Дата и час: 13 Дек 2017 14:48

Time zone: Europe/Sofia




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 22 от 23
 [ 230 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 19, 20, 21, 22, 23  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 29 Юни 2017 23:27 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 4655
Не се вижда снимка.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 23 Юли 2017 22:51 
Offline
регенерат

Регистриран на: 19 Фев 2014 16:11
Мнения: 70
Ха добър вечер :hihi:

Изображение

След леко стряскащата въвеждаща снимка , да кажа , че Е30ката на Стефчо е при мен , което ми дава възможност да видя за 2г. какво се е променило. По купето нищо , освен , че бяхме оставили предната престилка за някога... И това време дойде.

Принципно се чудех , какво пък толкова има да и се прави на тази престилка , но след като забих "телта" си пролича ... Престилката е магазинска , беше на транспортния грунд отдолу , на много места имаше проблем , именно поради слабата бояджийска обработка , както се казва - сефте за бояджия да "пръска" върху черното . Та ето до къде съм стигнал , т.е. до финалата част - чакам да изсъхнат покритията и финализирам с базата и лака :) . Само да добавя , че втората престилка дойде перфектно , като мостра за отвора за масления охладител , който Стефчо няма , но знае ли човек :D . И тази втора престилка е от така нареченото от собственика си - "стрелбище" , но GEORGIEV , да си разказва за ежедневката в друга тема , пък ако запретна ръкави , и аз ще пиша в темата му :hihi: .

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Съвсем скоро , ще финализирам този маломащабен ремонт :) .


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 30 Юли 2017 01:43 
Offline
регенерат

Регистриран на: 19 Фев 2014 16:11
Мнения: 70
Престилката е там , където и е мястото :)

Изображение

Ожулих и малко ръждица по "маската" :
Изображение
Изображение
Изображение

Изображение

И за финал мога да кажа , че когато работя по Е30 , нещата стават с една приятна лекота , че грешки стават невъзможни , с другите БМВта и въобще автомобили (москвич изпада от тази категория) - не е така... С това си изречение , мога ли да бъда приет като гост-сектант в сектата ? :hihi:

Утре финален оглед, измиване и Стефчо може да НЕ бърза да идва за нея :hihi:


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 30 Юли 2017 17:10 
Offline
регенерат

Регистриран на: 19 Фев 2014 16:11
Мнения: 70
Понеже Стефчо е зает човек , както е видно от снимката по долу , взех че поснимах малко , колкото да има снимки на колата в темата :)

Изображение

Ето как изглежда "квадрата" след изминали 2 години , пък колата е стигала и до Гърция :)

Изображение

Малко снимки "на асфалт" , където се чувства най-добре това Е30!
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

И малко тематични снимки за жътвения сезон :hihi:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Нещо обаче се заражда някаква ерес в мен - минават ми мисли да си продам еспейса и да си купя някакво 4цил. Е30 , ще изчакам малко , може пък да е временен афект , ако ли не-ще трябва да се "лекувам" :hihi: . Но колата на Стефчо , с това си окачване и спирачки ... абе по-добро от нова кола си е :thumbsup: . Мислех си че москвича ми е бърз в завоите :hihi: , но частите му за ъпгрейда са в еспейса 8-) .


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 31 Юли 2017 00:48 
Offline
Аватар

E30: E30 316i
Регистриран на: 15 Юли 2014 21:18
Пол: Мъж
Мнения: 169
Вярно е отбелязъл Цецо, че съм твърде зает напоследък. Даже чак сега виждам постовете. Днес си прибрах 30ката и нямах почти никакво време да се видя със Цецо като хората. Колата ме посрещна измита и лъсната така както аз не съм я лъскал до сега. Само 4 седмици не е при мен, но радостта ми като си я видях беше притеснително голяма :oops: . Работата по престилката е абсолютно безупречна. Не, че не е добра работата и по 36цата, ама с 30ката наистина всичко се получава на 100% :thumbsup: . Обяснението Цецо почва да си го признава какво е :hihi: :

ceco_mihailov написа:
Нещо обаче се заражда някаква ерес в мен - минават ми мисли да си продам еспейса и да си купя някакво 4цил. Е30 , ще изчакам малко , може пък да е временен афект , ако ли не-ще трябва да се "лекувам" :hihi: . Но колата на Стефчо , с това си окачване и спирачки ... абе по-добро от нова кола си е :thumbsup: . Мислех си че москвича ми е бърз в завоите :hihi: , но частите му за ъпгрейда са в еспейса 8-) .


Днес имаше нещо особено в погледа ти - личеше си, че сте си изкарали добре със седанчето, а май май и някакви искри прехвърчат помежду ви (не от флекса). Шегата на страна - високото мнение за 30ката именно от теб много ме радва 8-). Ако пък е и допринесла за това да минеш официално в сектата (накъдето явно нещата са тръгали) направо ще се възгордея :hihi:

Карането на обратно беше много зареждащо. Един месец карам само 36цата, която е значително по-мощна и очаквах 30ката да ми се стори мудна. Случи се точно обратното. Колата се усеща лека и балансирана.. малкия волан и тесния интериор са сякаш правени точно за мен - нищо излишно. 100те (или колкото от тях са още там) коня на м40ката дават всичко от себе си. Спирачките са балансирани и прецизни.. Страшен кеф. Дори и звука на м40ката си го бива - не съм се похвалил, но от скоро съм с крайно гърне за м20б25, проходни средни гърнета и тръби на 2x45 - Цецо май има снимки и в заден план :) та ще се види и двуцевката. Абе с една дума - перфектна (ясно, че има какво да се прави по нея, ама то това си е част от префектността :hihi:)

Цецо, евала за труда, за ентусиазма с който работиш по колите, за лекотата с която ти се отдава да кроиш ламарината по-добре от колко аз се справям и с хартия. Истината е, че без твоята намеса всички други ъпгрейди и реставрации са ала бала :thumbsup: Голямо благодаря :clap: и да взимаш 30ка! Както знаеш - ще помагаме :drive:


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 31 Юли 2017 23:43 
Offline
регенерат

Регистриран на: 19 Фев 2014 16:11
Мнения: 70
Толкова много ли ми личеше? :oops:

Изображение

Изображение

Изображение

П.П. Снощи до 1 съм разглеждал обявите :hihi: :duh:


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 28 Сеп 2017 19:16 
Offline
Аватар

E30: E30 316i
Регистриран на: 15 Юли 2014 21:18
Пол: Мъж
Мнения: 169
Ясно е, че е крайно време да се обърне внимание на силовия агрегат, който е особено силен в моя случай. Втора година карам 100 (или колкото там са останали) коня кола с иначе прилично окачване и спирачна система. Грам не съжалявам, че започнах от тези неща поради следните причини:
- Започвайки проекта бях тотално неграмотен в основните принципи на автомобилното устройство. Не, че сега съм особено напреднал, но поне отлепих малко от дъното.
- Бях тотално незапознат със спецификите на е30 и най-вече не се бях возил/карал добра 30ка. Като се замисля все още не съм се возил в 30ка различна от моята и ще трябва и това да променя.
- Противно на първоначалното ми очакване е много по-добре да имам бавно-ускоряваща кола с добро пътно поведение от колкото обратното.
- В текуща си вид автомобилът не се усеща като проект в развитие, а като една прилично поддържана стокова 16ка. Колата е удобна за път (естествено твърдостта на возията е почти на границата на търпимото, но не изморява и не тормози прекалено никой) и надеждна което в моментa ми е доста важно за да мога да си позволя да я карам. Това което ме кефи най-много е че нямам никакви притеснения да си возя семейството - все пак седана е за това :drive:
- Най-важното което изобщо не съм и допускал е, че след като покарах колата в този и вид окончателно се отказах от първоначалното ми желание за 6 цилиндъра. Баланса на колата дори в този и вид е напред, а нещото което най-много ми харесва е, че е лека и нямам никакво желание да и добавя още 100кг отпред.

Та става ясно на къде отиват нещата - запазване на м40-ковия блок и градене на засилен м42 върху него. Идеята ме печели много и с факта, че ще запазя блока и до голяма степен автентичността на колата. От както взех решението изпитвам известно недоволство, че няма да се радвам на м20, който продължава да ми е любимия 6-так, но въпреки това мисля, че това е по-правилния път за този автомобил. Бих избрал м20 за кабрио/комби но за седана избора е засилен 4-цилиндров бейби М3 :)

Решението беше взето може би около месец след минало-годишната сбирка и първото ми каране на писта. След това започна оглеждане за цял и работещ м42 на ниска цена и нужните части за строук.

Време за малко снинки на скрапа с който неминуемо се затрупах (ще ме прощавате за отвратителното качество, ама от Сони телефон - толкоз):

Колянов вал от M47TU - 90мм ход + маховик 6,3кг:
Изображение

Не след дълго изпадна и прилична оферта за цял ИС, който така и не чух работещ:
Изображение

Изваден, натоварен и разкостен:
Изображение

Изображение

Изображение

Завидното му състояние си личи още от грижливо завития с рапидки мунинг капак на клапаните:
Изображение

Половината резби за капака са скъсани:
Изображение

Хубавото е че вътре нещата които ще ми трябват са в прилично състояние:
Изображение

Изображение

Изображение

Венец ще трябва да се търси..
Изображение

Силикона не е жален - чак в буталния болт се е наврял:
Изображение

Една бърза проба със 90мм вал и бутало м54б25. Свръх ход ~0,6мм:
Изображение

Главата беше разкопчана и грижливо измита и се паркира на бюрото вкъщи - голям кеф:
Изображение

Изображение

Последваха нагледни експерименти с по-големи клапани:
Изображение

Изображение

Подготовка на касети за разпределителни валове от м52:
Изображение

Изображение

Изображение

За 90mm-ия колянов вал схемата с фланеца за пистовия ремък, и въртенето на масленота помпа е пъти по-голям филм спрямо 88мм вал от 136кс M47:

От пред е по-къс и липсва двуграна за помпата - тя се върти със зъбака отзад:
Изображение

Решението беше да стана стругар по празниците. Много се изкефих и съм доволен от резултата на първия ми сравнително сложен детайл:
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Коляновия вал премина олекотяване и му предстои баланс:
Изображение

Вала + мунинг фланеца. Допъкнително ще се сложи шпонка която засича вала към фланеца и към зъбака:
Изображение

Общо взето до тук стигна проекта в изчакване на малко по-добри времена от към свободно време и финанси. Отделно нямам окончателно решение дали да остана на 84мм бутала или да стържа както и какво точно да се случи с газоразпределението.

Целта е високо-оборотен мотор. Именно за това мисля за максимално големи клапани, леки повдигачи които най-добре да са твърди. Ще търся вариант с максимално дълга биела. Не знам до колко негативно ще се отрази значителния овър-строук на високите обороти - негативните фактори които аз знам са повишена линейна скорост на буталото и недостатъчна площа за големи клапани. Крайно време беше да споделя какви съм ги забъркал и да чуя мнения от хора с опит преди да продължа. Определено това което съм захванал надхвърля техническите ми познания към момента, но съм решен да наваксам и да действам методично.

Та очаквам коментари всякакви.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 28 Сеп 2017 20:04 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 4655
По-големите клапани са абсолютно излишни, че даже и вредни, освен ако не си портнал главата много, ама много сериозно. Дори и да е портната главата, целта (и предизвикателството) е да затвориш по-големите портове с по-малки клапани, но това си има граници.

Относно високооборотния двигател, това се постига с разпределителни валове и подходящо сгъстяване. Писал в "Силов тунинг" раздела за статично и динамично сгъстяване и кое как се смята, според разпределителния вал, който ще се ползва.
Също така, това, което натоварва зверски една биела, не е турбото или компресора (или принудителното пълнене, както е всеобщото заблуждение), а високите обороти. Така че, след като ще "гониш" високооборотен двигател, ориентирай се към доказано здрави биели.

След като ще правиш атмосферен мотор, свръххода от 0.6 мм е добре! :thumbsup:
Оттук нататък - валове, сметки и мерене. Концепцията е добра, има потенциал. :thumbsup:

Маховика може да слезне до около 5 кг. но отнемай от периферията, а не от центъра.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 28 Сеп 2017 21:30 
Offline
Аватар

E30: E30 316i
Регистриран на: 15 Юли 2014 21:18
Пол: Мъж
Мнения: 169
Камене благодаря за включването. Точно теб се надявах да хвана на темата. Внимателно следя всичко което пишеш по ДВГ темите и съм много блгодарен, че го правиш и то на максимално разбираем език.

Относно големите клапани: Не споменах точно колко високо-оборотен искам да стане мотора. Искам да върти над 8к и за тази цел със сигурност ще трябват големи клапани освен портване. За ориентир ползвам изчисления на параметъра "Lovell Factor" Inlet Valve Mean Gas Speed - нямам идея по нашите земи как точно се нарича, но става дума за скоростта на входящата гориво-въздушна струя в смукателния тракт. Казват, че този парамтеър трябва да е в границите 70 до 77 метра в секунда. Използвам този калкулатор:
http://www.rbracing-rsr.com/lovellgascalc.html

И експериментирайки с различните възможни комбинации стигам до извода че за м42 на 90мм строук е най-добре да запазя диамтеъра на цилиндъра на 84 и да употребя възможно най-големите всмукателни клапани (35мм спрямо 33мм) естествено с правилния порт и разпределители.

Ще е супер ако внесеш малко светлина по темата със скоростта на входящия поток. Сигурен съм, че ще има и какво да кажеш на темата постижимо ли е, разумно ли е, надеждно ли е и струва ли си да се гонят такива стойности на оборотомера с този мотор. Ясно е и, че не съм тръгна все още твърдо по този път и се чудя дали да го направя.. Та преди да съм подложил стоковата глава на интервенции за много пари с неясен резултат, по-добре да чуя мнения от по-опитни от мен и да се постарая резултата от интервенциите да стане предварително ясен.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 28 Сеп 2017 21:46 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 4655
Стефчо, Няма смисъл от по-големи клапани ако главата не е пипана. Дори и да е пипана, зависи как е пипана и въпреки това, целта е клапаните да се запазят по-малки.
Проблемът при това е, че затваряш големи портове с малки клапани и контактната повърхност между периферията на клапана и леглото на клапана става малка, а тя е основния проводник за отнемане на жегата от клапана.
Ако главата не е пипана, по-големите клапани вредят, защото създават турболенции на постъпващия въздушен поток, а също така пречат на изгорелите газове да излизат лесно от цилиндъра.

За да въртиш над 8К ти трябват много сериозни разпределителни валове, които ще искат сериозна преработка на главата, както и сериозна степен на сгъстяване, над 12:1. Забрави и за празен ход под 2-2.5К.

Освен всичко друго, ще трябват и други всмукателна и изпускателна част на двигателя. 7К по принцип е предизвикателство, а 8К е много амбициозно и кола с такъв мотор би трябвало да се ползва само на писта, тя за нормално каране няма да става. Това са над 120 к.с. литрова мощност и ограничението е само финансово.

Аз мога да ти направя такъв мотор с над 120 коня литрова мощност (ако можеш да си го позволиш), ама дали ще ти хареса?
Внимавай какво си пожелаваш, дет се вика. :hihi:

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 22 от 23
 [ 230 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 19, 20, 21, 22, 23  Следваща

Time zone: Europe/Sofia


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade