Дата и час: 25 Апр 2024 10:59

Time zone: Europe/Sofia [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 2 от 3
 [ 26 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 13 Фев 2014 00:09 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
П.С. И понеже за ГО-то не се разбрахме нещо, само да уточня:
1. Имаш валидна ГО (ретро или не);
2. Изтресква те някакъв и вината е негова (независимо дали той е с ГО или каско);
3. Ти отиваш при НЕГОВИЯ застраховател, който трябва да ти плати на теб, съоъветно ТОЙ ти оценява щетите - ХА ХА ХА!!!
4. НЕГОВИЯ застраховател вижда, че ти си с Ретро ГО за 80 лв. и в същото време вижда, че за тази кола няма части, а ако има, те са от дилър и са на цени, по-скъпи от тези за новите коли - какво според теб ще се случи? :hihi:
5. На всичкото отгоре, ако не дай си Боже, не викнете КАТ при ПТП-то и подпишете двустранен протокол, НЕГОВИЯ застраховател те задължава да се свържеш с виновното лице (което ако не си е написало коректно телефонния номер в двустранния протокол, става "лека нощ, мерси!") и да го накараш да се яви в не-знам-колко-си дневен срок, след като си заявил претенцията за щета, пред НЕГОВИЯ си застраховател и да подпише декларация, че ПТП-то е по негова вина (независимо, че го е написал в Протокола и се е подписал). И ако онзи те отебе (което е по-вероятно да стане, защото ти е подписал протокола, защото не му се разправя повече с глупости или просто няма време, а ти изпускаш сроковете), чисто и просто, духаш таратора.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Фев 2014 09:14 
Offline
е30 зависим
Аватар

E30: 325i coupe
Местоположение: София
Регистриран на: 13 Авг 2013 15:40
Пол: Мъж
Мнения: 2119
Renegade написа:
Имах предвид, че не ме притеснява да мина преглед и като в Германия.

Не съм имал съмнение :thumbsup:
А пък аз имах предвид, че тук във форума технически грамотни хора едва ли си позволяват,
да карат кола, която не би могла да мине преглед т.е. е технически неизправна и негодна за движение,
не заради самия преглед а заради себе си и колата.

Renegade написа:
intruder написа:
...и от тук се оказва, че възрастта сама по себе си не показва дали е класика или гроб

Това според мен няма значение - ако колата е на 25 навършени години (например) и е минала преглед - за мен това е достатъчно. А че според един е гроб, а според друг - класика, а според трети й е нужна реставрация, това са странични неща. Прегледът трябва да е адекватен спрямо това, за което е проектирана колата навремето, а не примерно да й се търсят емисии по Евро 5 или 6, да й се търсят спирачки като на Е92 М3 и т.н.

Какъв преглед?
ГТП у нас говори 0 за техническото състояние на колата,
ако прегледа е ала ТЮВ тогава съм съгласен.
Проблема е по-дълбоко спор няма, но към момента ГТП у нас няма никаква стойност според мен.

Renegade написа:
intruder написа:
ГО не те касае теб, а щети нанесени от теб та няма кво да ти се подиграват :dunno:

Как да не те касае теб?!? Ако някой те надъни не по твоя вина, знаеш ли после каква е разправия? Нали уж неговия застраховател трябва да покрие твоите щети? За да вземеш нещо от застрахователя му, обаче, се стига до ебати абсурдите и малоумията... минавал съм по този път и е кошмар, въобще не пожелавам на никого да стига до това положение.

Знам и аз съм го играл/ял и също не го пожелавам никому.
Да чакаш пари от ГО е от умрял писмо у нас, именно за това е все тая с каква ГО си ти ...
Което е голяма тъпня защото провокира незаинтересованост към тая затраховка и
правенето и в най-измекярската и евтина компания, което води до проблемите по-горе.
Като стане цената и такава каквато е там където е и истинския преглед и нещата ще
почнат да се наместват, ама тогава идва проблема с доходите и така ...

Renegade написа:
И смятай, след като всички гледат да не платят, като им се явиш с една Ретро ГО, като тръгнат да ти правят оценка на ламарината, че всичко ще е в графа "да се ремонтира" и то в някой от техните ДОВЕРЕНИ сервизи... демек, да ти изчукат криво-лево, китнат на богато и боядиШат калника некви гаражни герои, баси якото. :hihi:

По ГО доколкото знам плащат само по експертна оценка,
не знам да има опция доверен сервиз :dunno:

Renegade написа:
Т.е. към момента какво имаме в наличност в някои губернии в страната?
- ретро ГО, която в крайна сметка не излиза по-евтино и е много съмнително дали ще ти върши някаква работа, освен пред орките, за да не те глобЕват;
- няма пълно или поне частично освобождаване от данък;
- няма адекватна оценка на автомобила нито от страна на застраховател, нито от страна на държавен орган (това пък за какво го написах :hihi:), нито от страна на независим оценител, чиято оценка да важи и пет стотинки, и в крайна сметка - не може да се направи адекватна застраховка "каско" на автомобила (ето още едно нещо, което може да осмисли съществуването на т.нар. ретро клубове, а не да ми се договарят със застрахователи за "намалена" ГО за автомобили, които и без това се карат спорадично само в хубаво и топло време през уикендите... е, как да откажат застрахователите на такова предложение?);
То излезна, че май нямаме нищо. :bang:


:thumbsup:
Така е, аз не съм казвал, че всичко е много яко ...

Renegade написа:
П.С. И понеже за ГО-то не се разбрахме нещо, само да уточня:
1. Имаш валидна ГО (ретро или не);
2. Изтресква те някакъв и вината е негова (независимо дали той е с ГО или каско);
3. Ти отиваш при НЕГОВИЯ застраховател, който трябва да ти плати на теб, съоъветно ТОЙ ти оценява щетите - ХА ХА ХА!!!
4. НЕГОВИЯ застраховател вижда, че ти си с Ретро ГО за 80 лв. и в същото време вижда, че за тази кола няма части, а ако има, те са от дилър и са на цени, по-скъпи от тези за новите коли - какво според теб ще се случи? :hihi:
5. На всичкото отгоре, ако не дай си Боже, не викнете КАТ при ПТП-то и подпишете двустранен протокол, НЕГОВИЯ застраховател те задължава да се свържеш с виновното лице (което ако не си е написало коректно телефонния номер в двустранния протокол, става "лека нощ, мерси!") и да го накараш да се яви в не-знам-колко-си дневен срок, след като си заявил претенцията за щета, пред НЕГОВИЯ си застраховател и да подпише декларация, че ПТП-то е по негова вина (независимо, че го е написал в Протокола и се е подписал). И ако онзи те отебе (което е по-вероятно да стане, защото ти е подписал протокола, защото не му се разправя повече с глупости или просто няма време, а ти изпускаш сроковете), чисто и просто, духаш таратора.

Аз за това казах, че теб ГО не те касае щото да разчиташ на него е химера
Не е редно да е така, но е така :dunno: кво да правиш ...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Фев 2014 09:53 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Абе прегледа у нас си е напълно адекватен, лошото е, че само на книга е такъв и не се прилага на практика. А почне ли да се прилага, веднага изгореха 70-80% от каляските в страната още от първия път.

И като няма значение с каква ГО съм, не схващам къде ми е изгодата от ретро ГО, защото явно финансова такава няма. Членуването в ретро комуна също не е свързано с някакви ясни цели и ангажименти, които тази комуна да е поела и да се е ангажирала да ги постигне в обозримо бъдеще, така че и членския внос там е пара на вятъра според мен. Някой друг може и да вижда смисъл, ако е така, нека да го сподели. :thumbsup:

По ГО ги има и двете опции - и експертна оценка, и доверен сервиз, но каквото и да избереш, все тая. По-добре все пак да избереш експертна оценка, та да можеш да си закараш колата някъде където уж ще ти я направят читаво (или поне ти така да си мислиш). :hihi:

Дотук стана ясно, че всичко е на парче и че всеки трябва да се спасява поединично. Затова имам предложение - на следващата сбирка да седнем да измъдрим едно писмо до Фандъкова, с което да поставим въпроса за отпадането на данъка на територията на столична община. Не че вярвам, че ще има някакъв ефект, ама знае ли човек, а и все е по-добре да се направи нещо реално, отколкото само да дъвчем локуми във форума. За целта няма да е лошо някой с повечко свободно време да седне да направи една справка в кои страни от ЕС има данъчни облекчения за старите коли и какви точно са те, защото трябва и да има някаква елементарна аргументация.

За ГО според мен е кауза пердута, поне засега.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Фев 2014 10:24 
Offline
е30 зависим
Аватар

E30: 325i coupe
Местоположение: София
Регистриран на: 13 Авг 2013 15:40
Пол: Мъж
Мнения: 2119
Renegade написа:
Абе прегледа у нас си е напълно адекватен, лошото е, че само на книга е такъв и не се прилага на практика. А почне ли да се прилага, веднага изгореха 70-80% от каляските в страната още от първия път.

Е анджък де, то у нас много неща са адекватни само на хартия ...

Renegade написа:
И като няма значение с каква ГО съм, не схващам къде ми е изгодата от ретро ГО, защото явно финансова такава няма.

при 2бр 30-ки
чл внос 120+80+80=280
ако едната е над 2.5 все едно за другата ти е без пари
не е много ама 100-150 кинта кой ти ги дава :hihi:

Renegade написа:
Дотук стана ясно, че всичко е на парче и че всеки трябва да се спасява поединично. Затова имам предложение - на следващата сбирка да седнем да измъдрим едно писмо до Фандъкова, с което да поставим въпроса за отпадането на данъка на територията на столична община. Не че вярвам, че ще има някакъв ефект, ама знае ли човек, а и все е по-добре да се направи нещо реално, отколкото само да дъвчем локуми във форума. За целта няма да е лошо някой с повечко свободно време да седне да направи една справка в кои страни от ЕС има данъчни облекчения за старите коли и какви точно са те, защото трябва и да има някаква елементарна аргументация.

нау уи аре токин :thumbsup:

Аре да не е на следващата, да не си поставяме срокове припряни,
но може тук в темата, който му се рови по въпроса да поства и да сглобим нещо,
което да изпратим в общината ...

Смятам, че е редно да го напишем в общ стил, така че всеки да може да го изпрати до съответната община,
защото все пак не всички се отчитат само на Фандъкова ...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Фев 2014 10:55 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Ся не искам да се заяждам, ама колко души от всичките Е30-каджии, дето познаваш, имат повече от една Е30-ка, та да са на далавера с това членство? То една трудно се поддържа като хората, за две или повече да не казвам какъв ужас е. Това важи за 99% от собствениците на стари коли от каквато и да е марка и модел. Да не говорим какво се получава, ако искаш колата ти да е във възможно най-близко състояние до идеалното.

Така че, горния ти пример със сметките не е много коректен. Аз не мога да изброя на пръстите и на едната си ръка хора с повече от една Е30-ка едновременно, които познавам.

Относно писмото до общините, няма да е трудно да е без конкретен адресат, но трябва да се постараем да включим достатъчно аргументация (т.е. колкото може повече - по-добре). А най-добре ще е всички собственици на ретро автомобили (над 25 години от датата на производство) да обединим усилия посредством една подписка. Но това означава организация на съвсем друго ниво. Ето къде ретро-клубовете са страшни длъжници на членовете си, защото по принцип това би трябвало да е тяхна инициатива и кауза! Тъпанари.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Фев 2014 11:30 
Offline
е30 зависим
Аватар

E30: 325i coupe
Местоположение: София
Регистриран на: 13 Авг 2013 15:40
Пол: Мъж
Мнения: 2119
Ми добре де и един да е какъв е проблема?
Не убивай вестоносеца дееб@ :hihi: , това е положението към момента ...
Апропо сещам се за 4-ма заедно с теб ... не стигат за едната ръка наистина ...

Сметката си е съвсем коректна за конкретен случай.
Те и за това са си го направили така, защото има хора с по няколко коли,
разни американки и тн големи кубатури, с дебела ГО, за тях си е бонус.

За ретро-клубовете си безумно прав, а тук и ние имаме проблем ако ще правим нещо,
тъй като като "Яз, брато и аверите" едва ли някой, ще ни обърне внимание ...
Освен това няма как да искаме само е30 над 25г да е освободено, та е нужна организация извън форума,
както спомена, което ако има желание не е невъзможно да се направи, България е малка ...
Това от гледна точка да изстреляме нещо в пространството, за резултат ... не бих се надявал, но знаеш ли ...

Като отправни точки:

- преференции в други ЕС страни - както ти спомена
- някаква статистика за коли над 25 или 30 г - като аргумент във финансова насока
- трябва да се помисли и за контакт с членове, на разни клубове и форуми за класически автомобили

Ако смятате, че има смисъл да мислим, ако не, караме го AS IS и тва е ...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Фев 2014 15:38 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
То че има смисъл - има, ама дали кратуните в Софийска община ще го видят този смисъл, това вече е друг въпрос. Айде да те праим координатор от името на Релоуда. :D

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Фев 2014 15:53 
Offline
е30 зависим
Аватар

E30: 325i coupe
Местоположение: София
Регистриран на: 13 Авг 2013 15:40
Пол: Мъж
Мнения: 2119
Renegade написа:
То че има смисъл - има, ама дали кратуните в Софийска община ще го видят този смисъл, това вече е друг въпрос. Айде да те праим координатор от името на Релоуда. :D

:hihi:
И да не ме направите, ако не се откажа от идеята и реша да си поблъскам главата в стената
и без тая титла ще се пробвам да разбутам малко положението ...

Лошото е, че Холандия например почти отпада като добър пример:
http://www.volvotips.com/index.php/2013 ... wednesday/

почвам да си мисля дали клубния подход за освобождаване наистина не е по-работещата формула ...
виж там как веднага са се изхитрили пък у нас кво остава :hihi:

едит
http://www.segabg.com/article.php?id=666200

тъпото, е че при структурата на колите в БГ е много трудно да обосновем
освобождаване само по година, 1/4 и повече от колите са 20+ годишни
няма как да се откаже която и да е община от 1/4 от приходите си от МПС ей така
в Европа се случва защото на хората им е изгодно да карат нови коли
и старите са малко и, който я държи и поддържа наистина има за какво да
получава някаква преференция, тук стари коли се карат от недоимък основно ...


Последна промяна intruder на 13 Фев 2014 17:20, променена общо 1 път

Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Фев 2014 16:47 
Offline
B&K Garage Customs
Аватар

E30: комби, акула и палатка
Регистриран на: 10 Яну 2013 15:23
Пол: Мъж
Мнения: 1361
Мисля, че ще има полза да се сформира Клуб Е30 и от името на клуба да се "преговаря" .. а не просто група момчета пред блока решили че не им се плаща данък :D

_________________
Рилоудер

Изображение
https://www.facebook.com/events/625976980816824/ Втора
https://www.facebook.com/events/1575118509392474/ Трета
https://www.facebook.com/events/1753119984903631/ Четвърта


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Фев 2014 16:52 
Offline
е30 зависим
Аватар

E30: 325i coupe
Местоположение: София
Регистриран на: 13 Авг 2013 15:40
Пол: Мъж
Мнения: 2119
Съгласен съм напълно :thumbsup:
intruder написа:
като "Яз, брато и аверите" едва ли някой, ще ни обърне внимание ...

Може да е - Клуб е30 класик , за повече тежест :hihi:

знам, че имаше дискусия по въпроса с клуба, развитие дали има вие ще кажете.


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 2 от 3
 [ 26 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща

Time zone: Europe/Sofia [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade