Switch to full style
Раздел за обсъждане на други модели на БМВ.
Добави отговор

Re: Искра́ - моята семи30ка

26 Сеп 2017 16:09

И за мен звучи по-логично "лошото поведение" да се дължи на резнатата задница при запазено стандартно за е36 междуосие. В тази връзка подобно впчетление ми направи и е30 "компакта" на сбирката. Задницата му просто не седеше на пътя, а концепцията му е същата - след задните колелета няма никой. Ако следваме тази логика излиза, че най-добре да се прехвърли маса отзад. Освен акумулатора предполагам, че добре конструиран рол-кейдж също ще подобри това разпределение - заради големия хикс на задната седалка. Голям шпер не знам дали се намира къс.. а вероятно такъв ще трябва :) Ей.. ама как не се сетих по-рано - 60 литрова газова бутилка между бомбетата и баланса заспива :mrgreen:

Re: Искра́ - моята семи30ка

26 Сеп 2017 17:15

Големи дифове къси има - 4.10, 4.27, 4.45

Много е важно за Калояново как ти идват предавките по завоите. Аз бих почнал оттам след като се направи квото се прави по мотора.

Камене, тва с Матрицата ще го приема за довод само ако лично сте коментирали преимуществата на е30 и задният му мост ;)

От хората каращи на къп, с които съм говорил всички казват, че е36 е по-добрата платформа именно заради задното окачване на първо място от плюсовете.

Re: Искра́ - моята семи30ка

26 Сеп 2017 21:36

Renegade написа:Знам, че не съм особено популярен в този форум, ама недейте да ми четете постингите както Дяволът - Евангелието.

Щеше ми се да пропусна да коментирам това ..., но няма :hihi:

1. Твоята популярност си е твоя работа и нямам отношение към нея. Също така мога да отговарям само за себе си та ще бъда благодарен да си говорим в единствено число.
2. Бих искал да вярвам, че имам право да чета и коментирам каквото и както си искам, независимо дали и колко съм прав. Все пак това е моята гледна точка, моите съмнения и моят критичен поглед върху нещата. Нито съм използвал епитети нито съм казал лоша дума за теб или някого друг.
3. Очевидно си останал с впечатление, че се опитвам да се заяждам поради някакви лични причини. Мога да те уверя, че далеч не е така. Мога да ти дам и пример :D . Ако исках да се заяждам, щях да попитам за чий хуй споменаваш за секвенция в пост след този на Иван, в който той казва, че кейджа ще оскъпи колата :mrgreen: Нищо, че си написал, че това е твоето виждане и не ангажираш никого и тн. Ма не питам, дори и сега :hihi:

Но да се върнем на "проблема" с Матрицата ;)

За мен меродавен довод би било само ако знаем мнението му по въпроса и доработките по колата му.
Там не знам колко е30 е останало. Самият той пред камери твърди, че от оригиналната кола е останал само тавана.
Неслучайно написах за пред камери, защото не знаем колко и къде е решил да украси историята.
Аз не знам много за колата му. Следил съм развитието му до т.нар. от него "еквилибриум" и спомен за задницата нямам.

При липсата на конкретно мнение за задния мост за мен има много повече възможни причини да кара е30 от преимуществото на е30-ковия мост.
Също така това, че е европейски шампион е симбиоза от доста неща, като вярвам, че е е30-ковия мост има доста малко тегло в цялата комбинация.
Естествено е много вероятно да не съм прав :hihi:

Re: Искра́ - моята семи30ка

26 Сеп 2017 22:36

Твоя воля :thumbsup: Аз не виждам причина нещо да се трие.
От друга страна след като се правят забележки в пост отправен към мен ми е трудно да подмина ;)

Re: Искра́ - моята семи30ка

27 Сеп 2017 00:16

Някаква схватка е станала тука.
Тъй по темата, ще ида на кантар първо да видя как стоят нещата :thumbsup:

Re: Искра́ - моята семи30ка

27 Сеп 2017 15:29

Ами всъшност Камен е пуснал много добро и синтезирано описание на основната тема която подхванахме - олекотяване и баланс: Разпределение на масите и инерционни сили :thumbsup: което е супер тъй като късае не само компотите.

Re: Искра́ - моята семи30ка

28 Сеп 2017 15:32

lowrider написа:...
Та казвайте как да я правим тая кола поне 1:15кова :hihi:

Това няма да е лесно с този силов агрегат (но не и непостижимо) и ще зависи най-вече от твоето каране.

В следващите редове ще напиша какво бих направил аз с пластмасата, с което не ангажирам никой, а просто давам мнение, от което да се почерпи някоя и друга идея, евентуално.

I. Олекотяване:
1. Изхвърляне на целия интериор и оглозгване на купето до дупка;
2. Замяна де що може на ламаринените панели и детайли със смоличкови такива, с изключение на предните врати, там бих премахнал само механизмите на стъклата;
3. Замяна на странични и задни стъкла с плексиглас;
4. Монтаж на възможно най-леките корита за предни седалки;
5. Премахване на шибедах (ако има);
6. Използване на възможно най-леките джанти, без оглед на естетиката. 18" ако влизат без проблеми - бих ползвал такива, заради спирачките, които могат да поберат.

II. Стабилност:
1. Ролкейдж - освен система за сигурност, клетката втвърдява шасито по най-добрия начин за каране на писта. Допълнителното тегло на клетката е малък минус, в сравнение с това как стабилизира цялата кола;
2. Твърдо окачване за каране на писта, съобразено с новото тегло на колата. Хубаво ще е да е регулируемо по твърдост, за да може да се намерят подходящите настройки за Калояново;
3. Полиуретанови тампони навсякъде;

III. Спирачки:
Аз бих ползвал спирачки от Е46 М3 CSL. Има една неизменна максима, че по-късното спиране и по-добре охладените спирачки печелят повече време от по-силния двигател. Някой може да каже, че такива спирачки са прекалени, но за мен не са. Не съществува такова понятие "прекалено големи спирачки", когато се говори за пистово каране. А и в случая липсата на мощност на мотора трябва да се компенсира с много по-късно спиране и по-добре охладени спирачки, за да се избегне фейдинг ефекта.

IV. Трансмисия:
1. Диференциал - задължително шпер и с число, което е подходящо за Калояново. Най-добре е да се тества с различни дифове, защото колата ще е олекотена и заводското число няма да става вече.
2. Скоростна кутия - аз бих сложил секвенция. Тази кутия на Калояново ще свали времената с около 4-5 секунди в сравнение със заводската. Освен всичко друго, при секвенцията съединител се ползва само при тръгване на първа предавка, което означава, че по време на каране на цялата писта, левия крак ще се ползва само за натискане на спирачката, което печели допълнително време и пази съединителя. Шанса съединителя да изпусне се намалява в пъти.

V. Двигател:
Задължително атмосферно засилване на мотора. Тук вариантите са много и са въпрос на лична преценка и желание за наливане на кеш. М44 е слаб дори и за спъната писта като Дракон.

VI. Гуми:
Сликове, по възможност по-новички, защото като остареят стават непредвидими и започват да изпускат без "предупреждение", което довежда не до дрифт, а направо до завъртане на пистата. Другия също толкова неприятен момент е невъзможност за спиране и недозавиване преди апекса на завоя.

П.С. Виж и темата за олекотяването, както е написал Стефчо, ако може нещо да ти послужи от нея. :thumbsup:

Re: Искра́ - моята семи30ка

28 Сеп 2017 22:37

Много благодарности, има върху какво да помисли човек и да приложи!
Сега се мятам и на другата тема :thumbsup:

Re: Искра́ - моята семи30ка

09 Ное 2017 02:30

Колата влиза за м20 съединител с олекотен и балансиран маховик, благодарение на Зумъра, както и стартер пак от него.
На пролет си мисля и за предни спирачки с вентилирани дискове.
Лошото е, че баща ми направи беля и му смъкнаха номерата на личното МПС за 6 месеца, та ще му връчвам компакта да кара, а много ми се щеше да си го попързалям зимата :dunno:
Другите "нововъведения" са, че пак Зумъра ме снабди с 4 слика 15" и сега подбирам точните джанти. Реших, че ще е най-оптимално с най-леките 15ки, с възможно най-малък офсет и минимум 7 инча ширина. Спрях се на алуминиеви 15ки от е39, тези наподобяващи класическите железни джанти. Поиграх си да извадя най-леките серийни 15ки на БМВ 5х120, прилагам и списък, ако някой друг има желание да кара анемичен автомобил на писта и е направил 5х120 конверсия, може да му е полезно:

style 04, 15x7.0, et20, 36111180306 - 6.65kg
style 31, 15x7.0, et20, 36111093463 - 6.75kg
style 12, 15x7.0, et20, 36111092696 - 6.15kg - аз се спрях на тези конкретно
style 12, 15x6.5, et18, 36111092917 - 5.71kg
style 12, 15x6.5, et42, 36111093823 - 5.56kg
style 34, 15x7.0, et47, 36111092175 - 6.00kg
style 46, 15x6.5, et42, 36111094499 - 6.10kg

Re: Искра́ - моята семи30ка

09 Ное 2017 17:25

Е к'ва беля е направил, та тескерето не са му взели, ами са му свалили номерата?
Добави отговор