e30reload
http://e30reload.com/forum/

Вечният проект - Е30 318i кабрио
http://e30reload.com/forum/viewtopic.php?f=85&t=452
Страница 1 от 19

Автор:  IvanB [ 17 Ное 2013 10:27 ]
Заглавие:  Вечният проект - Е30 318i кабрио

Време е и аз да се разпиша в този раздел. Повечето от вас знаят с какво се занимавам от почти две години, а именно да възстановя блясъка на едно позанемарено кабрио. Колата за пръв път видях през далечната 2009 година, когато предишният собственик взе от мен стъкло за страничното огледало. Купих я съвсем случайно, ходихме да гледаме с Васко колата, заради МТЕХ 2 пакета, който той искаше да вземе и в последствие взе :hihi: Видя ми се много читава от към ръжди и купе, ествествено се оказа, че това не е точно така. Пакета се оказа от купе с рязани прагове за да паснат на кабрио.


База
Екстериор - оригинален м-тех 2 пакет от купе без предна броня :bang:. Цветът на колата е Grenadesilber. Фарове с овнешки очи около лупата :lol: Смоличкови вежди. Доволно количество кит :hihi: Покрива е претапициран в завидно състояние :D
Ето няколко снимки на колата в деня, в който я взех.
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображение
Както по-горе споменах Васко взе страничните кори и прагове и предната маска от М тех пакета и колата доби следния вид:
Изображение

Интериор
Салона бе исов рекаро салон в прилично състояние, без подглавници отзад. Задната седалка бе леко разшита, но я заших. На предната седалка левия болстър на седлото беше скъсан и го смених с друг малко светъл десен. Колата имаше М-тех 2 волан, който Васко взе и ми даде неговия, пак М тех 2 :hihi: Кората под волана бе модната заради копчето за газ и хваната изкусно за таблото посредством рапиди + шайби. Самото табло беше леко цепено над жабката. Патрона на жабката счупен. Имаше и оригинални кори за пищялки, хванати посредством рапиди, колонките сменени с някакви афтърмаркет, продадох ги без да се замисля. В багажното отделение също имаше изненади - корите бяха рязани заради въпросните клапани, което наложи купуването на нови. Липсваше противотежестта - гюлето :lol: , което си набавих. Поради високата цена на оригиналните амортисьори за капака, инженерът бе сложил някакви други, което е наложило изрязване посредством флекс на оригиналните пъпки на пантите на капака, намерих други благодарени на Васко :chug:
ИзображениеИзображение

Мотор
Малко и за мотора - маняшкия М40 1.8 113коня на ГАЗ! Още катого купувах продавача ми каза, че е по-добре да го сменя. Моторът течеше от всички възможни места. Оказа се че 2 от шпилките на капака на клапаните са скъсани :censored: Оригиналното виско и дифузьор бяха сменени с ел. перка, която седеше ужасно грозно. Кутията на въздушния филтър беше буквално взривена от райския газ. Дебитомера намазан красиво с червен силикон. Маслото бе черно кат катран. Но мотора работеше тихо :shock:, докато не смених маслото, в което явно имаше някаква тайна съставка, която го правеше така тих. Кабела за бубината бе от някакъв модел VW, датчика на коляновия вал на богато омотан с изолирбан :hihi: Колата работеше ужасно на бензин тресеше и гаснеше.
Изображение

Кормилна уредба
Хидравлична рейка от Е36 + 4мм шайби, в следствие на което бе заминала кората под мотора и подкалниците.

Трансмисия
Скоростната кутия е с проблем при превключването на втора, явно заминал синхронизатор. Отворен диференциал, виещ.

Окачване
Колата беше доволно свалена, по думи на предишния собственик червени пружини JOM и нови амортисьори. Това ми струваше резервоара - скъсах го на един бордюр, крайно гърне.
Изображение

Генерация
"Рейсингово" гърне суперспринт с прекрасни накрайници и множество заварки. Като палех сутрин колата, хората се събираха по терасите. :mrgreen: Монтажът му е наложил изкривяване на задната маска за да влезнат двата накйраника :hihi: , добре че не са имали флекс под ръка 8-)
ИзображениеИзображение

Спирачки
Дисковете, както се похвали предишния собственик са без никакъв ръб, понеже са СТРУГОВАНИ.

Екстри
Колата е излязла от завода с хидравлика на волана, АБС, 4 ел. стъкла и ел. огледала и ел. антена, която я е хванала липсата.

Разглобяване
Една по една започнаха да излизат и забележките. Въпреки уверенията на предишния собственик, че колата не е удряна се оказа, че това не е точно така. За мое нещастие, се оказа, че има два странични удара в задните панели :cry: Пасажерската врата ще бъде сменена също. Имаше и доста неприятни изненади свързани с монтажа на АГУ. Легена на резервната гума е дялан с теслата за да вкарат бутилката в резервната гума. Отстрани под задните бомбета са правени дупки за клапани, отново заради монтажа на АГУ. Левият панел е ремонтиран що годе добре, но реших да сменя и него.
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображение

При разглобяването на интериора излезнаха някои повърхностни ръжди, както и ужастните тунинг изпълнения на алармаджията :bang: :bang: :bang: . Видях също и защо не ми работеха подсветките на таблото и копчетата като пусна фаровете, които също правеха мизерии. Инсталацията под таблото се е била запалила, и човека е решил да се прави на жичкаджия като е ползвал една и съща жичка за всички вързки, която е увъртял и завил с изолир банд. Другата изненада бе, че тотално липсваше оригиналната инсталация за музиката.
ИзображениеИзображение



Задачи, планове и др.
Докато чаках, колата на Васко да стане готова и да закарам моята на неговия майстор(говорим за повече от година :hihi: ), понакупих по-голямата част от нужните части, та и някой не съвсем нужни 8-) Ще спомена по-съществените.

От едно кабрио на части взех врати/стъкла/салон/калници/оригинални джанти 15 '' ББС РЗ и гюрук (да си имам :hihi:.... да и аз се чудя защо просто не го взех цялото ). Салона е синьо кожено рекаро с подгрев + подглавници отзад (взех и инсталацията без рязано :) ) в доста добро състояние. Само задната седалка се нуждае от ремонт на шева. Взех го комплект с корите, но предните имат забележки. За момента мисля да боядисам салона черен, но ще видим :thumbsup:

За мотора съм взел почти всичко: вал, нови кобилици, повдигачи, болтове глава, друга глава мината на шлайф гумички и напасване на клапаните, нови гарнитури и о пръстени, нова оригинална маслена помпа, водна помпа HEPU, нови свещи, кабели, дистрибуторна капачка и палец, рециклирани дюзи, чисто нов оригинален дебитомер, нова оригинална ламда сонда, ново оригинално тяло за термостата, нов термостат Wahler, нови оригинални бензинови маркучи, подменям всички водни съеднинения и маркучи по системата за картерните газове със здрави използвани такива - измити като нови 8-) , нови ремъци Gates и ролки Ina. Взел съм и нов съединител комплект LUK. И много други дреболии, за които не се сещам в момента.

Относно светлините
Взех си от ebay доста запазени фарове Hella Schwarz 8-) , като в последствие взех още един чисто нов комплект на части (цената не бе промоционална :cry: ).
Изображение
С голяма доза късмет и търпение се снабдих и с един комплект от така желаните стопове MHW от ebay :hihi: . Цената пак не беше промо :hihi:
Изображение
Реших да остана с оригиналните жълти мигачи отпред в бронята и си набавих нови такива ZKW.
Изображение

Благодарени на доктора един прекрасен ден научих за old stock частите на дарукар (намалени до 70%). От тогава не съм същия човек, ахахаха :hihi: Направих си програма, която да отсее всички части за Е30, за да не ровя като луд сред 5000-те парт номера и на следващата седмица изкупих 90% от частите на цена между 5лв и 200лв за Е30 :help:

Екстри
Освен М-тех 2 пакете, към заводските екстри мисля да добавя:
- малък борд - липсва ми кабела за темп. датчик, ако някой има :oops:
- климатик - събран, изчистих климатичното тяло и смених всички уплътнения със специална лента, която закупих от ebay.
- чистачки на фаровете - събран с голям зор, все още ми трябва едно рамо :oops:
- подгрев огледала - купих чисто нови стъкла от олд стока
- подгрев пръскалки - събран
- подгрев ключалки - събран
- ел. реглаж фарове - имам машинки от Е34

След безбройните часове прекарани в ebay си намерих и чисто нов оригинален плат за гюрука, който го взех на 20% от цената му :clap:.
Изображение
От скука си взех и това:
Изображение

Джанти
Доста джанти ми минаха през ръцете покрай Е30ката. Засега съм си оставил два комплекта 16'' ББС РС(4x8J и 2x7.5J на 2x8.5J) и един комплект 17'' OZ Futura (2x8J на 2x10J). Всичките 5x112, та се наложи да си вземам фланци и задни главини за fill & redrill.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Имам и един РМ за всеки случай :thumbsup:
Изображение

Оригинални части -някои са от олд стока, други не, трети от ebay
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение
Изображение

Автор:  IvanB [ 19 Ное 2013 18:31 ]
Заглавие:  Re: Вечният проект - Е30 318i кабрио

В момента колата изглежда така:
ИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение

Свършената работа от днес (19.11.2013) - махнат леген и подготвен нов леген (благодаря още веднъж на Камен :chug: )
Описание
ИзображениеИзображениеИзображение

Аз пък оглозгах дясната врата от донора, за да е готова за боядисване
ИзображениеИзображениеИзображение

Също подготвих и огледалата
ИзображениеИзображение

Автор:  IvanB [ 24 Ное 2013 13:19 ]
Заглавие:  Re: Вечният проект - Е30 318i кабрио

ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображение
Пробката на скоростната кутия :hihi:
Изображение
Източване на маслото на мотора
http://www.youtube.com/watch?v=WKLM4gwGNhE

Автор:  IvanB [ 28 Ное 2013 22:08 ]
Заглавие:  Re: Вечният проект - Е30 318i кабрио

28.11.2013
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение

Автор:  IvanB [ 29 Ное 2013 18:53 ]
Заглавие:  Re: Вечният проект - Е30 318i кабрио

Пристигнаха и задните амортисьори :drive:
Изображение

Автор:  IvanB [ 05 Дек 2013 13:25 ]
Заглавие:  Re: Вечният проект - Е30 318i кабрио

30.11.2013
Имаше изненади и по задната маска :(
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображение
Изправихме и дупката за генерацията, която пича грижливо бе сгънал с чука :evil: , за да сложи "рейсинг" гърнето. В горния ъгъл на снимката се вижда още една забележка на маската, точно до квадрата на буфера, явно след някой от ударите отзад :x
Изображение

Ето и един страничен изглед
Изображение

Автор:  Мармот [ 05 Дек 2013 14:09 ]
Заглавие:  Re: Вечният проект - Е30 318i кабрио

Това си е болно място на Е30, отзад на маската, където е двойна ламарината, всички гният. Разбираш чак като избие ръждата и е късно вече, понеже гние отвътре навън и след разчовъркване се отваря грозна дупка :cry:

Поздравление за работата по колата! Всяко Е30 заслужава такова отношение :clap:

Автор:  Делян [ 07 Дек 2013 18:57 ]
Заглавие:  Re: Вечният проект - Е30 318i кабрио

Заварките на задната маска, могат ли да се обработят от вътре, т.е. има ли достъп?

Автор:  IvanB [ 08 Дек 2013 08:22 ]
Заглавие:  Re: Вечният проект - Е30 318i кабрио

Няма достъп, мно понеже ще свалям и десния панел, достъп ще има :hihi:

Автор:  IvanB [ 09 Дек 2013 14:57 ]
Заглавие:  Re: Вечният проект - Е30 318i кабрио

8.12.2013
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображение

Страница 1 от 19 Time zone: Europe/Sofia [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/