Това е прах в очите.
Подобни обществени консултации нямат никаква правна или законодателна стойност и мазнярите не са длъжни да се съобразяват с тях. В крайна сметка в кочината, наречена "парламент", ще си приемат каквото си искат.
Иначе по темата - за да се намалят жертвите по пътищата е нужно да се правят качествени пътища и пътна инфраструктура, а не да се свалят регистрационни табели за глупости.
Голяма част от наказателната отговорност трябва да отпадне, защото статистиката сочи, че няма пряк ефект с оглед превенция, и да се замени с глоби.
Държавата трябва да инвестира в поне 3 състезателни писти в България, това ще намали инцидентите драстично!
Шофьорските курсове трябва да се върнат в стария си формат - полигон, градско и извънградско каране. Всички глупости с под-категориите трябва да отпаднат, курсовете да се карат на ръчна скоростна кутия и толкова! За моторите също трябва да се върне старото положение, М (16г.) и А (18г.) категории, без ограничение във възрастта.
Трябва да се актуализират голяма част от ограниченията за скорост из цяла България. В момента не караме москвичи и лади с онези спирачки и окачвания, а съвсем друг тип автомобили и повечето от ограниченията са абсурдни. Също както е абсурдно ограничението от 100 км/ч. за мотоциклети на магистралата, което си важи и до момента, ако не се лъжа.
Простотията за каране на фарове през видимата част на деня трябва да отпадне, няма такава глупост.
Малоумието за задължителен колан също трябва да отпадне, няма и такава глупост. Неслагайки колан аз застрашавам само собственото си здраве, а не нечие друго и то само при липса на air-bag. Мотористите също карат без колан, тях защо не ги глобяват?
Градско каране:
Трябва да се засилят зверски глобите за минаване на червен сигнал, забранен обратен завой, неосигуряване на предимство и неспиране на пешеходна пътека. И не да ми харчат държавна пара за камери за скорост, а да наслагат камери на кръстовища и пешеходни пътеки. Най-сигурния вариант обаче да няма инциденти са подлези, надлези и кръгови движения (за липса на задръствания).
Да се забрани превоз и придвижване с каруци в градовете. На село - може.
Извънградско каране:
Да се оправят не само магистралите (те така ги оправиха, че нямам думи
), но и първокласните пътища. Аз, например, ако ще ходя на Южното черноморие, винаги бих избрал Подбалканския път, но като знам какво му е състоянието след Сопот и се отказвам веднага. Втори пример: пътя Златица - Панагюрище като конфигурация е нещо неземно красиво и вдигащо адреналина, но е в толкова окаяно състояние, че преди две години като го минавах не срещнах едно МПС на него (междувременно псувайки като куче по дупки и трапища).
А.М. "Хемус" е в окаяно състояние, от-до.
Зверски глоби за:
- автобуси, каращи над ограничението (аз лично съм изпреварвал такива, които карат с около 130 км/ч.), возят хора, мамка им;
- товарни автомобили с неукрепени товари, ръсещи "боклуците" си по пътя;
- за изхвърляне на отпадъци от колата в движение;
Наказателна отговорност:
- за бандитизъм на пътя (включвайки "притискане" на магистралата с клаксони и къси-дълги светлини), за избутване от платното и прочие простотии;
- за алкохол при ПТП (в другия случай без ПТП - зверска глоба, примерно 5 бона. Ако не може да я плати - обществено полезен труд всяка събота и неделя, докато я изплати). Така няма само мангали да събират боклука, да чистят улиците и да боядисват огради на детски градини и училища. На основа - минимална заплата;
- за причиняване на ПТП с тежки телесни повреди или смърт;
- за корупционни практики при провеждане на изпит за книжка;
- за корупционни практики на катаджии;
Това е от мен. Ако на някой му харесват някои от моите предложения, може да ги ползва без проблем в т.нар. обществено обсъждане.