Каква я мислех , а тя каква стана
Към 23:00 в сряда Иван (lowrider) ми писал ЛС във фейсбука , пратил ми скрийншот на една обява с измамно добре изглеждаща кола , на не толкова приятните за мен пари от 2800лв... Намерих обявата , разгледах снимките и му пиша на Иван , че нещо много се замислям (дали ми трябва) , което не е добър съветник. Обаче подсъзнанието си действа , след като написах това , поисках телефона на собственика на колата от пусналия обявата - получих го. Легнах и си заспах , сънувах някакви кошмари (ехо от тъмния ми 4г. период
) , но нищо свързано с Е30. Събудих се добре , без напрежение - изглежда имунната ми система се задейства бързо , колкото и турбото на москвича ми. Контролните ми органи не разбираха какво искам да се случи
. Обаждам се на собственика в 9:30 сутринта... вече имал две обаждания за колата. Някога през деня , Хари , собственика , ми каза , че като ме чул - бил усетил някак си , че аз съм човека
. Уговорихме се същия ден (четвъртък) да дойда и да я видя и ако е - да е .
Коментираме паралелно с един приятел , с който се транспортирах до Сливен , от където е колата... според него парите били много и ми праща някакви обяви на коли , продаващи се от месеци (сменени мотори , уморени купета и т.н.). Обаче аз не - пътуваме днес за Сливен! И благодарение на този мой приятел (Калоян Белчев , москвичист , мечтае за Е30 , но не му се дават пари
) пристигнахме в Сливен , някъде около 14:50 . Тамън на време за нотариуси...мислех си аз. Намерихме се със собственика , колата... ами тя си изглеждаше още по-добре от това на няколкото снимки! Правих се , че я оглеждам , но аз вече знаех - моя е ! Седнах на шофьорската седалка , нищо че облегалката от към тунела малко се е килната назад , изпитах онова чувство на задоволство , сравнимо с първото ми каране на турбомосквича ми. Стараех се да не показвам емоция , но точно в този момент си се ухилил нескрито
. И след няма и 30мин , подписах договора за покупко-продажба на първия ми автомобил (на мое име) , тук да си призная вече започнах да не разбирам какво се случва , изглежда и имунната ми система не разбираше , защото и тя не знаеше какво да направи (който ми следи мненията из чуждите теми , знае , че от 2-3 месеца се съпротивлявам на желанието ми да имам Е30) . Уверих собственика , че ще се грижа добре за колата му и след малко вече карах самостоятелно моята Е30ка , по дългия път към дома!
И понеже започвам с техническия анализ на късмета ми , ще се наложи да излезна от лиричния стайлинг - все пак ще пиша за БМВ Е30 - необходимо е уважение!
Автомобила е двоен стоп - 1987г. , с М10Б18 - карбуратор.
Карбуратора е бил заменен с такъв от някакво ауди - все тая , наумил съм си L-jetronic (някой ако има излишен комплект , приемам оферти
) . Вижда се , че колата има и АГУ , което по никакъв начин не ми причинява стомашни конвулсии, все пак колата я зимам с идеята да се придвижвам от т.А до т.Б , разбира се - с финес
. Проблем е зареждачката , на снимките ще я видите , приличащо на щепсел с предпазен капак , на десния калник
. По табло е на 288 ххх км. Има сменяван съединител някога. Да вметна , че Хари е собственик на автомобила от далечната 2000г. , талона на автомобила е от хартиените. След като потеглих с автомобила , това което ми направи добре впечатление М10ката , е че много приятен момент сипва преди 2000об/мин (до този момент не бях карал м10) , което не е характерно за късоходов двигател. С превключване през всички предавки , с лекота си се мятках на 80 , докато излизахме от Сливен. След това на подходящите за целта места , ускорявах на 5та до 120км/ч , останах доволен. Не е като москвича , но пък е по-добре от еспейса
. След това на магистралата , карахме с моя приятел (фиат браво) 130-140км/ч , скорост , с която се чувствах комфортно - нямаше неприятни шумове , вибрации ... във фиата не беше точно така (за 450лв е повече от добра кола):D . Само на едно място се заядох с един ван до 160км/ч , което може да се каже , че му е таван , така де , за мен е важна скоростта , която се развива за 2км , а не за 20
. Но пък "новия" карбуратор , може да рестриктира двигателя , а и АГУто може да не е в оптималните си настройки , пък и способности. Но , за това каране , съдейки по нивомера на бутилката , разхода да е бил 10-11/100 ... и по този показател пада еспейса... москвича е спорно
.
Окачването на автомобила е със заводски характеристики , както се вижда от снимката , колата не е и никак ниска:
На 2-3 места се опитах да я лъзна... само опитах , не посмях да я лъзна
. Но пък е стабилна за мекото си окачване , явно тук е съвършенството на модела - мека возия с възможности за по-високи скорости . Няма да си крива душата - искам по-нисичко и по-твърдичко , ще е по-предсказуемо за мен , пък и ще ми напомня за москвича . Някой , ако се сеща за някакъв бюджетен вариант - да казва , ако ли не ще се охарча малко повече , за окачване , като на Стефчо - това вече ме кефи на макс
. Има някакво похлопване отзад , но може да го изтрая до поставянето на полиуретан .
Кормилната уредба... ами механична рейка , въртиш трудно и все няма край . Пак приемам съвети за бюджетни варианти , че имам усещането за трудно откриване на помпа и стойка на хидр. помпа на М10ката , ако въобще има такова животно .
Спирачната система спира добре - равномерно по 4те колела , но има биене на предните дискчета - точно така , мирише на спирачен ъпгрейд
.
В купето , смятам , че е достатъчно прилично , седалката я споменах , ето и 2 снимки:
Ако не успея да ремонтирам седалката , може да се замисля за някакви други , но в никакъв случай заводско рекаро на стойността на единия ми бъбрек
.
Купето е свежо , пребоядисвано е наскоро , като са поправяни частично задните вежди , времето ще покаже колко добре е направена под боята. Иначе на класическите места - много добре , чак невероятно , за кола която си е карана в градски условия ежедневно. Има вдлъбване на лявата врата и след нея от колче . Също така са се оляли със шагрена по предната престилка- има и по повърхността над бронята. Ето и няколко цялостни снимки:
Някой може да каже с две думи каква е тази пластмаса под задната броня и има ли си аналог и в предната част на автомобила
.
И така , вече съм горд собственик на точно тази 30ка - исках кола с много малко намеси , с М10 двигател , че даже и 2 врати , а това че е и предифейслифтова , я прави още по-ценна и желана! Благодаря на Иван , че ми прати тази обява , най-вероятно ми преобърна живота с това си действие
, надявам се към по-добро
. Въпроса е , приематели ме за пълноправен "член" на сектата , или трябва още да се доказвам ?
П.П. Докато карахме по магистралата с моя приятел... от въздушната му струя хвръкна едно камъче , с което си имам едно малко слънчице на челното стъкло , дано мине КАТ , ако не - ще се наложи да си търся. От всички видове Е30 ли стават (кабриото и М3ката не ги броиме
) ?