Renegade написа:
Paul Roche написа:
...
Тогава, предполагам, ще се откажеш от ABS-a (защото в момента търсиш предни колове за ABS или бъркам?), сервото, хидравличната рейка и т.н. - общо взето това са асистиращи системи. За да не заприличаш на някой льольо, който няма "връзка" с колата (или с главния компютър, ти ще кажеш)? Даже най-добре ще е да махнеш синхронизаторите от кутията (както са били едно време, при "истинските" карачи) и да включваш всяка предавка с двойно амбриране и междинна газ (съмнявам се, че даже някога си включвал така, но това е друга тема за разговор) като ДАП-аджия. Така ще имаш още по-силна връзка с колата, толкова силна, че ще останеш без дясна ръка и ляв крак.
Плюения от теб "технологичен прогрес" е направил възможно това сега да караш кола и да се възмущаваш от него, иначе без него можеше в момента да се чудиш със седло ли да яздиш или без седло и кое е "по-мъжкарско"... може и да не те интересува колко е бърза една кола с дадена кутия, но явно те интересува дали можеш да изправиш някой крив бордюр или не, което пък лично за мен е едно от най-безсмислените упражнения - неслучайно големите състезания, които са останали и за в бъдеще ще останат в историята на автомобилния спорт, не са свързани със загуба на сцепление на задните колела. Неслучайно най-скъпите коли са най-бързите (като ускорение и/или максимална скорост и неутрално поведение в завоите), а не с най-нестабилните задници. Неслучайно една бърза кутия, била тя механична секвенция или електро-хидро-механична с двойни съединители и електроники, струва една торба с пари, а синхронни кутии с лопата да ги ринеш по автоморгите и струват жълти стотинки. Дори "dog-leg" тип синхронна кутия, само заради факта, че предлага по-бързо превключване на 2-ра и 3-та предавка, струва 8-10 пъти повече от нормална синхронна кутия.
С две думи, ако си последователен в твърденията и "убежденията" си, би трябвало да се откажеш от всякакви асистенции (при Е30 ги споменах по-горе) и да ни покажеш на всички как мъжки се противопоставяш и не се поддаваш на "технологичния прогрес", който всъщност е регрес според теб.
П.С. От Аудита не знам дали се интересуваш, но от голфове знам, че се интересуваш. Тъпо е да се коментира така нещо, което не ти изнася или не можеш да обориш. От корвета интересуваш ли се? Ако не - да намеря още един куп коли, включително и БМВ, които набират зверски бързо, взимат завоите като залепени, не ти оставят време да им видиш задния номер като минават покрай теб и са без великата ръчна синхронна кутия? Пък ти после иди им обяснявай тезите си за технологичния прогрес и мъжествеността.
Едно е да имаш усещане за пътя като си в една кола, друго е скоростта на превключване на предавките. Двете не са свързани и не трябва да свързват. Второто нещо е толкова по-хубаво, колкото по-бързо е. Погледай малко рали състезания - там карат БЕЗ съединител, независимо дали го има или не. А дали ще вкара съответната предавка с побутване на лост или с натискане на перце на волана - май не ги интересува много. Важното е пилота да решава КОГА да се случва това.
Нямам повече какво да ти кажа по въпроса, освен да не пробваш да превключваш прекалено бързо кутия със синхрони... но защо пък не, има ги в изобилие по моргите и не са скъпи.
Камене, явно не си наясно, че към теб тая нищо друго освен уважение (и винаги следвам съветите ти доколкото мога), защото вместо да се получи градивен спор, ти преминаваш в зоната на епитетите и нападките. Не искам да приемаш лично нищо от това, което пиша, тъй като просто изразявам мнението си, но нека все пак ти отговоря при условие, че го правя съвсем приятелски.
В момента карам без АБС, но понеже ми изпаднаха някакви по-силни спирачки мисля, че по-добре да се сдобия с такъв.
С удоволствие бих живял в свят, който отдава по-малко значение на технологичния "прогрес".
Джаскам се в бордюри понеже така се свиква да се контролира колата, когато е на ръбъ (отново евала на теб и на Кроки).
Тази "мъжествената" част не я разбрах.
На т'ва за аудито бях сигурен, че ще се хванеш, но за архива ще кажа, че се кефя толкова на голфове, колкото ти на Витари (и ти си тоя дето ни води на голф фест
)
Мъчно ми е за ръчната скоростна кутия, да. За нз. кой път се опитвам да ти обясня (ест. без грам успех), че скоростта не е всичко и това, че си по бърз с няк'во кирливо СМГ или еквивалент, не означава, че си по усмихнат зад волана, от пича, който прави дори 3-но амбриажиране.
Така или иначе нещата отиват по-дяволите (от гледната точка на някой сантиментален нещастник като мен), така че си прав, че няма какво повече да го обсъждаме...