Дойде време да си пусна и аз темата
. Колата може би повечето от вас е знаят от Първата национална е30 сбирка. На кратко колата е 325ета с м-техник 1 двоен стоп от последните, мотора е м20б27 129к.с./230Нм. Купих е от Плевен октомври 2013 в един дъждовен ден. Стоеше пред един блок мокра, цялата покрита с изсъхнали есенни листа. След подробния оглед нямаше ръжди на възловите места с изключение на капака на шибедаха който беше заминал , за щастие ръждата не беше тръгнала по тавана, последва тест драйв и се споразумяхме и си тръгнах за Пловдив. На другия ден обратно с парите към Плевен прехвърлихме я, стиснахме си ръцете и аз си тръгнах за Пловдив с нея. Колата се държа изключително добре, въртящия момент е страхотен Беклемето го изкачих спокойно на 4-та
Реших, че няма да е карам зимата. Последваха 1-2 снимки на колата и е прибрах в сух гараж.
Първата ми работа беше да проверя с какво оборудване е излезнала от завода и да се захвана с шибедаха.
Липсваше оригиналното радио и касетника при ръчната спирачка. Намерих касетник от другия форум беше ми продаден за перфектен. Да наистина самото барче беше супер ,но самия касетник НЕ, 3 отделения не искаха да се отворят , на 4-тото зъбчето беше счупено и не искаше да се затвори
както и да е това е друга тема на разговор. В крайна сметка си използвах само касетника от старата 30ка в комбинация с новото барче. Разкарах и грозния олюпен скоростен лост за жалост нямам снимки.
Последва шибедаха ( на снимката по горе колата е със свален ). Капака буквално беше леш, при демонтажа се скъса един от ушите му , пластмасите на двете рамена бяха спукани. Намерих перфектен втора ръка , рамена използвах от старата ми 30-ка комби '93 набор които бяха в доста по-добро здраве.
Последва боя и смазване на всички болтчета и монтаж обратно. За жалост забравих да снимам
Зимата мина , времето взе да се пооправя и аз започнах да се оглеждам за джанти.
Беше станало Април месец. Попаднах на обява на един голям е30 ентусиаст от Ловеч, в другия форум, за 4 алуминиеви DBV Caribbean Cup 4x100 16х9 ет30 в комплект с болтове, фланци и гуми. Реших ,че това ще са джантите за моята кола. Запалих Ланчийката на баща ми, която беше на газ и за около 2 часа и половина бях в Ловеч. Оказа се, че освен джантите момчето продаваше и шпер 3.46 от е34 (малко прасе за е34 ) голямо прасе за е30 ) не ме бъркаше понеже колата ми беше заводско с 3.25 голямо прасе и щях да си използвам моя капак , вкара ми изгодна оферта и без да му мисля се съгласих, натоварих всичко и газ обратно за Пловдив.
Последва разкарване на веждите, почистване на джантите и шпера. Шпера го изтърках с телена четка и телено киче за бормашина, след което го намазах с ръждопреобразувател на Вюрт и след това боя.
Време беше за дългоочакваната автомивка след зимния сън
Тъй като заводски акумулатора ми е в багажника обаче ми липсваха крепежите за самия капак се наложи да се сдобия с нови такива.Следях темата на колегата GEORGIEV който беше извършил целия суап на акумулатора отзад. Съответно се допитах до него за серийните номера на крепежите и ги поръчах, огромно благодаря за което Марти !
Последваха редица фотоси и десетки куриозни моменти и запознанста с нови хора.
И тук няколко снимки с една много лачена е30-ка
.До къде стига импровизацията когато на човек му е прецакан статива
Наближаваше Националния БМВ събор мислех да не ходя ,но в последния момент и след много убеждения, отидох. Един приятел тамън си беше направил джантите ( сивата 30-ка от горната снимка ) и ми предложи да си ги разменим за събора и аз се съгласих. Включихме се и в почетната БМВ обиколка на град Пловдив преди събора.
Приготовление последния ден преди голямото мероприятие.
На събора се запознах също с доста читави хора , двама от които , Мартин Георгиев "GEORGIEV" и Деян Буджев "Kroki"
И една снимка на самият събор.
Дойде Август месец , време за Втората Национална е30 сбирка , просто нямаше как да пропусна ( за сезона бях на морето ,но на 29 сутринта в 6:30 хванах рейса от Слънчев Бряг за Пловдив
) Бях се уговорил с няколко приятели които се занимават със снимане и на 30ти сутринта потеглихме за Калояново.
В очакване на софийската група да слезе от магистралата.
Радвам се, че присъствах, радвам се, че се запознах и с повечето от вас, респект за цялото мероприятие още веднъж !
След националната сбирка реших, че е крайно време да се полират бордовете на джантите ( благодаря на Любо и Георги те си знаят ) Ето резултата:
За жалост се случи кофти падане от заводския крик при монтажа на последната джанта и ми огъна прага
Незнаех да се ядосвам или да плача.
Последна есенна снимка:
Не можех да го гледам така пък и ме глозгаше отвътре какво се случва под брони и прагове ,зимата наближава колата няма да се кара ( пък и едва ли някоя зима за напред докато е в моите ръце
). Реших, че сега е момента. Препоръчаха ми тенекеджия , уговорих се с човека аз да си е разглобя и да му е закарам на 6-ти октомври ( понеделник ).
Ето няколко снимки от разглобяването вчера и днес.
Доволен съм от резултата като за 27 годишна кола. Има още доста неща да се дооправят червените спирачни апарати например ме дразнят много (така е взех), но и на тях ще им дойде времето.
Това беше историята на колата до сега, със сигурност пропускам и много други неща, извинявам се за което.