lowrider написа:...
Та казвайте как да я правим тая кола поне 1:15кова
Това няма да е лесно с този силов агрегат (но не и непостижимо) и ще зависи най-вече от твоето каране.
В следващите редове ще напиша какво бих направил аз с пластмасата, с което не ангажирам никой, а просто давам мнение, от което да се почерпи някоя и друга идея, евентуално.
I. Олекотяване:
1. Изхвърляне на целия интериор и оглозгване на купето до дупка;
2. Замяна де що може на ламаринените панели и детайли със смоличкови такива, с изключение на предните врати, там бих премахнал само механизмите на стъклата;
3. Замяна на странични и задни стъкла с плексиглас;
4. Монтаж на възможно най-леките корита за предни седалки;
5. Премахване на шибедах (ако има);
6. Използване на възможно най-леките джанти, без оглед на естетиката. 18" ако влизат без проблеми - бих ползвал такива, заради спирачките, които могат да поберат.
II. Стабилност:
1. Ролкейдж - освен система за сигурност, клетката втвърдява шасито по най-добрия начин за каране на писта. Допълнителното тегло на клетката е малък минус, в сравнение с това как стабилизира цялата кола;
2. Твърдо окачване за каране на писта, съобразено с новото тегло на колата. Хубаво ще е да е регулируемо по твърдост, за да може да се намерят подходящите настройки за Калояново;
3. Полиуретанови тампони навсякъде;
III. Спирачки:
Аз бих ползвал спирачки от Е46 М3 CSL. Има една неизменна максима, че по-късното спиране и по-добре охладените спирачки печелят повече време от по-силния двигател. Някой може да каже, че такива спирачки са прекалени, но за мен не са. Не съществува такова понятие "прекалено големи спирачки", когато се говори за пистово каране. А и в случая липсата на мощност на мотора трябва да се компенсира с много по-късно спиране и по-добре охладени спирачки, за да се избегне фейдинг ефекта.
IV. Трансмисия:
1. Диференциал - задължително шпер и с число, което е подходящо за Калояново. Най-добре е да се тества с различни дифове, защото колата ще е олекотена и заводското число няма да става вече.
2. Скоростна кутия - аз бих сложил секвенция. Тази кутия на Калояново ще свали времената с около 4-5 секунди в сравнение със заводската. Освен всичко друго, при секвенцията съединител се ползва само при тръгване на първа предавка, което означава, че по време на каране на цялата писта, левия крак ще се ползва само за натискане на спирачката, което печели допълнително време и пази съединителя. Шанса съединителя да изпусне се намалява в пъти.
V. Двигател:
Задължително атмосферно засилване на мотора. Тук вариантите са много и са въпрос на лична преценка и желание за наливане на кеш. М44 е слаб дори и за спъната писта като Дракон.
VI. Гуми:
Сликове, по възможност по-новички, защото като остареят стават непредвидими и започват да изпускат без "предупреждение", което довежда не до дрифт, а направо до завъртане на пистата. Другия също толкова неприятен момент е невъзможност за спиране и недозавиване преди апекса на завоя.
П.С. Виж и темата за олекотяването, както е написал Стефчо, ако може нещо да ти послужи от нея.