Мисля че е крайно време да пусна една тема и за моята кола (едната)
Взех я преди около 2 години когато тогавашната ми ежедневка се предаде.. и като купе и като двигател (Е21 316 М10Б18 карб) иии аз почнах да издирвам кола по следните изисквания - Е30ка, комби, 318/320ка, с климатик и поне преди ел стъкла , без ръжда и да може да се прехвърли. И в един дъждовен ден... отидох пеша като станах целия на мокро куче да видя едно комби... и си тръгнах с него
Е30 комби, 318ка, М40, 'талянка с климатик и предни ел стъкла. С газова и Без хидравлика. странно, но факт.
Първото нещо което последва е едни джанти .. уговорката ми с предишния собственик бе, да му върна джантите + гуми (14ки метални) като ми смъкне малко от цената ... така или иначе имах 4-5 комплекта джанти ...
Погледнах и под мокета и нещата бяха супер
Изненадващо само и единствено тапите бяха зле ... и имаше подмяна
Погледах и свещите .. и останах изненадан :
А колата имаше обикновена газова и НИТО веднъж не е правила проблем. Сложих и други и последва инстантно качване на 15 коня
следващите дни обикалях само да се кефя колко върви тая кола
После имаше едно рекаро в бързината
След това и малко трябваше да я снижа :
След това зимата имаше лек инцидент на витоша .. където превзех една канавка ФНАСТРАНИ .. и последва смяна на шофьорската врата ...
И някъде после се появи и една изненада .. пълен комплект салон от едишънско комби ... с червената окраска
и заааспа на комбито. Изключително съм доволен, защото вече спрях тотално да мисля какъв салон и кори да слагам. Просто един път ги сложих и забравих. Според мен този салон много подхожда на червеното комби.
Следващата зима в началото й последва добавяне на подгрев в седалките ... по напътствия на Емилио.. има си тема за процеса .
И трябваше да избера и с какво да карам
А после и още малко копчета добавих
Големия ъпдейт дойде миналата есен .. когато най-накрая приключих със сглабянето на един двигател ... М42Б18 от Е30 ... с колянов вал от М47, биели от М20б25 и оригиналните бутала. +оринг на блока. така кубатурата стана 1950цц а степента е 9,2:1 ... в бъдеще ще се мурбинира ... но в друго купе!
И вече го карам така над година .. и над 20000 км .. двигателя има приличен въртящ момент .. даже от под 1000 оборота ... но все пак си остава разредена малолитражка ....
Затова следващата стъпка която в момента подготвям е :
М50Б20 NV блок
М52Б20 SV глава, бутала
М52Б28 SV биели, колянов вал
M50B20 NV вдохящ разпределителен вал сложен за изходящ
М54B30 входящ разпределителен вал
S50 изходящи колектори
M50B20 NV вдохящи колектори
Сименс електроника
Обем 2,5 литра, около 11,5:1 степен на сгъстяване. С подходящ порт на главата и настройки на ЕКУ-то такъв двигател извади 184 коня на колелата тук в БГ в Е36 сложен. Мисля че за поне 1 година няма да ми омалее
Очаквайте продължение