Дата и час: 19 Апр 2024 10:54

Time zone: Europe/Sofia [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 2 от 2
 [ 17 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
Автор Съобщение
 Заглавие: DSG / SMG vs Old School?
МнениеПубликувано на: 15 Май 2014 23:13 
Offline
Психонавт

Регистриран на: 24 Ное 2013 18:32
Мнения: 156
Renegade написа:
https://www.youtube.com/watch?v=cFeiMKsDpcE

Тоя е рзглезен, не натиска съединителя и няма връзка с колата. :hihi:

Трябваше да си вземе СМГ. Щеше да е по-бърз... :hihi:


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: DSG / SMG vs Old School?
МнениеПубликувано на: 15 Май 2014 23:23 
Offline
Dr. Recaro
Аватар

E30: '85 318i + '85 325йе
Местоположение: София/Бургас
Регистриран на: 18 Ное 2012 22:39
Мнения: 1277
Пичове, ако позволите да се намеся: аз също искам максимално опростена е30ка - без климатици, без ел шукарийки, без хидравлика, с ръчна кутия, да не говорим за модерни работи като ДСЦ ... само че от АБС не бих се отказал, дори той беше едно от условията, като си избирах втората трийска. Хубаво ми е да знам, че е там, също ако ми скимне мога да го махна, после върна и т.н. Но е факт, че искам да се чувствам максимално близо до есенцията на кола - 4 колелета, волан, двигател, силово предаване, ръчна кутия, седалка която да понася странично натоварване.
Всеки от нас има различно виждане как трябва да изглежда и да се държи е30ката ни, не смятам че колата която някой от нас би сглобил за себе си ще пасне на 100% на друг.

_________________
"You could roll an E30 in a BMW showroom today and people would think:
Well, they finally got the 1 series right!"


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: DSG / SMG vs Old School?
МнениеПубликувано на: 16 Май 2014 01:29 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Нещо тотално объркахме понятията, ще се опитам да внеса малко яснота...

Скоростните кутии са няколко вида, познати досега на човечеството:

1. Ръчна кутия със синхронизатори и Н-тип на превключване, като между всяка предавка има неутрална. "Dog-leg" кутията спада към този тип;
2. Ръчна кутия без синхронизатори, а с т.нар. "dog rings". Превключвамето пак е Н-тип.
3. Ръчна секвенциална скоростна кутия. С "dog rings" и превключване R-0-1-2-3-4-5-6-5-4-3-2-1-0-R.
4. Механична скоростна кутия с електронно управление - всички видове DSG, SMG, S-Tronic и както там всеки си ги нарича, с двойни и тройни съединители, с електромагнитни актуатори, хидравлични актуатори и т.н. Като механика може да са със и без синхронизатори, което е ОПРЕДЕЛЯЩО за бързината им на превключване.
5. Автоматична скоростна кутия, с или без електронно управление.

Горните видове скоростни кутии се подреждат по следния начин по отношение на скоростта на превключване:
1. Механична скоростна кутия с електронно управление
2. Ръчна секвенциална скоростна кутия
3. Автоматична скоростна кутия
4. Ръчна кутия без синхронизатори, а с т.нар. "dog rings"
5. Ръчна кутия със синхронизатори и Н-тип на превключване

Ако всичко дотук е ясно, продължавам нататък.
Единствената скоростна кутия, която "сама" определя КОГА да включи дадена предавка, е АВТОМАТИЧНАТА скоростна кутия (нея повече няма да я разглеждам тук). При всички останали видове, водачът определя кога да се включи дадена предавка.

Който се е опитвал да кара малко по-спортно, най-вероятно е осъзнал, че момента и СКОРОСТТА на превключване на скоростите са от ИЗКЛЮЧИТЕЛНО значение за успешното владеене на колата при динамично каране. Сега ще подредя кутиите по степен на сложност за боравене в низходящ ред, демек последната е най-сложна за боравене при динамично каране:

1. Механична скоростна кутия с електронно управление
2. Ръчна секвенциална скоростна кутия
3. Ръчна кутия без синхронизатори, а с т.нар. "dog rings"
4. Ръчна кутия със синхронизатори и Н-тип на превключване

Следват няколко въпроса:
1. Бих искал да узная, точно по какъв начин се отслабва, прекъсва или не знам какво си, връзката на водача с колата, ако кутията не е точно ръчна, а с електронно управление? След като контролът върху момента на превключване и изборът на съответната предавка остава на водача?
2. Защо по-бързото превключване на предавки без съединител да е нещо по-лошо от бавното превключване на предавки със съединител? Който някога е карал пистов мотор, знае за какво говоря.
3. По какъв начин "борбата" със синхронната кутия помага на водача да се концентрира върху карането и да изпита по-голямо удоволствие от шофирането? Някой изпадал ли е в ситуацията от 3-та предавка да трябва да спира бързо и в същото време да трябва да вкара 2-ра, но понеже скоростта е доста висока, трябва да се изиграе една ръченица върху трите педала в краката и пак не се знае точните обороти ли си нацелил или синхрона ще каже "мяу" след още две-три такива превключвания? И аз за кутията ли да мисля в момента, за завоя ли, за спирачките ли? Ами и ако няма и ABS и тръгна да изравнявам оборотите с десния крак, а в този момент съм скочил на кучките на предела и самото движение с петата върху десния педал води до залюляване на целия крак и оттук блокиране на колелетата и всичко отива по дяволите в завоя? Състезателните ABS-и и те ли са измислени за лигльовци и прекъсват сакралната връзка между водач и МПС? Докато в същото време, ако разполагам с една от която и да е от другите кутии, левия ми крак няма да е зает да натиска безсмислено съединителя, заради тъпите синхрони, а ще е върху кучките, а десния крак ще изравни оборотите и скоростите си влизат мазно и бързо? Или ако съм с омразната електроника, десния крак само ще чака апекса на завоя, за да завари отнова газта...

Удоволствие от шофирането, казвате... какво означава това?
Навремето като се качвах за първи път на мотор, съм бил ебати и смелчагата, погледнато от опита, който имам сега. Нямаше никакво удоволствие от карането на мотор, всичко беше буквално борба с машината и луд късмет, че съм оцелял тогава... и то при несравнимо по-ниски скорости от тези, които развивам в момента с мотора като ме хванат лудите...

Удоволствието идва тогава, когато започнеш да владееш машината, а не тя теб. Когато я подчиниш до такава степен, че да изпълнява всички твои желания и приумици. Тогава идва удоволствието от шофирането.

Връзката с колата, казвате, се нарушавала... от какво се нарушава тази свързаност? От липсата на контрол върху машината, т.е. когато тя не го позволява. Това е високата позиция на седене в колата и креслата, които вече предлагат вместо истински седалки, това е кашкаваления волан, който се получава от безобразно меките и комфортни тампони по предното окачване (даже вече има шарнири с гумени шапки в шенкелите) и прецизираното налягане на хидравличното масло в рейката, така че не-дай-Боже някоя метрусексуална душица да не вземе да си изкълчи китчицата или да хване мускулна треска на мършавите си ръчички, това са комфортните пружини и амортисьори, заради които изгубваш връзката с пътя, това е увеличеното тегло и габарити на комфортната кочина, това е супер обезшумения двигател, на който почти не му чуваш оборотите вече, това е автоматът, който приплъзвайки, решава вместо теб кога да превключи нагоре-надолу и го прави с такова доволно отнемане на тяга и в двете посоки, така че да не разклати самочувтствието на нечий метрусексуален задник, това са бюджетните гумета с "оптимална" ширина и висок борд, отново за комфорт... това, не на последно място, е огледалцето в сенника на шофьора. Това са нещата, които ти ОТНЕМАТ контрола върху колата и първичното усещане за симбиоза с машината, за едно цяло.

Но това не е МЕХАНИЧНАТА скоростна кутия, при която ТИ решаваш кога да превключиш дадена предавка и дали да вкараш мотора в лютеницата или не! По-лесното и по-бързо превключване ти дава ПОВЕЧЕ контрол над колата. А повечето контрол над колата ти дава ПОВЕЧЕ удоволствие от шофирането. Надявам се, че всички ще се съгласите с последното.

За мен лично няма никакво съмнение, че ако една кутия ми позволява да превключвам по-бързо и по-прецизно предавките ПО МОЕ УСМОТРЕНИЕ, като по този начин ми остава повече ресурс да се концентрирам върху другите елементи на карането, а не да се "боря" с нея или да я страхувам, аджеба ще издържи ли на тоя стил на каране или не, това е по-добрата кутия, независимо дали вревключвам с пера зад волана или бутам един лост напред-назад. Левия крак на спирачката, десния на газта - това е. Другото е за "круизване", както обича да се изразява Паварския мод на чист български.

Който е разбрал какво искам да кажа - разбрал, аз приключих с разясненията по този въпрос.

https://www.youtube.com/watch?v=7tgtr5rarzY

https://www.youtube.com/watch?v=Z7YGVEMlHPs

https://www.youtube.com/watch?v=8FGvPFOfKso

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: DSG / SMG vs Old School?
МнениеПубликувано на: 16 Май 2014 11:20 
Offline
Психонавт

Регистриран на: 24 Ное 2013 18:32
Мнения: 156
Renegade написа:
Нещо тотално объркахме понятията, ще се опитам да внеса малко яснота...

Скоростните кутии са няколко вида, познати досега на човечеството:

1. Ръчна кутия със синхронизатори и Н-тип на превключване, като между всяка предавка има неутрална. "Dog-leg" кутията спада към този тип;
2. Ръчна кутия без синхронизатори, а с т.нар. "dog rings". Превключвамето пак е Н-тип.
3. Ръчна секвенциална скоростна кутия. С "dog rings" и превключване R-0-1-2-3-4-5-6-5-4-3-2-1-0-R.
4. Механична скоростна кутия с електронно управление - всички видове DSG, SMG, S-Tronic и както там всеки си ги нарича, с двойни и тройни съединители, с електромагнитни актуатори, хидравлични актуатори и т.н. Като механика може да са със и без синхронизатори, което е ОПРЕДЕЛЯЩО за бързината им на превключване.
5. Автоматична скоростна кутия, с или без електронно управление.

Горните видове скоростни кутии се подреждат по следния начин по отношение на скоростта на превключване:
1. Механична скоростна кутия с електронно управление
2. Ръчна секвенциална скоростна кутия
3. Автоматична скоростна кутия
4. Ръчна кутия без синхронизатори, а с т.нар. "dog rings"
5. Ръчна кутия със синхронизатори и Н-тип на превключване

Ако всичко дотук е ясно, продължавам нататък.
Единствената скоростна кутия, която "сама" определя КОГА да включи дадена предавка, е АВТОМАТИЧНАТА скоростна кутия (нея повече няма да я разглеждам тук). При всички останали видове, водачът определя кога да се включи дадена предавка.

Който се е опитвал да кара малко по-спортно, най-вероятно е осъзнал, че момента и СКОРОСТТА на превключване на скоростите са от ИЗКЛЮЧИТЕЛНО значение за успешното владеене на колата при динамично каране. Сега ще подредя кутиите по степен на сложност за боравене във възходящ ред, демек последната е най-сложна за боравене при динамично каране:

1. Механична скоростна кутия с електронно управление
2. Ръчна секвенциална скоростна кутия
3. Ръчна кутия без синхронизатори, а с т.нар. "dog rings"
4. Ръчна кутия със синхронизатори и Н-тип на превключване

Следват няколко въпроса:
1. Бих искал да узная, точно по какъв начин се отслабва, прекъсва или не знам какво си, връзката на водача с колата, ако кутията не е точно ръчна, а с електронно управление? След като контролът върху момента на превключване и изборът на съответната предавка остава на водача?
2. Защо по-бързото превключване на предавки без съединител да е нещо по-лошо от бавното превключване на предавки със съединител? Който някога е карал пистов мотор, знае за какво говоря.
3. По какъв начин "борбата" със синхронната кутия помага на водача да се концентрира върху карането и да изпита по-голямо удоволствие от шофирането? Някой изпадал ли е в ситуацията от 3-та предавка да трябва да спира бързо и в същото време да трябва да вкара 2-ра, но понеже скоростта е доста висока, трябва да се изиграе една ръченица върху трите педала в краката и пак не се знае точните обороти ли си нацелил или синхрона ще каже "мяу" след още две-три такива превключвания? И аз за кутията ли да мисля в момента, за завоя ли, за спирачките ли? Ами и ако няма и ABS и тръгна да изравнявам оборотите с десния крак, а в този момент съм скочил на кучките на предела и самото движение с петата върху десния педал води до залюляване на целия крак и оттук блокиране на колелетата и всичко отива по дяволите в завоя? Състезателните ABS-и и те ли са измислени за лигльовци и прекъсват сакралната връзка между водач и МПС? Докато в същото време, ако разполагам с една от която и да е от другите кутии, левия ми крак няма да е зает да натиска безсмислено съединителя, заради тъпите синхрони, а ще е върху кучките, а десния крак ще изравни оборотите и скоростите си влизат мазно и бързо? Или ако съм с омразната електроника, десния крак само ще чака апекса на завоя, за да завари отнова газта...

Удоволствие от шофирането, казвате... какво означава това?
Навремето като се качвах за първи път на мотор, съм бил ебати и смелчагата, погледнато от опита, който имам сега. Нямаше никакво удоволствие от карането на мотор, всичко беше буквално борба с машината и луд късмет, че съм оцелял тогава... и то при несравнимо по-ниски скорости от тези, които развивам в момента с мотора като ме хванат лудите...

Удоволствието идва тогава, когато започнеш да владееш машината, а не тя теб. Когато я подчиниш до такава степен, че да изпълнява всички твои желания и приумици. Тогава идва удоволствието от шофирането.

Връзката с колата, казвате, се нарушавала... от какво се нарушава тази свързаност? От липсата на контрол върху машината, т.е. когато тя не го позволява. Това е високата позиция на седене в колата и креслата, които вече предлагат вместо истински седалки, това е кашкаваления волан, който се получава от безобразно меките и комфортни тампони по предното окачване (даже вече има шарнири с гумени шапки в шенкелите) и прецизираното налягане на хидравличното масло в рейката, така че не-дай-Боже някоя метрусексуална душица да не вземе да си изкълчи китчицата или да хване мускулна треска на мършавите си ръчички, това са комфортните пружини и амортисьори, заради които изгубваш връзката с пътя, това е увеличеното тегло и габарити на комфортната кочина, това е супер обезшумения двигател, на който почти не му чуваш оборотите вече, това е автоматът, който приплъзвайки, решава вместо теб кога да превключи нагоре-надолу и го прави с такова доволно отнемане на тяга и в двете посоки, така че да не разклати самочувтствието на нечий метрусексуален задник, това са бюджетните гумета с "оптимална" ширина и висок борд, отново за комфорт... това, не на последно място, е огледалцето в сенника на шофьора. Това са нещата, които ти ОТНЕМАТ контрола върху колата и първичното усещане за симбиоза с машината, за едно цяло.

Но това не е МЕХАНИЧНАТА скоростна кутия, при която ТИ решаваш кога да превключиш дадена предавка и дали да вкараш мотора в лютеницата или не! По-лесното и по-бързо превключване ти дава ПОВЕЧЕ контрол над колата. А повечето контрол над колата ти дава ПОВЕЧЕ удоволствие от шофирането. Надявам се, че всички ще се съгласите с последното.

За мен лично няма никакво съмнение, че ако една кутия ми позволява да превключвам по-бързо и по-прецизно предавките ПО МОЕ УСМОТРЕНИЕ, като по този начин ми остава повече ресурс да се концентрирам върху другите елементи на карането, а не да се "боря" с нея или да я страхувам, аджеба ще издържи ли на тоя стил на каране или не, това е по-добрата кутия, независимо дали вревключвам с пера зад волана или бутам един лост напред-назад. Левия крак на спирачката, десния на газта - това е. Другото е за "круизване", както обича да се изразява Паварския мод на чист български.

Който е разбрал какво искам да кажа - разбрал, аз приключих с разясненията по този въпрос.

https://www.youtube.com/watch?v=7tgtr5rarzY

https://www.youtube.com/watch?v=Z7YGVEMlHPs

https://www.youtube.com/watch?v=8FGvPFOfKso

Аз лично съм благодарен за поясненията ти (както винаги), но единственото нещо, което мен лично ме дразни e това, че дори и да не можеш да превключваш толкова бързо колкото ДСГ или СМГ (с нормалната ръчка, дори и "кучешко краче" да е) винаги имаш т. нар-та "learning curve" (на чист български), която ти позволява да се усъвършенстваш, докато контрола при компютъризираните кутии се свежда до това да натиснеш 1 копче или перце и това е (да, няма шанс за "mis-shift", но няма и предизвикателство). "Heel and toe" и "left foot braking" са техники, които са трудни в началото, но въднъж усвоени предоставят неизмеримо повече удоволствие при шофиране от дори и най-бързата "умна" кутия. Там се крие намаленото удоволствие от шофирането (когато се придържаме към НЕ!-състезателни цели, където бързината не е на първо място). В единия случай всичко заваси от уменията на шофера, а в другия, от софтуера, например. Хипотетично, ако вземеш Ари Ватанен и го сложиш в модерна рали кола, много по-бързо ще и достигне потенцяла, отколкото ако сложиш Льоб във Форд Ескорт Марк 2 (или Опел Манта). Ясно е, че когато всичко ти е асистирано (като във Ферари 458), дори и шимпанзе да си, пак можеш да си Ужасно бърз. Някой системи можеш да ги изключиш, да, но перцата зад волана, не. Нека съм по-бавен от някой Шумахер "wannabe", поне знам, че всичко зависи от мен (в по-голяма степен), а не от технологийте, с които разполагам.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: DSG / SMG vs Old School?
МнениеПубликувано на: 16 Май 2014 12:06 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Сашко, тезата ти е доста занимателна, като се замисли човек.

Синхронизаторите в обичната от теб нормална синхронна кутия, също са асистенти за по-лесно превключване. По-ранните скоростни кутии са били без тях. В такъв случай, махни синхронизаторите от кутията и превключвай сам, без тяхната помощ. Абсолютно възможно е, а и по твоята логика, всичко ще зависи от теб в по-голяма степен, а не от технологиИте, с които разполагаш. Гарантирам ти, че ще спечелиш възхищението на старите ДАП-аджии и трактористи, чиито очи ще се пълнят със сълзи от умиление като те гледат как трудиш над лоста за скоростите в акомпанимента на хъркащи звуци от кутията.

Също така, махни и тъпия ABS, защото той ти помага за спирането и по този начин също се намесва между теб и колата и ти влошава удоволствието от шофирането. Един истински шофьор не може да разчита на някаква електроника да му помага да спира и по този начин да му унищожи удоволствието да размърля предницата качествено.

Същото важи и за хидравликата и сервото - и двете притъпяват чувството и връзката с автомобила. Има къде-къде по-измислени олд-скул решения - ДАП-аджийски волан с радиус 50 санта и механичен лостов привод на спирачките, които те свързват с автомобила някак си първично и първосигнално.

Също така, изхвърляш гадния инжекцион с електронно управление и ъпгрейдваш към карбуратори, при които смесите винаги са непредвидима величина, но за сметка на това ще придобиеш силно развито чувство за точно дозиране на педала на газта, за да не глъхне и да не се дави маторя в детонации, понеже ефекта на Вентури е олд-скул и е доста по-маняшки от гадната електроника, която управлява двигателя прецизно. Ето ти възможност за "learning curve" и поле за усъвършенстване.

Задното независимо окачване тоже можеш да го разкараш и да минеш на варианта цял мост с лентови ресори - по този начин повече ще се тревожиш за накланянето на купето в завоите и ще изпитваш удоволствие от шофирането в по-голяма степен. По предното окачване също има какво да се подобри, така че да се припотяваш доволно от предизвикателството и да пълниш уверено гащите с голямо удоволствие от шофирането.

Абе, бая неща могат да се пипнат по такъв начин, че да направят връзката ти с автомобила толкова първична и естествена, щото всяко едно каране да се превърне в наистина незабравимо изживяване. :thumbsup:

П.С. Шпера тоже не ти трябва, той също е технологичен асистент. По-друго си е да тръгваш бавно с много газ и писъци от едната гума само и след 2-3 часа висене в калта и лашкане напред-назад и молби към милостиви самаряни да те бутнат, да ги изпръскаш с другата гума от глава до пети с кал, но все пак ще си успял да се пребориш с поредното кално или снежно предизвикателство без технологична помощ на шпера.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: DSG / SMG vs Old School?
МнениеПубликувано на: 16 Май 2014 13:51 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Технологиите, пречупени през субективната призма на всеки един от нас, се делят условно на добри и лоши.
За мен технологиите, които увеличават контрола ми върху автомобила, са добри. Тези технологии или технически решения, които отнемат от контрола ми върху автомобила, са лоши. Аз така ги деля.
Автомобилите съществуват благодарение на технологиите и техническия прогрес. Ако ги нямаше тях, сега нямаше да съществува понятието "удоволствие от шофирането". Сегашните "олд-скул" технологии някога са били новаторски и сигурно и по тях се е плюело по подобен начин, както сега се плюе по ДСГ-та и СМГ-та.
Аз не виждам нищо лошо в технология, която ми помага да контролирам автомобила по-добре и по-прецизно. Не виждам нищо лошо в елиминирането на един ненужен педал, който стои там, само за да е възможно превключването с кутия с архаична технология. Не виждам никакво предизвикателство да се бориш с дадена кутия и да я страхуваш да не се строши от зорното каране и в един момент да еве майката на удоволствието от шофирането.
Виждам предизвикателство в комбинацията "възприятие-преценка-реакция". Това са трите елемента, които определят дали ще изпиташ удоволствие от шофирането, но то ще е толкова по-малко, колкото повече технологични препятствия има между теб и него.
Наближаването на завоя, влизането в него, излизането от него - ето това ти е "learning curve" и в преносния, и в буквалния смисъл. Колко са ти големи топките (или памперса) - ето това ти е предизвикателството. Какво е предизвикателството на това, че съм се научил да играя ръченица върху трите педала, за да помагам на тъпите синхронизатори, които от своя страна, да ми помагат най-накрая да вкарам съответната предавка...? Като целта ми е само това - да вкарам съответната предавка, за да взема завоя. Т.е. една междинна, второстепенна цел, се превръща в главна и първостепенна. Тъпо. Много тъпо!
Технологиите също са и това, което ни помага удоволствието от шофирането да не е твърде кратко, завършвайки с отрицателно ускорение в някоя твърда преграда.
Автомобилът е създаден на базата на развитие на технологиите и е детско да ги отричаме, иначе трябва да се върнем към чергарството. След 15-20 години сигурно няма да съществува синхронната скоростна кутия и аз не виждам нищо лошо в това. Виждам лошо, ако новата кутия на бъдещето е с хидравлично куплиране, което отнема от въртящия момент към задните колела, виждам лошо ако тя решава какво и кога да включи, но не виждам лошо ако няма загуба на момент и ако аз решавам какво и кога да се включи.
Една от причините Е30 да е такъв култов модел, е защото е бил over-engineered за времето си. Какво означава това - заводско вградени функции, които за другите автомобили са били предлагани само като опции (и то само някои), или въобще не са предлагани. Нови технически решения за конструкция на шаси, окачване, силова и трансмисионна част... много от тях са актуални и до днес. Т.е. това е бил един вид автомобил "от бъдещето".
Технологиите откриват нови хоризонти пред удоволствието от шофирането. Стига да са добри и смислени.
Колко от вас ще изпитат удоволствие от шофирането в каляска, тежаща 2 тона и с 50 коня мотор, съставляваща се от принципи на окачването, взети назаем от каруцата на дядо ви, имаща един педал и 2-3 ръчки за превклюване на скоростите, спирачки тип ала "Фред Флинтстоун", ремъчно силово предаване и джанти и гуми на велосипед?
Контрол, контрол и пак контрол. Когато една нова технология ти го дава - аз съм "за" с двете ръце, когато го отнема - подминавам. За мен добрия шофьор не е този, който изкусно играе ръченица по педалите и ръчка лоста като животно (макар че го мога), а този, който владее комбинацията "възприятие-преценка-реакция".
Наистина спирам вече по този въпрос, че чак на мен ми писна, за вас, дето четете, не знам... :hihi:

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: DSG / SMG vs Old School?
МнениеПубликувано на: 16 Май 2014 13:56 
Offline
Млад ТЕХНИК
Аватар

E30: 4 цилиндрови :}
Местоположение: София
Регистриран на: 27 Сеп 2012 09:11
Пол: Мъж
Мнения: 1192
Renegade написа:
Технологиите, пречупени през субективната призма на всеки един от нас, се делят условно на добри и лоши.
За мен технологиите, които увеличават контрола ми върху автомобила, са добри. Тези технологии или технически решения, които отнемат от контрола ми върху автомобила, са лоши. Аз така ги деля.
Автомобилите съществуват благодарение на технологиите и техническия прогрес. Ако ги нямаше тях, сега нямаше да съществува понятието "удоволствие от шофирането". Сегашните "олд-скул" технологии някога са били новаторски и сигурно и по тях се е плюело по подобен начин, както сега се плюе по ДСГ-та и СМГ-та.
Аз не виждам нищо лошо в технология, която ми помага да контролирам автомобила по-добре и по-прецизно. Не виждам нищо лошо в елиминирането на един ненужен педал, който стои там, само за да е възможно превключването с кутия с архаична технология. Не виждам никакво предизвикателство да се бориш с дадена кутия и да я страхуваш да не се строши от зорното каране и в един момент да еве майката на удоволствието от шофирането.
Виждам предизвикателство в комбинацията "възприятие-преценка-реакция". Това са трите елемента, които определят дали ще изпиташ удоволствие от шофирането, но то ще е толкова по-малко, колкото повече технологични препятствия има между теб и него.
Наближаването на завоя, влизането в него, излизането от него - ето това ти е "learning curve" и в преносния, и в буквалния смисъл. Колко са ти големи топките (или памперса) - ето това ти е предизвикателството. Какво е предизвикателството на това, че съм се научил да играя ръченица върху трите педала, за да помагам на тъпите синхронизатори, които от своя страна, да ми помагат най-накрая да вкарам съответната предавка...? Като целта ми е само това - да вкарам съответната предавка, за да взема завоя. Т.е. една междинна, второстепенна цел, се превръща в главна и първостепенна. Тъпо. Много тъпо!
Технологиите също са и това, което ни помага удоволствието от шофирането да не е твърде кратко, завършвайки с отрицателно ускорение в някоя твърда преграда.
Автомобилът е създаден на базата на развитие на технологиите и е детско да ги отричаме, иначе трябва да се върнем към чергарството. След 15-20 години сигурно няма да съществува синхронната скоростна кутия и аз не виждам нищо лошо в това. Виждам лошо, ако новата кутия на бъдещето е с хидравлично куплиране, което отнема от въртящия момент към задните колела, виждам лошо ако тя решава какво и кога да включи, но не виждам лошо ако няма загуба на момент и ако аз решавам какво и кога да се включи.
Една от причините Е30 да е такъв култов модел, е защото е бил over-engineered за времето си. Какво означава това - заводско вградени функции, които за другите автомобили са били предлагани само като опции (и то само някои), или въобще не са предлагани. Нови технически решения за конструкция на шаси, окачване, силова и трансмисионна част... много от тях са актуални и до днес. Т.е. това е бил един вид автомобил "от бъдещето".
Технологиите откриват нови хоризонти пред удоволствието от шофирането. Стига да са добри и смислени.
Колко от вас ще изпитат удоволствие от шофирането в каляска, тежаща 2 тона и с 50 коня мотор, съставляваща се от принципи на окачването, взети назаем от каруцата на дядо ви, имаща един педал и 2-3 ръчки за превклюване на скоростите, спирачки тип ала "Фред Флинтстоун", ремъчно силово предаване и джанти и гуми на велосипед?
Контрол, контрол и пак контрол. Когато една нова технология ти го дава - аз съм "за" с двете ръце, когато го отнема - подминавам. За мен добрия шофьор не е този, който изкусно играе ръченица по педалите и ръчка лоста като животно (макар че го мога), а този, който владее комбинацията "възприятие-преценка-реакция".
Наистина спирам вече по този въпрос, че чак на мен ми писна, за вас, дето четете, не знам... :hihi:

Чудесно си го написал :thumbsup:


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 2 от 2
 [ 17 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2

Time zone: Europe/Sofia [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade