Switch to full style
Раздел за обсъждане на други модели на БМВ.
Добави отговор

Re: Олд скул - Е36 вместо Е46

10 Апр 2014 23:24

ей какво против 92ките, няма да Ви возим :hihi:

Re: Олд скул - Е36 вместо Е46

12 Апр 2014 18:56

Renegade написа:Интересна е "еволюцията" на шперовете при БМВ.
До Е30 всичко е пластинчат шпер, с изключение на IX-чето.
При йЕ36 започват да се скумросват заради ASC-то и май само мЪ-то получава шпер, все още пластинчат, може и да бъркам, че не съм се задълбочавал в модела... :hihi:
При йЕ46 вече е пълен йок, само мЪ-то получава шпер и то виско. :finger:
И всичко заради тая простотия ASC, DSC, дрън-дрън... :bang: :hihi:


Шперовете при всички е36 са с фрикционни дискове, точно като на е30.
А при е46 м-ката шперът изобщо не е виско, а е clutch type LSD и е в пъти по-добър от предшествениците си.
Цитираният от мен пичага, го е обяснил много добре още в далечната 2006-та в повера. Преди да попадна на мненията му, аз също не бях запознат.

maggkrabar написа:някои от по-новите модели на BMW излизат не с обикновен шпер(фрикционни пластини с процент на постоянно съпротивление), а със самоблокиращ се clutch type LSD - напълно отключен с възможност за заключване 0-100% в зависимост от подадената газ, т.е. реагира на въртящ момент, а не е постоянно зацепен с някакъв процент - на пича с ладата е такъв и затова дифа му може да си работи и като отворен когато не е подал газ или е вдигнал колата във въздуха. този с фрикционните пластини е по-скоро за проходимост, а не за пърформънс защото не дава стабилност в завой или на хлъзгаво, докато clutch type LSD е за пърформънс и дава допълнителна стабилност в завоя. но цената на такъв шпер ще е доста солена


maggkrabar написа:clutch type LSD работи като съединителя, но вместо да "стяга" при пускане на педалът, затяга при настъпване на газта, или когато има спиране с помощта на двигателя - двигателна спирачка. в дифа между планетките на полуоските на двигателните колела има конструкция като на шпера на беемве с фрикционни пластини, но с пружинен механизъм натискът на пластините върху планетките се регулира 0-100% - при достатъчно голям въртящ момент(повечко газ или двигателна спирачка) механизма упражнява натиск върху пластините и те се притискат към планетките - ако си подал достатъчно газ двете планетки се блокират напълно. ако си подал по-малко газ пластините приплъзват и създават триене между планетките, или пък дифа си работи като нормален open диф. старите торсионни дифове(торсен диференциал - реагира на въртящ момент) са на същият принцип, но те не реагират на двигателна спирачка, а само на ускоряващ въртящ момент и не работят при спиране, а само при ускоряване. по-новите реагират и на двигателна спирачка, като има разлика в притискането на пластините към планетките при ускоряване и спиране, затова при тези LSD-та се обозначава и по какъв начин работят - 1.5way означава, че ако при ускоряване заключването е максимум 1(0-100%), при спиране с двигателя може да достигне до 0.5(0-50%); 2.5way означава 2(100%+100%extra - доста по-здрав е) при ускорение и 0.5(0-50%) при спиране. на моята кола е 1.5 way, но срещу $700-$800 плюс доставката може да се купи първокласен състезателен шпер 2.5way от класа на CUSCO, TRD или KAAZ. за $150 се продава ремонтен комплект, като пластините са подбрани така, че заключването на дифа да е по-бързо(по-агресивен става дифа). цитирам цените за да можете да направите разлика. такива са цените и за LSD за нисан, хонда, тойота - японските бегачки с шпер на двигателния мост

от европейските марки с подобни clutch type шперове са някои от опелите(омега, манта), такива са и задните шперове на някои аудита, ланчи, косуърди - но цените са главозамайващи от порядъка 2-3000 евро.

с clutch type LSD можеш да извлечеш максимума от сцеплението(или липсата му :)) - може да работи и като напълно отворен диф - двигателните колела имат максимално сцепление, може да ускоряваш без проблем както си в завоя, а при спиране със скорости дава допълнително сцепление и задницата остава стабилна. дори да ти тръгне лошо задницата в завой(при повече газ), лесно се овладява с пускане на газта - при шпера с фрикционни пластини(BMW) като тръгне задницата дори да пуснеш газта овладяването е трудно - дифа не е отключен напълно, а при по-агресивно спиране със скорости опасността от приплъзване на двигателните колела е голяма. за дрифтове или състезания се използват clutch type LSD, а не с фрикционни пластини. Не се използват и виско-шперове(VLSD), защото те са бавни и за да сработи такъв шпер трябва да има разлика в скоростта на въртене на двигателните колела - VLSD е добро за dirt/snow/off-road каране.

по-новите спортни модели на BMW(визирам M3 и M5, но има и други) са с clutch type LSD и затова поведението им на пътя е страхотно и са много бързи, особено M3 CSL - страхотна машина. предполагам, че такива дифове могат да се намерят и пригодят за по-старите модели, но цените едва ли са по вкуса на всеки.

Маслото е специално - минерално, и трябва да се сменя често. Аз си купих Мотул от Prospeed. Май скоро трябва да правя инвестиции в ремонтен комплект или нещо като KAAZ - че моят е почнал да заключва малко трудно, а не искам да го мъча - ако се пръсне някоя от пластините и става мазало.

отдолу е схемата на шпера на мойта тойота, а на картинката е суперманияшкият KAAZ 2.5 way. вижда се каква е разликата и броят на фрикционните пластини :)
Изображение

Re: Олд скул - Е36 вместо Е46

12 Апр 2014 19:38

Не ми стана ясна разликата между clutch type и т.нар. нормален пластинчат шпер, който също е "clutch type" според мен. Би ли я обяснил по-подробно?

Re: Олд скул - Е36 вместо Е46

12 Апр 2014 21:39

Повече от подробно е обяснено и за двата вида диференциали, аз по-добре от това не мога ;)
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=27762

Re: Олд скул - Е36 вместо Е46

12 Апр 2014 21:46

Батка, не ми пускай теми, дето са отпреди новобранската на Хитлер...
Поразглобил съм няколко шпер касети, та не ми е нужно на корифеи от Павара да им чета съчиненията...
Питах те конкретно за два диференциала, за които ти твърдиш, че имали основни разлики? Да обясниш с думи прости. Защото, след като пускаш цитати, явно са ти ясни различните принципи на работа. :thumbsup:

Re: Олд скул - Е36 вместо Е46

12 Апр 2014 22:23

Ти нещо май сериозно се обърка(не само за дифиренциалите, нищо, че си разглобявал и ги знаеш перфектно), а и за това, че ще влизам в някакви спорове и пререкания с теб. Не харесвам такъв тип комуникация, особено с човек, не зачитащ чуждо мнение и гледна точка, по-различна от неговата ;) И с его толкова голямо, не търпящо поправка след грешка, било то с чисто приятелски намерения, а не с цел заяждане или самоизтъкване.
Това ми беше последното мнение в темата ;)

Re: Олд скул - Е36 вместо Е46

12 Апр 2014 22:41

Въобще не съм се объркал даже. ;)

Поне като пишеш нещо и пускаш цитати на разни корифеи, които междувпрочем са писали пълни глупости, поне се поинтересувай кое-какво-що и КАК работи.
Не знам за какво ЕГО говориш и за каква поправка след грешка. Моята грешка може да е, че написах че при Е36 само М3 има шпер и това, че при Е46 е виско шпер, но от самото начало написах, че не съм се задълбочавал в тези модели и не претендирам за прецизност.

Спорът, в който ти "отказваш" да участваш е чисто технически и няма отношение към ничие ЕГО, поне според мен, най-малкото за да не се заблуждават хората относно ТЕХНИЧЕСКИ аспекти. Цитати на глупостите на разни "корифеи" НЕ помагат за изясняване на тези ТЕХНИЧЕСКИ факти. Нещата не опират до нечие ЕГО, поне не за мен. Можеше да ми го сринеш това мое ЕГО, с малко ТЕХНИЧЕСКА аргументация, но защо ли избра да говориш не за техника, а за ЕГО?

Къде ще пишеш и къде не, си е лично твоя работа.

Re: Олд скул - Е36 вместо Е46

15 Апр 2014 12:01

Чудя се защо всяка подобна тема завършва по този начин, без значение на форумното й местоположение: тотално изгубила първоначалния си замисъл и с неприятни реплики в края?
А истината за мен е не чак толкова сложна: с годините любимата ни марка прави коли за все по-широк кръг потребители, в което няма нищо лошо. Другото хубаво нещо е, че и старите й модели, по които всички тук сме болни, при подходяща грижа все още са в чудесно здраве и ни носят неподправеното усещане, удоволствие от "мъжката" кола, която те възнаграждава, когато си умел зад волана, но не ти прощава глупава самонадеяност. Всичко това е повод само за положителни емоции. Защото ако трябва да сме честни в Е30 думичката "комфорт" е меко казано пресилена. Но това не е и целта на тази кола. За тази цел си има достатъчно други модели. Някои казват: ама тя вече и 3-та серия стана "пластмасова", "мека", "изкуствена", "прекалено сигурна" и т.н. Да де, ама колко от вас карат стокова Е30 316? Има ли някой от вас със стандартно окачване? Дори да не е 25-годишен М-техник. Сравнението на круши с ябълки рядко дава достоверни резултати.
И накрая: има една чудесна реплика, измислена в маркетинговия отдел на другата ми любима марка Porsche. Преди години, когато излезе първият Cayenne сред общността на феновете се надигна истински вой. Хората не се интересуваха от това, че марката е в тотална финансова криза. Не можеха да предположат, че благодарение на точно този модел фирмата ще направи такъв финансов скок, че ще е на прага да закупи VW Group. Тогава от Porsche се обърнаха към феновете със следното знаменателно изречение, което перифразирам по памет: "Уважаеми почитатели на Porsche, производството и продажбите на Cayenne ще ни дадат ресурса, който ще ни позволи да правим вашето любимо 911 все по-съвършено."
Мисля, че това до голяма степен важи и за любимата ни марка. Така, че не роптайте твърде много срещу малолитражките, предното предаване, липсата на шпер, SUV-тата и т.н. Все пак М-дивизията се нуждае от не малко средства за развойна дейност и производство. :thumbsup:

Re: Олд скул - Е36 вместо Е46

18 Апр 2014 18:40

Abarth77 написа:Чудя се защо всяка подобна тема завършва по този начин, без значение на форумното й местоположение: тотално изгубила първоначалния си замисъл и с неприятни реплики в края?

За други теми не знам, но за тази, аз съм виновникът.
Renegade написа:Въобще не съм се объркал даже. ;)
Спорът, в който ти "отказваш" да участваш е чисто технически и няма отношение към ничие ЕГО, поне според мен, най-малкото за да не се заблуждават хората относно ТЕХНИЧЕСКИ аспекти. Цитати на глупостите на разни "корифеи" НЕ помагат за изясняване на тези ТЕХНИЧЕСКИ факти. Нещата не опират до нечие ЕГО, поне не за мен. Можеше да ми го сринеш това мое ЕГО, с малко ТЕХНИЧЕСКА аргументация, но защо ли избра да говориш не за техника, а за ЕГО?
Къде ще пишеш и къде не, си е лично твоя работа.

Приех ти постовете като заяждане и афектиран пренесох разговорът тотално на лична основа. Извинявай, реагирах и постъпих глупаво.
Бях казал, че ще ми е последен пост в темата, но реших, че е по-важно да се извиня.

Re: Олд скул - Е36 вместо Е46

18 Апр 2014 22:06

Аз също се извинявам, ако постовете ми са прозвучали като заяждане, не съм имал такава цел.
Важното е в даден спор да стигаме до обективните факти, а раздразнение или острота понякога може и да има (все пак е спор или дискусия), но това не трябва да е причина да се караме помежду си. Защото в този форум ни обединява едно нещо, което трябва да е достатъчно основание да преодолеем различията - иконата БМВ Е30. :chug:
Добави отговор