Дата и час: 24 Апр 2024 22:23

Time zone: Europe/Sofia [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 3
 [ 26 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Да попитам аз...
МнениеПубликувано на: 03 Фев 2015 22:59 
Offline

E30: `88, 318i sedan
Регистриран на: 01 Ное 2013 00:03
Пол: Мъж
Мнения: 52
Преди да съм си хвърлил парите на вятъра.. :hihi: Вече половин година си карам 30ката всеки ден и много си ми харесва за ежедневно каране и май в скоро време не мисля да я сменям. Излязоха някои неща за смяна по предницата ( поразтропа се) но така или иначе искам да сменя всички гумени тампони по окачването и маркучи около мотора. Въпроса е там, че и мотора ( м40б18) си показа характера: тресе на празен ход, който е и нестабилен и мени обороти, добър разход - 10 извън и 15-17 бензин градско, но за сметка на това върви много добре за 113 коня!!! Предстои ми и обслужване на мотора от- до плюс всички датчици за да няма изненади после, за главата не съм решил още, но ако намеря кадърен майстор ще мине ревизия! Мисълта ми беше, че така и така ще я стягам искам малко да позасиля мотора без да наливам колосални суми. Сега дилемата ми относно мотора е дали да оставя М40ката която напук на всеобщото мнение си ми харесва, да си я обслужа и да се опитам да я тунинговам малко или да сменя направо мотора със М42 от е30 който съм намерил за 650 евро със 6 месеца гаранция? Разбира се, че м42 е за предпочитане, но ще ми глътне сериозна сума от сиромашкия бюджет и няма да знам в какво състояние е и ако се наложи пълно обслужване изгорях, а циганий не ми се правят. Четох на няколко места, че може да се сложи на м40ката колянов вал от някакъв дизел и обема става малко над два литра? Скъпо ли излиза тази галимация и има ли смисъл? Другото е че мотора е доста разреден и носи малко на сгъстяване примерно около 10 към 1 като за целта най-добре било това да стане с подходящи бутала, а не с "подстригване" на главата или блока. Правено ли е нещо по въпроса? да речем бутала от друг модел стават ли? И другото което смело ми се върти в главата е исов изходящ колектор задължително и (може би?!?) една четворка карбове дали ще го отпушат тоя мотор? например от някой 600-1000 кубиков мотор? не са скъпи и така и така гори доволно поне да вади звук и да се реже по-добре. Много ли е заигравката по тия карбове? Бюджета е 1500 евро като ще е добре ако сместя и спирачките в тази сума ( ако се налага промяна ?) отзад съм на барабани!!! Каквото мога сам ще правя, че вече нямам вяра на майстори, а и каквото успея да спестя за труд ще добре.

Да се занимавам ли с мотора или да не си скубя косите?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 03 Фев 2015 23:17 
Offline
Dr. Recaro
Аватар

E30: '85 318i + '85 325йе
Местоположение: София/Бургас
Регистриран на: 18 Ное 2012 22:39
Мнения: 1277
Да не би да се намираш в чужбина? Цените и валутата ме навеждат на тази мисъл.
Ако си решил да оставаш на 4те цилиндъра, какво бих направил аз на твое място:

Оригиналния блок на м40ката (в случай, че в държавата ти по местонахождение държат на отговарящи номера рама<->двигател) плюс всички карантии от м42ката.
Да, м42 е много по-добър мотор; да, не си заслужава да се занимаваш с м40ката; да, ще останеш много по-доволен след като си го направил; да, блоковете са еднакви. Освен това има чалъм и за вдигане на обема на м42, 2050 цц ако не се лъжа.

Мисля, че много от членовете на този форум ще ме подкрепят.

П.П.: 6 е повече от 4.

_________________
"You could roll an E30 in a BMW showroom today and people would think:
Well, they finally got the 1 series right!"


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 03 Фев 2015 23:35 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
М20Б25

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 03 Фев 2015 23:56 
Offline
Аватар

E30: `90 320i convertible
Регистриран на: 17 Фев 2013 09:23
Пол: Мъж
Мнения: 474
8>6 :hihi:
иначе аз бих си "направил" ис със моя блок

_________________
"Всеки истински BMW ентусиаст рано или късно си купува Е30"
и печели награди с него


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 04 Фев 2015 00:30 
Offline

E30: `88, 318i sedan
Регистриран на: 01 Ное 2013 00:03
Пол: Мъж
Мнения: 52
Колеги благодаря за мненията! В чужбина съм по-точно в Гърция и регистрацията на друг мотор си е приключение, но най-голямото е да си намерш сериозен човек, който да ти сложи мотора и да ти работи по колата.. това най-много ме притеснява от всичко и като знам как работят тука настръхвам. Изключвам М20б25 макар да ми е мокър сън поради причините описано по-горе. Блок от М40 и глава от М42 звучи добре, но едното е с верига, а другото с ремък как става и къде има информация? Сложно ми се вижда. Премислях и друг вариянт да си намеря е30ка с по голям мотор, но данъка ( почти 1000 евро за 2.5) ме спря.. а ИС-а на цената на читава 325ца.

От м42ката какво ще ми трябва за това преправяне?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 04 Фев 2015 00:37 
Offline
B&K Garage Customs
Аватар

E30: комби, акула и палатка
Регистриран на: 10 Яну 2013 15:23
Пол: Мъж
Мнения: 1361
блок от М40 със ВСИЧКО от М42


от М40ката може да ползваш:
картера (малък и голям), водна помпа, пластмасовия *** за водата набит на блока отстрани иии там .. алтернатор, стартер ...

всичко друго трябва да е от йес-ката


за строука на йес-ката ... дизелов вал от Е46 320d 136 коня ... по вала се иска мааалко работа и влиза ... после си смяташ какво искаш .. дали атмосферка или разредена за турбо .. и така си избираш бутала и биели

_________________
Рилоудер

Изображение
https://www.facebook.com/events/625976980816824/ Втора
https://www.facebook.com/events/1575118509392474/ Трета
https://www.facebook.com/events/1753119984903631/ Четвърта


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 04 Фев 2015 08:30 
Offline
Dr. Recaro
Аватар

E30: '85 318i + '85 325йе
Местоположение: София/Бургас
Регистриран на: 18 Ное 2012 22:39
Мнения: 1277
convertible написа:
8>6 :hihi:


Недей, че ся ще напише старшия 12>8 :hihi: :hihi:

По темата: Ако е трудно да намериш кой да ти го направи в Гърция, защо не се подготвиш с всичко налично и не го направиш в България през някоя от отпуските? Ей тоз буреносния го е правил вече и може да ти даде акъли, ако го помолиш :hihi: .Май даже има и един м42 в кашони, ако не го е продал.
Иначе мутацията на м40 в м42 за теб ми се вижда най-пасващ вариант, щом в Гърция е хем трудно да узакониш, хем данъка висок .... Имай предвид само високата цена на гарнитури, вериги, банани и такива глупости на м42ката, които е задължително да се сменят.
Успех :thumbsup:

_________________
"You could roll an E30 in a BMW showroom today and people would think:
Well, they finally got the 1 series right!"


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 04 Фев 2015 09:15 
Offline
е30 зависим
Аватар

E30: 325i coupe
Местоположение: София
Регистриран на: 13 Авг 2013 15:40
Пол: Мъж
Мнения: 2119
Според мен най-удачния ти вариант е м40-то да го направиш м42
като планирано го направиш в България. Ти си знаеш кое и как можеш ...
Набавяш си всички чаркове и дето вика Гришката една отпуска и си в играта.

ЗА увеличаването на обема - то хубаво, но влизаш в тунинг филми с нужда
от пипане по електрониката, не че не може, но става сложничко и с неизвестни


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 04 Фев 2015 09:53 
Offline
B&K Garage Customs
Аватар

E30: комби, акула и палатка
Регистриран на: 10 Яну 2013 15:23
Пол: Мъж
Мнения: 1361
Компютрите се справят без особен проблем с малко по големия обем на двигателя....аз даже "чип" нямам

_________________
Рилоудер

Изображение
https://www.facebook.com/events/625976980816824/ Втора
https://www.facebook.com/events/1575118509392474/ Трета
https://www.facebook.com/events/1753119984903631/ Четвърта


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 04 Фев 2015 10:30 
Offline
е30 зависим
Аватар

E30: 325i coupe
Местоположение: София
Регистриран на: 13 Авг 2013 15:40
Пол: Мъж
Мнения: 2119
Еми значи може да играе и на строук варианта ...

Само дето така без "чип" едва ли можеш да се възползваш
от пълния потенциал на увеличения обем ...


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 3
 [ 26 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща

Time zone: Europe/Sofia [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade