Време е и аз да се разпиша в този раздел. Повечето от вас знаят с какво се занимавам от почти две години, а именно да възстановя блясъка на едно позанемарено кабрио. Колата за пръв път видях през далечната 2009 година, когато предишният собственик взе от мен стъкло за страничното огледало. Купих я съвсем случайно, ходихме да гледаме с Васко колата, заради МТЕХ 2 пакета, който той искаше да вземе и в последствие взе
Видя ми се много читава от към ръжди и купе, ествествено се оказа, че това не е точно така. Пакета се оказа от купе с рязани прагове за да паснат на кабрио.
БазаЕкстериор - оригинален м-тех 2 пакет от купе без предна броня
. Цветът на колата е Grenadesilber. Фарове с овнешки очи около лупата
Смоличкови вежди. Доволно количество кит
Покрива е претапициран в завидно състояние
Ето няколко снимки на колата в деня, в който я взех.
Както по-горе споменах Васко взе страничните кори и прагове и предната маска от М тех пакета и колата доби следния вид:
ИнтериорСалона бе исов рекаро салон в прилично състояние, без подглавници отзад. Задната седалка бе леко разшита, но я заших. На предната седалка левия болстър на седлото беше скъсан и го смених с друг малко светъл десен. Колата имаше М-тех 2 волан, който Васко взе и ми даде неговия, пак М тех 2
Кората под волана бе модната заради копчето за газ и хваната изкусно за таблото посредством рапиди + шайби. Самото табло беше леко цепено над жабката. Патрона на жабката счупен. Имаше и оригинални кори за пищялки, хванати посредством рапиди, колонките сменени с някакви афтърмаркет, продадох ги без да се замисля. В багажното отделение също имаше изненади - корите бяха рязани заради въпросните клапани, което наложи купуването на нови. Липсваше противотежестта - гюлето
, което си набавих. Поради високата цена на оригиналните амортисьори за капака, инженерът бе сложил някакви други, което е наложило изрязване посредством флекс на оригиналните пъпки на пантите на капака, намерих други благодарени на Васко
МоторМалко и за мотора - маняшкия М40 1.8 113коня на ГАЗ! Още катого купувах продавача ми каза, че е по-добре да го сменя. Моторът течеше от всички възможни места. Оказа се че 2 от шпилките на капака на клапаните са скъсани
Оригиналното виско и дифузьор бяха сменени с ел. перка, която седеше ужасно грозно. Кутията на въздушния филтър беше буквално взривена от райския газ. Дебитомера намазан красиво с червен силикон. Маслото бе черно кат катран. Но мотора работеше тихо
, докато не смених маслото, в което явно имаше някаква тайна съставка, която го правеше така тих. Кабела за бубината бе от някакъв модел VW, датчика на коляновия вал на богато омотан с изолирбан
Колата работеше ужасно на бензин тресеше и гаснеше.
Кормилна уредбаХидравлична рейка от Е36 + 4мм шайби, в следствие на което бе заминала кората под мотора и подкалниците.
ТрансмисияСкоростната кутия е с проблем при превключването на втора, явно заминал синхронизатор. Отворен диференциал, виещ.
ОкачванеКолата беше доволно свалена, по думи на предишния собственик червени пружини JOM и нови амортисьори. Това ми струваше резервоара - скъсах го на един бордюр, крайно гърне.
Генерация"Рейсингово" гърне суперспринт с прекрасни накрайници и множество заварки. Като палех сутрин колата, хората се събираха по терасите.
Монтажът му е наложил изкривяване на задната маска за да влезнат двата накйраника
, добре че не са имали флекс под ръка
СпирачкиДисковете, както се похвали предишния собственик са без никакъв ръб, понеже са СТРУГОВАНИ.
ЕкстриКолата е излязла от завода с хидравлика на волана, АБС, 4 ел. стъкла и ел. огледала и ел. антена, която я е хванала липсата.
РазглобяванеЕдна по една започнаха да излизат и забележките. Въпреки уверенията на предишния собственик, че колата не е удряна се оказа, че това не е точно така. За мое нещастие, се оказа, че има два странични удара в задните панели
Пасажерската врата ще бъде сменена също. Имаше и доста неприятни изненади свързани с монтажа на АГУ. Легена на резервната гума е дялан с теслата за да вкарат бутилката в резервната гума. Отстрани под задните бомбета са правени дупки за клапани, отново заради монтажа на АГУ. Левият панел е ремонтиран що годе добре, но реших да сменя и него.
При разглобяването на интериора излезнаха някои повърхностни ръжди, както и ужастните тунинг изпълнения на алармаджията
. Видях също и защо не ми работеха подсветките на таблото и копчетата като пусна фаровете, които също правеха мизерии. Инсталацията под таблото се е била запалила, и човека е решил да се прави на жичкаджия като е ползвал една и съща жичка за всички вързки, която е увъртял и завил с изолир банд. Другата изненада бе, че тотално липсваше оригиналната инсталация за музиката.
Задачи, планове и др.Докато чаках, колата на Васко да стане готова и да закарам моята на неговия майстор(говорим за повече от година
), понакупих по-голямата част от нужните части, та и някой не съвсем нужни
Ще спомена по-съществените.
От едно кабрио на части взех врати/стъкла/салон/калници/оригинални джанти 15 '' ББС РЗ и гюрук (да си имам
.... да и аз се чудя защо просто не го взех цялото ). Салона е синьо кожено рекаро с подгрев + подглавници отзад (взех и инсталацията без рязано
) в доста добро състояние. Само задната седалка се нуждае от ремонт на шева. Взех го комплект с корите, но предните имат забележки. За момента мисля да боядисам салона черен, но ще видим
За мотора съм взел почти всичко: вал, нови кобилици, повдигачи, болтове глава, друга глава мината на шлайф гумички и напасване на клапаните, нови гарнитури и о пръстени, нова оригинална маслена помпа, водна помпа HEPU, нови свещи, кабели, дистрибуторна капачка и палец, рециклирани дюзи, чисто нов оригинален дебитомер, нова оригинална ламда сонда, ново оригинално тяло за термостата, нов термостат Wahler, нови оригинални бензинови маркучи, подменям всички водни съеднинения и маркучи по системата за картерните газове със здрави използвани такива - измити като нови
, нови ремъци Gates и ролки Ina. Взел съм и нов съединител комплект LUK. И много други дреболии, за които не се сещам в момента.
Относно светлинитеВзех си от ebay доста запазени фарове Hella Schwarz
, като в последствие взех още един чисто нов комплект на части (цената не бе промоционална
).
С голяма доза късмет и търпение се снабдих и с един комплект от така желаните стопове MHW от ebay
. Цената пак не беше промо
Реших да остана с оригиналните жълти мигачи отпред в бронята и си набавих нови такива ZKW.
Благодарени на доктора един прекрасен ден научих за
old stock частите на дарукар (намалени до 70%). От тогава не съм същия човек, ахахаха
Направих си програма, която да отсее всички части за Е30, за да не ровя като луд сред 5000-те парт номера и на следващата седмица изкупих 90% от частите на цена между 5лв и 200лв за Е30
ЕкстриОсвен М-тех 2 пакете, към заводските екстри мисля да добавя:
- малък борд - липсва ми кабела за темп. датчик, ако някой има
- климатик - събран, изчистих климатичното тяло и смених всички уплътнения със специална лента, която закупих от ebay.
- чистачки на фаровете - събран с голям зор, все още ми трябва едно рамо
- подгрев огледала - купих чисто нови стъкла от олд стока
- подгрев пръскалки - събран
- подгрев ключалки - събран
- ел. реглаж фарове - имам машинки от Е34
След безбройните часове прекарани в ebay си намерих и чисто нов оригинален плат за гюрука, който го взех на 20% от цената му
.
От скука си взех и това:
ДжантиДоста джанти ми минаха през ръцете покрай Е30ката. Засега съм си оставил два комплекта 16'' ББС РС(4x8J и 2x7.5J на 2x8.5J) и един комплект 17'' OZ Futura (2x8J на 2x10J). Всичките 5x112, та се наложи да си вземам фланци и задни главини за fill & redrill.
Имам и един РМ за всеки случай
Оригинални части -някои са от олд стока, други не, трети от ebay