Switch to full style
Проекти, сврзани с връщането на Е30-ката възможно най-близо до заводското й състояние и оригинален вид.
Добави отговор

Вечният проект - Е30 318i кабрио

17 Ное 2013 10:27

Време е и аз да се разпиша в този раздел. Повечето от вас знаят с какво се занимавам от почти две години, а именно да възстановя блясъка на едно позанемарено кабрио. Колата за пръв път видях през далечната 2009 година, когато предишният собственик взе от мен стъкло за страничното огледало. Купих я съвсем случайно, ходихме да гледаме с Васко колата, заради МТЕХ 2 пакета, който той искаше да вземе и в последствие взе :hihi: Видя ми се много читава от към ръжди и купе, ествествено се оказа, че това не е точно така. Пакета се оказа от купе с рязани прагове за да паснат на кабрио.


База
Екстериор - оригинален м-тех 2 пакет от купе без предна броня :bang:. Цветът на колата е Grenadesilber. Фарове с овнешки очи около лупата :lol: Смоличкови вежди. Доволно количество кит :hihi: Покрива е претапициран в завидно състояние :D
Ето няколко снимки на колата в деня, в който я взех.
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображение
Както по-горе споменах Васко взе страничните кори и прагове и предната маска от М тех пакета и колата доби следния вид:
Изображение

Интериор
Салона бе исов рекаро салон в прилично състояние, без подглавници отзад. Задната седалка бе леко разшита, но я заших. На предната седалка левия болстър на седлото беше скъсан и го смених с друг малко светъл десен. Колата имаше М-тех 2 волан, който Васко взе и ми даде неговия, пак М тех 2 :hihi: Кората под волана бе модната заради копчето за газ и хваната изкусно за таблото посредством рапиди + шайби. Самото табло беше леко цепено над жабката. Патрона на жабката счупен. Имаше и оригинални кори за пищялки, хванати посредством рапиди, колонките сменени с някакви афтърмаркет, продадох ги без да се замисля. В багажното отделение също имаше изненади - корите бяха рязани заради въпросните клапани, което наложи купуването на нови. Липсваше противотежестта - гюлето :lol: , което си набавих. Поради високата цена на оригиналните амортисьори за капака, инженерът бе сложил някакви други, което е наложило изрязване посредством флекс на оригиналните пъпки на пантите на капака, намерих други благодарени на Васко :chug:
ИзображениеИзображение

Мотор
Малко и за мотора - маняшкия М40 1.8 113коня на ГАЗ! Още катого купувах продавача ми каза, че е по-добре да го сменя. Моторът течеше от всички възможни места. Оказа се че 2 от шпилките на капака на клапаните са скъсани :censored: Оригиналното виско и дифузьор бяха сменени с ел. перка, която седеше ужасно грозно. Кутията на въздушния филтър беше буквално взривена от райския газ. Дебитомера намазан красиво с червен силикон. Маслото бе черно кат катран. Но мотора работеше тихо :shock:, докато не смених маслото, в което явно имаше някаква тайна съставка, която го правеше така тих. Кабела за бубината бе от някакъв модел VW, датчика на коляновия вал на богато омотан с изолирбан :hihi: Колата работеше ужасно на бензин тресеше и гаснеше.
Изображение

Кормилна уредба
Хидравлична рейка от Е36 + 4мм шайби, в следствие на което бе заминала кората под мотора и подкалниците.

Трансмисия
Скоростната кутия е с проблем при превключването на втора, явно заминал синхронизатор. Отворен диференциал, виещ.

Окачване
Колата беше доволно свалена, по думи на предишния собственик червени пружини JOM и нови амортисьори. Това ми струваше резервоара - скъсах го на един бордюр, крайно гърне.
Изображение

Генерация
"Рейсингово" гърне суперспринт с прекрасни накрайници и множество заварки. Като палех сутрин колата, хората се събираха по терасите. :mrgreen: Монтажът му е наложил изкривяване на задната маска за да влезнат двата накйраника :hihi: , добре че не са имали флекс под ръка 8-)
ИзображениеИзображение

Спирачки
Дисковете, както се похвали предишния собственик са без никакъв ръб, понеже са СТРУГОВАНИ.

Екстри
Колата е излязла от завода с хидравлика на волана, АБС, 4 ел. стъкла и ел. огледала и ел. антена, която я е хванала липсата.

Разглобяване
Една по една започнаха да излизат и забележките. Въпреки уверенията на предишния собственик, че колата не е удряна се оказа, че това не е точно така. За мое нещастие, се оказа, че има два странични удара в задните панели :cry: Пасажерската врата ще бъде сменена също. Имаше и доста неприятни изненади свързани с монтажа на АГУ. Легена на резервната гума е дялан с теслата за да вкарат бутилката в резервната гума. Отстрани под задните бомбета са правени дупки за клапани, отново заради монтажа на АГУ. Левият панел е ремонтиран що годе добре, но реших да сменя и него.
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображение

При разглобяването на интериора излезнаха някои повърхностни ръжди, както и ужастните тунинг изпълнения на алармаджията :bang: :bang: :bang: . Видях също и защо не ми работеха подсветките на таблото и копчетата като пусна фаровете, които също правеха мизерии. Инсталацията под таблото се е била запалила, и човека е решил да се прави на жичкаджия като е ползвал една и съща жичка за всички вързки, която е увъртял и завил с изолир банд. Другата изненада бе, че тотално липсваше оригиналната инсталация за музиката.
ИзображениеИзображение



Задачи, планове и др.
Докато чаках, колата на Васко да стане готова и да закарам моята на неговия майстор(говорим за повече от година :hihi: ), понакупих по-голямата част от нужните части, та и някой не съвсем нужни 8-) Ще спомена по-съществените.

От едно кабрио на части взех врати/стъкла/салон/калници/оригинални джанти 15 '' ББС РЗ и гюрук (да си имам :hihi:.... да и аз се чудя защо просто не го взех цялото ). Салона е синьо кожено рекаро с подгрев + подглавници отзад (взех и инсталацията без рязано :) ) в доста добро състояние. Само задната седалка се нуждае от ремонт на шева. Взех го комплект с корите, но предните имат забележки. За момента мисля да боядисам салона черен, но ще видим :thumbsup:

За мотора съм взел почти всичко: вал, нови кобилици, повдигачи, болтове глава, друга глава мината на шлайф гумички и напасване на клапаните, нови гарнитури и о пръстени, нова оригинална маслена помпа, водна помпа HEPU, нови свещи, кабели, дистрибуторна капачка и палец, рециклирани дюзи, чисто нов оригинален дебитомер, нова оригинална ламда сонда, ново оригинално тяло за термостата, нов термостат Wahler, нови оригинални бензинови маркучи, подменям всички водни съеднинения и маркучи по системата за картерните газове със здрави използвани такива - измити като нови 8-) , нови ремъци Gates и ролки Ina. Взел съм и нов съединител комплект LUK. И много други дреболии, за които не се сещам в момента.

Относно светлините
Взех си от ebay доста запазени фарове Hella Schwarz 8-) , като в последствие взех още един чисто нов комплект на части (цената не бе промоционална :cry: ).
Изображение
С голяма доза късмет и търпение се снабдих и с един комплект от така желаните стопове MHW от ebay :hihi: . Цената пак не беше промо :hihi:
Изображение
Реших да остана с оригиналните жълти мигачи отпред в бронята и си набавих нови такива ZKW.
Изображение

Благодарени на доктора един прекрасен ден научих за old stock частите на дарукар (намалени до 70%). От тогава не съм същия човек, ахахаха :hihi: Направих си програма, която да отсее всички части за Е30, за да не ровя като луд сред 5000-те парт номера и на следващата седмица изкупих 90% от частите на цена между 5лв и 200лв за Е30 :help:

Екстри
Освен М-тех 2 пакете, към заводските екстри мисля да добавя:
- малък борд - липсва ми кабела за темп. датчик, ако някой има :oops:
- климатик - събран, изчистих климатичното тяло и смених всички уплътнения със специална лента, която закупих от ebay.
- чистачки на фаровете - събран с голям зор, все още ми трябва едно рамо :oops:
- подгрев огледала - купих чисто нови стъкла от олд стока
- подгрев пръскалки - събран
- подгрев ключалки - събран
- ел. реглаж фарове - имам машинки от Е34

След безбройните часове прекарани в ebay си намерих и чисто нов оригинален плат за гюрука, който го взех на 20% от цената му :clap:.
Изображение
От скука си взех и това:
Изображение

Джанти
Доста джанти ми минаха през ръцете покрай Е30ката. Засега съм си оставил два комплекта 16'' ББС РС(4x8J и 2x7.5J на 2x8.5J) и един комплект 17'' OZ Futura (2x8J на 2x10J). Всичките 5x112, та се наложи да си вземам фланци и задни главини за fill & redrill.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Имам и един РМ за всеки случай :thumbsup:
Изображение

Оригинални части -някои са от олд стока, други не, трети от ebay
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение
Изображение
Последна промяна IvanB на 13 Яну 2014 19:58, променена общо 19 пъти

Re: Вечният проект - Е30 318i кабрио

19 Ное 2013 18:31

В момента колата изглежда така:
ИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение

Свършената работа от днес (19.11.2013) - махнат леген и подготвен нов леген (благодаря още веднъж на Камен :chug: )
Описание
ИзображениеИзображениеИзображение

Аз пък оглозгах дясната врата от донора, за да е готова за боядисване
ИзображениеИзображениеИзображение

Също подготвих и огледалата
ИзображениеИзображение
Последна промяна IvanB на 13 Яну 2014 19:59, променена общо 1 път

Re: Вечният проект - Е30 318i кабрио

24 Ное 2013 13:19

ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображение
Пробката на скоростната кутия :hihi:
Изображение
Източване на маслото на мотора
http://www.youtube.com/watch?v=WKLM4gwGNhE

Re: Вечният проект - Е30 318i кабрио

28 Ное 2013 22:08

28.11.2013
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение
Последна промяна IvanB на 29 Ное 2013 09:31, променена общо 1 път

Re: Вечният проект - Е30 318i кабрио

29 Ное 2013 18:53

Пристигнаха и задните амортисьори :drive:
Изображение

Re: Вечният проект - Е30 318i кабрио

05 Дек 2013 13:25

30.11.2013
Имаше изненади и по задната маска :(
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображение
Изправихме и дупката за генерацията, която пича грижливо бе сгънал с чука :evil: , за да сложи "рейсинг" гърнето. В горния ъгъл на снимката се вижда още една забележка на маската, точно до квадрата на буфера, явно след някой от ударите отзад :x
Изображение

Ето и един страничен изглед
Изображение

Re: Вечният проект - Е30 318i кабрио

05 Дек 2013 14:09

Това си е болно място на Е30, отзад на маската, където е двойна ламарината, всички гният. Разбираш чак като избие ръждата и е късно вече, понеже гние отвътре навън и след разчовъркване се отваря грозна дупка :cry:

Поздравление за работата по колата! Всяко Е30 заслужава такова отношение :clap:

Re: Вечният проект - Е30 318i кабрио

07 Дек 2013 18:57

Заварките на задната маска, могат ли да се обработят от вътре, т.е. има ли достъп?

Re: Вечният проект - Е30 318i кабрио

08 Дек 2013 08:22

Няма достъп, мно понеже ще свалям и десния панел, достъп ще има :hihi:

Re: Вечният проект - Е30 318i кабрио

09 Дек 2013 14:57

8.12.2013
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображение
Добави отговор