек ход на окачването от външната страна гумата директно се отрязва на лента. Това разбира се ще бъде коригирано и на изрязаното място ще бъде заварена нова ламарина, така че да не тръгват ръжди и да няма ядове с джантите.

Относно двигателя - засега ще го оставя, тъй като ми харесва как върви колата с него. Карал съм други 28-ци и тази се усеща доста по-различно. Всмукателя и колектора са от 2.5, има също маховик от M50B20 и чип. Съответно преди 4000 оборота е по-муден, но след това при включване на ваноса до 7000 набира плътно.

Окачването е с жълто Koni ;)

_________________
"Horsepower sells cars, torque wins races." - Carroll Shelby


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 31 Яну 2015 12:32 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Колата има потенциал да стане кукла и затова ще изкажа и моите препоръки:

1. Върни РЦ-тата;
2. Намери оригинални поне предна и задна престилка, иначе никога няма да можеш да сложиш въздуховоди към спирачките и капачета за куката за теглене отзад;
3. Рзкарай червената лента от предното стъкло;
4. Разкарай фолиото от страничните и задното стъкло;
5. Разкарай задното гърне;
6. Интериора - в заводски вид с рекаро (аз бих го направил в черна кожа);
7. Не слагай ел. стъкла и всякакви екстри. Дръж колата максимално близо до VIN-а й.
8. В коша има много неща за дооправяне;
9. Тая кола иска пълен Shadow Line според мен, но може да остане и с хромираните лайстни, въпрос на вкус е;
10. Сложи си дръжки на вратите в оригинален цвят;
11. Воланът е претапицирано некадърно - дай да го претапицират като хората и максимално близо до оригиналния вид, за да пасне с останалата част от интериора (ако ще го възстановяваш в оригинален вид);
12. Разкарай кристалните мигачи и сложи бели, затъмнени с фолио, за да паснат на фаровете;

Но най-важното е да оправиш всички проблемни места, където може да тръгне ръжда. Това е приоритетно преди да правиш каквото и да е било друго.

Добре дошъл във форума!

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 31 Яну 2015 20:08 
Offline
Dr. Recaro
Аватар

E30: '85 318i + '85 325йе
Местоположение: София/Бургас
Регистриран на: 18 Ное 2012 22:39
Мнения: 1277
Познато ми е това с веждите, не разбирам защо ги режат :dunno:
Пожелавам ти само да те радва тая кола. Както каза Ренегата, оправи ръждите или потенциалните огнища за ръжда, останалото е въпрос на вкус.
Успех!

_________________
"You could roll an E30 in a BMW showroom today and people would think:
Well, they finally got the 1 series right!"


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 01 Фев 2015 11:42 
Offline
Аватар

Регистриран на: 30 Сеп 2012 17:15
Пол: Мъж
Мнения: 216
Екстра е "жигата" :hihi:
Продължавай в същия дух и по-етапен ред. Най-важното е ръждата да я няма и прагове и бомбета да са корави!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 15 Апр 2015 11:01 
Offline

E30: '89 316i Coupe
Регистриран на: 21 Окт 2014 15:15
Пол: Мъж
Мнения: 46
Оказа се, че нещата далеч не са толкова розови, колкото изглеждаха на пръв поглед. Ходовата част е леш - разбити тампони, предните носачи и шарнири са изместени и имат луфт, генерацията е като френско сирене, масло тече от мотора и от дифа, корпуса на блока е счупен на мястото, където се захваща големия болт на камбаната, генерацията се държеше само на колектора, едното ухо държащо задния диф е почти откъснато. Купето също е видяло доста бой за 25 години.

Малко неприятни снимки, показващи описаните по-горе неща:

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

_________________
"Horsepower sells cars, torque wins races." - Carroll Shelby


Последна промяна TheDevilTwin на 09 Сеп 2018 13:37, променена общо 1 път

Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 5
 [ 46 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5  Следваща

Time zone: Europe/Sofia


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade