Дата и час: 28 Мар 2024 19:20

Time zone: Europe/Sofia




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 8
 [ 74 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 23 Сеп 2017 01:42 
Offline
Аватар

Регистриран на: 30 Сеп 2012 16:31
Пол: Мъж
Мнения: 491
Здравейте, Патиланци, пиша в този раздел, щото и аз се сдобих с модел различен от е30.
От сутринта съм се наканил да пиша тук, но като видях, че на Стефчо буркановозът си има име, се присетих, че аз не съм намислил такова за моята, а без име няма как! Въртя аз педалите към офиса сабале (както казват немците тука) и си мисля как да я назова тая бракма, викам си женско ще е няма как, един от новоизлюпилите се всенародни любимци беше кръстил неговата с женско име, просто няма как да не следим тренда! Как да го кръстиш това нещо сега, то не е лесна задача, викам нещо около Ти ще е все пак - 318ти..., представих си я и веднага ми дойде на акъла Тиня, ама пък не е готино, викам нещо по-народно, примерно Пепа, Станка, Ганка, обаче тук пак удрям на камък, сите са ми любими и все се връзват с образа на работлива дама, част от заниманията, на която се свеждат до производство на Компоти през лятото, та как да избере човек. Пак се върнах на Ти-то, викам ще е Тити, обаче отново се замислих, за да се казваш Тити или трябва да си бая надарена или да си хвърляш водите като Тити Папазов, нашата мома обаче хич няма с какво да се похвали, а с води не искам да си имам проблеми, та реших: ще да е Искра́ (да се спазва ударението), хем е модерно, хем аграрно, хем ИС сешоарче тупти, та чак прескача вместо сърце в снагата на тая тъмна мома.
Ето и как започна всичко и защо ми се налагаше цял ден да мисля имена..., малко преди е30 сбирката ме осени мисълта, че не искам повече да троша дъртата по пистата и започнах да се оглеждам за нещо, с което да се позабавлявам на сбирката, а евентуално и малко след това. Та 2-3 дни преди гранде събитието, се сдобих с някакви останки от кола, всичко стана малко дистанционно, аз бях на 1800км разстояние, а това нещо ми го продаде приятел на цена близка до тази за скрап, все пак получаваш скрап на цена за скрап, всичко е в реда на нещата. Зумър-Ът се погрижи новата ми придобивка да бъде изсипана грижливо пред нас и да ме чака да се завърна дома, до тук добре... естествено смелите ми планове да се прибера през нощта преди ивента, да отделя няколко часа за новия тракстар и няколко часа за сън се увенчаха с небивал неуспех. Отмениха ми полета на 1ви, а на 2ри вторият ми полет закъсня с над 2ч, ама пък поне се наспах :hihi: Тъй, по някое време на 2ри кацнах в София, пътувах към нас и псувах мислено всички трийскаджии, които се потяха в тоя момент на Калояново :drive: , но съдба..., а пред нас ме чакаше това:

Изображение

Опитах да запаля, но без успех - за огромен късмет на 30каджиите на пистата :hihi: , викам си я да видя има ли матор тука, няма ли, но капакът се не отваряше, бутнах я малко, взе че запали на скорост, малкото и грацилно сърчице работеше неуверено, вероятно усещаше какво предстои... ама аз пък съм добър човек, паркирах я, заключих я, изкарах 30ката от гаража и тръгнах към Хисаря, поне да пийнем по едно с тия гадове.
Няколко дни по-късно, се сетих пак, че имам нова... абе нещо ново, слязох на паркинга до нещото. Тъй като в цената подарък не влизаха гуми с джанти, реших да ги демонтирам и върна, та го качих на некви 18ки. Напазарих малко китайски щипки за лайстни и прагове от некъв горублянски търгаш, на чиито цени биха завидели в Дару и Бавария ауто, дъктейпнах гофрето и маркуча на картерната вентилация, тоя кенеф взе да мърка като малко котИ.

Изображение

Изображение

И така карах си аз грозната Искра́ напред назад, октривайки, че на тая кола все още и се живее, даже почна да ми минава през акъла да я измия. Колата е оборудвана с китайски койлове, рекаро, некъв пайнер, м волан и таван, а да и м44б19, само газ няма :hihi:
И така возим се, дните минават, докато четвъртък вечерта случайно не долових, че в петък на Дракона ще има свободно каране, моментално преобух Искра́, с пистовия сет гуми от 30ката, задни дот 2012, предни дот 2004 :hihi: :hihi: :hihi:

Изображение

Малко се противи на 9ките с малко ет отзад, тесни и били, убивали и, та със Зумърчето извадихме пийсмейкъра и понамачкахме малко веждите, то па бая Фон дьо Тен изпада от едната страна, но то се очакваше... Та явно докато той ролва, а аз давах напред-назад в 12 вечерта, това благо момче ме съжали и предложи да ми даде предни сликове за утрешния трак дей, "имат живот вика".

Мдаам, това е снимка от началото на трак дей-а :hihi:

Изображение

На пистата беше приятно, една атмосферна е30ка си въртеше времена между 1:08 и 1:10.
Баща и син със стара импреза, истински субаристи от ония със Субару шапчиците, чадърчета, чашки, тениски, чорапки и све (вместо тия всички артикули да бяха дошли със сток субару джанти, а не с бесни китайски блинг блинг колела), даваха хубави времена също.
На пистата имаше още едно Ти, ама 323, както и един приятен Лотус Елис със 1.8 компресорен матор от тойота, но и двамата не дадоха по-добро време от Искра́ :drive: . Тъкмо мина 16ч, викам сега ще се скрие това слънце и ще поизстине асфалтът и на ти - бензинът ми свърши, а и левият слик вече толкова беше зле, че биенето от флат спота, с който стартирах, вече се беше превърнало в силно тропане, та не можах да смъкна под 1:18:072. Аз лично съм доволен от времето, това и си бях поставил за цел, 1:17 щеше да е чудно, но по-натам. Имайки предвид, че отзад нямаше никакви гуми, съединителят се запали, немаме и шпер, резултатът бива. По едно време и генерацията ми падна, но за мен това си е рутина...
Иначе бях махнал всичко от багажника, както и задните седалки, в един момент обаче се замислих, дали по-скоро не съм нарушил баланса така и не съм си направил мечешка услуга...

Изображение

Изображение

Изображение

е поизкараха :)

Изображение

тук събираме кервана:

Изображение

а тук си вадим генерацията от багажника...

Изображение


Адски съм доволен от колата, след 75 обиколки сипах бензин, пуснах си климатика, натупах няколко кенефа с 220+ почти в прекъсвач и се прибрах в София :hihi:

Какво следва:
1. смяна на феродо и подмяна на демпферния маховик с едномасов, тия дни ще се разбере дали ще слагам олекотен от м42 или ще редя м50 олекотен или м20 лек със м20 стартер. Не знам има ли смисъл от няколко мм разлика в диаметъра.
2. подмяна на предните невентилирани спирачки с вентилирани такива, пак същия диаметър
3. смяна на семерината на коляновия вал, че покапва от там.
4. да снижа малко предницата, ако тия гайки не са се заварили за резбите...
5. мисля си да преместя акумулатора отзад
6. какви гуми за писта
7. шпер

Събирам идеи по т.5 и т.6, а и като цяло към т.5 се чудя дали е добре като карам да махам всичко отзад или не?
Относно гумите се чудя за тая малолитражка какви размери да използвам и дали слик или семи.

_________________
ц ч ш щ ю я


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 23 Сеп 2017 08:13 
Offline
Dr.Tempomat
Аватар

E30: '90 Touring, '92 Convertible
Местоположение: Плевен
Регистриран на: 30 Дек 2012 09:04
Пол: Мъж
Мнения: 664
Ех, Иване, какъв майстор на късия разказ си бил ти! И Йовков би ти завидял :hihi:

Изглежда добре компотчето. Пожелавам ти успех!
Рано или късно всеки ентусиаст си купува Е30, а малко по-късно си купува друго BMW за трошене и пази Е30ката :hihi: :mrgreen:

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 23 Сеп 2017 12:23 
Offline
Биг Павар Брадър Мод
Аватар

E30: Convertible
Местоположение: София-Плевен
Регистриран на: 11 Мар 2013 20:38
Пол: Мъж
Мнения: 1489
Мармот написа:
Рано или късно всеки ентусиаст си купува Е30, а малко по-късно си купува друго BMW за трошене и пази Е30ката :hihi: :mrgreen:

Мога да изброявам до утре. :hihi:


Евала майсторе. Давай само напред и нагоре!

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 23 Сеп 2017 15:43 
Offline
е30 зависим
Аватар

E30: 325i coupe
Местоположение: София
Регистриран на: 13 Авг 2013 15:40
Пол: Мъж
Мнения: 2119
Честита бИгачка! Много безаварийни обиколки желая :thumbsup:

За гумите бих се ориентирал към най-леката комбинация гуми джанти подходящи за компота.
Също и достъпен размер.

Семита има смисъл ако караш на къп-а понеже има изисквания иначе колкото повече, толкова повече :mrgreen:


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 25 Сеп 2017 14:29 
Offline
Аватар

E30: E30 316i
Регистриран на: 15 Юли 2014 21:18
Пол: Мъж
Мнения: 176
Така и така си ме набъркал дай и аз да се отбележа :hihi: Иск(р)а голям късмет е извадила попадайки в твоите ръце. Подозирам, че няма да и се случи обичайното за пистов варел доколкото те познавам :thumbsup: Като ти стане мила на сърцето ще порастне и списъка. За ролкейдж мислиш ли?

Иначе като очевидец на находката точно след като я изми потвърждавам, че има хляб в компота (ей това звучи като кулинарен шедьовър) и идеята ти доста ми допадна. Компакта е много подходящ за автомобил с който да отидеш на пистата на ход да го преобуеш и скъсаш от каране и след това да си тръгнеш на ход. Реално не е значително по-тежък от е30 (за разлика от пълнометражните е36), а и има по-добро разпределение на масите заради изтегления навътре мотор. 4те цилиндъра според мен е по-добрия избор за това купе. А пък как хубаво ще му пастне един вейдър..

Както е тръгнало май май ще трябва отделен е36 раздел да се прави в тоз форум :mrgreen:

Още веднъж да ти е честита Искра. Да тупа наред и да носи усмивки.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 25 Сеп 2017 17:22 
Offline
Аватар

E30: E30 316i
Регистриран на: 15 Юли 2014 21:18
Пол: Мъж
Мнения: 176
Renegade написа:
мотора не е по-изтеглен навътре от този в Е30, само по-дългата предница създава такова впечатление. Положението на мотора се гледа спрямо предния мост, а не спрямо предните фарове.


Изглежда значително по-навътре спрямо линията на предните бомбета (което дава ясна представа и за позицията спрямо предния мост, ако приемем, че кастера е почти еднакъв):
Изображение

Изображение

Мен лично не ме радва именно позицията на мотора в Е30ката. Чудя се дори дали има възможност за някаква макар и малка корекция.. И при Омегата и при 36цата е значително по навътре и това се усеща като основна разлика в пътното поведение.

Иначе скъсената задница със сигурност влияе в обратната посока за баланса. Може би най-добре да се види теглото на двата моста спрямо 30ката - определено ще е интересно. Ще разровя.

Честно казано навремето мислех компактите за много нескопосани и небалансирани коли (точно заради срязаната задница), но все повече ме печелят. Факта, че Ванката е дал такова време с кола на подаръчна цена без кой знае какви подобрения от негова страна и е натупал Елис дето тежи под 800 кила е доста силно доказателство за потенциала на тези коли.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 25 Сеп 2017 19:05 
Offline

E30: 1987 318I M10B18
Местоположение: Търговище
Регистриран на: 27 Май 2013 19:01
Пол: Мъж
Мнения: 912
Понеже се е наложило мнението, че компакта е с по-късо междуосие, трябва да се отбележи, че не е така. И той, както и другите 36 е с 2700 мм. междуосие, реално е само с 23 см /по памет/ по-къс от седана, като това е само за сметка на багажника. Размерите на салона са като на всяка друга 36-ца. Та затова не вярвам да има голяма разлика в разпределението на масите. Разлика в теглата няма, имам и седан и компакт, и двата с 4 цилиндрови мотори. Теглих ги преди време и разликата бе пренебрежимо малка, не помня точни числа, но около 1200+ килограма. Компакта ми е с фабрично М тех окачване, и въпреки, че е с най-обикновени гуми си има доста добро пътно поведение, така че тази концепция не е за изхвърляне :D А мотора определено е по-назад от Е30, при 4 цилиндровите на практика започва от предният мост, като това разбира се е и заради по-дългото междуосие.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 25 Сеп 2017 20:14 
Offline
Dr.Tempomat
Аватар

E30: '90 Touring, '92 Convertible
Местоположение: Плевен
Регистриран на: 30 Дек 2012 09:04
Пол: Мъж
Мнения: 664
Renegade написа:
Пак казвам, мотора не е по-назад. Ако искате да пуснем отделна тема?

Мерил ли си?

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 26 Сеп 2017 01:00 
Offline
Аватар

Регистриран на: 30 Сеп 2012 16:31
Пол: Мъж
Мнения: 491
Мерси за пожеланията и съветите, банда!
Каменски, относно олекотяването, аз искам да изстискам максималното от тая платформа, затова и махах всичко наред, т.е. наистина искам да видя какво мога да постигна с тая кола конкретно, без модове по мотора, реално какъв баланс трябва да се стреми да постигне човек 50:50 ли е златната среда наистина? Ако трябва ще ида на един кантар, ще меря, ще ширя, ще свалям и качвам за да видя кога съм я постигнал.
Другият ми въпрос е за височината, сега карах с вирната предница и сликове отпред, едното компенсираше леко другото, искам да я смъкна, но това значи ли, че ако бях карал сега с по-ниска предница, колата щеше да се пързаля повече, аз искам да го избегна тоя момент.

Сега относно поведението на тия коли, 2008ма като си купих първото бмв е36 купе с наш Камен редом до мене :thumbsup: се спряхме точно на м42ка, колата беше с жълто кони и айбах пружини по памет, на най-софт режим, но доста стабилна.

Прикачени файлове:
coupe.jpg
coupe.jpg [ 56.55 KiB | Прегледано 9942 пъти ]


Няколко месеца след това, поради типичните проблеми на средностатистическия новобранец бмв-джия, останах без него за определен сервизен период и мой приятел ми връчи компакта си, той беше м42 пак, с чисто нови та техникс китайски койлове и голямо прасе шпер. Тоест по-тежка отзад от редовен компакт. Даже изрових и негова снимка с моите дискотечни джанти на него :hihi:

Прикачени файлове:
compi.jpg
compi.jpg [ 55.15 KiB | Прегледано 9942 пъти ]


Та какво забелязах, компактът ми се струваше една идея по-пъргав, но много по смотан за каране от купето, не се контролираше така лесно при пързаляне от само себе си, верно тръгваше по-лесно настрани ама едно половинчато такова, абе малко по-непредсказуем и неприятен беше от по-дългия си събрат. Сега, съгласен съм, че всичко е и до окачване, състояние на тампони, реглаж и т.н., но тогава хич не ми харесваше, спрямо купето.

@Стеф, не мисля да го кича и редя, искам пърформанс щайга, колкото до кейжд, ще оскъпи и утежни кошарата, а и тя трудно прави 155 на дългата права, така че май няма смисъл.
Относно вейдъра, аз също го виждам в нея, след като се наканя да тапицирам ЛС-а за 30ката... някой ден, ама пък ще трябва да я държа в двора ти тогава :hihi:
А относно елис-а, като я гледах отстрани тази кола доста се изстрелваше, просто шофьорът си я пазеше адски много, не мисля че позволи да влезе в завой на различно отстояние от двата срещуположни края(ляв и десен) на асфалта, той просто беше прекалено внимателен. Иначе беше с нови мисля тойо проксeс и обясни, че колата е доработена с компресор и е около 280 коня. Та 280 коня на заден мотор и с тази маса, предполагам, че ще дават поне 10на секунди надолу от компакта при нормални условия :)
Изражението му наистина беше за снимка разбирайки, че компактът е платен 700лв преди една седмица, пълен сток е, разполага със 140 коня на мотор и е по-бърз от него, излизайки за пръв път на Дракона :hihi:

Та казвайте как да я правим тая кола поне 1:15кова :hihi:

_________________
ц ч ш щ ю я


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 26 Сеп 2017 12:56 
Offline
е30 зависим
Аватар

E30: 325i coupe
Местоположение: София
Регистриран на: 13 Авг 2013 15:40
Пол: Мъж
Мнения: 2119
lowrider написа:
Та какво забелязах, компактът ми се струваше една идея по-пъргав, но много по смотан за каране от купето, не се контролираше така лесно при пързаляне от само себе си, верно тръгваше по-лесно настрани ама едно половинчато такова, абе малко по-непредсказуем и неприятен беше от по-дългия си събрат. Сега, съгласен съм, че всичко е и до окачване, състояние на тампони, реглаж и т.н., но тогава хич не ми харесваше, спрямо купето.

Мисля, че най-голямо влияние има цялата концепция на задното окачване, което знаеш е различно между компота и нормалните е36.


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 8
 [ 74 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Следваща

Time zone: Europe/Sofia


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade