e30reload http://e30reload.com/forum/ |
|
e30 316i реставрация и ъпгрейд http://e30reload.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=792 |
Страница 22 от 25 |
Автор: | Renegade [ 29 Юни 2017 23:27 ] |
Заглавие: | Re: e30 316i реставрация и ъпгрейд |
Не се вижда снимка. |
Автор: | ceco_mihailov [ 23 Юли 2017 22:51 ] |
Заглавие: | Re: e30 316i реставрация и ъпгрейд |
Ха добър вечер След леко стряскащата въвеждаща снимка , да кажа , че Е30ката на Стефчо е при мен , което ми дава възможност да видя за 2г. какво се е променило. По купето нищо , освен , че бяхме оставили предната престилка за някога... И това време дойде. Принципно се чудех , какво пък толкова има да и се прави на тази престилка , но след като забих "телта" си пролича ... Престилката е магазинска , беше на транспортния грунд отдолу , на много места имаше проблем , именно поради слабата бояджийска обработка , както се казва - сефте за бояджия да "пръска" върху черното . Та ето до къде съм стигнал , т.е. до финалата част - чакам да изсъхнат покритията и финализирам с базата и лака . Само да добавя , че втората престилка дойде перфектно , като мостра за отвора за масления охладител , който Стефчо няма , но знае ли човек . И тази втора престилка е от така нареченото от собственика си - "стрелбище" , но GEORGIEV , да си разказва за ежедневката в друга тема , пък ако запретна ръкави , и аз ще пиша в темата му . Съвсем скоро , ще финализирам този маломащабен ремонт . |
Автор: | ceco_mihailov [ 30 Юли 2017 01:43 ] |
Заглавие: | Re: e30 316i реставрация и ъпгрейд |
Престилката е там , където и е мястото Ожулих и малко ръждица по "маската" : И за финал мога да кажа , че когато работя по Е30 , нещата стават с една приятна лекота , че грешки стават невъзможни , с другите БМВта и въобще автомобили (москвич изпада от тази категория) - не е така... С това си изречение , мога ли да бъда приет като гост-сектант в сектата ? Утре финален оглед, измиване и Стефчо може да НЕ бърза да идва за нея |
Автор: | ceco_mihailov [ 30 Юли 2017 17:10 ] |
Заглавие: | Re: e30 316i реставрация и ъпгрейд |
Понеже Стефчо е зает човек , както е видно от снимката по долу , взех че поснимах малко , колкото да има снимки на колата в темата Ето как изглежда "квадрата" след изминали 2 години , пък колата е стигала и до Гърция Малко снимки "на асфалт" , където се чувства най-добре това Е30! И малко тематични снимки за жътвения сезон Нещо обаче се заражда някаква ерес в мен - минават ми мисли да си продам еспейса и да си купя някакво 4цил. Е30 , ще изчакам малко , може пък да е временен афект , ако ли не-ще трябва да се "лекувам" . Но колата на Стефчо , с това си окачване и спирачки ... абе по-добро от нова кола си е . Мислех си че москвича ми е бърз в завоите , но частите му за ъпгрейда са в еспейса . |
Автор: | steffgang [ 31 Юли 2017 00:48 ] |
Заглавие: | Re: e30 316i реставрация и ъпгрейд |
Вярно е отбелязъл Цецо, че съм твърде зает напоследък. Даже чак сега виждам постовете. Днес си прибрах 30ката и нямах почти никакво време да се видя със Цецо като хората. Колата ме посрещна измита и лъсната така както аз не съм я лъскал до сега. Само 4 седмици не е при мен, но радостта ми като си я видях беше притеснително голяма . Работата по престилката е абсолютно безупречна. Не, че не е добра работата и по 36цата, ама с 30ката наистина всичко се получава на 100% . Обяснението Цецо почва да си го признава какво е : ceco_mihailov написа: Нещо обаче се заражда някаква ерес в мен - минават ми мисли да си продам еспейса и да си купя някакво 4цил. Е30 , ще изчакам малко , може пък да е временен афект , ако ли не-ще трябва да се "лекувам" . Но колата на Стефчо , с това си окачване и спирачки ... абе по-добро от нова кола си е . Мислех си че москвича ми е бърз в завоите , но частите му за ъпгрейда са в еспейса . Днес имаше нещо особено в погледа ти - личеше си, че сте си изкарали добре със седанчето, а май май и някакви искри прехвърчат помежду ви (не от флекса). Шегата на страна - високото мнение за 30ката именно от теб много ме радва . Ако пък е и допринесла за това да минеш официално в сектата (накъдето явно нещата са тръгали) направо ще се възгордея Карането на обратно беше много зареждащо. Един месец карам само 36цата, която е значително по-мощна и очаквах 30ката да ми се стори мудна. Случи се точно обратното. Колата се усеща лека и балансирана.. малкия волан и тесния интериор са сякаш правени точно за мен - нищо излишно. 100те (или колкото от тях са още там) коня на м40ката дават всичко от себе си. Спирачките са балансирани и прецизни.. Страшен кеф. Дори и звука на м40ката си го бива - не съм се похвалил, но от скоро съм с крайно гърне за м20б25, проходни средни гърнета и тръби на 2x45 - Цецо май има снимки и в заден план та ще се види и двуцевката. Абе с една дума - перфектна (ясно, че има какво да се прави по нея, ама то това си е част от префектността ) Цецо, евала за труда, за ентусиазма с който работиш по колите, за лекотата с която ти се отдава да кроиш ламарината по-добре от колко аз се справям и с хартия. Истината е, че без твоята намеса всички други ъпгрейди и реставрации са ала бала Голямо благодаря и да взимаш 30ка! Както знаеш - ще помагаме |
Автор: | ceco_mihailov [ 31 Юли 2017 23:43 ] |
Заглавие: | Re: e30 316i реставрация и ъпгрейд |
Толкова много ли ми личеше? П.П. Снощи до 1 съм разглеждал обявите |
Автор: | steffgang [ 28 Сеп 2017 19:16 ] |
Заглавие: | Re: e30 316i реставрация и ъпгрейд |
Ясно е, че е крайно време да се обърне внимание на силовия агрегат, който е особено силен в моя случай. Втора година карам 100 (или колкото там са останали) коня кола с иначе прилично окачване и спирачна система. Грам не съжалявам, че започнах от тези неща поради следните причини: - Започвайки проекта бях тотално неграмотен в основните принципи на автомобилното устройство. Не, че сега съм особено напреднал, но поне отлепих малко от дъното. - Бях тотално незапознат със спецификите на е30 и най-вече не се бях возил/карал добра 30ка. Като се замисля все още не съм се возил в 30ка различна от моята и ще трябва и това да променя. - Противно на първоначалното ми очакване е много по-добре да имам бавно-ускоряваща кола с добро пътно поведение от колкото обратното. - В текуща си вид автомобилът не се усеща като проект в развитие, а като една прилично поддържана стокова 16ка. Колата е удобна за път (естествено твърдостта на возията е почти на границата на търпимото, но не изморява и не тормози прекалено никой) и надеждна което в моментa ми е доста важно за да мога да си позволя да я карам. Това което ме кефи най-много е че нямам никакви притеснения да си возя семейството - все пак седана е за това - Най-важното което изобщо не съм и допускал е, че след като покарах колата в този и вид окончателно се отказах от първоначалното ми желание за 6 цилиндъра. Баланса на колата дори в този и вид е напред, а нещото което най-много ми харесва е, че е лека и нямам никакво желание да и добавя още 100кг отпред. Та става ясно на къде отиват нещата - запазване на м40-ковия блок и градене на засилен м42 върху него. Идеята ме печели много и с факта, че ще запазя блока и до голяма степен автентичността на колата. От както взех решението изпитвам известно недоволство, че няма да се радвам на м20, който продължава да ми е любимия 6-так, но въпреки това мисля, че това е по-правилния път за този автомобил. Бих избрал м20 за кабрио/комби но за седана избора е засилен 4-цилиндров бейби М3 Решението беше взето може би около месец след минало-годишната сбирка и първото ми каране на писта. След това започна оглеждане за цял и работещ м42 на ниска цена и нужните части за строук. Време за малко снинки на скрапа с който неминуемо се затрупах (ще ме прощавате за отвратителното качество, ама от Сони телефон - толкоз): Колянов вал от M47TU - 90мм ход + маховик 6,3кг: Не след дълго изпадна и прилична оферта за цял ИС, който така и не чух работещ: Изваден, натоварен и разкостен: Завидното му състояние си личи още от грижливо завития с рапидки мунинг капак на клапаните: Половината резби за капака са скъсани: Хубавото е че вътре нещата които ще ми трябват са в прилично състояние: Венец ще трябва да се търси.. Силикона не е жален - чак в буталния болт се е наврял: Една бърза проба със 90мм вал и бутало м54б25. Свръх ход ~0,6мм: Главата беше разкопчана и грижливо измита и се паркира на бюрото вкъщи - голям кеф: Последваха нагледни експерименти с по-големи клапани: Подготовка на касети за разпределителни валове от м52: За 90mm-ия колянов вал схемата с фланеца за пистовия ремък, и въртенето на масленота помпа е пъти по-голям филм спрямо 88мм вал от 136кс M47: От пред е по-къс и липсва двуграна за помпата - тя се върти със зъбака отзад: Решението беше да стана стругар по празниците. Много се изкефих и съм доволен от резултата на първия ми сравнително сложен детайл: Коляновия вал премина олекотяване и му предстои баланс: Вала + мунинг фланеца. Допъкнително ще се сложи шпонка която засича вала към фланеца и към зъбака: Общо взето до тук стигна проекта в изчакване на малко по-добри времена от към свободно време и финанси. Отделно нямам окончателно решение дали да остана на 84мм бутала или да стържа както и какво точно да се случи с газоразпределението. Целта е високо-оборотен мотор. Именно за това мисля за максимално големи клапани, леки повдигачи които най-добре да са твърди. Ще търся вариант с максимално дълга биела. Не знам до колко негативно ще се отрази значителния овър-строук на високите обороти - негативните фактори които аз знам са повишена линейна скорост на буталото и недостатъчна площа за големи клапани. Крайно време беше да споделя какви съм ги забъркал и да чуя мнения от хора с опит преди да продължа. Определено това което съм захванал надхвърля техническите ми познания към момента, но съм решен да наваксам и да действам методично. Та очаквам коментари всякакви. |
Автор: | Renegade [ 28 Сеп 2017 20:04 ] |
Заглавие: | Re: e30 316i реставрация и ъпгрейд |
По-големите клапани са абсолютно излишни, че даже и вредни, освен ако не си портнал главата много, ама много сериозно. Дори и да е портната главата, целта (и предизвикателството) е да затвориш по-големите портове с по-малки клапани, но това си има граници. Относно високооборотния двигател, това се постига с разпределителни валове и подходящо сгъстяване. Писал в "Силов тунинг" раздела за статично и динамично сгъстяване и кое как се смята, според разпределителния вал, който ще се ползва. Също така, това, което натоварва зверски една биела, не е турбото или компресора (или принудителното пълнене, както е всеобщото заблуждение), а високите обороти. Така че, след като ще "гониш" високооборотен двигател, ориентирай се към доказано здрави биели. След като ще правиш атмосферен мотор, свръххода от 0.6 мм е добре! Оттук нататък - валове, сметки и мерене. Концепцията е добра, има потенциал. Маховика може да слезне до около 5 кг. но отнемай от периферията, а не от центъра. |
Автор: | steffgang [ 28 Сеп 2017 21:30 ] |
Заглавие: | Re: e30 316i реставрация и ъпгрейд |
Камене благодаря за включването. Точно теб се надявах да хвана на темата. Внимателно следя всичко което пишеш по ДВГ темите и съм много блгодарен, че го правиш и то на максимално разбираем език. Относно големите клапани: Не споменах точно колко високо-оборотен искам да стане мотора. Искам да върти над 8к и за тази цел със сигурност ще трябват големи клапани освен портване. За ориентир ползвам изчисления на параметъра "Lovell Factor" Inlet Valve Mean Gas Speed - нямам идея по нашите земи как точно се нарича, но става дума за скоростта на входящата гориво-въздушна струя в смукателния тракт. Казват, че този парамтеър трябва да е в границите 70 до 77 метра в секунда. Използвам този калкулатор: http://www.rbracing-rsr.com/lovellgascalc.html И експериментирайки с различните възможни комбинации стигам до извода че за м42 на 90мм строук е най-добре да запазя диамтеъра на цилиндъра на 84 и да употребя възможно най-големите всмукателни клапани (35мм спрямо 33мм) естествено с правилния порт и разпределители. Ще е супер ако внесеш малко светлина по темата със скоростта на входящия поток. Сигурен съм, че ще има и какво да кажеш на темата постижимо ли е, разумно ли е, надеждно ли е и струва ли си да се гонят такива стойности на оборотомера с този мотор. Ясно е и, че не съм тръгна все още твърдо по този път и се чудя дали да го направя.. Та преди да съм подложил стоковата глава на интервенции за много пари с неясен резултат, по-добре да чуя мнения от по-опитни от мен и да се постарая резултата от интервенциите да стане предварително ясен. |
Автор: | Renegade [ 28 Сеп 2017 21:46 ] |
Заглавие: | Re: e30 316i реставрация и ъпгрейд |
Стефчо, Няма смисъл от по-големи клапани ако главата не е пипана. Дори и да е пипана, зависи как е пипана и въпреки това, целта е клапаните да се запазят по-малки. Проблемът при това е, че затваряш големи портове с малки клапани и контактната повърхност между периферията на клапана и леглото на клапана става малка, а тя е основния проводник за отнемане на жегата от клапана. Ако главата не е пипана, по-големите клапани вредят, защото създават турболенции на постъпващия въздушен поток, а също така пречат на изгорелите газове да излизат лесно от цилиндъра. За да въртиш над 8К ти трябват много сериозни разпределителни валове, които ще искат сериозна преработка на главата, както и сериозна степен на сгъстяване, над 12:1. Забрави и за празен ход под 2-2.5К. Освен всичко друго, ще трябват и други всмукателна и изпускателна част на двигателя. 7К по принцип е предизвикателство, а 8К е много амбициозно и кола с такъв мотор би трябвало да се ползва само на писта, тя за нормално каране няма да става. Това са над 120 к.с. литрова мощност и ограничението е само финансово. Аз мога да ти направя такъв мотор с над 120 коня литрова мощност (ако можеш да си го позволиш), ама дали ще ти хареса? Внимавай какво си пожелаваш, дет се вика. |
Страница 22 от 25 | Time zone: Europe/Sofia |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |