Здравейте, Патиланци, пиша в този раздел, щото и аз се сдобих с модел различен от е30.
От сутринта съм се наканил да пиша тук, но като видях, че на Стефчо буркановозът си има име, се присетих, че аз не съм намислил такова за моята, а без име няма как! Въртя аз педалите към офиса сабале (както казват немците тука) и си мисля как да я назова тая бракма, викам си женско ще е няма как, един от новоизлюпилите се всенародни любимци беше кръстил неговата с женско име, просто няма как да не следим тренда! Как да го кръстиш това нещо сега, то не е лесна задача, викам нещо около Ти ще е все пак - 318ти..., представих си я и веднага ми дойде на акъла Тиня, ама пък не е готино, викам нещо по-народно, примерно Пепа, Станка, Ганка, обаче тук пак удрям на камък, сите са ми любими и все се връзват с образа на работлива дама, част от заниманията, на която се свеждат до производство на Компоти през лятото, та как да избере човек. Пак се върнах на Ти-то, викам ще е Тити, обаче отново се замислих, за да се казваш Тити или трябва да си бая надарена или да си хвърляш водите като Тити Папазов, нашата мома обаче хич няма с какво да се похвали, а с води не искам да си имам проблеми, та реших: ще да е Искра́ (да се спазва ударението), хем е модерно, хем аграрно, хем ИС сешоарче тупти, та чак прескача вместо сърце в снагата на тая тъмна мома.
Ето и как започна всичко и защо ми се налагаше цял ден да мисля имена..., малко преди е30 сбирката ме осени мисълта, че не искам повече да троша дъртата по пистата и започнах да се оглеждам за нещо, с което да се позабавлявам на сбирката, а евентуално и малко след това. Та 2-3 дни преди гранде събитието, се сдобих с някакви останки от кола, всичко стана малко дистанционно, аз бях на 1800км разстояние, а това нещо ми го продаде приятел на цена близка до тази за скрап, все пак получаваш скрап на цена за скрап, всичко е в реда на нещата. Зумър-Ът се погрижи новата ми придобивка да бъде изсипана грижливо пред нас и да ме чака да се завърна дома, до тук добре... естествено смелите ми планове да се прибера през нощта преди ивента, да отделя няколко часа за новия тракстар и няколко часа за сън се увенчаха с небивал неуспех. Отмениха ми полета на 1ви, а на 2ри вторият ми полет закъсня с над 2ч, ама пък поне се наспах
Тъй, по някое време на 2ри кацнах в София, пътувах към нас и псувах мислено всички трийскаджии, които се потяха в тоя момент на Калояново
, но съдба..., а пред нас ме чакаше това:
Опитах да запаля, но без успех - за огромен късмет на 30каджиите на пистата
, викам си я да видя има ли матор тука, няма ли, но капакът се не отваряше, бутнах я малко, взе че запали на скорост, малкото и грацилно сърчице работеше неуверено, вероятно усещаше какво предстои... ама аз пък съм добър човек, паркирах я, заключих я, изкарах 30ката от гаража и тръгнах към Хисаря, поне да пийнем по едно с тия гадове.
Няколко дни по-късно, се сетих пак, че имам нова... абе нещо ново, слязох на паркинга до нещото. Тъй като в цената подарък не влизаха гуми с джанти, реших да ги демонтирам и върна, та го качих на некви 18ки. Напазарих малко китайски щипки за лайстни и прагове от некъв горублянски търгаш, на чиито цени биха завидели в Дару и Бавария ауто, дъктейпнах гофрето и маркуча на картерната вентилация, тоя кенеф взе да мърка като малко котИ.
И така карах си аз грозната Искра́ напред назад, октривайки, че на тая кола все още и се живее, даже почна да ми минава през акъла да я измия. Колата е оборудвана с китайски койлове, рекаро, некъв пайнер, м волан и таван, а да и м44б19, само газ няма
И така возим се, дните минават, докато четвъртък вечерта случайно не долових, че в петък на Дракона ще има свободно каране, моментално преобух Искра́, с пистовия сет гуми от 30ката, задни дот 2012, предни дот 2004
Малко се противи на 9ките с малко ет отзад, тесни и били, убивали и, та със Зумърчето извадихме пийсмейкъра и понамачкахме малко веждите, то па бая Фон дьо Тен изпада от едната страна, но то се очакваше... Та явно докато той ролва, а аз давах напред-назад в 12 вечерта, това благо момче ме съжали и предложи да ми даде предни сликове за утрешния трак дей, "имат живот вика".
Мдаам, това е снимка от началото на трак дей-а
На пистата беше приятно, една атмосферна е30ка си въртеше времена между 1:08 и 1:10.
Баща и син със стара импреза, истински субаристи от ония със Субару шапчиците, чадърчета, чашки, тениски, чорапки и све (вместо тия всички артикули да бяха дошли със сток субару джанти, а не с бесни китайски блинг блинг колела), даваха хубави времена също.
На пистата имаше още едно Ти, ама 323, както и един приятен Лотус Елис със 1.8 компресорен матор от тойота, но и двамата не дадоха по-добро време от Искра́
. Тъкмо мина 16ч, викам сега ще се скрие това слънце и ще поизстине асфалтът и на ти - бензинът ми свърши, а и левият слик вече толкова беше зле, че биенето от флат спота, с който стартирах, вече се беше превърнало в силно тропане, та не можах да смъкна под 1:18:072. Аз лично съм доволен от времето, това и си бях поставил за цел, 1:17 щеше да е чудно, но по-натам. Имайки предвид, че отзад нямаше никакви гуми, съединителят се запали, немаме и шпер, резултатът бива. По едно време и генерацията ми падна, но за мен това си е рутина...
Иначе бях махнал всичко от багажника, както и задните седалки, в един момент обаче се замислих, дали по-скоро не съм нарушил баланса така и не съм си направил мечешка услуга...
е поизкараха
тук събираме кервана:
а тук си вадим генерацията от багажника...
Адски съм доволен от колата, след 75 обиколки сипах бензин, пуснах си климатика, натупах няколко кенефа с 220+ почти в прекъсвач и се прибрах в София
Какво следва:
1. смяна на феродо и подмяна на демпферния маховик с едномасов, тия дни ще се разбере дали ще слагам олекотен от м42 или ще редя м50 олекотен или м20 лек със м20 стартер. Не знам има ли смисъл от няколко мм разлика в диаметъра.
2. подмяна на предните невентилирани спирачки с вентилирани такива, пак същия диаметър
3. смяна на семерината на коляновия вал, че покапва от там.
4. да снижа малко предницата, ако тия гайки не са се заварили за резбите...
5. мисля си да преместя акумулатора отзад
6. какви гуми за писта
7. шпер
Събирам идеи по т.5 и т.6, а и като цяло към т.5 се чудя дали е добре като карам да махам всичко отзад или не?
Относно гумите се чудя за тая малолитражка какви размери да използвам и дали слик или семи.