Дата и час: 24 Юни 2021 06:46

Time zone: Europe/Sofia [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 25
 [ 249 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 25  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 18 Юли 2014 12:54 
Offline
Аватар

E30: E30 316i
Регистриран на: 15 Юли 2014 21:18
Пол: Мъж
Мнения: 176
Здравейте,

Колата е 316i 90' в много добро здраве и почти никакви БГ интервенции по нея. За мен е първо BMW (и първи пост) след сериозна подготовка, четене във форума и разговори с доста е30 заразени (категорично заявявам, че заразата се разпространява и по телефона :mrgreen: ). Шегата на страна - покрай търсенето на е30-ка установих, че хората занимаващи се с тези коли са супер коректни и отзивчиви!

Изображение
Ето малко повече снимки тук:

https://plus.google.com/u/0/photos/1040 ... 6401648657

Доста е оскъдна от към екстри, но приоритет бяха здравите ламарини. Определено е била гаражна кола случила на собственици. Минах 2к километра с нея за две седмици още преди да я регистрирам и я прибрах в гаража(и добре, че така направих и я размина градушката :paranoid: ). Очудващо добре върви най-слабия мотор от тези години и в този си вид колата има много характер и е удоволствие за каране.

По същество: Крайната цел е 6 цилиндъра, изправни документи и кола за возене с добро поведение на пътя - без снижаване и поносимо твърдо окачване. Мотора който планирам е M54B30, но не съм сигурен на този етап като се чудя дори и за M20 и максимално оригинален вид.

Това с което реших, че трябва да започна е спирачен ъпгрейд. В момента не ми харесва как спира, което е разбираемо с плътния диск отпред и барабаните отзад. При спиране от високи скорости определено вижда зор.

На този етап клоня към 5x120 конверсия най-вече поради липсата на достъпно решение на 4 болта за отзад което да запази и ръчната. Има решения като това http://300mm.de/294mm/294mm4k.html но се ползват разпробивани дискове и уплътняващи пръстени за централния отвор.

До колкото разбирам за да се премине успешно в Декра (или Технотест, които явно от скоро отново работят) ще искат да видят спирачки (и окачване :conf: ) от колата донор. За M54B30 (е46 330CI) това означава 325мм предни дискове и 320мм задни. Проблема с тези размери е, че отивам на поне 17" джанти. За мен по-доброто би било да съм с дискове от е46 328CI (300мм предни/ 294мм задни) и по ефективни апарати с подходящи размери които да позволят 15" джанта подобно на това тук http://300mm.de/299mm/299mm.htm но не знам дали ще одобрят в Декра. Този размер дискове трябва да е достатъчен за е30-ка с алуминиев мотор тъй като е доста по-лека от е46-ца.

Ето какво мисля, че ми трябва за да премина на 5x120 успешно:

Отзад:

Носачи с главини от е36 318ti compact. Това би трябвало да става директно като мога да ползвам полуоските си (това ако някой може да го потвърди?). Ще са нужни планки за захващане на спирачните апарати. Не съм сигурен ще има ли разлика в следата. Ако да колко и нужно ли е корекция чрез фланци или ЕТ на джантите?

Нужни части:

1. Носачи с главини от е36 318ti compact
2. Задни спирачни дискове е46 330CI/328CI
3. Апарати - ще се раздвам на предложения
4. Планки за апарати

Отпред:

Тук предпочитам да запазя E30-ковия кол но да премина на дебел. Преминаването към е36 кол ме плаши с неизбежното разместване на camber/caster/toe in и какво ли още не. За е30 м3 колове (които за мен изглеждат най-добро решение) е ясно, че е скъпо и не се намира..

За да се монтира е36/е46 главината на е30 шенкела е необходима специална втулка. Ето едно такова решение което може да се закупи http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=306268. Това за мен е и най-притеснителната част от 5x120 конверсята:
1. До колко е сигурно да се използва такава втулка?
2. В състояние ли е остта на е30 шенкела да издържи допълнителното натоварване?
3. Губи се възможността да се подсигури гайката на главината срещу саморазвиване чрез набиване на специална част от периферията и в специален процеп на оста. Това до колко е безопасно?
4. Какво ли мислят Декра/Технотест за тази втулка и има ли опасност с такава конверсия да не може да се мине прегледа при тях?

Нужни части:

1. е30 дебел кол + пълнители
2. е36/е46 главини
3. Втулка е30 шенкел към e36/e46 главина
4. Предни спирачни дискове е46 330CI/328CI
5. Апарати - ще се раздвам на предложения
6. Планки за апарати

Ще се радвам на всякакви конструктивни съвети. За момента нещата които ме спират да започна с 5x120 конверсията са неяснотите относно безопасността на втулката и съмнението ми, че е възможно нещо да пропускам. Точно за това реших да споделя с хора които имат опит преди да натворя някакви небивалици.


Последна промяна steffgang на 28 Юли 2015 22:40, променена общо 1 път

Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 18 Юли 2014 12:56 
Offline
B&K Garage Customs
Аватар

E30: комби, акула и палатка
Регистриран на: 10 Яну 2013 15:23
Пол: Мъж
Мнения: 1361
разгледай темите за преминаване към 5х120 в този форум. Ще намериш доста информация и идеи :thumbsup:

_________________
Рилоудер

Изображение
https://www.facebook.com/events/625976980816824/ Втора
https://www.facebook.com/events/1575118509392474/ Трета
https://www.facebook.com/events/1753119984903631/ Четвърта


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 18 Юли 2014 13:18 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Това със втулките не е най-доброто решение за отпред поради ред причини, за някои си се досетил сам, да не се спирам подробно, че са доста. Другото е, че при ползване на втулки, няма как да минеш без планки за спирачните апарати, а не знам дали това ще мине пред Декра / Технотест. :dunno:

Аз бих препоръчал Е46 предни макферсони (колове и шенкели), Е30-скови носачи и тунингован Е30-ков мост. Другата опция е с Е46 носачи, но тогава се налагат планки за страничния наклон, докато при Е30-ковите носачи няма да са нужни.

Преправянето на моста вече съм го направил, така че пътеката е утъпкана.

За отзад читавите варианти също не са много, но е важно какви предни спирачки гониш и оттук имаш варианти или от компот, или от Z. Или мост от Е34 М5, който също успешно се преправя за Е30, но преминаваш на койл-овър отзад, ако не искаш да режеш нищо по ламарината. Общо-взето, всичко опира до пара и цели.

Успех с проекта.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 18 Юли 2014 18:41 
Offline
Аватар

E30: E30 316i
Регистриран на: 15 Юли 2014 21:18
Пол: Мъж
Мнения: 176
Благодаря за коментара! Чак сега установих, че не съм видял най-подробната тема която си пуснал за този сетъп във в12 секцията. Бях решил, че там има само инфо за монтажа на мотора но Kroki ме светна :)

А относно варианта 5x120 на е30 кол - какво мислиш за къстъмска главина като в този кит : http://300mm.de/292mm/292mm.htm?

А относно втулката - твоето мнение е, че е опасна ли?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 18 Юли 2014 19:16 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Темата не е във В12 секцията, а в раздел "Силов тунинг" - Предно пластмасово окачаване.
При "къстъм" главина пак оставаш на варианта планки за спирачните апарати, което не знам как ще се възприеме от Декра / Технотест. Най-добре е някой да разпита там и да види какво е положението.
Относно втулката, мисля че вариантът, който е известен на широката публика, не е добър по ред причини. Има по-добър вариант с втулка, но е доста по-различен, по-сложен и по-скъп. Споделял съм го с няколко човека. Основната идея е да се разфрезова оста от Е36/Е46 шенкел, да се обработи и да се монтира върху Е30 шенкел, който също трябва да претърпи обработка за тази цел. Следва резбово захващане на едната ос върху другата и съответно заварка към шенкела. Но пак остава проблемът с планките за спирачните апарати.
Пак казвам, че според мен най-читавия вариант за 5х120 отпред е с макферсони от Е46.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 21 Юли 2014 13:42 
Offline
Аватар

E30: E30 316i
Регистриран на: 15 Юли 2014 21:18
Пол: Мъж
Мнения: 176
Да се прави заварка на такова място редно ли е? Чувал съм, че това може да внесе напрежение в материала и да влоши здравината му.

Доста добре звучи конверсията с използване на цели макферсони от е46. Писал си че е възможно, но не можах да намеря такъв проект. Имаш ли представа при използване на целия макферсон дали пак ще се наложи и преправяне на моста или има възможност да се подбере правилния носач и да застанат нещата в правилните или близки до правилни параметри?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 21 Юли 2014 14:16 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Няма "близки до правилните параметри".
Проблемът не е в макферсона от Е46, а в самия шенкел. В моята тема съм описал какви са разликите.
При използване на шенкел, различен от Е30-ков (независимо дали с макферсона или без него), за да застане колелото в точната позиция има само два начина:
1. Тунинг носачи, или
2. Преправяне на предния мост.

Относно заваряването върху Е30 шенкел, според мен няма да има никакъв проблем, защото е достатъчно дебел, за да поеме заварката, без да се създадат вътрешни напрежения. Преди няколко дни заварих едни втулки с диаметър 54 мм. в предния мост и той не мръдна и с милиметър, а там говорим за профилна ламарина с дебелина 1.6 мм. Също така, ако огледаш и шенкела, и моста, ще видиш, че е заварявано от завода и то с бая дебели шевове.

Много хора се заблуждават, че при докарване на Е36 / Е46 шенкел в точната позиция на колелото, се променя надлъжния наклон, а то не е така, даже напротив - точно тогава се докарва заводския надлъжен наклон, защото той не се определя от линията на кола, а от оста "център на опорния лагер-тампон - център на главината". ;)

Между другото, Е36 и Е46 макферсоните са направени много по-кадърно от Е30-ковия, неприятен факт, но трябва да се признае.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 21 Юли 2014 14:26 
Offline
Аватар

E30: E30 316i
Регистриран на: 15 Юли 2014 21:18
Пол: Мъж
Мнения: 176
Тунинг носачи какво ще да рече? Е36 М3?

Реално твоето тунинговане на моста се наложи единствено поради употребата на е46 носачи, които не решават сами по себе си проблема с изместването на колелото назад, нали така или пропускам нещо?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 21 Юли 2014 14:33 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Е36 М3 са заводски носачи.

Тунинг носачи са носачи, които не са произведени от БМВ.

Реално моето тунинговане на моста се наложи заради Е46 шенкела и нежеланието ми да ползвам тунинг носачи, а заводски. Обяснявам:

С Е30 / Е36 носачи колелото ще стои с около 2 см. назад.
С Е36 М3 / Е46 носачи колелото ще стои с около 1 см. назад.
С насрани тунинг носачи (регулируеми и с унибали), колелото реално може да застане точно в позиция, напред или назад, както пожелаеш. Но силно се съмнявам, че с такива носачи ще минеш Декра, освен ако не им явиш TUV за тях. Другото е, че доколкото съм ги разглеждал като конструкция и изпълнение, няма да изтраят много километри по нашите пътища. Ако колата е само за дрифт или писта, може би са подходящи, но ако се прави истинска кола, а не варел - не, не мисля, че са подходящи.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 21 Юли 2014 14:43 
Offline
B&K Garage Customs
Аватар

E30: комби, акула и палатка
Регистриран на: 10 Яну 2013 15:23
Пол: Мъж
Мнения: 1361
в такъв случай изниква логичния въпрос .. с тунингован мост ще трябва ли да представяш сертификат пред декра/технотест за него ... или поне сертификат на заварчика ?

_________________
Рилоудер

Изображение
https://www.facebook.com/events/625976980816824/ Втора
https://www.facebook.com/events/1575118509392474/ Трета
https://www.facebook.com/events/1753119984903631/ Четвърта


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 25
 [ 249 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 25  Следваща

Time zone: Europe/Sofia [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade