Дата и час: 19 Окт 2017 03:10

Time zone: Europe/Sofia [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 2 от 2
 [ 18 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 26 Сеп 2017 16:09 
Offline
Аватар

E30: E30 316i
Регистриран на: 15 Юли 2014 21:18
Пол: Мъж
Мнения: 169
И за мен звучи по-логично "лошото поведение" да се дължи на резнатата задница при запазено стандартно за е36 междуосие. В тази връзка подобно впчетление ми направи и е30 "компакта" на сбирката. Задницата му просто не седеше на пътя, а концепцията му е същата - след задните колелета няма никой. Ако следваме тази логика излиза, че най-добре да се прехвърли маса отзад. Освен акумулатора предполагам, че добре конструиран рол-кейдж също ще подобри това разпределение - заради големия хикс на задната седалка. Голям шпер не знам дали се намира къс.. а вероятно такъв ще трябва :) Ей.. ама как не се сетих по-рано - 60 литрова газова бутилка между бомбетата и баланса заспива :mrgreen:


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 26 Сеп 2017 17:15 
Offline
е30 зависим
Аватар

E30: 325i coupe
Местоположение: София
Регистриран на: 13 Авг 2013 15:40
Пол: Мъж
Мнения: 2046
Големи дифове къси има - 4.10, 4.27, 4.45

Много е важно за Калояново как ти идват предавките по завоите. Аз бих почнал оттам след като се направи квото се прави по мотора.

Камене, тва с Матрицата ще го приема за довод само ако лично сте коментирали преимуществата на е30 и задният му мост ;)

От хората каращи на къп, с които съм говорил всички казват, че е36 е по-добрата платформа именно заради задното окачване на първо място от плюсовете.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 26 Сеп 2017 21:36 
Offline
е30 зависим
Аватар

E30: 325i coupe
Местоположение: София
Регистриран на: 13 Авг 2013 15:40
Пол: Мъж
Мнения: 2046
Renegade написа:
Знам, че не съм особено популярен в този форум, ама недейте да ми четете постингите както Дяволът - Евангелието.

Щеше ми се да пропусна да коментирам това ..., но няма :hihi:

1. Твоята популярност си е твоя работа и нямам отношение към нея. Също така мога да отговарям само за себе си та ще бъда благодарен да си говорим в единствено число.
2. Бих искал да вярвам, че имам право да чета и коментирам каквото и както си искам, независимо дали и колко съм прав. Все пак това е моята гледна точка, моите съмнения и моят критичен поглед върху нещата. Нито съм използвал епитети нито съм казал лоша дума за теб или някого друг.
3. Очевидно си останал с впечатление, че се опитвам да се заяждам поради някакви лични причини. Мога да те уверя, че далеч не е така. Мога да ти дам и пример :D . Ако исках да се заяждам, щях да попитам за чий хуй споменаваш за секвенция в пост след този на Иван, в който той казва, че кейджа ще оскъпи колата :mrgreen: Нищо, че си написал, че това е твоето виждане и не ангажираш никого и тн. Ма не питам, дори и сега :hihi:

Но да се върнем на "проблема" с Матрицата ;)

За мен меродавен довод би било само ако знаем мнението му по въпроса и доработките по колата му.
Там не знам колко е30 е останало. Самият той пред камери твърди, че от оригиналната кола е останал само тавана.
Неслучайно написах за пред камери, защото не знаем колко и къде е решил да украси историята.
Аз не знам много за колата му. Следил съм развитието му до т.нар. от него "еквилибриум" и спомен за задницата нямам.

При липсата на конкретно мнение за задния мост за мен има много повече възможни причини да кара е30 от преимуществото на е30-ковия мост.
Също така това, че е европейски шампион е симбиоза от доста неща, като вярвам, че е е30-ковия мост има доста малко тегло в цялата комбинация.
Естествено е много вероятно да не съм прав :hihi:


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 26 Сеп 2017 22:36 
Offline
е30 зависим
Аватар

E30: 325i coupe
Местоположение: София
Регистриран на: 13 Авг 2013 15:40
Пол: Мъж
Мнения: 2046
Твоя воля :thumbsup: Аз не виждам причина нещо да се трие.
От друга страна след като се правят забележки в пост отправен към мен ми е трудно да подмина ;)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 27 Сеп 2017 00:16 
Offline
Аватар

Регистриран на: 30 Сеп 2012 16:31
Пол: Мъж
Мнения: 443
Някаква схватка е станала тука.
Тъй по темата, ще ида на кантар първо да видя как стоят нещата :thumbsup:

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 27 Сеп 2017 15:29 
Offline
Аватар

E30: E30 316i
Регистриран на: 15 Юли 2014 21:18
Пол: Мъж
Мнения: 169
Ами всъшност Камен е пуснал много добро и синтезирано описание на основната тема която подхванахме - олекотяване и баланс: Разпределение на масите и инерционни сили :thumbsup: което е супер тъй като късае не само компотите.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 28 Сеп 2017 15:32 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 4503
lowrider написа:
...
Та казвайте как да я правим тая кола поне 1:15кова :hihi:

Това няма да е лесно с този силов агрегат (но не и непостижимо) и ще зависи най-вече от твоето каране.

В следващите редове ще напиша какво бих направил аз с пластмасата, с което не ангажирам никой, а просто давам мнение, от което да се почерпи някоя и друга идея, евентуално.

I. Олекотяване:
1. Изхвърляне на целия интериор и оглозгване на купето до дупка;
2. Замяна де що може на ламаринените панели и детайли със смоличкови такива, с изключение на предните врати, там бих премахнал само механизмите на стъклата;
3. Замяна на странични и задни стъкла с плексиглас;
4. Монтаж на възможно най-леките корита за предни седалки;
5. Премахване на шибедах (ако има);
6. Използване на възможно най-леките джанти, без оглед на естетиката. 18" ако влизат без проблеми - бих ползвал такива, заради спирачките, които могат да поберат.

II. Стабилност:
1. Ролкейдж - освен система за сигурност, клетката втвърдява шасито по най-добрия начин за каране на писта. Допълнителното тегло на клетката е малък минус, в сравнение с това как стабилизира цялата кола;
2. Твърдо окачване за каране на писта, съобразено с новото тегло на колата. Хубаво ще е да е регулируемо по твърдост, за да може да се намерят подходящите настройки за Калояново;
3. Полиуретанови тампони навсякъде;

III. Спирачки:
Аз бих ползвал спирачки от Е46 М3 CSL. Има една неизменна максима, че по-късното спиране и по-добре охладените спирачки печелят повече време от по-силния двигател. Някой може да каже, че такива спирачки са прекалени, но за мен не са. Не съществува такова понятие "прекалено големи спирачки", когато се говори за пистово каране. А и в случая липсата на мощност на мотора трябва да се компенсира с много по-късно спиране и по-добре охладени спирачки, за да се избегне фейдинг ефекта.

IV. Трансмисия:
1. Диференциал - задължително шпер и с число, което е подходящо за Калояново. Най-добре е да се тества с различни дифове, защото колата ще е олекотена и заводското число няма да става вече.
2. Скоростна кутия - аз бих сложил секвенция. Тази кутия на Калояново ще свали времената с около 4-5 секунди в сравнение със заводската. Освен всичко друго, при секвенцията съединител се ползва само при тръгване на първа предавка, което означава, че по време на каране на цялата писта, левия крак ще се ползва само за натискане на спирачката, което печели допълнително време и пази съединителя. Шанса съединителя да изпусне се намалява в пъти.

V. Двигател:
Задължително атмосферно засилване на мотора. Тук вариантите са много и са въпрос на лична преценка и желание за наливане на кеш. М44 е слаб дори и за спъната писта като Дракон.

VI. Гуми:
Сликове, по възможност по-новички, защото като остареят стават непредвидими и започват да изпускат без "предупреждение", което довежда не до дрифт, а направо до завъртане на пистата. Другия също толкова неприятен момент е невъзможност за спиране и недозавиване преди апекса на завоя.

П.С. Виж и темата за олекотяването, както е написал Стефчо, ако може нещо да ти послужи от нея. :thumbsup:

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 28 Сеп 2017 22:37 
Offline
Аватар

Регистриран на: 30 Сеп 2012 16:31
Пол: Мъж
Мнения: 443
Много благодарности, има върху какво да помисли човек и да приложи!
Сега се мятам и на другата тема :thumbsup:

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 2 от 2
 [ 18 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2

Time zone: Europe/Sofia [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Powered by Renegade