Дата и час: 29 Мар 2024 01:52

Time zone: Europe/Sofia




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 5
 [ 46 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 10 Окт 2012 14:32 
Offline
Кумът
Аватар

E30: 92' E30 M40 cabrio
Регистриран на: 28 Сеп 2012 10:49
Пол: Мъж
Мнения: 640
Историята започна есента на 2010 година, когато усилено си търсех кабрио. След много търсене се спрях на едно не до толкова привлекателно кабрио, но това което ме грабна в него беше липсата на каквито и да било наченки на ръжда, здрав гюрук, запазен салон и понеже исках кабрио за съботно-неделно развозване, не ми беше нужно да е с голям мотор. Та въпросната кола е 318i M40B18 92лето.

В началото мирогледа ми беше да не повтарям стари грешки. Исках да си взема Е30 без ръжда и да я поосвежа, като идеята беше за не много високобюджетен проект.

Ето я и нея как изглеждаше при закупуването:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
След закупуването смених основни неща от сорта на масла, ремъци, ролки, свещи, кабели, дистрибуторна капачка, гарнитура-картер заедно с него, защото беше заваряван, кормилна рейка от Е36 - защото се беше поразтекла, и още куп други неща, за които не мога точно да се сетя.

Не мина и седмица след закупуването и обслужването, и беше вкарана за боя, и съответно смяна на цвета. Купих запазена предна маска и разните му атрибути към нея, като всичко отиде за боя. През това време Иван се помъчи върху направата на една много прилична черна хела хоум мейд. Също поизпрах салона. В този период още не бях достатъчно зомбиран и съответно нямам снимки от процеса, но ще ви покажа какво се получи няколко месеца по късно:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
Малко преди Коледа колата вече беше боядисана и бях сложил някакви джанти, за да не е с бирените капачки. Естествено, имаше още доста неща за доискусуряване по нея, но вече започваше да добива вид. След още малко усиля по колата наредих разни въздуховодчета и т.н. по предната маска. Стоповете много ме дразнеха, но на онзи етап само ги лакирах. Смених петолъчките с малко по-прилични джанти. След още малко заигравка по колата започна да изглежда така:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
С помощта на Митко полирахме и гайките за тея джанти:
Изображение
И ето как изглеждаше на пролет 2011:
ИзображениеИзображение
Купих си нови малките подкалничета:
Изображение
И нови крепежи за предния лип:
Изображение
До тук горе долу си бях осъществил желанията към колата и цяло лято имаше приятни преживявания с нея. Но есента на 2011 реших, че искам да се позанимая по сериозно с нея, и да я върна колкото се може повече към автентичния вид, да и сложа М-пакет и да добавя някоя друга екстра. Тук започна началото на големия филм, който продължава и до днес. Реших, че ще я разглобим и боядисаме из основи, и всичко ще се изпипа от-до.

Ето малко снимки от началото на подготовката, като имайте предвид, че ме болеше сърцето след снимките по горе да я разглобя:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
Основната идея е колата да бъде разглобена из основи и да не остане и помен от зелената боя, както при предишното боядисване.
Изображение
Купих климатик и обслужих тялото (нови уплътнения)
ИзображениеИзображениеИзображение
Нямаше изненади на обичайните места:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
Един ден гледам във форума хардтоп. :mrgreen: Ситуацията с докарването от Бургас беше доста интересна. След кратка консултация с Иван бе решено още на същия ден (работна сряда) да отидем и да го вземем с неговата кола. И така след 2 часа тръгнахме за Бургас, без да знаем в какво приключение се вкарваме. В същото време се сещаме, за един М-тех 2 пакет (непълен), който също е в Бургас. Звъня на човека и се разбираме да товарим и него. Карахме бавно, понеже имаше мъгла почти през целия път. След няколко контролни разговора и 4-5 часа път, вече бяхме в Бургас. Срещнахме се с човека, харесахме хардтопа, и решихме да го вземем. Какво беше учудването на човека, когато разбра пъкления ни план, а именно да го натоварим на покрива на Е46цата :D Прикрепихме го с подръчни материали за багажника, както се вижда от снимките, абе цигански керван :D След това взехме М-тех пакета и към 12:30 си тръгнахме за София. Прибирането беше огромно приключение, и на двамата ни се спеше ужасно и карахме с 70,80км/ч, защото ни беше страх да не изпадне ценния товар, а и самият товар действаше като въздушна спирачка. Шума на вятъра, който се блъскаше в хардтопа, беше интересен. Видях по едно време, че Иван задрямва зад волана и му предложих да го сменя, той прие. Минаха 15 мин и пак се сменихме, понеже и аз не бях в кондиция :D В 6 сутринта пристигнахме, разтоварихме багажа и го качихме в нас (5тия етаж). Иван си тръгна, понеже след 2 часа беше на работа.
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
Ето малко от обработката на багажника:
ИзображениеИзображение
В краката на шофьора ситуацията е следната:
Изображение
В кухините на задните прозорци също нямаше никакви неприятни изненади:
Изображение
И малко от обработката на предницата, коша и вътре в купето:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
тук се вижда избитите заготовки за тръбите на климатика:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
това са дупките за оттичане на конденза от тялото на климатика в купето
ИзображениеИзображение
това е предната престилка след песъкоструйка:
ИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
на следващите 2 снимки личи тупаното е нанесено до там както е било
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
Реших да поосвежа малко салона, да сложа подглавници на задната седалка и съответно М-тех 2 волан:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
чисто нови стелчици оригинал:
Изображение
кожите за скоростния лост и ръчната са подарък от Иван:
Изображение
М пакета се събра с доста зор. Купих пакет за купе, но понеже М-техник праговете за кабрио са различни ги купих нови. Освен това купих нова предната броня. Нови купих и всички крепежи за пакета. Предната престилка се изжули до пластмаса и изглежда много добре. Ето снимки на детайлите от пакета и от обработката на престилката:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
След обработката на купето дойде време за една хубава боица на коша, вътрешността на колата и багажника:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
След това дойде ред да понаредим така жестоко оголеното купе:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
Това са тампончетата държащи климатичния радиатор:
ИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
Това е ситуацията в кухините за задните прозорци:
ИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
Малко снимчици след като изкарахме всички детайли по колата, пакета и купето от камерата :mrgreen:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
Реших, че огледалата ще седят най-добре, ако не са целите в цвета на колата, а стойките им ги оставих небоядисани:
ИзображениеИзображение
Ето с какъв препарат пръсках кухините след боядисването:
Изображение
Набавил съм и едни интересни джантички:
Изображение
Освен това съм приготвил и една прилична черна хеличка оригинал:
ИзображениеИзображение
Тук се вижда и една друга екстричка, която мисля да монтирам (чистачки на фаровете):
ИзображениеИзображениеИзображение
И едни прилични халогенчета, за да запазят добрата оптика отпред:
ИзображениеИзображение
Приготвил съм и една много приятна коричка около инструментите в багажника:
Изображение

Стопчетата ще са тези:
ИзображениеИзображение
Малко бордче:
Изображение
Специални благодарности на колегата NaKi4, който беше така мил да ми подари кабела до датчика.
Ето го и него:
Изображение
Много големи благодарности на мойта дружка Иван, който помогна с купуването на тези прекрасни пружинки H&R 30mm: :mrgreen:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

Миналата пролет бях поръчал шадоу лайн лайсните под прозорците нови и една от тях така и не дойде. След толкова много чакане, най-накрая бе доставена, за което благодаря много на Камен. Ето я и последната лайсна която завършва шадоу лайн пакета:
ИзображениеИзображение

Тези пружинки нямаше как да минат без нови Билщайни Б8:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


Изображение

На този етап от колата Ванката удари едно рамо и въпросната събота отхвърлихме доста работа.
Пакета е по колата, наредихме всякакви дреболийки от сорта на плафончета, корички, лайснички.
Следващата стъпка е да се пуска мотора и да се слага новото окачване.
Съжалявам за малкото снимки и снимани с телефон, но след като Иван беше само за един ден трябваше да се отхвърля работа.
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

Следващия етап от колата беше пак с помощта на Иван в продължение на 4 дни. След като миналия уикенд всичко по екстериора беше изпасвано, някои неща бяха свалени от колата продължихме усилено да редим. Въпросната седмица си купих климатик и с Иван го свалихме сами от колата донор. Инсталацията на климатика сме я запазили непокътната. След доста мъки всичко беше наредено както при донора, което включва и редене на пинове в бушониерата. Този процес с кабелите ще го покажа в друга тема. Освен нареждането на инсталацията на климатика, се позаиграхме да нащракаме и инсталацията на чистачките на фаровете. Всички тези снопове с доста игра ги намотахме с текстилно изолиращо тиксо. След като всички снопове бяха наредени по колата, се занимахме с предното окачване и поставянето на мокета и климатичното тяло. Предните макферсони и щитове минаха на боя, след което наредихме билщайните и тъй като не се сетих да взема от Камен инструмента за стягане на гайките, трябваше да правим друг. По предните макферсони сменихме амортесьорите, пружините, гумените подложки отгоре и отдолу на пружините, опорите и дискове с наклатки и датчик. Имаше и заигравка със спирачните апарати - раздвижване, мазане на водачите и освежаване. Сменихме и тампоните и държачите на предната стабилизираща щанга. Мокета влезе безпроблемно. По тялото на климатика голямата игра не беше с монтирането в купето, а по скоро с разглобяването и изчистването му. Налепихме нови дунапренчета на клапите и голямото уплътнение между климатичното тяло и таблото. След като монтирах перката на климатика на новия радиатор BEHR, ми се стори че изглежда сива и захабена, но докато я гледах на оная кола си виках тая перка е уникална, но новото си е ново. Сложих и ново резисторче за степените на перката.
Следва редене на задното окачване и накрая ще сложим мотора и салона.
Ето обещания снимков материал:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

На следващ етап понаредих инсталации, всичко да мине както трябва. Сложих таблото и накачих жилата на парното. Сложих и борда, инсталацията на който прихванах на стандартните опашки вътре в таблото. Ако реша да го свалям ще е със сваляне на таблото.
Изображение

В следващ етап наредих всичко по ел. инсталацията, като най-голямата разправия беше с климата и с измиването на фаровете. Наредих салон табло и почти всичко от вътре освен кори на врати и задни. Имаше доста дребни изненадки и щипчици тук там. Едно оборотно воланче колкото да я пребутваме. Освен това обслужихме малко мотора. По мотора смених ремъци ангренажен и обслужващи, маслена помпа с цедка, тръбичка за мазане на вала, водните маркучи и някои от вакумите, разни гарнитурки тук там е - капак клапани, при помпата и капаците и тези на картерите, разни водни изходи, о пръстенчета, семерините на к вал, водна помпа, виско, д. капачка и разни дреболии които няма да описвам. Железния капак на ангренажа ми на през песъкоструй и доби много приятен вид в цвета на колата. :hihi: Дойде ред и на ск. кутия. По нея смених трите семерина, двете пробки че бяха спекли и масло, естествено нов съединител, а като бонус дойде и един чисто нов оригинален маховик на дора цена. Тези дни събрахме цялата тази конфигурация и днес Е30чицата вече има сърце въпреки че още няма пулс.
Показвам и малко снимков материал. Извинявам се че не съм снимал повече, но ми беше мерак и то в еуфорията не се сещаш:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

Взех и едно "пластмасово" ЦД:
Изображение

По мотора имаше дреболии за понареждане:
Изображение
Да покажа и РЗ-а вече на колата:
Изображение
Изображение

Малко поправка на спирачните апарати по съвет от Камен и сега изглеждат така:
ИзображениеИзображениеИзображение

Свалихме и задния мост за малко рециклиране. Приготвил съм тампони за моста, тампони за носачите, тампон на дифа, жила на ръчната, дискове, накладки, датчик за накладките, накладки на ръчната, маркучета, пружинки за наклатките на ръчната и механизъмчетата, масълце за дифа и малко крепежчета. На снимките съм поизмил цялата конструкция, но след това последва доста по детайлно изчистване след като поразглобихме. Правя сметка утре-другиден да го събера и ще го снимам обслужен.
ИзображениеИзображениеИзображение

ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

Ето и малко чаркалаци които не бях монтирал още:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

Изрових един стар архив който съм забравил да кача. Тва е моста след песъкоструй и грунд и боя:
Изображение

Антифриз взех Хепу, спирачна течност Феродо:
ИзображениеИзображениеИзображение
И малко дреболийки:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

Понаредих я, но снимките не са от преди някоклко седмици и има още наредени неща по колата:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

Понеже за трансплантацията на климатика бях накупувал всички дифузьори за пред и зад радиатора за клима и единственото, което не беше точно беше че маската ми е без втора дупка, това вече ще бъде поправено. Намерих много добра маска и сега чака ред за боя:
ИзображениеИзображение

Освен това си набавих и много добър консервант с който ще напръскам отдолу колата:
ИзображениеИзображение

Това е колата с хардтоп и понаредена вече:
Изображение

ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

Благодарности на Иван, който сдоби и двама ни с чисто нови амортесьорчета за капака на гюрука:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

Следваата стъпка беше да направя проба със РСите. Естествено имам желание за 16ки 9J, но и тези са задоволителни за сега.
Ето и снимките:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

Сложих и кожена ръчна с кожен маншон :
Изображение
Смених и генерацията и сега вече е с двуцевка:
ИзображениеИзображение

Дойде ред и на РСите да се полират и ето резултата:
Изображение

И малко снимки на колата в по завършен вид:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

Вместо да сменям шарнири, които бях пропуснал да купя преди това смених целите носачи:
Изображение

Това лято ходих на море с 30ката:
ИзображениеИзображениеИзображение

Дойде ред и на кожения салон, който стана готов малко преди Националната Е30 Сбирка на Калояново:
ИзображениеИзображениеИзображение


СЛЕДВА ПРОДЪЛЖЕНИЕ!!! (наистина имам още идеи)

_________________
Изображение


Последна промяна Vasko_BP на 18 Дек 2014 18:04, променена общо 19 пъти

Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 19 Дек 2012 22:37 
Offline
Кумът
Аватар

E30: 92' E30 M40 cabrio
Регистриран на: 28 Сеп 2012 10:49
Пол: Мъж
Мнения: 640
Малко да вдигнем темата от прахта.
Ето я новата придобивка:
Изображение
Утре ще ги снимам по-добре.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 20 Дек 2012 16:41 
Offline
Кумът
Аватар

E30: 92' E30 M40 cabrio
Регистриран на: 28 Сеп 2012 10:49
Пол: Мъж
Мнения: 640
Изображение

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 17 Яну 2013 13:57 
Offline
Кумът
Аватар

E30: 92' E30 M40 cabrio
Регистриран на: 28 Сеп 2012 10:49
Пол: Мъж
Мнения: 640
И от вчера една малка придобивка :hihi:
Малко бордче:
Изображение

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 22 Яну 2013 18:05 
Offline
Кумът
Аватар

E30: 92' E30 M40 cabrio
Регистриран на: 28 Сеп 2012 10:49
Пол: Мъж
Мнения: 640
Специални благодарности на колегата NaKi4, който беше така мил да ми подари кабела до датчика.
Ето го и него:
Изображение

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 28 Яну 2013 21:00 
Offline
Кумът
Аватар

E30: 92' E30 M40 cabrio
Регистриран на: 28 Сеп 2012 10:49
Пол: Мъж
Мнения: 640
Много големи благодарности на мойта дружка Иван, който днес ме изненада с пристигането на тези прекрасни пружинки H&R 30mm: :mrgreen:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 30 Яну 2013 18:56 
Offline
Кумът
Аватар

E30: 92' E30 M40 cabrio
Регистриран на: 28 Сеп 2012 10:49
Пол: Мъж
Мнения: 640
Миналата пролет бях поръчал шадоу лайн лайсните под прозорците нови и една от тях така и не дойде. Но днес е щастливия ден почти година по-късно, в който най-накрая бе доставена, за което благодаря много на Камен. Ето я и последната лайсна която завършва шадоу лайн пакета:
ИзображениеИзображение

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Фев 2013 14:06 
Offline
Кумът
Аватар

E30: 92' E30 M40 cabrio
Регистриран на: 28 Сеп 2012 10:49
Пол: Мъж
Мнения: 640
Фактурата е при мен и спа спокойно вече, но тази нощ не спах в очакване на ето тези нови играчки. :finger:
Чисто нови Билщайни Б8.
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 15 Фев 2013 22:38 
Offline
Кумът
Аватар

E30: 92' E30 M40 cabrio
Регистриран на: 28 Сеп 2012 10:49
Пол: Мъж
Мнения: 640
Изображение
Утре повече!

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 17 Фев 2013 01:42 
Offline
Кумът
Аватар

E30: 92' E30 M40 cabrio
Регистриран на: 28 Сеп 2012 10:49
Пол: Мъж
Мнения: 640
Много благодарности на Ванката за помощта която указа днес. Понаредихме доста неща.
Пакета е по колата, наредихме всякакви дреболийки днес от сорта на плафончета, корички, лайснички.
Мисля скоро да се пуска мотора и да се слага новото окачване.
Съжалявам за малкото снимки и снимани с телефон, но днес трябваше да се отхвърля работа. Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 5
 [ 46 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5  Следваща

Time zone: Europe/Sofia


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade