Здравейте на всички, предварително се извинявам за дължината на поста:
Ще тръгна по-отдалеч. Човечеството от време оно се е стремяло да си осигури възможно повече житейски сгоди. Индустриализацията е рожба на точно това желание. Влизайки в 21-ви век сме заобиколени с всякакви глезотийки, големите умове само не са измислили телефон с автоматизирана прахосмукачка и котлонче да си изпържиш 2-3 яйца...
Стигаме до въпроса: кому е нужно?
Същото се получава и при автомобилите. Имам НЕщастието да се занимавам ежедневно с невероятните инженерни творения, които да спестят много трудоемки движения. Например прекалено много усилия и голям риск от контузия носи дърпането на лост за ръчна спирачка, трябва да се активира с копче - изработваме микропроцесорно управление.
Също така изключително опасно е да включим ръчно чистачките на предното стъкло, ако се забавим 3 наносекунди след първата капка дъжд това неминуемо би довело до повишаване риска от ПТП - няма проблем, ще изработим още едно микропроцерно управление.
Да не говорим, че без 10 инчов дисплей и иновативни менюта през които да преминем за да си пуснем топло на гъзо автомобилът се превръща в морално остарял - имаме вече опит в изработката на микропроцесорни управления, тук и графичен ускорител ще добавим, голям праз - един модул повече.
Предлагам ви в този дух да изработим и микропроцесорно управление за гайда - да я накараме да свири като йоника.
В този ред на мисли се ображдаме с някакви абсурдни глезотийки които бавно, но славно ни превръщат в "кашкавалени хора". Е вярно, може да впечатлим някоя 16-20 годишна пияна до козирката "прото-мутреса", излизаща от чалга-кръчмата. Е...голям "win" (понеже е модерно да се използват чужди думи).
Та да конкретизираме. Кое е по-хубаво, новото или старото БМВ? Упс, въпроса не беше зададен правилно, веднага се поправям: новото или истинското БМВ?
Отговорът е прост - каквото ни е по джоба. Колкото повече пари за автомобил сме си приготвили - толкова по-старо БМВ можем да си позволим. Това в кръга на шегата.
БМВ сменя философията си горе-долу от 2001-ва насам.
Дизайна на интериор и екстериор е коренно различен от предшествениците си, аз лично губя усещането за БМВ. Като се облещат срещу мен тези огромни фарове тип VAG група и плоското табло като на посредствен японски автомобил (не искам да обидя друга марка)...е извинете, това не може да е БМВ. Но това е въпрос на вкус.
Обективно погледнато ако оценяваме от 1 до 10 пътното поведение и комфорт на возията, новата генерация БМВ ще имат по-добро средно аритметично от олд-скулските машини. Колкото и да не ни се иска да го признаем е така. Може да се чувстват все едно караш електрокар, но в крайна сметка добро пътно поведение и комфорт означава ще мога ли да взема този завой със 120 без да ми паднат пломбите от твърдото окачване.
Което прави новите баварци не чак толкова скучни. По този повод пускам едно видео:
>ЦЪК<Имал съм удоволствието да управлявам е92 м3 с ръчна скоростна кутия, да ви кажа съвсем на място си идват всичките помощни системи. Без тях автомобилът щеше да е забранен за продажба в доста страни като рисков, сигурен съм.
Не са лоши новите модели, само че докато са нови. Вадя си хляба най-вече чрез ремонт на автомобили произведени около 2007-ма, минали са им 5-те години експлотационен срок, още 2 и се разпадат ежеминутно. Да не говорим за хилядите инженерни приумици чрез които завода производител "цака" клиентите дори при най-елементарно обслужване. Слава Богу е46 е производство от преди ОЕМ да минат на ново ниво на наглост, та поне са с нормални цени за поддръжка.
Та дотук казаното ни насочва към следното заключение: един нормален автомобил с който пътуването да не се превръща в мъчение трябва да има хидро или електрически усилвател на волана, климатик, ел. стъкла, централно заключване и по желание АБС. Всичко останало е в повече, поне за мен. В е30 се предлагат като заводски всички от изброените екстри. Тогава защо да не може да бъде пълноценна ежедневка?
Въпрос на избор е дали ще платим Х пари за готов направен автомобил (какъвто трудно се намира със скромен бюджет на старо), или сами ще си го освежим. Като сметнем цялата инвестиция накрая работата е нула на нула. Само, че нас ганъовците ни плаши работата, предпочитаме да сме експерти и да бръщолевим изрази от типа: "не се занимавай с глупости".
Ако всички се вслушваха в последния цитат нямаше да има снимки по които да се превъзнасяме и да ползваме за аватари...