28 Сеп 2017 22:30
29 Сеп 2017 14:09
29 Сеп 2017 17:15
02 Окт 2017 10:50
02 Окт 2017 13:37
02 Окт 2017 21:59
04 Окт 2017 23:46
05 Окт 2017 11:57
ceco_mihailov написа:...и на мен ми обягва логиката в 90мм ход и 84/86мм диаметър , сложени в едно изречение с числото "8000"об/мин .
ceco_mihailov написа:Понеже в темата още никой не си е заплюл място за возене , бързам да се запиша първи на опашката .
05 Окт 2017 12:31
steffgang написа:S50B32 е 86.4мм диаметър на 91мм ход и не е като да не може да отиде над 8к.. Аз се опитвам да разбера дали малкия диаметър по някакъв начин рестриктира максималните обороти (изключвайки това че рестриктира максималния размер клапани) или единствено големия ход влияе негативно на макс оборотите поради повишената линейна скорост на буталото.
steffgang написа:Да раздвижим техническата дискусия с малко разсъждения и въпроси за клапани и пружинки/тарелки и олекотяване на гориворазределителния механизъм:
1. Както знаете в ранния М42 клапаните са 7мм стебло с двойни прижинки, а в по-новите стеблото е 6мм, а пружинката е една:
- кое е по добра основа? - по мои сметки по малкото стебло спестява едни 10 грама което не е за пренебрегване. Аз текущо имам 7мм клапани. Мога да премина на 6мм водачи и клапани и да запазя двойните пружинки в случай че се окажат достатъчни след олекотяване на клапани и повдигачи.
steffgang написа:2. Има ли някаква бюджетна и смислена алтернатива за натегнати пружинки освен покупка на скъпи перфроманс пружинки + тарелки?
- Това което съм гледал е че няма как да се купят само пружинки и да се запазят сток тарелките защото ги правят да не пасват като диаметри. Вариант би бил да се намерят пасващи по-силни пружини или да се направят поръчкови такива. Вътрешната пружина е ужасно мека, но предполагам е сметнато точно какво да им е отношението за да се избегнат резонанси.
steffgang написа: - Дали е вариант да се закопачае тарелката по надолу (нови канали на стеблата на клапаните и увеличен прилоуд на пружинките)? Предполагам, че това ще има силно негативен ефект върху износването на вала и загубите от триене на вала с повдигачите, които и в момента не са малки поради липсата на ролков механизъм.
steffgang написа:3. Има ли смисъл да се мине на единична верига? Тук ми е трудно да си представя и обесня дали помага за по-добро развъртане като олекотения колянов вал и маховик или има и ефект върху теглата на клапан + повдигач..
05 Окт 2017 18:38