Дата и час: 15 Дек 2018 12:19

Time zone: Europe/Sofia




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 9 от 9
 [ 87 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 14 Май 2018 00:33 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 4947
Ден за зареждане. :D

Прикачени файлове:
IMG_3330.jpg
IMG_3330.jpg [ 594.2 KiB | Прегледано 250 пъти ]
Прикачени файлове:
IMG_3331.jpg
IMG_3331.jpg [ 641.16 KiB | Прегледано 250 пъти ]
Прикачени файлове:
IMG_3332.jpg
IMG_3332.jpg [ 556.95 KiB | Прегледано 250 пъти ]
Прикачени файлове:
IMG_3333.jpg
IMG_3333.jpg [ 583.36 KiB | Прегледано 250 пъти ]

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 14 Май 2018 17:23 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 4947
След повече от 3г. ползване и на двете зарядни устройства (Bosch C7 и CTEK MXS 5.0), мога да споделя следните свои наблюдения:

1. И двете зарядни са отлични, всяко от тях си заслужава парите;

2. CTEK MXS 5.0 вижда повече зор със 100Ah акумулатор (до около 75Ah няма проблем), което е нормално, понеже е по-слабо зарядно (максимален ток 5А, в сравнение с Bosch C7, при който максималния ток е 7А). CTEK MXS 5.0 доста загрява в процеса на зареждане на 100Ah акумулатор, докато Bosch C7 не загрява въобще. В този смисъл, по параметри Bosch C7 е по-подходящо да се сравнява с CTEK MXS 7.0, но има съществена разлика в цената. CTEK MXS 7.0 е около 250 лв., а Bosch C7 - около 185 лв.;

3. CTEK MXS 5.0 няма функция за захранващо напрежение, при което да се махне акумулаторът, но електрониката на колата да стои захранена. При Bosch C7 тази функция я има - 13.7V, 5A. Както се вижда, Bosch C7 може да се ползва като източник на захранване и за други консуматори, до 5А (аз, например, го пробвах на едно компресорче за помпане на гуми, захранва го без никакъв проблем);

4. И двете зарядни устройстват възобновяват автоматично зареждането след спиране и след това възобновяване на захранването от ел. мрежата 220V;

5. CTEK MXS 5.0 е по-подходящо за зареждане и поддръжка на мотоциклетни акумулатори 12V;

6. CTEK MXS 5.0 е по-компактен и с по-добър външен вид (лично мнение). Има и по-добра индикаторна скала на процеса на зареждане (но тя пък липсва при CTEK MXS 7.0, където е почти идентична с тази на Bosch C7);

7. Също така, за него може да се поръчат допълнителни аксесоари като удължител, клеми за постоянен монтаж на кабел с букса към акумулатора и др. При Bosch C7 такива допълнителни аксесоари не могат да се поръчат и или трябва да се ползват щипките, или да се закрепи кабела чрез кръглите конектори към даден акумулатор, но тогава не могат да се ползват щипките (евентуално да се зареди друг акумулатор). Като недостатък при CTEK MXS 5.0 може да се отбележи, че тези допълнителни аксесоари не идват като стандартно оборудване със зарядното;

8. Функция "Регенерация" на Bosch C7 е по-добра (лично мнение);

9. Bosch C7 може да зарежда и 24V акумулатори до 120Ah. Не че някога ще ми потрябва, но все пак е плюс за Bosch-а;

10. Bosch C7 може да зарежда 12V акумулатори до 230Ah, което прави възможно зареждането на два 12V акумулатора наведнъж. CTEK MXS 5.0 по сухи данни го дават, че зарежда акумулатори до 110Ah (не че не го прави), но се озорва (загрява притеснително). За сравнение CTEK MXS 7.0 зарежда акумулатори до 150Ah, което е доста по-ниско от Bosch C7. Единственото зарядно на CTEK, което се доближава до Bosch C7 по този показател, е CTEK MXS 10 (200Ah), но там цената е груба. :hihi:

11. Bosch C7 има много удобна стойка за закрепване на стена. CTEK MXS 5.0 има калъвче за съхранение. Тук няма плюсове и минуси, и двете решения са адекватни, предвид размерите на двете устройства;

12. Захранващия кабел и щепсел на CTEK MXS 5.0 са по-солидни и по-добри.

Като гледам, резултатът е 5:4 в полза на Bosch C7, но все пак двете зарядни са доста изравнени. Цената е в полза на CTEK MXS 5.0 (с около 30 лв. по-ниска), но не съвсем, защото се води по-нисък клас зарядно устройство. Ако вземем цената на CTEK MXS 7.0, което е горе-долу в същия клас като Bosch C7, цената е доста по-висока (с около 65 лв.).

Моят съвет е следния - ако ще ползвате зарядното за акумулатори до около 75Ah, както и за мотоциклетни акумулатори 12V, по-добрия избор е CTEK MXS 5.0. Ако обаче ще ползвате зарядното за акумулатори над 75Ah, както и като постоянен източник на напрежение, за съживяване на акумулатори "мъртъвци" или зареждане на два акумулатора наведнъж, по-добрия избор е Bosch C7. Всичко опира до това за какво ще се ползва зарядното. Каквото и да изберете обаче, няма да сгрешите.

Аз, понеже съм напълно раздвоен, а и трябва да поддържам пет акумулатора по 100Ah, два по 62-75Ah, както и два мотоциклетни акумулатора, реших, че ще имам две зарядни Bosch C7 (от които засега имам само едно) и две зарядни CTEK MXS 5.0 (които вече са факт). Много се колебаех какво да е четвъртото зарядно устройство - CTEK MXS 7.0 или Bosch C7, но предвид, че CTEK MXS 7.0 не предлага нищо по-различно от Bosch C7 (който предлага и зареждане на 24V акумулатори), а разликата в цената е около 65 лв. нагоре при CTEK MXS 7.0, решението дойде съвсем естествено. :hihi:

Дано съм бил полезен на някой с тези мои наблюдения. :thumbsup:

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 14 Май 2018 23:18 
Offline
Аватар

E30: `90 320i convertible
Регистриран на: 17 Фев 2013 09:23
Пол: Мъж
Мнения: 469
Супер ревю. Само ще добавя, че кабелите на боша са бая дълги, което е хубаво за гараж, в който имаш контакт, а акумулатора си стой на място в колата. И от на стаг е по дълъг и от лидлските.
Може ли да дадеш инфо мога ли на с7 да си оставя акумулатора продължително време включен. Примерно месец?

_________________
"Всеки истински BMW ентусиаст рано или късно си купува Е30"
и печели награди с него


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 14 Май 2018 23:32 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 4947
И с Bosch C7, и със CTEK-a можеш да оставиш акумулаторът с месеци без надзор. :D
То те и двете зарядни затова са умни, с импулсна поддръжка в крайната фаза, няма риск от презареждане или изкипяване на акумулаторът.
Затова също и двете зарядни имат функцията да започват процеса на зареждане на акумулаторът откъдето е спрял след спиране и пускане на тока 220V. :thumbsup:

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 15 Май 2018 09:50 
Offline
Аватар

Регистриран на: 31 Авг 2015 21:56
Пол: Мъж
Мнения: 156
:shock: това се казва качествено съдържание. Търговците могат да си мечтаят за толкова изчерпателно описание/сравнение.
Попаднах на това в нета, може да споделите мнения и за него >


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 15 Май 2018 20:30 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 4947
Малко ташак работа ми се вижда цялата работа.
Да, кондензаторите могат да изцедят акумулатора до дупка и след това "божа работа" дали ще запали колата, по-скоро - не, ако е зле акумулатора. Аз не съм и много сигурен в тези минути на зареждане на кондензаторите, които се представят в клипа, защото въпреки че акумулаторът е стартерен, пак ми се вижда малко времето да го "източат". Отделен е въпросът, че му се е@ава майката на акумулаторът с тоя процес в клипа, после можете да го отпишете напълно.

По бих съгласен ако кондензаторите са заредени напълно от външен източник, а не от самия акумулатор. Тогава нещата биха изглеждали много по-реалистични..

И както казва авторът на клипа, тук става въпрос явно за някакви разредени малолитражки. Дизелов или яко сгъстен бензинов двигател - забравяме да го запалим по този начин.

Според мен си заслужава да се инвестира в един поне китайски Jump Starter при спешни ситуации (когато е необходимо да се пали и няма време за зареждане, за да е сигурна работата и да не се прецаква тотално акумулаторът). Също така е добре да се инвестира в едно от устройствата, които се обсъждат в темата, за да сме сигурни, че ще запалим. Без значение дали е CTEK, Bosch, Лидл или най-обикновено българско или руско зарядно устройство. Най-лошото е да заебем акумулаторът на бавен саморазряд.

В крайна сметка и кондензаторите биха свършили работа, но само при положение, че акумулаторът не е прекалено разреден (но просто не му достига малко сила да завърти стартера) или ако са заредени предварително. Ако акумулаторът е престоял една нощ на забравени фарове - забравете за кондензаторното "чудо". Тогава ще ви трябва или зарядно, или кабели, или китайското чудо, за да запалите колата. Или двигател <1.2л. с 65Ah акумулатор.

В днешно време много неща вече са чист маркетинг.

Няма лошо в новите технологии, важно е обаче кое върши работа и кое - не.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 15 Май 2018 23:09 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 4947
https://www.youtube.com/watch?v=I0utNemFsl8

:hihi:

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 9 от 9
 [ 87 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

Time zone: Europe/Sofia


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade