Switch to full style
Проекти с пластмаси - М50, М52, М54.
Добави отговор

Re: e30 316i реставрация и ъпгрейд

15 Фев 2021 19:34

Renegade написа:Стефчо, ще ме извиниш за късния час и затова, че съм изморен :hihi: , но какъв е тоя балансиращ вал?


Мотора е с балансиращи валове като всички нови 4цил. Естествено във WTCC варианта на н45 са премахнати. Премахнал ги е и маняка от Англия с първия такъв суап. Ето ги в цялата им прелест:
Изображение

Малко снимков материал от напредъка тези дни:

Трупа на донора беше събран с уплътненията под предното стъкло и каквото е нужно за да му позволи да напусне гаража и го позиционирах наказан към стената да чака своята съдба, а на другия ден изглеждаше така:
Изображение

На операционната маса застана 30ката:
Изображение
Изображение
Изображение

Тази вечер продължавам да действам пробно пускане на н45цата за да започне правенето на лапи. Проблема е че първо трябва да премахна балансиращите валове, а това за съжаление ще иска да сваля и маслената помпа..

Re: e30 316i реставрация и ъпгрейд

15 Фев 2021 22:13

От два дни се чудя какво да напиша, защото такава греда досега не бях виждал.
С "творението" на англичанина няма как да минеш КАТ легално. Другото е, че неговия "метод" създава два джоба за маслото в картера (един вид преден и заден картер), като за този под помпата няма баране на маслото в него. Отделно изскраперясва и с предната стаб-щанга.

За мен излизането от този абсурд е само по 3 начина:
1. Сега като свалиш маслената помпа да я разгледаш МНОГО добре, да мериш, да мислш и това до безкрай, докато се опиташ да намериш нормална БМВ помпа, която хем да можеш да я зацепиш към коляновия вал надеждно и правилно (имам предвид и отношения на оборотите колянов вал / маслема помпа), хем да я закрепиш надеждно, хем да модифицираш и нагодиш всмукателната и нагнетяващата част. Като гледам положението на двигателя върху предния мост, препоръчително ще е помпата да смуче от преден картер. Тогава намираш един нормален капак за картера и завършваш "процеса". Но за да направиш това трябва да си собственик на морга за БМВ-та, така че този вариант отпада.
2. Сух картер. Проблемът тук е, че това е наистина скъп вариант, за да е качествен и надежден, не ти знам възможностите, на ако бяха "по-големи" (каквото и да означава това), нямаше да се откажеш от М40 -> М42 тунингован. Така си мисля, може и да греша. Ти се замисли дали си е струвало да купиш цяла кола, за да й вземеш само мотора, който е доста скромен като показатели и пробег? И не се вгражда лесно, да не кажем почти никак в правилна позиция, без да се правят сериозни компромиси с едно или друго.
3. Събирай Е90-тката обратно и я продавай (не се шегувам, при този вариант ще загубиш най-малко пари, време и усилия). Като се има предвид, че ще трябва да се бара и електрониката, заради липсващите балансиращи валове, че ще трябва да се правят лапи, че ще се реже и ще се маже, и то всичкото това със съмнителен успех за минаване пред КАТ, това ми е искрения съвет и мнение. Но ще загубиш много по-малко пари, дори и на части да я продаваш.

Re: e30 316i реставрация и ъпгрейд

16 Фев 2021 01:45

P.S. Единственото смислено нещо, което ми и идва на акъла е да позлзваш преден картер, както вече писах.
Проблемът там е, както англичанинът ти е споменал, че няма да събереш достатъчно масло и моторът ще започне да грее. За да събереш достатъчно масло, ще трябва да го направиш толкова огромен, колкото и настоящия заден картер. Затова, за да не става много дълбок и да го удряш всеки ден, ще трябва да го разшириш и да го направиш поносимо плитък. Да, ще въртиш и ще сучеш със засмукващата тръба на маслената помпа докато я вкараш в преден картер, но това е, за което се сещам. Т.е.:
1. Режеш максимално от тялото на маслената помпа, изхвърляш всичко ненужно, което преди е било нужно за балансиращите валове, а и да не отнема ненужно с обема на тялото си от обема на предния картер. Това е, за да можеш да вкараш мотора максимално назад. Режеш и всички стърчащи неща, които не ти трябват по блока и стърчат извън фланеца на блока за захващане на капака на картера, за да можеш да направиш по-плосък картер и да свалиш мотора по-ниско;
2. Изработваш смукателна тръба по поръчка, след като си преправил предния картер. Гледай да няма резки ъгли и завои и да няма намаляване на сечението, около всмукателя на тръбата изработваш т.нар. "mesh", предполагам е ясно защо;
3. Задния картер го премахваш изцяло. Така не бараш и стаб щангата, за която ингилизина орева цялата си тема;
4. Отзад-напред правиш плосък картер с лек наклон около 5-10 градуса към предния картер;
5. Отпред правиш по-голям картер но го увеличаваш не само в дълбочина, но и встрани, като оставяш технологично място, където се налага да завиваш гайките (да, сменяш болтовете за захващане на капака на картера към блока със шпилки, на които после завиваш гайки, за да захванеш картера). Преди това си смяташ какви различни форми на картера ще хванат обем 4.5л, а може и 5л, ако ти хареса.

ВСИЧКОТО това и особено оформянето на ламарините и заварките на предния картер (даже на целия картер) го правиш при грамотен човек, който знае какво прави, така че след грунд и боя, ако не за ОЕМ, поне да мине за тунинг/афтермаркет част, за да не се заяждат ушевите.

За лапите важи съшото, но там поне е по-лесно.

Re: e30 316i реставрация и ъпгрейд

16 Фев 2021 15:46

Благодаря Камене :thumbsup: Ще ме прощаваш за предизвиканите главоболия - нямам какво да кажа на тема смисленост на суапа пък и няма смисъл, но пък мога да покажа как седи това моторно недоразумение в коша:
Изображение

Снощи откарах до 3 часа като в добрите славни времена :D, но успях да си спазя графика и да пусна пробно заболтен за кутията:
Изображение

Ужасна е позицията спрямо моста и входа за засмука на маслената помпа се пада точно над рейката:
Изображение
Ей тва с капката е засмука:
Изображение

Принципно въпреки този засмук си мисля, че предния картер е най-доброто решение, защото ще мога да направя изнесена напред вана. Лошото е че засмука ще мтрябва да направи 180 градуса но би могло да стане плавен завой и да се прекара плътно в дясната част на бъдещата предна вана.

Крада тази снимка от колагата оттаък Ламанша защото показва модификацията на балансиращите валове (помпата остава непокътната):
Изображение
Та засмука може да заобиколи помпата отзад и да се появи обратно в предна вана от другата страна.

Другата опция е къстъм мост стил BMP:
https://bmpconversions.com/product/bmw-e30-4-stud-engine-bed/?fbclid=IwAR0_I1gGFQ4W0iXAX6iu8sw-Cp6n69rP2tgBD-FjtOKs3S-wB24PN63zyBM
Изображение
Тука освен КАТ, не ме кефи че моста става П-образен и не мисля че ще държи достатъчно добре..

Та мисля да действам за преден картер и плана е да донаместа мотора така че да има достатъчно разстояние между помпата и рейката и да почвам меренето и струването за лапите. Стила им мисля да е:
Изображение
Не съм измислил:
1. Колко мм дебела ламарина трябва да ползвам - ще питам Инглиш френда той какво е ползвал.
2. Какви тампони да ползвам - май м20 е правилното решение. М40 са доста по ниски, но пък много меки.

Re: e30 316i реставрация и ъпгрейд

16 Фев 2021 17:40

Уникален проект! Абонирам се :thumbsup:

Re: e30 316i реставрация и ъпгрейд

16 Фев 2021 17:50

Ще предложа и тук най-адекватната позиция за новия агрегат:

17758230_1320222071377841_5560579906028544665_o (1).jpg
17758230_1320222071377841_5560579906028544665_o (1).jpg (246.94 KiB) Прегледано 595 пъти

Re: e30 316i реставрация и ъпгрейд

16 Фев 2021 18:36

steffgang написа:...

Стефчо, не четеш какво ти пиша. Двмата Ивановци могат да си проветряват клавиетурите, но те не са пангара.
Защо ще поставяш всмукателния елемент на тръбата в дясната част на ваната? В това няма никакъв смисъл, при рязък десен завой помпата ще смуче въздух вместо масло.
Относно помпата ти казах да орежеш абсолютно всичко, като оставиш само функционално необходимите неща от корпуса и работните елементи.
Относно лапите, 2 мм ламарина са напълно достатъчни, стига да са изпълнени горе-долу така, както на снимката, която си пуснал. Предния ти мост е с дебелина на ламарината 1.6 мм.
Относно тампоните, няма значение какви са, защото ти ще ползваш правеняшки лапи, само гледай да са по-твърди и да не се мачкат лесно. И имай предвид, че трябва да оставиш поне сантиметър разстояние между моста и картера.
Иначе има как и рейката да се свали малко надолу, но айде да стигнеш дотам...

Re: e30 316i реставрация и ъпгрейд

16 Фев 2021 20:44

Renegade написа:Стефчо, не четеш какво ти пиша.

Не го приемай лично.
Това е основополагащ елемент на този проект :)

Re: e30 316i реставрация и ъпгрейд

18 Фев 2021 08:38

Ъпдейт от снощи:

Резнах картера:
Изображение

Мисля че ще мога да преизползвам задната вана за предна с голямо надстърчане:
Изображение

Ще трябва да се поиграе и с чука, а нямам правилните чукове и наковалня, но мисля да се оборудвам. Поне картерите за тез модерни недоразумения се намират евтино и няма да ме е яд ако го прецакам.

След това избрах тампони от дизел и разцъках оригамито:
Изображение
Изображение

Днес ще дигитализирам и ще пратя за лазер.
Добави отговор