Дата и час: 01 Юни 2020 06:31

Time zone: Europe/Sofia [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 6 от 6
 [ 57 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 19 Апр 2014 09:51 
Offline
Аватар

E30: '95 Е34 2.8i
Местоположение: Варна
Регистриран на: 29 Май 2013 20:20
Пол: Мъж
Мнения: 288
Renegade написа:
Аз също се извинявам, ако постовете ми са прозвучали като заяждане, не съм имал такава цел.
Важното е в даден спор да стигаме до обективните факти, а раздразнение или острота понякога може и да има (все пак е спор или дискусия), но това не трябва да е причина да се караме помежду си. Защото в този форум ни обединява едно нещо, което трябва да е достатъчно основание да преодолеем различията - иконата БМВ Е30. :chug:

Съгласен съм напълно :thumbsup: :chug:


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 15 Юни 2014 15:12 
Offline

E30: 318i с повечко клапани
Регистриран на: 13 Юни 2014 00:56
Пол: Мъж
Мнения: 18
Здравейте на всички, предварително се извинявам за дължината на поста:


Ще тръгна по-отдалеч. Човечеството от време оно се е стремяло да си осигури възможно повече житейски сгоди. Индустриализацията е рожба на точно това желание. Влизайки в 21-ви век сме заобиколени с всякакви глезотийки, големите умове само не са измислили телефон с автоматизирана прахосмукачка и котлонче да си изпържиш 2-3 яйца...
Стигаме до въпроса: кому е нужно?


Същото се получава и при автомобилите. Имам НЕщастието да се занимавам ежедневно с невероятните инженерни творения, които да спестят много трудоемки движения. Например прекалено много усилия и голям риск от контузия носи дърпането на лост за ръчна спирачка, трябва да се активира с копче - изработваме микропроцесорно управление.

Също така изключително опасно е да включим ръчно чистачките на предното стъкло, ако се забавим 3 наносекунди след първата капка дъжд това неминуемо би довело до повишаване риска от ПТП - няма проблем, ще изработим още едно микропроцерно управление.

Да не говорим, че без 10 инчов дисплей и иновативни менюта през които да преминем за да си пуснем топло на гъзо автомобилът се превръща в морално остарял - имаме вече опит в изработката на микропроцесорни управления, тук и графичен ускорител ще добавим, голям праз - един модул повече.

Предлагам ви в този дух да изработим и микропроцесорно управление за гайда - да я накараме да свири като йоника. :D

В този ред на мисли се ображдаме с някакви абсурдни глезотийки които бавно, но славно ни превръщат в "кашкавалени хора". Е вярно, може да впечатлим някоя 16-20 годишна пияна до козирката "прото-мутреса", излизаща от чалга-кръчмата. Е...голям "win" (понеже е модерно да се използват чужди думи).

Та да конкретизираме. Кое е по-хубаво, новото или старото БМВ? Упс, въпроса не беше зададен правилно, веднага се поправям: новото или истинското БМВ?
Отговорът е прост - каквото ни е по джоба. Колкото повече пари за автомобил сме си приготвили - толкова по-старо БМВ можем да си позволим. Това в кръга на шегата.

БМВ сменя философията си горе-долу от 2001-ва насам.
Дизайна на интериор и екстериор е коренно различен от предшествениците си, аз лично губя усещането за БМВ. Като се облещат срещу мен тези огромни фарове тип VAG група и плоското табло като на посредствен японски автомобил (не искам да обидя друга марка)...е извинете, това не може да е БМВ. Но това е въпрос на вкус.

Обективно погледнато ако оценяваме от 1 до 10 пътното поведение и комфорт на возията, новата генерация БМВ ще имат по-добро средно аритметично от олд-скулските машини. Колкото и да не ни се иска да го признаем е така. Може да се чувстват все едно караш електрокар, но в крайна сметка добро пътно поведение и комфорт означава ще мога ли да взема този завой със 120 без да ми паднат пломбите от твърдото окачване.
Което прави новите баварци не чак толкова скучни. По този повод пускам едно видео: >ЦЪК<

Имал съм удоволствието да управлявам е92 м3 с ръчна скоростна кутия, да ви кажа съвсем на място си идват всичките помощни системи. Без тях автомобилът щеше да е забранен за продажба в доста страни като рисков, сигурен съм.

Не са лоши новите модели, само че докато са нови. Вадя си хляба най-вече чрез ремонт на автомобили произведени около 2007-ма, минали са им 5-те години експлотационен срок, още 2 и се разпадат ежеминутно. Да не говорим за хилядите инженерни приумици чрез които завода производител "цака" клиентите дори при най-елементарно обслужване. Слава Богу е46 е производство от преди ОЕМ да минат на ново ниво на наглост, та поне са с нормални цени за поддръжка.

Та дотук казаното ни насочва към следното заключение: един нормален автомобил с който пътуването да не се превръща в мъчение трябва да има хидро или електрически усилвател на волана, климатик, ел. стъкла, централно заключване и по желание АБС. Всичко останало е в повече, поне за мен. В е30 се предлагат като заводски всички от изброените екстри. Тогава защо да не може да бъде пълноценна ежедневка?

Въпрос на избор е дали ще платим Х пари за готов направен автомобил (какъвто трудно се намира със скромен бюджет на старо), или сами ще си го освежим. Като сметнем цялата инвестиция накрая работата е нула на нула. Само, че нас ганъовците ни плаши работата, предпочитаме да сме експерти и да бръщолевим изрази от типа: "не се занимавай с глупости".
Ако всички се вслушваха в последния цитат нямаше да има снимки по които да се превъзнасяме и да ползваме за аватари...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 15 Юни 2014 17:55 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5003
Много добре написано. :thumbsup:

Но аз бих разгледал въпроса и от малко по-друг аспект.

Първо ще започна с това, че Е30 може да бъде използвана като ежедневна кола съвсем пълноценно, но не и в условията на изчезващи резервни части дори при официалните дилъри. Дори да се абстрахираме от цените на частите, които се повишават буквално през месец-два, по-големия проблем е че не могат да бъдат набавяни. Това ме спира мен конкретно да ползвам Е30 като ежедневна кола, иначе не бих се и замислил.

По отношение на съчетанието на динамика и комфорт в едно, според мен при модерните возила производителите нямат много избор. От една страна ги притиска конкуренцията от производители на тяхното ниво, които предлагат все повече "глезотийки" на сходни цени и по този начин завземат по-голям пазарен дял, а от друга страна ги тормозят източните производители, които макар и да не предлагат същото качество и "разнообразие" от глезотийки, предлагат значително по-ниски цени. Всичко това е много хубаво, ще каже някой, има конкуренция... но какво всъщност се случва:

- глезотийките "метросексуализират" потребителите, т.е. производителите сами са "разглезили" потребителите и са ги направили капризни и сега вече няма връщане назад. Затова продължават все повече да се търсят и тачат десетките ненужни "екстри" и "умнотии", защото иначе метросексуалното средностатистическо същество няма как да си похвали "колата" пред колегите и колежките в офиса. Никой вече не търси истинското, първичното усещане, което може да му даде един истински автомобил, а дали има автопилот, който може сам да направи успоредно паркиране, защото нежната потребителска душа не може... или да се свърже със сателит на НАСА и да му покаже през камерата на лаптопа дали жена му се ашлайдисва със съседа докато го няма вкъщи... та в този смисъл, производителите сами са си създали потребителите.
- ценовата конкуренция и тя уж е хубаво нещо, но при автомобилостроене, което генерира високи разходи за работна заплата и производствена енергия (както в Европа, където са водещите автомобилни производители), води неминуемо до намаляване на качеството на продукта (ето защо новите автомобили са по-трошливи във всяко едно отношение).

Като съберем А + Б, виждаме как всичко си има логично обяснение. Лошото е, че тенденцията е в посока, която не е добра за тези, които искат да карат истински коли. И по-лошото е, че не виждам никакъв шанс тази тенденция да се промени.

Да предположим, че парите не са проблем. Аз не искам да си купя по-ново М3, защото страшно много неща в по-новите М3 ме дразнят, като започнем от Е46, та стигнем до F82. От друга страна, Е30 М3 е кола, която не бих карал с леко сърце, едно заради горните съображения относно резервните части и второ, не удовлетворява изискванията ми за мощност, не и в цивилния й вариант, а за спортния не мога и да си мечтая да го притежавам, камо ли да го карам по улиците (както неминуемо бих искал), по много прични, които са известни.

Затова съм избрал път, който е вървян от много хора много преди мен и ще бъде вървян от много хора след мен (или поне така се надявам) - да си направя колата (в моя случай Е30-ката) така, както според мен е трябвало да излезне от завода Е30 М3 през 80-те години.

Затова дилемата нови VS стари коли (разбирайте технологии и качество) не стои пред моя милост. За ежедневка ползвам кола, която е твърде далеч от разбиранията ми за автомобил, и повярвайте ми, така се чувствам много по-добре и не се дразня от съществуването й. Просто защото нямам никакви по-големи изисквания към нея от това да ме придвижи от т.А до т.Б.

Въпросът е много по-комплексен и обширен отколкото можем да си представим. Примерно, фактът че по времето на Е30 вече е съществувал S50 може да ви наведе до десетки предположения и спекулации. Защо не е вграден в Е30 М3? Море от мисли. И така нататък през годините. :D

П.С. Една хубава статия:
viewtopic.php?f=2&t=687

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 16 Юни 2014 09:50 
Offline
е30 зависим
Аватар

E30: 325i coupe
Местоположение: София
Регистриран на: 13 Авг 2013 15:40
Пол: Мъж
Мнения: 2112
понеже темата е за е46 по някакъв начин ... ще си позволя да се изкажа отново :hihi:

За мен кратко и ясно наплюваното тук е46 е последното БМВ ...
Да възтежичко вече, без шпер, доста по-юзърфрендли (родна реч омайна сладка), но БМВ все пак.
На там вече положението е дроб, както вече отбелязахте в детайли и причините са много.
За съжаление както Камен спомена процеса изглежда необратим ...

Та с две думи от мен за е46 лоша дума няма да излезе.
Единствения проблем за мен в е46 е, че от краткия си допир с е30 вече ми е ясно,
че съм загубил доста време и пари докато стигна до истината ...
Още доста време и пари също ще са нужни за да карам е30 в състоянието,
което ми се иска, но пък определено няма да са загубени ...

Както е казал бай Ханс - Енде гут, алес гут :thumbsup:


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 16 Юни 2014 11:17 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5003
Мамка му, тия Е30-ки са като вещици - като те омагьосат веднъж и те оплетат в мрежите си, после само се мяташ като риба на сухо. :duh:

П.С. Косьо, не съм искал да споменавам с лошо Е46 - напротив, от "новите" БМВ-та, E46 M3 (и особено CSL) и E82 1M Coupe (но при него ме дразни турбото) са двата модела, които са ми доста симпатични като визия и технически решения.

От класиките не мога да пропусна и Е31 - невероятна кола, особено в CSI вариантът.

Е38 750i пък ще си остане ултимативната лимузина за мен.

Но ако ми изсипете всички тия коли налуп и трябва да избера само една... думите са излишни.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 16 Юни 2014 11:37 
Offline
е30 зависим
Аватар

E30: 325i coupe
Местоположение: София
Регистриран на: 13 Авг 2013 15:40
Пол: Мъж
Мнения: 2112
Renegade написа:
Мамка му, тия Е30-ки са като вещици.

Мда има нещо вещерско в цялата история :hihi:

А относно: :duh:
Вече хАпсолютно не съм у ред ...
от скромната ми мозъчна дейност 95% е отделена на е30 ...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 16 Юни 2014 11:40 
Offline
Млад ТЕХНИК
Аватар

E30: 4 цилиндрови :}
Местоположение: София
Регистриран на: 27 Сеп 2012 09:11
Пол: Мъж
Мнения: 1191
intruder написа:
от скромната ми мозъчна дейност 95% е отделена на е30 ...

Има още какво да се желае :hihi:


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 6 от 6
 [ 57 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6

Time zone: Europe/Sofia [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade