Ето го и прогреса по време и след великденската ми отпуска:
Дифа беше боядисан. Намазах първо с Вюрта, след това с двукомпонентен епоксиден грунд (с четката) и след това с прозрачен лак на спрей с цел да е по хлъзгава и незадържаща мизерии повърхността (по съвет на Цецо):
Намерих гарнитура за капака с помоща на nikito7. Дойде точно навреме от
http://www.autopower.bg.
Положих тръбите на АБС-а:
Преди да пристъпя към качването на железата установих, че има още дребни неща за реновиране:
Задните биалетките, по които още стоеше остатъчна гума от тампоните. Ето ги почистени с горелката:
Задния капак и други дреболии минаха на пясък и прахово:
Подготвих палетната количка и върху нея направих събирането на дифа с моста поради простата причина, че двета заедно нямат носене:
След над час наместване на стойки и крикове бях на правилната позиция:
Моста нагоре, колата надолу докато болтовете държащи моста за купето застанаха на позиция:
и най-после отново на колела:
Не се задържа дълго в това положение - прехвърлих се отпред:
Подготвените носачи и предната стабилизираща щанга:
Монтирането на стабилизиращата щанга беше много трудно - тампоните са прекалено плътни и не стоят в черупките си. Стана много бавно с постепенно затваряне на черупкте към моста..
И тук нещата се объркаха.. При монтажа на биалетката на единия от носачите не бях махнал протекторите на шарнирите и явно съм напънал шарнира в масата след което резултата беше това:
В последствие беше поправено със смяна на маншона със здрав такъв от стар шарнир. Като цяло обаче загубих не малко време с това:
Вместо да се спра до тук продължих смело напред и успях да "постигна" това:
Разменил съм лявата и дясната близалка и съответно тампоните са набити наобратно...
Имах голям късмет - след кратко оглеждане на възможните решения за избиване на тампоните попаднах на ето тази част от матрица която сякаш е правена именно за това:
Самото избиване направих с патронника на струга - никакви поражения по тампона или боята на близалките.
По нощите успях да сглобя:
Ето така изглеждаха нещата:
На следващият уикенд допълних липсите отпред:
Нови външни кормилни накрайници - старите не бяха съвсем заминалия но резбата на левия се изрони при свалянето:
Тунинг части от най-расовия автомобил за който се сещам - Форд Мондео комби 2003та (справка
http://www.e30zone.net/e30zonewiki/index.php/Suspension#Wishbones)
Последва пълнене на спирачната система + обезвъздушаване
Набързо досглобих и тук сме за пръв път тази година на пътя - за бензин и бърза баня:
Предницата се чудеше на къде да вземе (беше яко разчекната преди да мина реглаж) а ауспуха хлопаше на всяка дупка (не закачих тампоните на задното гърне за по-бързо), но въпреки това беше най-радостното ми сядане зад волана за годината
С това приключи и този уикенд.
Миналия уикенд сложих тампоните на задното гърне, донагласих ръчната и направих височината на койлите гонейки оригиналната и височина(една от основните причини да избера койли беше възможността да си запазя височината):
след което отидох на стенд:
Тук за съжаление излязоха проблеми:
Няма никакъв достъп до външен десен ексцентрик с който се регулира сходимостта на дясното колело:
От другата страна пък пречи резервоара..
По-неприятното, обаче, е че десния носач е с 1 градус в страни от нормата за camber. Ето това успяхме да постигнем като най-добра настройка:
От ляво мисля, че са доста прилични нещата като се вземе предвид малкия диапазон на реглаж на ексцентриците и това, че съм вдигнал височината общо взето максимално - страничния наклон със сигурност се увеличава (така де отива към по-големи отрицателни стойности) със сваляне на височината, не съм сигурен как се влияе сходимостта.
Ето това са границите в които ексцентриците регулират съответно сходимост (външните 1 и 4) и страничен наклон (вътрешните 2 и 3):
От дясно нещата са доста неприятни, но това е положението.. Колкото и да го мисля единственото логично обяснение е крив заден десен носач. Другото е да съм сбъркал позицията на планките, но това едва ли е възможно като се вземе предвид, че диапазона им на реглаж е 0,3 от градуса и съответно за да съм сбъркал позицията трябва да съм изместил планките сумарно над сантиметър..
След реглажа колата очаквано заспа на пътя. Този 1 градус трудно може да бъде усетен в нормални условия. Интересното е, че ежедневката ми (Омега Б) е със същото отклонение и пак то на задно дясно колело - знам че е имала лек удар отдясно на младини и това е причината.. Такава ми била съдбата..
Тествах височината на кратка разходка по къра - абсолютно никакви проблеми. Дори мисля, че съм се престарал - окачването е твърдо и не позволява на купето да потъне и да заоре дори при по-смело преминаване през неравности:
Ето тук на тази трева установих още нещо много неприятно - като захождах да паркирам на заден ход започнах да буксувам и с изненада установих, че се върти само едното колело, а другото не реагира. Газ до дупка - същата работа. Няма значение, посоката на въртене, нали така? Шпера трябва ли да сработи и назад? Вдигната на крик мога да превъртя колелото на ръка като усещам средно силно съпротивление. Другото което ми направи впечатление след разходката по къра и въртенето на гуми в тревата е че дифа се бе затоплил доста. Мисля, че беше над 40 градуса на корпуса. Работата май отива на ребилд.. За сега съм със старото масло в дифа и няма да бързам да наливам новото..
Явно е че ще се сваля пак задния мост, но ще почака да си подредя плана на действие с него.
В неделя се заех с финалното връзване на АБС-а. Реално всичко беше навързано отдавна и след смяната на шенкелите и монтажа на датчиците ми оставаше само да щракна клемите в аксесоарната клема C302. За съжаление там ме посрещнаха липсващи пинове на всичките 4-ри нужни места. Това означава прекарване на 4-ри нови кабела в основната инсталация. За разгадаване на връзките за пореден път ми помогна много GEORGIEV
:
Инсталацията на АБС-а е варирала доста през годините. Моята от по-новите, отделена е от основната инсталация и се свързава към нея през аксесоарната клема C302. Също така липсва over voltage релето. Изглежда ето така:
Срязания дебел, червен проводник влиза директно в бушниерата. Ето парчето което и приших и мястото за което се завинтва кабелната и обувка:
Червената, бялата и синята клеми (в средата на снимката на инсталацията) се нащракват в C302. Ето това е описанието на пиновете на C302:
Но всъшност:
Червената се щраква на пин A.
Червено/жълт проводник идващ от моторната бука (C101 пин 20). Тук е най-сериозното прекарване - минава през бушниерата и стига до моторната букса. Използвах един от вече прекараните кабели като сувалка:Бялата на пинове B и C.
Пин B е зелен проводник идващ от контактния ключ (клема C200 пин 2) - използва се същo в пин D на C302. При мен бебеше наличен и само пуснак мост; Пин C е син проводник идващ от моторната бука (C101 пин 1) сигнал от генератора. Намерих го в основната инсталация и се скачих за него:Синята на G.
Зелено/червен проводник идващ от машинката на педала на спирачката. Използва се и в pin S. Намерих го в основната инсталация и се скачих за негo:Схемите отговарящи на моята основана инсталация и тази за АБС-а са тези:http://www.armchair.mb.ca/~dave/BMW/e30/e30_89.pdf
Ето финалния резултат в C302:
Нащраках клемите:
и АБС проработи от раз.
Ето клипчета от теста:
Без АБС:
https://plus.google.com/u/0/photos/1040 ... 2085252299С АБС:
https://plus.google.com/u/0/photos/1040 ... 2085252299Разликата е много осезаема и определено АБС-а съкращава спирането драстично. За сега толкоз.