Дата и час: 19 Апр 2024 20:22

Time zone: Europe/Sofia [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 2
 [ 17 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: DSG / SMG vs Old School?
МнениеПубликувано на: 15 Май 2014 10:33 
Offline
Психонавт

Регистриран на: 24 Ное 2013 18:32
Мнения: 156
http://www.youtube.com/watch?v=QkNPncX9rRk
От спора с Камен от онзи ден, нека видим как достига е46 м3 100 км/ч на първа скорост с могъщото СМГ :drive: :P


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: DSG / SMG vs Old School?
МнениеПубликувано на: 15 Май 2014 11:36 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
https://www.youtube.com/watch?v=bMMlkTcRMG8
Други коли правят 100 още на първа, пластмасовата М-ка що не са я направили - не знам. :D При положение, че има launch control и достатъчно мощност... Audi r8, например, прави над 110 км/ч на първа, въпреки че е със S-tronic (механична кутия с електронно управление), има и други примери.
И повечето "supercars" така са направени - да правят 0-100 на първа още, иначе тия времена под 4 секунди са малко трудни без модерните кутии с двойни съединители, които се вграждат напоследък. Затова и за време близо до 4 секунди на пластмасата бях останал с убеждението, че го постигат още на първа скорост, точно защото и се видя че SMG-то не е толкова бърза като секвенцията или тези с двойния съединител.
SMG-то може да не е кой знае какво, но е по-бързо от ръчната със синхрони, която е кутия за КОМФОРТ (тиха, не иска изравняване на обороти за да превключи и т.н.), а не за спортно каране.
То затова вече навсякъде по спортните модели изхвърлят механичните кутии и слагат бързи скорости, щото ръчната със синхроните е най-убава. Ма ти си пиши, де, не ми пречиш. :hihi:

П.С. Виж и на клипчето по-горе, как корвета губи по около половин секунда между предавките, професоре. Те хората отдавна вграждат технологии от моторния спорт в цивилни коли (вкл. БМВ), но естествено, Бай Ганьо е по-просветен, отколкото една торба инженери и поколения такива преди тях, подготвяли и правели автомобили за най-големите спортни събития, включително и F1. :hihi:

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: DSG / SMG vs Old School?
МнениеПубликувано на: 15 Май 2014 19:34 
Offline
Психонавт

Регистриран на: 24 Ное 2013 18:32
Мнения: 156
Renegade написа:
https://www.youtube.com/watch?v=bMMlkTcRMG8
Други коли правят 100 още на първа, пластмасовата М-ка що не са я направили - не знам. :D При положение, че има launch control и достатъчно мощност... Audi r8, например, прави над 110 км/ч на първа, въпреки че е със S-tronic (механична кутия с електронно управление), има и други примери.
И повечето "supercars" така са направени - да правят 0-100 на първа още, иначе тия времена под 4 секунди са малко трудни без модерните кутии с двойни съединители, които се вграждат напоследък. Затова и за време близо до 4 секунди на пластмасата бях останал с убеждението, че го постигат още на първа скорост, точно защото и се видя че SMG-то не е толкова бърза като секвенцията или тези с двойния съединител.
SMG-то може да не е кой знае какво, но е по-бързо от ръчната със синхрони, която е кутия за КОМФОРТ (тиха, не иска изравняване на обороти за да превключи и т.н.), а не за спортно каране.
То затова вече навсякъде по спортните модели изхвърлят механичните кутии и слагат бързи скорости, щото ръчната със синхроните е най-убава. Ма ти си пиши, де, не ми пречиш. :hihi:

П.С. Виж и на клипчето по-горе, как корвета губи по около половин секунда между предавките, професоре. Те хората отдавна вграждат технологии от моторния спорт в цивилни коли (вкл. БМВ), но естествено, Бай Ганьо е по-просветен, отколкото една торба инженери и поколения такива преди тях, подготвяли и правели автомобили за най-големите спортни събития, включително и F1. :hihi:

Аз, като Бай Ганьо, ще ти кажа, че за мен най-важно е удоволствието от шофирането, а не някакви си цифрички (било то секунди, милисекунди или км/ч), кой ще ме дръпне на светофара или какво ползват във Ф1. 8-) За мен ръчната скоростна кутия (била тя със синхронизатори или без) е задължителен елемент при връзката шофьор-автомобил и всички спортни (не състезателни, "супер", "хипер" или нз си к'во) автомобили само страдат от липсата и. Ти се кефи на "могъщото" СМГ, колкото си искаш (не ми пречиш :hihi: ), но не забравяй, че технологичния прогрес е неминуем регрес за човешкия род, който все повече и повече (зверски) затъпява от възможността да разчита на компютърчета и чипчета и това, че автомобилните производители правят коли (спортни), които се предлагат без ръчка е пряко следствие на това, че сбръчканите, крехки чичаци, които най-много ги купуват, предпочитат да се хвалят на всички как са се качили едва ли не на Ф1 разб'ийш ли. :help: До скоро Ферари и Ламборгини се предлагаха със ръчки (мурсиелаго, гаярдо, 599 и т.н.), но никой не ги оценява и вместо т'ва се кефи на дебилните перца зад волана... Колкото до Ер 8-цата, там не мога да споря, тъй като аз от Аудита не се интересувам ;)


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: DSG / SMG vs Old School?
МнениеПубликувано на: 15 Май 2014 20:40 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Paul Roche написа:
...

Тогава, предполагам, ще се откажеш от ABS-a (защото в момента търсиш предни колове за ABS или бъркам?), сервото, хидравличната рейка и т.н. - общо взето това са асистиращи системи. За да не заприличаш на някой льольо, който няма "връзка" с колата (или с главния компютър, ти ще кажеш)? Даже най-добре ще е да махнеш синхронизаторите от кутията (както са били едно време, при "истинските" карачи) и да включваш всяка предавка с двойно амбриране и междинна газ (съмнявам се, че даже някога си включвал така, но това е друга тема за разговор) като ДАП-аджия. Така ще имаш още по-силна връзка с колата, толкова силна, че ще останеш без дясна ръка и ляв крак.
Плюения от теб "технологичен прогрес" е направил възможно това сега да караш кола и да се възмущаваш от него, иначе без него можеше в момента да се чудиш със седло ли да яздиш или без седло и кое е "по-мъжкарско"... може и да не те интересува колко е бърза една кола с дадена кутия, но явно те интересува дали можеш да изправиш някой крив бордюр или не, което пък лично за мен е едно от най-безсмислените упражнения - неслучайно големите състезания, които са останали и за в бъдеще ще останат в историята на автомобилния спорт, не са свързани със загуба на сцепление на задните колела. Неслучайно най-скъпите коли са най-бързите (като ускорение и/или максимална скорост и неутрално поведение в завоите), а не с най-нестабилните задници. Неслучайно една бърза кутия, била тя механична секвенция или електро-хидро-механична с двойни съединители и електроники, струва една торба с пари, а синхронни кутии с лопата да ги ринеш по автоморгите и струват жълти стотинки. Дори "dog-leg" тип синхронна кутия, само заради факта, че предлага по-бързо превключване на 2-ра и 3-та предавка, струва 8-10 пъти повече от нормална синхронна кутия.
С две думи, ако си последователен в твърденията и "убежденията" си, би трябвало да се откажеш от всякакви асистенции (при Е30 ги споменах по-горе) и да ни покажеш на всички как мъжки се противопоставяш и не се поддаваш на "технологичния прогрес", който всъщност е регрес според теб.

П.С. От Аудита не знам дали се интересуваш, но от голфове знам, че се интересуваш. Тъпо е да се коментира така нещо, което не ти изнася или не можеш да обориш. От корвета интересуваш ли се? Ако не - да намеря още един куп коли, включително и БМВ, които набират зверски бързо, взимат завоите като залепени, не ти оставят време да им видиш задния номер като минават покрай теб и са без великата ръчна синхронна кутия? Пък ти после иди им обяснявай тезите си за технологичния прогрес и мъжествеността.
Едно е да имаш усещане за пътя като си в една кола, друго е скоростта на превключване на предавките. Двете не са свързани и не трябва да се свързват. Второто нещо е толкова по-хубаво, колкото по-бързо е. Погледай малко рали състезания - там карат БЕЗ съединител, независимо дали го има или не. А дали ще вкара съответната предавка с побутване на лост или с натискане на перце на волана - май не ги интересува много. Важното е пилота да решава КОГА да се случва това.
Нямам повече какво да ти кажа по въпроса, освен да не пробваш да превключваш прекалено бързо кутия със синхрони... но защо пък не, има ги в изобилие по моргите и не са скъпи. :thumbsup:

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: DSG / SMG vs Old School?
МнениеПубликувано на: 15 Май 2014 20:53 
Offline
Аватар

E30: `90 320i convertible
Регистриран на: 17 Фев 2013 09:23
Пол: Мъж
Мнения: 474
от кога слагаме М3 при супер колите? :hihi:

_________________
"Всеки истински BMW ентусиаст рано или късно си купува Е30"
и печели награди с него


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: DSG / SMG vs Old School?
МнениеПубликувано на: 15 Май 2014 21:17 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
При ускорение от 0 до 100 за под 4 секунди и тонове въртящ момент, къде предлагаш да ги слагаме?

Малко информация за Е92 М3:

Цитат:
For the fourth generation of the M3, BMW decided to add two more cylinders once again, but this time, in a V-configuration. The new 4.0-liter V-8 rated 414 horsepower and 295 pound-feet (400 Nm) of torque. Once again, the extra power was needed to combat the extra weight, since the E92 M3 Coupe tipped the scales at 3,483 pounds. In addition to the first V-8 for the M3, the E92 generation also offered the first dual-clutch transmission for the model, a seven-speed M-DCT. While real-world testing showed the fourth-gen M3 Coupe could hit 60 mph in under four seconds when equipped with the new M-DCT gearbox, BMW's claimed estimates were 4.5 seconds to 60 mph, with the standard six-speed manual gearbox version estimated to hit 60 mph in 4.7 seconds.


Ето и за новите:

Цитат:
Finally, we arrive at the new 2015 BMW M4 coupe. While it's not on the road yet—it should be on sale by early summer of 2014—it looks to be the most impressive M3...make that M4...yet. An all-new twin-turbocharged in-line six-cylinder engine adds another new dimension to the car, while also calling up some of the M3 coupe's history. The new engine rates 425 horsepower and 406 pound-feet (550 Nm) of torque, and does both of those figures over very wide rpm plateaus thanks to the twin turbochargers. A six-speed manual transmission is standard, while a seven-speed M-DCT dual clutch is available. An electronically actuated limited slip differential is a new addition to BMW's M Division arsenal, allowing the computer to control engagement of the rear differential's locking power from 0 to 100 percent in milliseconds. BMW claims the new M4 coupe can hit 60 mph from a stop in just 3.9 seconds, while top speed is electronically limited to 155 mph.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: DSG / SMG vs Old School?
МнениеПубликувано на: 15 Май 2014 21:43 
Offline
Аватар

E30: `90 320i convertible
Регистриран на: 17 Фев 2013 09:23
Пол: Мъж
Мнения: 474
сам знаеш, че 0-60, не е 0-100 :lol:
и дори новото М4, едвам се доближава до 4 секунди, та какво остава за Е46.
да не говорим, че тия времена от драгстриповете са.. в нормални условия +1 сек, а в софииски +3
на моята петица като и набия 2ра и така се висвам на колана , че ми става лошо.. а първа свършва на ~65
трилитровия дизел на баварците отдавна има 500НМ, това прави ли го супер кар?

_________________
"Всеки истински BMW ентусиаст рано или късно си купува Е30"
и печели награди с него


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: DSG / SMG vs Old School?
МнениеПубликувано на: 15 Май 2014 22:02 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Не съм споменавал Е46 никъде... :dunno:
Между 0-60 (96 км/ч) и 0-100 я има разликата 1 десета, я не. Не знам къде са ги правили цитираните замервания, но повечето авторитетни автомобилни списания и предавания в Европа не ги правят по драг-стриповете... говорим за Европа, за Америка не знам, но там също мисля, че се правят на нормален асфалт.

Факт е, че се въртят около 4-те секунди, а многото нютони в комбинация с много обороти до ограничител, бързи предавки, адекватно окачване за завои и ве-макс доста над 300 (при премахнат ограничител) ги различава от супер-карите единствено по броя на седалките и външния вид на кротки седанчета и купета. :smokin:

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: DSG / SMG vs Old School?
МнениеПубликувано на: 15 Май 2014 22:11 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
https://www.youtube.com/watch?v=cFeiMKsDpcE

Тоя е рзглезен, не натиска съединителя и няма връзка с колата. :hihi:

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: DSG / SMG vs Old School?
МнениеПубликувано на: 15 Май 2014 23:02 
Offline
Психонавт

Регистриран на: 24 Ное 2013 18:32
Мнения: 156
Renegade написа:
Paul Roche написа:
...

Тогава, предполагам, ще се откажеш от ABS-a (защото в момента търсиш предни колове за ABS или бъркам?), сервото, хидравличната рейка и т.н. - общо взето това са асистиращи системи. За да не заприличаш на някой льольо, който няма "връзка" с колата (или с главния компютър, ти ще кажеш)? Даже най-добре ще е да махнеш синхронизаторите от кутията (както са били едно време, при "истинските" карачи) и да включваш всяка предавка с двойно амбриране и междинна газ (съмнявам се, че даже някога си включвал така, но това е друга тема за разговор) като ДАП-аджия. Така ще имаш още по-силна връзка с колата, толкова силна, че ще останеш без дясна ръка и ляв крак.
Плюения от теб "технологичен прогрес" е направил възможно това сега да караш кола и да се възмущаваш от него, иначе без него можеше в момента да се чудиш със седло ли да яздиш или без седло и кое е "по-мъжкарско"... може и да не те интересува колко е бърза една кола с дадена кутия, но явно те интересува дали можеш да изправиш някой крив бордюр или не, което пък лично за мен е едно от най-безсмислените упражнения - неслучайно големите състезания, които са останали и за в бъдеще ще останат в историята на автомобилния спорт, не са свързани със загуба на сцепление на задните колела. Неслучайно най-скъпите коли са най-бързите (като ускорение и/или максимална скорост и неутрално поведение в завоите), а не с най-нестабилните задници. Неслучайно една бърза кутия, била тя механична секвенция или електро-хидро-механична с двойни съединители и електроники, струва една торба с пари, а синхронни кутии с лопата да ги ринеш по автоморгите и струват жълти стотинки. Дори "dog-leg" тип синхронна кутия, само заради факта, че предлага по-бързо превключване на 2-ра и 3-та предавка, струва 8-10 пъти повече от нормална синхронна кутия.
С две думи, ако си последователен в твърденията и "убежденията" си, би трябвало да се откажеш от всякакви асистенции (при Е30 ги споменах по-горе) и да ни покажеш на всички как мъжки се противопоставяш и не се поддаваш на "технологичния прогрес", който всъщност е регрес според теб.

П.С. От Аудита не знам дали се интересуваш, но от голфове знам, че се интересуваш. Тъпо е да се коментира така нещо, което не ти изнася или не можеш да обориш. От корвета интересуваш ли се? Ако не - да намеря още един куп коли, включително и БМВ, които набират зверски бързо, взимат завоите като залепени, не ти оставят време да им видиш задния номер като минават покрай теб и са без великата ръчна синхронна кутия? Пък ти после иди им обяснявай тезите си за технологичния прогрес и мъжествеността.
Едно е да имаш усещане за пътя като си в една кола, друго е скоростта на превключване на предавките. Двете не са свързани и не трябва да свързват. Второто нещо е толкова по-хубаво, колкото по-бързо е. Погледай малко рали състезания - там карат БЕЗ съединител, независимо дали го има или не. А дали ще вкара съответната предавка с побутване на лост или с натискане на перце на волана - май не ги интересува много. Важното е пилота да решава КОГА да се случва това.
Нямам повече какво да ти кажа по въпроса, освен да не пробваш да превключваш прекалено бързо кутия със синхрони... но защо пък не, има ги в изобилие по моргите и не са скъпи. :thumbsup:

Камене, явно не си наясно, че към теб тая нищо друго освен уважение (и винаги следвам съветите ти доколкото мога), защото вместо да се получи градивен спор, ти преминаваш в зоната на епитетите и нападките. Не искам да приемаш лично нищо от това, което пиша, тъй като просто изразявам мнението си, но нека все пак ти отговоря при условие, че го правя съвсем приятелски.
В момента карам без АБС, но понеже ми изпаднаха някакви по-силни спирачки мисля, че по-добре да се сдобия с такъв.
С удоволствие бих живял в свят, който отдава по-малко значение на технологичния "прогрес".
Джаскам се в бордюри понеже така се свиква да се контролира колата, когато е на ръбъ (отново евала на теб и на Кроки).
Тази "мъжествената" част не я разбрах.
На т'ва за аудито бях сигурен, че ще се хванеш, но за архива ще кажа, че се кефя толкова на голфове, колкото ти на Витари (и ти си тоя дето ни води на голф фест :hihi: )
Мъчно ми е за ръчната скоростна кутия, да. За нз. кой път се опитвам да ти обясня (ест. без грам успех), че скоростта не е всичко и това, че си по бърз с няк'во кирливо СМГ или еквивалент, не означава, че си по усмихнат зад волана, от пича, който прави дори 3-но амбриажиране.
Така или иначе нещата отиват по-дяволите (от гледната точка на някой сантиментален нещастник като мен), така че си прав, че няма какво повече да го обсъждаме...


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 2
 [ 17 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Time zone: Europe/Sofia [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade