Дата и час: 21 Май 2018 17:38

Time zone: Europe/Sofia [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 1
 [ 9 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 13 Авг 2015 19:53 
Offline
Dr.Tempomat
Аватар

E30: '90 Touring, '92 Convertible
Местоположение: Плевен
Регистриран на: 30 Дек 2012 09:04
Пол: Мъж
Мнения: 648
Темата я пускам за да обменим малко опит, че на мен ми побеля косата с този климатик.

Насочвам въпросите си предимно към хората, които вече имат работещ такъв - Марто, Иван, Васко....пропускам някой, знам.

Накратко - кабриото нямаше клима. Закупих комплект от друго Е30. Оригинален, немски. След монтажа надухме системата и се оказа, че кондензатора(предния радиатор) е спукан. Купих чисто нов - надухме и вече нямаше пропуски. Последва пълнене.
Както знаете оригинално системата работи с R12. Според спецификациите на BMW 975g. +/-25g.
Напълних със R134, знаете защо.

Колата задуха веднага студено. При външна температура 34C*, на средните духалки сваля до 6C* което по принцип е доволно.

В началото държи около 3 бара ниско и около 15 бара високо налягане. При тези налягания е измерена и горе споменатата температура.
Когато поработи малко време започва да изключва компресора и съответно всичко отива на майната му с изстудяването.
При това положение пак мерим двете налягания. Високото си остава относително стабилно, около 15-те бара, но ниското налягане рязко пропада до под 2 бара и когато стане около 1,2 бара изключва компресора. Това е ненормално ниско налягане, нормално да не ми работи климатика.

Въпросът е, че няма датчик, който да изключва по ниско налягане, има само по високо. Тоест, то има, но той няма как да изключи при работещ климатик защото е на дехидратора, който е от страната на високото налягане, което пък се мери в реално време и не пада по 15 бара. Остава да изключва заради започнало обледяване на изпаритела вътре и температурният датчик на него да спира компресора.

Имам следните въпроси:
- С какъв фреон са ви пълни климатиците и с какво количество?
- Какви налягания държат вашите системи?
- Сменяли ли сте ТРВ клапана на изпаритела?


Като цяло според мен единствената причина да пада толкова много ниското налягане е да е повреден ТРВ клапана или да не става за R134 фреон. Това пък си мисля, че няма как да е вярно, защото на комбито, което е с италиански климатик, също е за R12 фреон, a вече 5 години с R134 прави сняг вътре. Не съм сменял нищо там.


Помощ! :duh:

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Авг 2015 21:49 
Online
Млад ТЕХНИК
Аватар

E30: 4 цилиндрови :}
Местоположение: София
Регистриран на: 27 Сеп 2012 09:11
Пол: Мъж
Мнения: 1182
Мен не ме брой при работещите :hihi:


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Авг 2015 21:58 
Offline
Dr.Tempomat
Аватар

E30: '90 Touring, '92 Convertible
Местоположение: Плевен
Регистриран на: 30 Дек 2012 09:04
Пол: Мъж
Мнения: 648
IvanB написа:
Мен не ме брой при работещите :hihi:

Значи чакаме Марто :mrgreen:

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 18 Авг 2015 16:18 
Offline
Dr.Tempomat
Аватар

E30: '90 Touring, '92 Convertible
Местоположение: Плевен
Регистриран на: 30 Дек 2012 09:04
Пол: Мъж
Мнения: 648
Сериозно ли никой не се е интересувал как му работи климатика и не е обърнал внимание на въпросите, които зададох :shock:

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 18 Авг 2015 22:10 
Offline
Аватар

Регистриран на: 19 Фев 2013 13:39
Пол: Мъж
Мнения: 90
Има логика да изключва заради обледяване на изпарителя.
При мен като пусна климатика и след известно време започва да изключва и включва,според мен точно от този датчик на испарителя,защото като е на 1-ва степен вентилатора,тоест слаб поток на топъл въздух успява да обледи и изключва,след няколко секунди стопля там и пак включва.....
В това време ако пусна на 2-ра степен вентилатора,съответно по силен поток топъл въздух и неможе да обледи и не изключва ,или ако изключи ще е след минути.На 3-та не съм пробвал,че ще ме намерят вътре на кокал :hihi:
А иначе ТРВ клапана на изпаритела е различен за новия фреон ,но в конкретния случай аз залагам на обледяване на испарителя и нормално изключване на климатика .

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 18 Авг 2015 22:23 
Offline
Dr.Tempomat
Аватар

E30: '90 Touring, '92 Convertible
Местоположение: Плевен
Регистриран на: 30 Дек 2012 09:04
Пол: Мъж
Мнения: 648
Добре де, защо не може да ми стане студено в тая кола :thumbsdown: Работи, не работи климатика, умирам от жега...

На събора искам да видя как работи твоя и съответно ти да погледнеш моя. Нещо не е както трябва или търся под вола теле. Не знам.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 18 Авг 2015 22:58 
Offline
Dr.Tempomat
Аватар

E30: '90 Touring, '92 Convertible
Местоположение: Плевен
Регистриран на: 30 Дек 2012 09:04
Пол: Мъж
Мнения: 648
А с какво количество е зареден твоя климатик? Не разбрах, сменял ли си ТРВ?

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 19 Авг 2015 16:04 
Offline
Аватар

Регистриран на: 19 Фев 2013 13:39
Пол: Мъж
Мнения: 90
Клапан не съм сменял,зареден е с около 750-800 гр. ,но в момента постепенно количеството клони към 0,защото имам теч от компресора,който се появи след смяната на м52 с м20 ,съответно и смяна на компресорите.Иначе със стария компресор(м52) нямах теч,ама нищо де,на зима ще се прави м20-ковия нещо,отклоних се от темата малко :|

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 23 Авг 2015 13:23 
Offline

Регистриран на: 10 Сеп 2014 08:08
Мнения: 15
И моя климатик си го монтирах сам, свален от е30 немския вариант. Не съм сменял ТРВ, само промих всичко и смених навсякъде О-пръстените. В системата заредихме около 800 грама 134а. Никакви проблеми с работата на климатика освен както спомена ГЕОРГИЕВ изключване поради обледяване на равни интервали от време. Единственото което промених е да сложа датчик за налягането от Е36 който е комбиниран за ниско и високо налягане.


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 1
 [ 9 мнения ] 

Time zone: Europe/Sofia [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Powered by Renegade