Дата и час: 28 Мар 2024 19:37

Time zone: Europe/Sofia




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 19 от 25
 [ 250 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 25  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 31 Май 2016 03:17 
Offline
Аватар

E30: E30 316i
Регистриран на: 15 Юли 2014 21:18
Пол: Мъж
Мнения: 176
Ето го и прогреса по време и след великденската ми отпуска:

Дифа беше боядисан. Намазах първо с Вюрта, след това с двукомпонентен епоксиден грунд (с четката) и след това с прозрачен лак на спрей с цел да е по хлъзгава и незадържаща мизерии повърхността (по съвет на Цецо):
Изображение

Намерих гарнитура за капака с помоща на nikito7. Дойде точно навреме от http://www.autopower.bg.

Положих тръбите на АБС-а:
Изображение

Преди да пристъпя към качването на железата установих, че има още дребни неща за реновиране:

Задните биалетките, по които още стоеше остатъчна гума от тампоните. Ето ги почистени с горелката:
Изображение

Изображение

Задния капак и други дреболии минаха на пясък и прахово:
Изображение

Изображение

Подготвих палетната количка и върху нея направих събирането на дифа с моста поради простата причина, че двета заедно нямат носене:
Изображение

Изображение

Изображение

След над час наместване на стойки и крикове бях на правилната позиция:
Изображение

Изображение

Моста нагоре, колата надолу докато болтовете държащи моста за купето застанаха на позиция:
Изображение

и най-после отново на колела:
Изображение

Не се задържа дълго в това положение - прехвърлих се отпред:
Изображение

Изображение

Подготвените носачи и предната стабилизираща щанга:
Изображение

Монтирането на стабилизиращата щанга беше много трудно - тампоните са прекалено плътни и не стоят в черупките си. Стана много бавно с постепенно затваряне на черупкте към моста..

И тук нещата се объркаха.. При монтажа на биалетката на единия от носачите не бях махнал протекторите на шарнирите и явно съм напънал шарнира в масата след което резултата беше това:
Изображение

:bang:
В последствие беше поправено със смяна на маншона със здрав такъв от стар шарнир. Като цяло обаче загубих не малко време с това:
Изображение

Вместо да се спра до тук продължих смело напред и успях да "постигна" това:
Изображение

Разменил съм лявата и дясната близалка и съответно тампоните са набити наобратно...

:bang:

Имах голям късмет - след кратко оглеждане на възможните решения за избиване на тампоните попаднах на ето тази част от матрица която сякаш е правена именно за това:
Изображение

Изображение

Самото избиване направих с патронника на струга - никакви поражения по тампона или боята на близалките.

По нощите успях да сглобя:
Изображение

Изображение

Ето така изглеждаха нещата:
Изображение

Изображение

Изображение

На следващият уикенд допълних липсите отпред:

Нови външни кормилни накрайници - старите не бяха съвсем заминалия но резбата на левия се изрони при свалянето:
Изображение

Тунинг части от най-расовия автомобил за който се сещам - Форд Мондео комби 2003та (справка http://www.e30zone.net/e30zonewiki/index.php/Suspension#Wishbones)

Изображение

Изображение

Последва пълнене на спирачната система + обезвъздушаване

Набързо досглобих и тук сме за пръв път тази година на пътя - за бензин и бърза баня:
Изображение

Предницата се чудеше на къде да вземе (беше яко разчекната преди да мина реглаж) а ауспуха хлопаше на всяка дупка (не закачих тампоните на задното гърне за по-бързо), но въпреки това беше най-радостното ми сядане зад волана за годината :drive: С това приключи и този уикенд.

Миналия уикенд сложих тампоните на задното гърне, донагласих ръчната и направих височината на койлите гонейки оригиналната и височина(една от основните причини да избера койли беше възможността да си запазя височината):
Изображение

след което отидох на стенд:
Изображение

Изображение

Изображение

Тук за съжаление излязоха проблеми:

Няма никакъв достъп до външен десен ексцентрик с който се регулира сходимостта на дясното колело:
Изображение

От другата страна пък пречи резервоара..
Изображение

По-неприятното, обаче, е че десния носач е с 1 градус в страни от нормата за camber. Ето това успяхме да постигнем като най-добра настройка:
Изображение

От ляво мисля, че са доста прилични нещата като се вземе предвид малкия диапазон на реглаж на ексцентриците и това, че съм вдигнал височината общо взето максимално - страничния наклон със сигурност се увеличава (така де отива към по-големи отрицателни стойности) със сваляне на височината, не съм сигурен как се влияе сходимостта.

Ето това са границите в които ексцентриците регулират съответно сходимост (външните 1 и 4) и страничен наклон (вътрешните 2 и 3):
Изображение

От дясно нещата са доста неприятни, но това е положението.. Колкото и да го мисля единственото логично обяснение е крив заден десен носач. Другото е да съм сбъркал позицията на планките, но това едва ли е възможно като се вземе предвид, че диапазона им на реглаж е 0,3 от градуса и съответно за да съм сбъркал позицията трябва да съм изместил планките сумарно над сантиметър..

След реглажа колата очаквано заспа на пътя. Този 1 градус трудно може да бъде усетен в нормални условия. Интересното е, че ежедневката ми (Омега Б) е със същото отклонение и пак то на задно дясно колело - знам че е имала лек удар отдясно на младини и това е причината.. Такава ми била съдбата..

Тествах височината на кратка разходка по къра - абсолютно никакви проблеми. Дори мисля, че съм се престарал - окачването е твърдо и не позволява на купето да потъне и да заоре дори при по-смело преминаване през неравности:
Изображение

Изображение

Ето тук на тази трева установих още нещо много неприятно - като захождах да паркирам на заден ход започнах да буксувам и с изненада установих, че се върти само едното колело, а другото не реагира. Газ до дупка - същата работа. Няма значение, посоката на въртене, нали така? Шпера трябва ли да сработи и назад? Вдигната на крик мога да превъртя колелото на ръка като усещам средно силно съпротивление. Другото което ми направи впечатление след разходката по къра и въртенето на гуми в тревата е че дифа се бе затоплил доста. Мисля, че беше над 40 градуса на корпуса. Работата май отива на ребилд.. За сега съм със старото масло в дифа и няма да бързам да наливам новото..

Явно е че ще се сваля пак задния мост, но ще почака да си подредя плана на действие с него.

В неделя се заех с финалното връзване на АБС-а. Реално всичко беше навързано отдавна и след смяната на шенкелите и монтажа на датчиците ми оставаше само да щракна клемите в аксесоарната клема C302. За съжаление там ме посрещнаха липсващи пинове на всичките 4-ри нужни места. Това означава прекарване на 4-ри нови кабела в основната инсталация. За разгадаване на връзките за пореден път ми помогна много GEORGIEV :chug: :

Инсталацията на АБС-а е варирала доста през годините. Моята от по-новите, отделена е от основната инсталация и се свързава към нея през аксесоарната клема C302. Също така липсва over voltage релето. Изглежда ето така:
Изображение

Срязания дебел, червен проводник влиза директно в бушниерата. Ето парчето което и приших и мястото за което се завинтва кабелната и обувка:
Изображение

Червената, бялата и синята клеми (в средата на снимката на инсталацията) се нащракват в C302. Ето това е описанието на пиновете на C302:
Изображение

Но всъшност:
Червената се щраква на пин A. Червено/жълт проводник идващ от моторната бука (C101 пин 20). Тук е най-сериозното прекарване - минава през бушниерата и стига до моторната букса. Използвах един от вече прекараните кабели като сувалка:
Изображение
Изображение

Бялата на пинове B и C. Пин B е зелен проводник идващ от контактния ключ (клема C200 пин 2) - използва се същo в пин D на C302. При мен бебеше наличен и само пуснак мост; Пин C е син проводник идващ от моторната бука (C101 пин 1) сигнал от генератора. Намерих го в основната инсталация и се скачих за него:
Изображение
Изображение

Синята на G. Зелено/червен проводник идващ от машинката на педала на спирачката. Използва се и в pin S. Намерих го в основната инсталация и се скачих за негo:
Изображение
Изображение
Изображение

Схемите отговарящи на моята основана инсталация и тази за АБС-а са тези:http://www.armchair.mb.ca/~dave/BMW/e30/e30_89.pdf

Ето финалния резултат в C302:
Изображение
Изображение

Нащраках клемите:
Изображение

и АБС проработи от раз. :D Ето клипчета от теста:

Без АБС: https://plus.google.com/u/0/photos/1040 ... 2085252299
С АБС: https://plus.google.com/u/0/photos/1040 ... 2085252299

Разликата е много осезаема и определено АБС-а съкращава спирането драстично. За сега толкоз.


Последна промяна steffgang на 23 Юни 2016 05:55, променена общо 1 път

Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 31 Май 2016 09:50 
Offline
е30 зависим
Аватар

E30: 325i coupe
Местоположение: София
Регистриран на: 13 Авг 2013 15:40
Пол: Мъж
Мнения: 2119
Бравос за развитието :thumbsup:


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 31 Май 2016 11:47 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Не ползвай горелка за избиване на тампони, а преса.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 31 Май 2016 16:57 
Offline
Dr.Tempomat
Аватар

E30: '90 Touring, '92 Convertible
Местоположение: Плевен
Регистриран на: 30 Дек 2012 09:04
Пол: Мъж
Мнения: 664
Биалетките от мондео за отпред ли са? Видях, на едната снимка, че си с оригинални. Плъг ен плей ли са или искат преправяне?

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 31 Май 2016 18:06 
Offline
Аватар

E30: 324td
Местоположение: Пазарджик
Регистриран на: 04 Яну 2013 20:52
Пол: Мъж
Мнения: 156
Ръг и тръг са :thumbsup: Обаче са по-къси от 30ковите

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 31 Май 2016 18:23 
Offline
Аватар

E30: E30 316i
Регистриран на: 15 Юли 2014 21:18
Пол: Мъж
Мнения: 176
Renegade написа:
Не ползвай горелка за избиване на тампони, а преса.

Аз ги избих с менгемето още миналата година - има снимки назад в темата, но остана доста полепнала гума и единствения начин беше да я изгоря. На алуминия нещо става ли му при процедурата?

Мармот написа:
Биалетките от мондео за отпред ли са? Видях, на едната снимка, че си с оригинални. Плъг ен плей ли са или искат преправяне?

Отпред са. Първо сглобих с оригиналните, че не бях напазарил. Плъг енд плей са да. Като пазарих тампоните попаднах на тази конверсия и установих, че това решение освен твърдата връзка е и по-ефтино и логично от това да си взема нови биалетки (заради шарнира) и да им издухам стоковия тампон.

Кажете за носача какво мислите - крив е нали? Предполагам оправията е само замяна с друг и тъпото е, че няма как да съм сигурен, че и той не е крив докато не сглобя и ида на стенда.. а може би има как?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 31 Май 2016 19:07 
Offline
Млад ТЕХНИК
Аватар

E30: 4 цилиндрови :}
Местоположение: София
Регистриран на: 27 Сеп 2012 09:11
Пол: Мъж
Мнения: 1192
steffgang написа:
Кажете за носача какво мислите - крив е нали? Предполагам оправията е само замяна с друг и тъпото е, че няма как да съм сигурен, че и той не е крив докато не сглобя и ида на стенда.. а може би има как?

При Васко беше крив носач. Лошото, е че купи два, докато попадне на прав.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 31 Май 2016 22:06 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
steffgang написа:
Renegade написа:
Не ползвай горелка за избиване на тампони, а преса.

Аз ги избих с менгемето още миналата година - има снимки назад в темата, но остана доста полепнала гума и единствения начин беше да я изгоря. На алуминия нещо става ли му при процедурата?

Да, отслабва.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 31 Май 2016 22:38 
Offline
Аватар

E30: E30 316i
Регистриран на: 15 Юли 2014 21:18
Пол: Мъж
Мнения: 176
IvanB написа:
steffgang написа:
Кажете за носача какво мислите - крив е нали? Предполагам оправията е само замяна с друг и тъпото е, че няма как да съм сигурен, че и той не е крив докато не сглобя и ида на стенда.. а може би има как?

При Васко беше крив носач. Лошото, е че купи два, докато попадне на прав.

Ей това хич не ми харесва.. Цялата процедура става твърде неприятна - трябва да сложа новия носач и да ида да го проверят на стенда, след което (само в случай, че е прав) да разглобя обратно и да го обслужа, пак да сглобя и да ида финално на реглаж.. Това за момента са третите носачи които съм купил, и съм набил нови лагери в тях..

Чудя се няма ли как да се провери носача дали е крив свален. Идва ми на акъл да замеря разстоянията от двата болта към моста до захвата на амортисьора и да сравня с левия ми носач:
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 14 Авг 2016 11:44 
Offline
Аватар

E30: E30 316i
Регистриран на: 15 Юли 2014 21:18
Пол: Мъж
Мнения: 176
Здравейте,

Някой да има под ръка снимки на вътрешността на оборудвана предна и задна врата с ел стъкла и централно? Ще съм много благодарен, в момента съм навързал инсталацията, но не мога да се ориентирам точно как минават и къде се привързват кабелите за ламарините. Също ще ми е полезно снимка на която се виждат машинките и телчетата.

Благодаря предварително!


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 19 от 25
 [ 250 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 25  Следваща

Time zone: Europe/Sofia


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade