Дата и час: 28 Мар 2024 17:17

Time zone: Europe/Sofia




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 20 от 25
 [ 250 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 25  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 04 Май 2017 11:05 
Offline
Аватар

E30: E30 316i
Регистриран на: 15 Юли 2014 21:18
Пол: Мъж
Мнения: 176
Както е казал поета "По ъпдейт на година.."

До къде бях стигнал.. А да - последно се похвалих, че колата е на колела. Очевидно след това само съм раздавал гас и не съм смогвал да пиша :hihi:. Е не стана точно така, ноо да продължим по същество.

Ето какво се случи в хронологичен ред:

Купих си инсталация и машинки за 4 ел. стъкла и централно от комби. Почистих и ревизирах:
Изображение

Изображение

Монтирах:
Изображение

Изображение

Последва слагане на мокета. Изключително мъчителна процедура при монтирано климатично прасе.. Но всичко стане без рязане и каквито и да е щети (с изключение на психически такива):
Изображение

Следващото което се случи е колата да дойде на софийска територия :) с този брутален стенс:
Изображение

Изображение

След това Ники ме запозна с Данчо (zoomer) и с негова помощ нещата придобиха този вид:
Изображение

Лятото си поиграх да полирам брока в напълно домашни условия като първо минаха изправяне:
Изображение

Стана доста прилично. Не перфектно, но джантите се освежиха значително. Бяха доста зле по бордовете:
Изображение

В този вид се явихме на събора:
Изображение

Изкарах страхотно и на пистата и вечерта. Запознах се с много много яки хора. :chug: Карах за пръв път на писта даже летях:
Изображение

След малко ще се върна към този кадър :hihi: и ще се наложи рязко да се приземим на земята :hihi:

Карането на пистата както и по софийските улици през лятото беше важно за следващия етап. Като цяло до тук останах много доволен от развитието на колата. Спирачната система се държи много добре. Не съм мерил баланс между двата моста, но поне реакцията на колата показва, че не е далеч от истината. Мога да спирам в завой без това да води до неконтролируема загуба на траектория. Доволен съм много от АБС-а. Знам, че всички сте на мнение, че АБС-а на е30 е ужасен и е по-добре без него, но това последното просто не е вярно. Сигурно може да е по-бърз, но определено върши работата си и особено в хлъзгави градски условия се чуствам много по-спокоен. След първата сесия на пистата се развиха почти всички болтове които аз бях завил :roll: така, че тук си извадих важен извод - трябва си стягане на копеле както казва Данчо. С койлите също направих сериозна глупост: След реглажа на височина си мислех, че съм нагласил нешата както трябва. Колата обаче не се държеше добре - страшно подскачане по неравностите и задницата се разлюляваше сякаш нямаше никакви амортесьори. Карах я така вкючително на пистата на събора убеден, че нещо с Д2-то не е наред. Мислех, че са ми пратили прекалено твърди пружини. Оказа се разбира се, че са ми пратили точно каквото трябва, но не съм регулирал правилно - задния амортесьор беше оставен твърде дълъг и реално колата го е сгъвала почти напълно и се е носела в голяма част от времето на противошоковия тампон. При първоначалния реглаж тази дъжина на амортесьора я гласихме без много много да мерим и е явно, че така не става.

Нагласих си колата на равно и следвах плътно ей тези инструкции http://ksportusa.com/edocs/separate_spring_shock_instructions.pdf и колата заспа - тотална промяна. Нямам достатъчно снимки от процеса. На тези се вижда само меренето на хода на аморта:
Изображение

Изображение

Другото важно мерене е на колата пусната на пружините само от точката на захват на аморта в бомбето до точката на захват в носача. Направих го с тънко въже и завързах два възела да маркирам двете точки. След това приложих това което пише в инструкцията и нагласих дължината на амортесьора.

*Важно уточнение - не бях пътувал натоварен, но тези дни ми се наложи да се прибера по хемус сравнително пълен и комфорта беше доста влошен - задницата отново започна да подскача при по сериозни неравности и се усеща удар който вероятно е в противошоковия тампон. Вероятно това което става е, че от товара пружината се сгъва допълнително и амортесьора отново имам моменти в които се сгъва напълно. Това което направих е да повдигна с 1см задницата от подложките на пружините запазвайки дължината на амортесьорите. Проблема изчезна и в натоварено състояние. Допускам, че може и да са слегнали леко пружините с времето и това да е помогнало да се прояви проблема. Ако бях записал точната дължина при предишната настройка щях да проверя ама не съм..

Слагам една пауза тук, че стана доволно дълъг пост и ще продължа историята след малко.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 10 Май 2017 17:55 
Offline
Аватар

E30: E30 316i
Регистриран на: 15 Юли 2014 21:18
Пол: Мъж
Мнения: 176
Най-дразнещото нещо в колата в текущия и вид е ужасно дългата и незавиваща рейка. Особено при паркиране имам чуството, че карам лада направо ми разваля цялото удоволствие :| Отдавна се информирах по въпроса и решението беше ясно - z3 рейка. Само, че няма никакво намиране.. общо взето това е първото нещо което изчезва от малкото Z3-ки на части. Толкова се бях отчаял, че си напазарувах рейка от кола със сериозен удар отпред и счупена коруба:
Изображение

Разглобих и заварих успешно след доста перипети и правене на специлен дорник който да не позволи изкривяване при заварката:
Изображение

Изображение

Изображение

Обаче ударих на неочаквана греда при сглабянето - игления лагер на пиньона е супер поръчков и вероятно правен единствено за тази рейка. Няма намиране на нормална цена - обявиха ми нещо абсолютно космическо. Най-тъпото е че реално беше здрав но го смазах при избиването (изобщо не допусках, че може да е нещо нестандартно :bang: ) което беше напълно задължително защото се намира на 5мм от счупеното. Общо взето попаднах в задънена улица и вариантите са или да търся някакво преправяне към стандартен лагер или да забравя за тази рейка и да си я държа за части. Проверих и вариант тази рейка да се налее в кожух на е30кова или е36чкова - нестава. Пиньона няма нищо общо като начин на захващане..

Обаче, миналата седмица по чиста случайност докато ровех из OLX-a за вехтории за е36цата късмета ми се усмихна и попаднах на обява за е36 рейка, но на смнимката ясно виждах Z3 рейка. Oказа се в перфектно здраве и дойде на цената на стандартна е36 рейка 8-) още на следващия ден си произведох нужните втулки за монтажа + 4мм втулки към кормилните накрайници:
Изображение

Четенето в американските форуми ме беше наплашило излишно:
    пише, че трябва да смениш едини маркуч високо налягане - не е вярно. С много леко сгъване на ръка с помощта на менгеме всичко заспа
    пише че трябва да се скъси връзката между кормилния прът и рейката - и това не е вярно. Само се набива хубаво в шлиците


Интересно е, че при мен 30ковата худравлична рейка беше монтирана на предните дупки - вижда се износването от болта:
Изображение

При затягането се заплеснах и с динамометричния ключ успях да сътворя това:
Изображение

Плевенската е30 група откликна на минутата на моята молба и бях снабден с нужния болт за нула време :)

Отделно и при слагането на малкия картер на обратно превъртях един болт.. Пълна трагедия съм със стягането :roll:

И понеже следваше реглаж реших, че е крайно време да добия достъп до 4тия ексцентрик на задния мост който тампона на моста и резервоара правят недостъпен:
Изображение

Опитах в малък макетен нож защото няма никакво място за маневри, но просто нямаше как да стане. Извадих индукционния поялник, моднах човката да стане плоска отпред и прерязах с топене. Успях и да се изгоря доста кофти с течен полиуретан по пръстите, но пък резултата е идеален:
Изображение

Естествено и това място не е достатъчно за нормален ключ и за това си препилих една звездогаечна 18ка и така се явих на реглажа:
Изображение

Отново отидох в Елмира Плевен - занимаваха се много подробно с мен и моите правеняшки реглажи, но постигнахме чудесен резултат. Въпреки кривия носач който установихме предния път успяхме да докараме еднакви параметри ляво и дясно отзад като сходимостта не можа да влезе в норми на уж правия носач - това със сигурност е резултат от снижаването. За това я направихме на 0,02 и от двете страни. От това което четох препоръчват нулеви стойности за спортно каране като казват че при спиране се качва драстично положителна сходимост отзад. Напречния наклон го направих максимално отрицателен като в интерес на истината очаквах да е доста по разкрачена след свалянето, но всъшност е напълно в норми.
Отпред сложихме напречен наклон близък до този отзад и отново максимално отрицателен по нормите:
Изображение

Снимахме се на автомивката и обратно в София :D
Изображение

Изображение

Впечатленията от рейката са ми по-добри от това което очаквах. На място се върти на пета. С висока скорост трябва да си малко по прецизен в движенията, но нищо страшно и е въпрос на свикване. Увеличи се значително обратната връзка от пътя. При първо влизане в коловози малко си изкарах акъла, но като цяло е много приятно и спортно усещане. Сякаш рейката е правена за тази кола.


Последна промяна steffgang на 11 Май 2017 23:20, променена общо 4 пъти

Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 10 Май 2017 21:54 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Откъде ги намирате тия рейки, бря, намерете ми една и на мен. :smokin:

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 11 Май 2017 08:33 
Offline
Аватар

E30: E30 316i
Регистриран на: 15 Юли 2014 21:18
Пол: Мъж
Мнения: 176
Renegade написа:
Откъде ги намирате тия рейки, бря, намерете ми една и на мен. :smokin:


Ами аз също се бях отчаял. Дето се вика тъкмо кроях пъклен план да се мушна тайничко под сешоара на Бурята :twisted: и съдбата ми се усмихна.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 11 Май 2017 09:28 
Offline
B&K Garage Customs
Аватар

E30: комби, акула и палатка
Регистриран на: 10 Яну 2013 15:23
Пол: Мъж
Мнения: 1361
steffgang написа:
Renegade написа:
Откъде ги намирате тия рейки, бря, намерете ми една и на мен. :smokin:


Ами аз също се бях отчаял. Дето се вика тъкмо кроях пъклен план да се мушна тайничко под сешоара на Бурята :twisted: и съдбата ми се усмихна.


Начи .. заради този коментар те заричам ако изпадне още една да ми звъннеш веднага за да я взема !! :hihi: :hihi:

_________________
Рилоудер

Изображение
https://www.facebook.com/events/625976980816824/ Втора
https://www.facebook.com/events/1575118509392474/ Трета
https://www.facebook.com/events/1753119984903631/ Четвърта


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 11 Май 2017 12:15 
Offline

E30: 1987 318I M10B18
Местоположение: Търговище
Регистриран на: 27 Май 2013 19:01
Пол: Мъж
Мнения: 912
Винаги съм мислел, че всички Е36, към които спада и Z3, са с еднакви рейки. Какво е по-различното на тази?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 11 Май 2017 13:27 
Offline
B&K Garage Customs
Аватар

E30: комби, акула и палатка
Регистриран на: 10 Яну 2013 15:23
Пол: Мъж
Мнения: 1361
още по "къса" е ... т.е. оборотите от крайно ляво до крайно дясно са по-малко

_________________
Рилоудер

Изображение
https://www.facebook.com/events/625976980816824/ Втора
https://www.facebook.com/events/1575118509392474/ Трета
https://www.facebook.com/events/1753119984903631/ Четвърта


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 11 Май 2017 13:41 
Offline
Аватар

E30: E30 316i
Регистриран на: 15 Юли 2014 21:18
Пол: Мъж
Мнения: 176
TheStorm написа:
Начи .. заради този коментар те заричам ако изпадне още една да ми звъннеш веднага за да я взема !! :hihi: :hihi:


Ти нямаш право да се оплакваш. На 21-чаката ти пасва рейка от десен волан до колкото знам, а такива се намират.

Разликата между е36 и Z3 рейките е много осезаема. 36цата е горе долу по средата между е30 и Z3 като скорост. Май не е лоша идея да си направим тема за това.. По американските форуми пише доста глупости, а и забелязах разлики между европейските и американските карета..


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 11 Май 2017 13:44 
Offline
B&K Garage Customs
Аватар

E30: комби, акула и палатка
Регистриран на: 10 Яну 2013 15:23
Пол: Мъж
Мнения: 1361
за 21чката си имам рейки всякакви. там не се оплаквам изобщо.

за комбЕто искам зедкова :D

_________________
Рилоудер

Изображение
https://www.facebook.com/events/625976980816824/ Втора
https://www.facebook.com/events/1575118509392474/ Трета
https://www.facebook.com/events/1753119984903631/ Четвърта


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 11 Май 2017 14:21 
Offline
Аватар

E30: E30 316i
Регистриран на: 15 Юли 2014 21:18
Пол: Мъж
Мнения: 176
Еееми зимата кабриолета у гаража и рейката я местиш на комбето :hihi:

Никой не се изказа за опитите ми за съживяване на счупената рейка. Все още не съм се отказал да я сглобя. Все пак и аз имам комбе което също иска да завива :) Та аз си мисля, че със заварката няма ядове. Здраво е предоволно, а и дори да се счупи няма да загубя управление, а ще се разтече и ще загубя хидравлика. Волана си се въртеше на челоасаната зетка от която я напазарих..

За лагера проверявах в Руди-2010 и АЙ ЕС БИ на 4-ти километър. Не съм се съветвал със сервизи които се занимават с рециклиране на рейки.


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 20 от 25
 [ 250 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 25  Следваща

Time zone: Europe/Sofia


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade