Само за бензин и дизел, алтернативни горива нямат място в този раздел.
17 Юни 2017 18:12
Ето резултата от 3 седмичното действие на разтвора с оцет/вода в отношение 1:2. Доста съм доволен!
- IMAG5075.jpg (650.06 KiB) Прегледано 7085 пъти
едит:Изглежда вюрт-а все пак не се оказа толкова добра идея.
- 19389743_1572981632734473_1204112408_n.jpg (89.26 KiB) Прегледано 7065 пъти
25 Юли 2017 20:30
След като изчаках няколко седмици, за бъде резервоара напълно сух, го излакнах с бензин и това е крайният резултат.
- IMAG5250.jpg (464.24 KiB) Прегледано 7047 пъти
25 Дек 2019 02:22
Да посъборя прахта малко .. все пак с нещо запечатъхте ли го този резервоар?
25 Дек 2019 14:04
Вюрта работи само върху напълно сухи повърхности.
Обработените повърхности стават черни (при наличие на железен окис) или тъмно сини (при нанасяне върху гол метал).
Ако е имало дори и малко влага в резервоара, вюрта (а и който и да е друг ръждопреобразувател) няма да е ефикасен.
Аз не бих промивал резеревоара с вода или дори разтвор на вода с киселина (когато киселината е неагресивна и/или в малко отношение).
Ако можете, намерете солна киселина и я разредете с вода в съотношение 50:50, разтворът трябва да е поне 2-3 литра, а колкото повече е, толкова по-добре. След това се прави активна промивка на резервоара (поне 2-3 пъти дневно се прави разклащане, обръщане и т.н., за да може разтвора вътре да обхване всички вътрешни повърхности) в продължение на ден-два, но не повече, защото солната киселина е много агресивна и ще почне да "яде" и здрав метал. След това се промива с 2-3 литра кореселин и се оставя да изсъхне напълно. Чак след това се обработва с анти-корозионен агент.
Ало се промива само с вода (или с разтвор с ниско отношение на киселината или неподходяща такава, каквато представлява оцетът), в порите на ръждата ще остане значително количество вода и тогава е безсмислено да се обработва с ръждопреобразувател. Това може да се види лесно по следния начин - полива се с вода една чиста метална повърхност и една ръждива метална повърхност. Двете се оставят да изсъхнат. Разликата е, че при ръждивата метална повърхност, дори "на око" ръждата да е суха отгоре, като се ръчне с една отвертка ръждата, под нея излиза влажен слой.
Това, което аз бих направил е, дори и след обработката със солна киселина и кореселин, ако е през лятото резервоарът се оставя на силно слънце 2-3 дни (като се върти на различни страни), за да изсъхне напълно, иначе при други атмосферни условия или ако се работи на закрито, резервоарът се нагрява от всички страни с пистолет за горещ въздух до пълното му изсъхване. Изключително важно е резервоарът да е напълно сух преди да се обработи с каквото и да е.
Ако не може да се намери солна киселина, резервоарът се обработва само с кореселин. Пак казвам, не използвайте вода и водни разтвори с ниски концентрации на киселина или неподходяща такава. Не промивайте и с бензин, защото в състава му се съдържат съединения, които пречат на ръждопреобразувателите.