Дата и час: 24 Апр 2024 04:40

Time zone: Europe/Sofia [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 3
 [ 26 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Ретро данък и ГО
МнениеПубликувано на: 12 Фев 2014 11:37 
Offline
е30 зависим
Аватар

E30: 325i coupe
Местоположение: София
Регистриран на: 13 Авг 2013 15:40
Пол: Мъж
Мнения: 2119
Вчера с Гришата си говорихме по темата на бързо, а преди това и на една от сбирките стана въпрос
та реших да погледна как седят нещата ...

Ето това намерих като най-пълноценна и прясна дискусия

http://www.classiccar-bg.com/index.php/ ... a5peo1i633

Ще се опитам и друго да потърся и разбера по възможност и директно.

Смятам, че ще е полезно особенно за хората с повече 30-ки :hihi:
Ако някой знае нещо по въпроса да казва да обменим опит и някоя идея и да правим нещо.
Вече има коли попадащи в тая категория, а скоро ще са всички ...
Та смятам, че си заслужава да обединим усилия по темата.

Членството в БАК Ретро е скъпичко, но си заслуважа според мен
дори и да си на нула по-добре да ги дам на клуб,
който има шанс да направи нещо отколкото на застрахователите.
За данъка май са по-тегави нещата ...

Ако е коментирано или не е тук мястото се извинявам.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 12 Фев 2014 18:42 
Offline
Dr. Recaro
Аватар

E30: '85 318i + '85 325йе
Местоположение: София/Бургас
Регистриран на: 18 Ное 2012 22:39
Мнения: 1277
Интересно. Има една валидна точка: да се работи с общината за издействане на такова облекчение, тъй като това са местни данъци и такси. Въпросът обаче доколко автомобилът ти влиза в категорията ретро би трябвало да се реши от ретро-клуб. Както и на intruder-а обяснявах, преди време преглеждах как стоят нещата с членство там и изискванията бяха моделът на колата да е навършил 30 години и екземплярът да е 60% оригинал (в смисъл не 60% неремонтирани никога части, а 60% от частите да са заводско монтираните).

_________________
"You could roll an E30 in a BMW showroom today and people would think:
Well, they finally got the 1 series right!"


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 12 Фев 2014 18:44 
Offline
B&K Garage Customs
Аватар

E30: комби, акула и палатка
Регистриран на: 10 Яну 2013 15:23
Пол: Мъж
Мнения: 1361
дефинирай купето като колко % се явява ... и как се разбира колко е кърпено

и си пусни скайпа да те питам нещо :hihi:

_________________
Рилоудер

Изображение
https://www.facebook.com/events/625976980816824/ Втора
https://www.facebook.com/events/1575118509392474/ Трета
https://www.facebook.com/events/1753119984903631/ Четвърта


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 12 Фев 2014 18:51 
Offline
Dr. Recaro
Аватар

E30: '85 318i + '85 325йе
Местоположение: София/Бургас
Регистриран на: 18 Ное 2012 22:39
Мнения: 1277
За колко е кърпено съм сигурен че никой не го е грижа, защото все пак винаги се стига до там. Каква част се явява като проценти не смея да твърдя.... вероятно според автомобила. Примерно на един Фолксваген Бъг Баха не може да му го смятат колкото един Бенц от 32-ра.

_________________
"You could roll an E30 in a BMW showroom today and people would think:
Well, they finally got the 1 series right!"


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 12 Фев 2014 19:00 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Тва с частните ретро клубове е ибахти и якия корупшън, щото каква е далаверата на общината да пълни частен джоб ако някой не облажва от тая работа?

Лошото е, че живеем в африканска държава. Навсякъде другаде, където този въпрос е уреден, той не се урежда на местно ниво по усмотрение на общината в полза не еди кой си частен клуб, а се урежда на национално ниво със съответното законодателство.

Насрана работа. :thumbsdown:

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 12 Фев 2014 19:05 
Offline
Dr. Recaro
Аватар

E30: '85 318i + '85 325йе
Местоположение: София/Бургас
Регистриран на: 18 Ное 2012 22:39
Мнения: 1277
Съгласен съм... просто не виждам друг начин да се постигне нещо, а то дори и в такава форма граничи с непостижимост. Ако наистина бяхме нормална държава, щеше да си има и ГО за "лятна" кола и за "зимна" кола, както в родината на е30....

_________________
"You could roll an E30 in a BMW showroom today and people would think:
Well, they finally got the 1 series right!"


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 12 Фев 2014 22:19 
Offline
е30 зависим
Аватар

E30: 325i coupe
Местоположение: София
Регистриран на: 13 Авг 2013 15:40
Пол: Мъж
Мнения: 2119
Гриша написа:
моделът на колата да е навършил 30 години и екземплярът да е 60% оригинал (в смисъл не 60% неремонтирани никога части, а 60% от частите да са заводско монтираните).

тук за 25г става дума за самата ГО
членски внос 120 лв и ГО- 81, 40 лв без значение от марката и кубиците, но над 25 годишна само в определена Застрахователна агенция

Renegade написа:
Насрана работа. :thumbsdown:

така е ама все пак сме в Булгаристан

то хубаво в белите страни е така ама на нас и прегледите не са ни като там и други работи

не виждам някой да го бутне тва на национално ниво та и това дето са успяли да си уредят не е малко
а дали някой лапа е друг въпрос и не съм убеден дали е така
много е малка цялата история като обем и кинти за да има смисъл


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 12 Фев 2014 22:49 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Прегледите въобще не ме притесняват за която и да е от трите мойте.
А част от "другите работи", които не са ни като "там", са пътищата.
Честно казано, аз на такива "схеми" не се връзвам, ако не са уредени законодателно на национално ниво. Като знам какъв нечовешки зор е да се оправиш даже с редовна ГО след щета, въобще и не смея да си помисля как ще се изгаври застрахователя при наличие на Ретро ГО за 80 лв. А дори и да оставим това настрана, като дръпнеш накрая чертата, излиза че плащаш същите, че и даже повече пари. И грам не ме грее, че разликата отива в някакъв Ретро клуб, който едва ли ще ми поеме щетите (или разликата от това, с което ще ми се подиграе застрахователя). Идеята е добра, но ще работи само ако:
1. Е официално уредена на национално ниво и Ретро ГО-то има поне същата стойност като нормалната ГО (която всички знаем що за подигравка е);
2. Колите се освободят от данък на национално ниво, а не всяка община, ж.п. гара и паланка да си решава сама за себе си;
3. Достатъчно основание даден автомобил да бъде в графа "класически автомобил" е датата на производство, а не дали членува в някаква полу-легална комуна или не.
Тия "ретро" клубове поне да бяха заявили някакви цели за съществуването си, в които тези три точки по-горе да са приоритетни и да работят активно за тях - тогава щях да се запиша веднага и да плащам членски внос без оглед дали имам някаква непосредствена и моментална полза от това... а то какво? Куче влачи, диря нема - ей ви тука една по-евтина ГО и се радвайте, нищо че в крайна сметка ви излиза по-скъпо.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 12 Фев 2014 23:07 
Offline
е30 зависим
Аватар

E30: 325i coupe
Местоположение: София
Регистриран на: 13 Авг 2013 15:40
Пол: Мъж
Мнения: 2119
Прегледите едва ли някои тук го бъркат, но в Германия не може да има неизправен автомобил,
поне към момента на прегледа, с преглед за разлика от тук ...
и от тук се оказва, че възрастта сама по себе си не показва дали е класика или гроб

ГО не те касае теб, а щети нанесени от теб та няма кво да ти се подиграват :dunno:
или имаш предвид ако те цапне някои с такава ГО?
това смятам, че до известна степен зависи от застрахователя и неговите практики,
макар, че всички гледат да не платят ако може :lol:

с останалите неща съм съгласен :thumbsup:
но това е положението ...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 12 Фев 2014 23:48 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
intruder написа:
Прегледите едва ли някои тук го бъркат, но в Германия не може да има неизправен автомобил,
поне към момента на прегледа, с преглед за разлика от тук ...

Имах предвид, че не ме притеснява да мина преглед и като в Германия.

intruder написа:
...и от тук се оказва, че възрастта сама по себе си не показва дали е класика или гроб

Това според мен няма значение - ако колата е на 25 навършени години (например) и е минала преглед - за мен това е достатъчно. А че според един е гроб, а според друг - класика, а според трети й е нужна реставрация, това са странични неща. Прегледът трябва да е адекватен спрямо това, за което е проектирана колата навремето, а не примерно да й се търсят емисии по Евро 5 или 6, да й се търсят спирачки като на Е92 М3 и т.н.

intruder написа:
ГО не те касае теб, а щети нанесени от теб та няма кво да ти се подиграват :dunno:

Как да не те касае теб?!? Ако някой те надъни не по твоя вина, знаеш ли после каква е разправия? Нали уж неговия застраховател трябва да покрие твоите щети? За да вземеш нещо от застрахователя му, обаче, се стига до ебати абсурдите и малоумията... минавал съм по този път и е кошмар, въобще не пожелавам на никого да стига до това положение.

intruder написа:
...или имаш предвид ако те цапне някои с такава ГО?
това смятам, че до известна степен зависи от застрахователя и неговите практики,
макар, че всички гледат да не платят ако може :lol:

И смятай, след като всички гледат да не платят, като им се явиш с една Ретро ГО, като тръгнат да ти правят оценка на ламарината, че всичко ще е в графа "да се ремонтира" и то в някой от техните ДОВЕРЕНИ сервизи... демек, да ти изчукат криво-лево, китнат на богато и боядиШат калника некви гаражни герои, баси якото. :hihi:

intruder написа:
...с останалите неща съм съгласен :thumbsup:
но това е положението ...

Т.е. към момента какво имаме в наличност в някои губернии в страната?
- ретро ГО, която в крайна сметка не излиза по-евтино и е много съмнително дали ще ти върши някаква работа, освен пред орките, за да не те глобЕват;
- няма пълно или поне частично освобождаване от данък;
- няма адекватна оценка на автомобила нито от страна на застраховател, нито от страна на държавен орган (това пък за какво го написах :hihi:), нито от страна на независим оценител, чиято оценка да важи и пет стотинки, и в крайна сметка - не може да се направи адекватна застраховка "каско" на автомобила (ето още едно нещо, което може да осмисли съществуването на т.нар. ретро клубове, а не да ми се договарят със застрахователи за "намалена" ГО за автомобили, които и без това се карат спорадично само в хубаво и топло време през уикендите... е, как да откажат застрахователите на такова предложение?);
То излезна, че май нямаме нищо. :bang:

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 3
 [ 26 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща

Time zone: Europe/Sofia [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade