Дата и час: 28 Яну 2020 21:22

Time zone: Europe/Sofia




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 2
 [ 15 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 23 Дек 2019 23:43 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 4990
Здравейте колеги,

Преди няколко дни най-накрая успях да намеря подходящо помещение за ремонт на автомобили и/или за осъществяване на автомобилни проекти, на горе-долу сносна наемна цена. Помещението се намира в София, кв. Дружба 2, много близо до Дару Кар, в непосредствената индустриалната зона, където също се намира и борсата за метали "Ангел Стоилов".

От двете страни на халето има още две, като едното се ползва за сервиз, предимно на изпускателни системи и тенекеджийски услуги, а другото съседно хале е за бояджийски услуги.

Помещението е с размери 4.85 м. широчина х 12.75 м. дължина (обща площ 61.84 кв.м.), а височината е над 4 м. Халето е тухлено със сериозно количество осветителни тела, също и филтри на тавана, защото първоначалният замисъл явно е бил да се ползва като авто-бояджийна камера, в която да могат да влизат дори и камиони и автобуси.

Има трифазен ток, а също и ВиК. СОТ също има, функциониращ. Бетонната основа е над 15 см. дебела (нямах по-дълго свредло с малък диаметър да проверя точно колко), но това е напълно достатъчно за монтаж на подемник (минимума е 10 см.). Има и комин, което позволява да се сложи печка на твърдо или течно гориво (нафта и/или отработено масло) за отопление през зимата (което ще е доста по-ефективно в тухлено хале, в сравнение с ламаринено такова). Наличието на трифазен и монофазен ток позволява да се ползват редица различни ел.уреди и инструменти според нуждите и предназначението.

Прикачени файлове:
20191223_145528.jpg
20191223_145528.jpg [ 2.95 MiB | Прегледано 858 пъти ]


Прикачени файлове:
20191223_145658.jpg
20191223_145658.jpg [ 3.19 MiB | Прегледано 858 пъти ]


Прикачени файлове:
20191223_145639.jpg
20191223_145639.jpg [ 3.35 MiB | Прегледано 858 пъти ]


Прикачени файлове:
20191223_145726.jpg
20191223_145726.jpg [ 2.66 MiB | Прегледано 858 пъти ]


Прикачени файлове:
20191223_145502.jpg
20191223_145502.jpg [ 2.98 MiB | Прегледано 858 пъти ]


Прикачени файлове:
20191223_145747.jpg
20191223_145747.jpg [ 2.8 MiB | Прегледано 858 пъти ]


Наемът за цялото помещение е 800 лв. на месец. Това включва и СОТ, ВиК, санитарен възел (на около 15-тина метра от помещението, доста приличен, с две отделни тоалетни и мивка), както и ползване на два контейнера за смет. Консумираният ток се плаща отделно, по отчитане на електромер вътре в помещението.

Пускам темата в раздел "Специализирани инструменти", защото тепърва ще оборудвам помещението с такива и ще има интересно (надявам се за четящите) развитие в тази насока. Като начало и като първа необходимост ще влезе следното оборудване:
- компресор с 200 л. бутилка;
- двуколонен подемник с горна синхронизация;
- "жираф" (подемник за двигатели);
- вертикален крик за скоростни кутии и диференциали, с крачно помпане;
- количка с фуния и контейнер за отработено масло;
- професионален комплект с голям набор от инструменти (тип гедоре);
- втори по-малък комплект с усилени тресчотки и усилени вложки, които могат да се ползват с пневматичен гайковерт с мощност 700Nm+;
- TIG/MIG заваръчен апарат;
- други.

Помещението е напълно подходящо за обособяване на две сервизни клетки (по около 31 кв.м. всяка), в които могат да бъдат монтирани по един подемник (общо два за цялото помещение) и с предостатъчно място около подемниците за работни плотове, рафтове и т.н.

Правя такава подробна презентация на помещението поради две причини:
1. На мен реално ми трябва половината от халето, за да си довърша жУвотното, както и да си правя обслужване и/или ремонти по другите Е30-ки. Намерението ми е да го ползвам дългосрочно, защото след жУвотното (E30 V12 за незапознатите), на "операционната маса" ще влиза и 25-чката, и 20-ката, които ще получат също нови сърца, а също и окачвания и спирачки. При 25-чката ще има сериозни промени и в трансмисията.
2. Поради горната причина (а именно, че ми трябва реално само половината площ) се търси човек (може и двама души), който да вземе другата половина (тази откъм входната врата, което е по-добрата опция), като може да ползва неговата половина от помещението за каквито си пожелае дейности, с изключение на бояджийски услуги (предполагам се подразбира защо). Може да си организира сервизна дейност, може и да си прави проект(и).

Отсега искам да уточня, че се търсят сериозни момчета, които също имат намерение за по-дългосрочно наемане. На хората, с които ще работим в едно помещение, трябва да може да се има доверие, да са точни и отговорни. Това е задължително условие, не само защото наемът трябва да се плаща навреме, а и също защото от моя страна (а предполагам и от другата страна) вътре ще има оборудване, коли и части на обща стойност десетки хиляди левове. Отношенията трябва да са на коректна и добронамерена основа, да си помагаме един на друг когато се налага и т.н. Общото съжителство трябва да бъде приятно, забавно и градивно, а не на принципа "на си ти куклата, дай си ми парцалите". На никого не съм отказал помощ, независимо дали се нуждае от съвет по технически въпроси или допълнителен чифт ръце, за инструменти също не се стискам, стига да се спазва златното правило "чупи-купи". Също и пари досега на Е30-каджия не съм взел, независимо дали съм му закачвал колата на диагностика или съм помогнал по някакъв друг начин да реши някакъв технически проблем. Не смятам да променям този си подход и поведение и занапред. Не очаквам от другата страна да отговори реципрочно, но очаквам човека (или хората, ако са двама души) да е честен, коректен и отговорен. Нищо повече. Не съм на зор да отдавам под наем, а по-скоро си търся приятна компания, за да минава по-забавно времето и да върви работата в сервиза.

Това е в общи линии. Ако има желаещи може да се свържат с мен на тел. 0888 220804 или на Л.С.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 24 Дек 2019 00:01 
Offline

E30: 1987 318I M10B18
Местоположение: Търговище
Регистриран на: 27 Май 2013 19:01
Пол: Мъж
Мнения: 905
Жалко, че си ми твърде далеч. Иначе смятам, че бихме измислили нещо.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 24 Дек 2019 00:06 
Offline
Аватар

E30: Троен стоп купе м50б25
Регистриран на: 10 Юли 2017 02:29
Пол: Мъж
Мнения: 36
Поздравления, адмирации и успех ! Местенцето изглежда супер ! Мога дам друга идея .. ако не се намери човек или хора за другата половина , може да се отдава почасово под наем , но става по сложно. Инъче ще е супер , ако можеш да си наемеш място за няколко часа Или дни за да си свършиш нещо по колата ( по американски тертип ) търсих такова място в англия преди около година и се оказа че има цяло едно и то на другия край на острова :/

_________________
колко мъка има по този свят божеее , колко мъка ?!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 24 Дек 2019 02:11 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 4990
@ Ники - вярно си далече, иначе се сещам за още няколко човека извън София, с които би станал голям проектаджийски купон в халето. :D

@ Стоян - благодаря за поздравленията и пожеланията! Идеята за почасовото отдаване под наем би могла евентуално да сработи, но като цяло не ме радва. Даже си спомням, че някъде в Овча купел се предлага подобна услуга за почасово наемане, но там услугата е съсредоточена именно в това - почасово отдаване под наем.

На мен основната ми цел не е да избивам от наема, а да предложа подходящо място за осъществяване на проект и/или за по-дългосрочно наемане за сервизна дейност. Като се сетя колко години изгубих в търсене и все не успявах да си намеря подходящо място (или бяха халета с огромни квадратури, или помещения с недостатъчна височина за подемник, или на другия край на София, дето ще ми трябва 1 час само в едната посока, за да стигна), та ако някой на мен ми беше предложил такава опция преди години, досега вече да бях забравил, че имам да правя E30 V12.

Иначе доста порочни идеи ми се въртят в момента в главата, като например да събера и трите Е30-ки в халето и да ги въртя на подемника всяка според моментните нужди и наличности на части, само трябва да си взема още две стойки за двигатели... и лаптопа и едно диванче, и може да не излизам оттам с дни. :hihi:

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 24 Дек 2019 08:07 
Offline
Dr.Tempomat
Аватар

E30: '90 Touring, '92 Convertible
Местоположение: Плевен
Регистриран на: 30 Дек 2012 09:04
Пол: Мъж
Мнения: 662
Renegade написа:
Иначе доста порочни идеи ми се въртят в момента в главата, като например да събера и трите Е30-ки в халето и да ги въртя на подемника всяка според моментните нужди и наличности на части, само трябва да си взема още две стойки за двигатели... и лаптопа и едно диванче, и може да не излизам оттам с дни. :hihi:


Спортед мен това ти е най-добрия вариант. Ако разбира се те устройва наема, който ще трябва да плащаш сам.
Във всеки друг вариант, с намирането на непознат към момента човек, във времето ще възникнат проблеми от всякакво естество. Трябва да е някой, който познаваш задължително.
Ако проблема е липсата на компания докато човъркаш - не се бой. Кибици винаги ще се намерят :)

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 24 Дек 2019 20:35 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 4990
С напълно непознат човек няма как да се случат нещата... или трябва да го знам лично, или да ми го препоръча човек, на който имам доверие.
Относно кибиците също няма да се случат нещата, нямам намерение да правя панаир там. Ако някой ще идва да кибичи, също трябва да ми е много добър познат поне, други там няма да имат работа.
А понякога, макар и да е рядко, без още един чифт ръце е тегава работата, дет се вика една контра да ти хване някой, за да завиеш гайка на терсене място...

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 31 Дек 2019 18:25 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 4990
Последните покупки на инструмент за тази година:

Мааалко по-разширен комплект тип "гедоре", с усилени тресчотки. Промо цена за 31 декември - 190 лв. (стара цена около 290 лв.)

Прикачени файлове:
20191231_180334_31122019a.jpg
20191231_180334_31122019a.jpg [ 3.4 MiB | Прегледано 551 пъти ]


Комплект хром-ванадиеви усилени вложки за ползване с пневматични гайковерти >700Nm, заедно с усилена тресчотка, удължения и рамо-върток. Промо цена за 31 декември - 90 лв. (стара цена около 210 лв.)

Прикачени файлове:
20191231_180452_31122019b.jpg
20191231_180452_31122019b.jpg [ 3.19 MiB | Прегледано 551 пъти ]


Чиста кражба си беше, взех инструмента доста под себестойност, защото изчистваха залежали наличности от 2-3 години на склад.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 31 Дек 2019 21:58 
Offline
Другаря
Аватар

Регистриран на: 01 Окт 2012 20:51
Мнения: 260
Браво Другарю. :thumbsup: Догодина може да мина там да се видим. :hihi:


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 03 Яну 2020 17:42 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 4990
Така... оборудвах се и с MIG (Metal Inert Gas) / MMA (Manual Metal Arc) инверторен заваръчен апарат (комбо 2в1 от телоподаващо и електрожен).
В режим MIG максимална мощност е 200А, а в режим ММА - 180А.
Взех и 10л. бутилка, пълна с инертна смес от 90% аргон (Ar) и 10% въглероден двуокис (CO2). Тук е важно да отбележим, че заваряване само с CO2 не е MIG заваряване, а по същество е MAG (Metal Active Gas) заваряване, като в този случай самият газ участва в процеса на заваряването, а при MIG метода газът само екранира процеса на заваряването от околния въздух. Всеки метод си има предимства и недостатъци, но най-голямото предимство на заваряването само с CO2 е цената. Затова и повечето телоподаващи в БГ се ползват с бутилки само с CO2. Другото предимство на MAG-а е, че газът (в случая CO2) спомага по-дълбокото проникване на заварката в заваряваните детайли, но това има смисъл само ако говорим за железа с дебелина над 3-4 мм., а тогава е по-смислено да се работи в режим MMA (електрожен), а не в режимите MIG/MAG. Толкова с теорията и методите на заваряване, че ще взема да задълбая относно заваряване на цветни метали и ще стане мазало... :hihi:

Машинката, която взех е от фирма АИГ-Заваряване ООД, намира се в София. Частите се поръчват от фирмата по техни спецификации в Китай, а самия апарат се асемблира от тях в България.

Прикачени файлове:
20200103_152916.jpg
20200103_152916.jpg [ 2.46 MiB | Прегледано 474 пъти ]

Прикачени файлове:
20200103_152641.jpg
20200103_152641.jpg [ 2.82 MiB | Прегледано 474 пъти ]

Прикачени файлове:
20200103_152654.jpg
20200103_152654.jpg [ 2.59 MiB | Прегледано 474 пъти ]

Прикачени файлове:
20200103_152832.jpg
20200103_152832.jpg [ 2.05 MiB | Прегледано 474 пъти ]

Досега по принцип не бях пипал телоподаващо, бях заварявал само с електрожен и останах изключително приятно изненадан колко лесно и безпроблемно се заварява с "ЦО". Отначало направих няколко тестови шева, за да усетя как да настроя волтажа и скороста на подаване на телта.

Прикачени файлове:
20200103_153020.jpg
20200103_153020.jpg [ 3.27 MiB | Прегледано 474 пъти ]

След това направих две тестови заварки на средни стойности:

Прикачени файлове:
20200103_153012.jpg
20200103_153012.jpg [ 2.87 MiB | Прегледано 474 пъти ]

И накрая един шев на пълна мощност:

Прикачени файлове:
20200103_152936.jpg
20200103_152936.jpg [ 3.28 MiB | Прегледано 474 пъти ]

Има какво още да се желае, но като цяло останах много доволен. Като си поиграя 2-3 дни с настройките спрямо вида и дебелината на заварявания материал, шевовете ще заспят! :smokin:

Цената излезе 818 лв., което включва:
- DEL 200 “Eco Control", модел 5 кг. ролка, 220V +/-15%, MIG: 200А при 60% ПВ, MMA: 180А при 60% ПВ, тегло 9.1кг.;
- 1 бр. бутилка 10 л., с инертна смес от 90% Ar и 10% CO2;
- бренер с дължина 4 м. (стандартно са 3 м.);
- ролка 5 кг., с тел 0.8 мм.;
- 7-8 бр. контактни дюзи;
- 3 бр. газови дюзи (две скосени и една права);
- 1 бр. държач за контактна дюза;
- 1 бр. спрей за почистване на контактната и газовата дюзи.

Гаранцията е 2 години, сервиз си имат хората в София и има отзиви за тях, че са много отзивчиви и действат бързо и експедитивно.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 05 Яну 2020 19:52 
Offline
Другаря
Аватар

Регистриран на: 01 Окт 2012 20:51
Мнения: 260
Честито за машината.При мен имам 3бр 200А електрожени техни и едно телоподаващо 280А пулс.
А бай ти Асен от АЙГ го виждам често поради нужда я от ремонт на заваръчната техника(че освен неговите машини имам и десетина други),
я от нови машини.
Ако ми звънеше от време на време щях и едни 10% отстъпка да те уредя ама за другият път ще знаеш да ми звъннеш.
Това като решиш за аргона с пулса де.. :hihi:
Иначе същата машина купи колега за домашна употреба и е доволен.Аз също мислех да се отърва от старите ми електрожени и телоподаващо и да взема такава.Като цяло за домашна употреба е неубиваемо.
Ползвай го само с този газ с който си в момента.Осветява повече,но разликата с чисто ЦО е огромна в заварките.Ще го видиш.


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 2
 [ 15 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Time zone: Europe/Sofia


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Powered by Renegade